Joka tapauksessa öljyn voitelukyky oli huono ja kone jumissa. Muutaman tunnin purkamisen jälkeen saatiin koneesta kansi pois. Variaattorista vääntämällä saatiin konetta hieman liikutettua ja siirrettyä mäntä alas. Sylinterin seinät näyttivät olevan melko ok(19 vuoden käytön jälkeen). Onko normaalia että variaattorin lautanen pyörimisessä on noin 2 cm välystä eli lautasta voi pyörittää edes-takaisin eikä mäntä liiku. Välystä ei tunnu ylä-ala tai vasen-oikea suunnassa. Onko kiertokangen alalaakeri pettänyt?
Vai mikä voisi aiheuttaa tuon koneen lähes täydellisen jumin tai variaattorin edestakaisen välyksen ?
Seuraavaksi olisi tarkoitus ottaa sylinteri pois kun saan hankittua 12 kulmaisen hylsysarjan, ilmeisesti tuumakoko ?
Myös variaattori olisi tarkoitus irrottaa, ulosvetäjän pultti hakusessa. Näiden jälkeen koneen varmaan saa nostettua pöydälle.
Onko jotain erityishuomioita koneen irroittamisessa tai avaamisessa ? Jos koneen joutuu avaamaan niin mitä kannattaa vaihtaa samalla varmuuden vuoksi. Korjausopas olisi mahtava mutta mistä sellaisen löytää.
https://picasaweb.google.com/1182016111 ... feat=email