Variaattorin kevennys
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Ei tietenkään rikastu mutta sitten rikastuu kunhan suuttimenvaihtoprokkis valmistuu mutta sitä oon käsitelly tuolla can am puolella, isompaa suutinta oon sovittanu imukaulaan pikku modauksin, oikea liitin pitää vielä vaihtaa sähkösarjaan niin hyvä tulee. Suihkuttaa määrän xx% enempi ja bensanpaineella säädetään loput ja juu en säädä ennakoita jne. jos menee pieleen niin kaasari kehiin :I
448kg kone&kuski
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Tasapainotus ensin jokkistyyliin, akselin päihin herkät laakerit ja yrittää ens hätään päästä niillä lähelle. Jos tärisee niin osat alan liikkeeseen
448kg kone&kuski
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Variaattorin kevennys
Toisin sanoen tarvitsisit tollaisen boxin ku mulla oli omassa turbo proggiksessa. Arduino pohjainen lisäruisku boxi, jolla venytetään omien suuttimien aukioloaikaa map tunnistimen pohjalta tai jopa annetaan lisäsuuttimen hoitaa se , eikä canan boxi tiedä sen olemassaolosta
Kannattaa kuitenkin muistaa suuttimien vaihdossa on muitakin juttuja kun vaan se suuttimen koko.... , Herkästi, vaikka kuin sillä etanolilla ajelee, ni liian paksulle menee pienelläkin koko muutoksella. Ja toisekseen onko tässä mönkässä nakutuksen tunnistimella varustettu moottorinohjaus ,osaisi kompensoida sen kun eri ennakkoja etanoli vaatii?
Tyhjäkäyntiseos on tärkein ja olennaisin asia, samalla myös herkin sille, millä pelaa mukisematta.
Kannattaa kuitenkin muistaa suuttimien vaihdossa on muitakin juttuja kun vaan se suuttimen koko.... , Herkästi, vaikka kuin sillä etanolilla ajelee, ni liian paksulle menee pienelläkin koko muutoksella. Ja toisekseen onko tässä mönkässä nakutuksen tunnistimella varustettu moottorinohjaus ,osaisi kompensoida sen kun eri ennakkoja etanoli vaatii?
Tyhjäkäyntiseos on tärkein ja olennaisin asia, samalla myös herkin sille, millä pelaa mukisematta.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22 Huhti 2010 22:19
- Mönkijä:: Outlander 400 EFI
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Variaattorin kevennys
Tuli noita huijariboxeja joskus katsottua mutta jätin pois. Laskennallisesti ollaan varmasti jo oikeaa suutin kokoa lähellä ja toivottavasti joskus hamassa tulevaisuudessa voin heittää canan ruiskulla vesilintua ja asentaa oman jota sitten säätää tarpeen mukaan (olisi jo suutin hommattu) Pääsisi samalla vikavaloista, d.e.s.s istä ja hienosta avain-virtalukko yhdistelmästä eroon. Naulaamisesta en olisi niin huolissani, bensan sytkäkartta, vaki purkat ja syöttö kohilleen.
448kg kone&kuski
-
- 2WD
- Viestit: 54
- Liittynyt: 20 Joulu 2016 14:58
- Paikkakunta: Jurva
Re: Variaattorin kevennys
Megasquirtti kehiin! Minä oon rakennellu kesä-autooni (chevy v8) megasquirtin 8:lla turbosaabin suuttimella. Kun tuon sielunelämän kanssa pääsee sinuiksi on säätäminen helppoa ja toimintavarmuus omien kokomusten nojalla hyvä! Mulla on ykkös prossulla v.2.2
Suosittelen!
Suosittelen!