Yritin itse kehnosti kiteyttää että käytännössä mahdoton.
VTT:n mittaukset KO-aiheeseen maksavat sen verran paljon, että koko homma kukistuu siihen. Toki kaikenlainen harrastaminen maksaa ja onhan tällainen osa sitä. Itse pidän kuitenkin kokonaisuutta melko mahdottomana. Jos se dieselit kovasti innostaa niin -> http://www.nettimoto.com/monkija/myydaa ... eng_type=5
siellä ainakin yksi T3-kilpinen katti kaupan.
rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Jep, tuossapa sen oikeastaan sanoitkin. Trafi on toimeenpaneva viranomainen joka tulkitsee lakia. Välillä Trafin tulkinnat eivät oikein nojaa aina lakiin, vaan ovat nimenomaan heidän mielipiteensä vailla lainvoimaa. Noista on joskus ollut vääntöä ja ihan kaikki Trafin tulkinnat ei ole menneet läpi. Trafi kun ei voi laatia lakia vaan pitäisi noudattaa olemassaolevaa.Roosa999 kirjoitti:Miten Trafi ei omaa oikeuksia päättää? Se on Liikenne- ja viestintäministeriön toimeenpaneva viranomainen, joka tulkitsee = päättää.
Mutta tosiaan en oikein tiedä miten mönkijöissä tällaiset menee. Jokin hyväksyntä Kubotalle varmasti on. Ei kai jossain kylmäkoneissakaan voi ihan mitä vain Brigsiä käyttää. Voi tuo selvitystyötä vaatia ja kaivelua, mutta osa harrastamista tuokin on. Vaikka hyväksyntä olisi "väärä", niin kannattanee selvittää myös mitkä on raja-arvot hyväksynnöille. Voi hyvinkin olla jokin tiukempikin luokka. Voi myös jeesata jos etsii toisen samanlaisen Kubotan jossa on sopiva lohkonumero.
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
"Määräyksessä on rajattu, että ajoneuvolla jota koskevat Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievemmät päästövaatimukset, riittää että ajoneuvo täyttää muutoskatsastuksessa alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset."
Täytyy selventää vielä tätä omaa näkemystä ja kokemusta tuon kohdan tulkinnasta:
Siis mikäli esimerkiksi haluaa vaihtaa moottorin johonkin tieliikenteeseen tarkoitettuun ajoneuvoon, täytyy tämä ajoneuvo olla euro 1 tai 2 .
Tässä se pykälän salaisuus piilee:
Vaihdettavan moottorin täytyy olla euro 1 tai 2 tyyppihyväksytty moottori. ELI moottoria on käytetty tieliikenteessä ajettavan moottoriajoneuvon käyttömoottorina.
Mikäli moottori täyttää euro 3 tai uudemman moottorin luokan, ei sitä voida käyttää jos sitöä on muokattu (eli turbotettu tahi muutettu ohjainjärjestelmää) vaan se tulee käyttää sellaisenaan kuin se on johonkin hyväksytty.
Mutta se kysymys jonka heitin siitä kubotan koneen käytöstä , että onko se liikenteeseen hyväksytyn saman ajoneuvoluokan (lue esimerkiksi auto) moottori?
Siihen ei ole vastausta vielä ilmennyt.
Täytyy selventää vielä tätä omaa näkemystä ja kokemusta tuon kohdan tulkinnasta:
Siis mikäli esimerkiksi haluaa vaihtaa moottorin johonkin tieliikenteeseen tarkoitettuun ajoneuvoon, täytyy tämä ajoneuvo olla euro 1 tai 2 .
Tässä se pykälän salaisuus piilee:
Vaihdettavan moottorin täytyy olla euro 1 tai 2 tyyppihyväksytty moottori. ELI moottoria on käytetty tieliikenteessä ajettavan moottoriajoneuvon käyttömoottorina.
Mikäli moottori täyttää euro 3 tai uudemman moottorin luokan, ei sitä voida käyttää jos sitöä on muokattu (eli turbotettu tahi muutettu ohjainjärjestelmää) vaan se tulee käyttää sellaisenaan kuin se on johonkin hyväksytty.
Mutta se kysymys jonka heitin siitä kubotan koneen käytöstä , että onko se liikenteeseen hyväksytyn saman ajoneuvoluokan (lue esimerkiksi auto) moottori?
Siihen ei ole vastausta vielä ilmennyt.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Osta uudeksi projektiksi Aixam mopo auto , niissä on käytetty kubotan 400cc konetta . Tietenkään niihinkään ei saa luvallisesti mitään turboja laittaa mutta on ainakin tieliikenne käyttöinen kubota tekniikka ja vaihdat sitten sen turbo koneen pois kun viet leimaan 

goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Onko rekku vielä elossa? Tyssäsikö se laillisuushomma nyt ihan kokonaa?
Laita rekku myyntiin ja osta artic catin 700diesel. Siitä sais varmaan örmeän superturbon.
Laita rekku myyntiin ja osta artic catin 700diesel. Siitä sais varmaan örmeän superturbon.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden