Variaattorin kevennys
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Variaattorin kevennys
Onko kukaan kokeillut keventää variaattorin osia (ei liukupainoja) eli pyörivää massaa pois, kelkka puolella sitä on tehty mutta ei siitä täällä sen enempää.
Canan 400ssa on 4painoa ja v2 6painoa joten kaks sektoria tyhjänä eli tuntuvasti lähtis painoo.
Tuli pieni halu viilata näitä joten jos jollain olisi KOKEMUSTA asiasta niin kerro miten toimi, vaikutti jne.
Jotain on tehtävä kun ei tolla inspaa lähtee kikkaileen enään niinkuin alkuhuumassa :I
Canan 400ssa on 4painoa ja v2 6painoa joten kaks sektoria tyhjänä eli tuntuvasti lähtis painoo.
Tuli pieni halu viilata näitä joten jos jollain olisi KOKEMUSTA asiasta niin kerro miten toimi, vaikutti jne.
Jotain on tehtävä kun ei tolla inspaa lähtee kikkaileen enään niinkuin alkuhuumassa :I
448kg kone&kuski
- ceebbari
- 4WD
- Viestit: 148
- Liittynyt: 25 Syys 2012 07:58
- Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Variaattorin kevennys
400cc mönkijällä et saa alkuhuumaa takaisin muuta kuin vaihtamalla sen isompaan.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Takavarin osista lähti 1723/1656g ja 1141/1095g
Etuvarin osat on pahasti kesken vielä 1408/1382g ja 820/770g mutta alku se on tämäki
Etuvarin osat on pahasti kesken vielä 1408/1382g ja 820/770g mutta alku se on tämäki
448kg kone&kuski
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Variaattorin kevennys
Miten sorvasit lautasia? Otitko "hihnapinnasta" yhtään pois? Siitä vois ottaa pienen siivun kanssa ja samalla sais tarkistettua onko lautaset suorat vai kierot. Pitää vaan huolen että akselin luonta lautasten kosketuspinnasta ottaa kanssa tavaraa pois, jotta hihna pääsee nousemaan riittävän ylös eikä jää löysälle...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Etuvarin osista otan/otin ohkasen siivun kun aikanaan remmi teki uran pohjalle, muuten vain sieltä täältä lastua koko ajan arvioiden että kestääköhän enään
mutta kyseessä 30ihhahhaata joten kestää.
Vauhtipyörästä toiv. voi ottaa lastun, terästä kun on niin vähälläkin lastulla kevenee.
E -200g T -113g

Vauhtipyörästä toiv. voi ottaa lastun, terästä kun on niin vähälläkin lastulla kevenee.
E -200g T -113g
448kg kone&kuski
Re: Variaattorin kevennys
Yksisylinterisestä pyörivien massojen pienentäminen saattaa tuoda epätoivottuja ilmiöitä. Kannattaa ainakin keventää varovasti ja kokeilla välillä miten koneen luonne muuttuu
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Veikkaan että ollaan vielä kaukana 1sylkkysistä 4t crosseista, vieläki varin osat painaa 3-3,5kg
448kg kone&kuski
Re: Variaattorin kevennys
Sitten ku oot hionu ne pilalle, niin multa löytyy vähän ajetut (~50 000km) varaosat halvalla
Mika

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Mahtavuutta, vaihto-osat ja kaikki tarjolla.
Jos homma on susi, mitään en myönnä ja ittelle valehtelu on jo tuttua puuhaa
Jos homma on susi, mitään en myönnä ja ittelle valehtelu on jo tuttua puuhaa
448kg kone&kuski
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Variaattorin kevennys
Ota remmi pois ni tulee kierrosherkkyyttä
ei vaas... miten on edistynyt ja testailut?

ei vaas... miten on edistynyt ja testailut?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Kappaleet kevenee vähän väliä kun niitä pajan työpöydällä katselen niin aina pyöräytän vingulla ja rälläkällä sieltä täältä. Hommat vähän kesken, seuraavan kerran kun käynnistän keveillä osilla niin samalla polttoaine vaihtuu e85 ja toivon että seokset menisi samalla kohilleen ja hieman nykyistä rikkaammaksi. Etuvanteetkin otin ja vedin rälläkällä neljään osaan, kavennan, kevennän ja kieroudet pois 
Etuvarin osat nyt 820/660g 1408/1319g ~250g ja vieläkin vois ottaa pois mutta taidan tätä kokoonpanoa koittaa.

Etuvarin osat nyt 820/660g 1408/1319g ~250g ja vieläkin vois ottaa pois mutta taidan tätä kokoonpanoa koittaa.
448kg kone&kuski
- ceebbari
- 4WD
- Viestit: 148
- Liittynyt: 25 Syys 2012 07:58
- Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Variaattorin kevennys
Muista sitten että mikään siinä mönkijässä ei kestä sitä raakaa etanolia, ei tankki eikä mitkään letkut / tiivisteet.
Eli kaiken joudut uusimaan jos sitä alat käyttämään.
Eli kaiken joudut uusimaan jos sitä alat käyttämään.
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Variaattorin kevennys
No ei se sillä 85:lla ainakaan rikastu.
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Variaattorin kevennys
Missä meinasit tasapainottaa varin ja kytkimen uudelleen? Vai ajattelitko antaa vain täristä ja rikkoa laakerit? Tosin tuo Re85 vie koneesi niin lahalle että eiköhän se pakovena tai mäntä sula ensiksi.