Hondanche V4 800Fi

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Juu pieniä muutoksia vielä täytyi tehdä alustan suhteen.
Etu ala tukivarret hyötykäytin taakse ylös, ja eteen alas tuli hieman paksummasta putkesta tukivarret.
Edessä ja takana siis alemmat emäputki 30mm, runko 25mm.
Edessä ja takana ylemmät emäputki 25mm, runko 20mm , toki niihin tulee vähän muutakin vahviketta koska se ottaa vastaan jousikuorman.

Alkaa olemaan seuraavaksi ohjausakselin ja ohjausvarsien teko. Kuten myös taakse aurauksensäätötangot.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ja toisekseen sain vielä huikeen idiksen vaihteistohommelista. Taidanpa värkätä sähkötoimisen vaihteenohjauksen, sarviin vasemmalle peukalolle vaihteiden up / down nappulat, joilla ohjataan solenoideja jotka käyttää vaihteistovipua prätkän koneesta , samalla katkaisten sytkää että uus vaihde saadaan sisään kivuttomasti. :doubt:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja TKT »

Ei voi kuin ihmetellä miten toiset tekee mitä haluaa, ite tekee sen mitä sattuu osaamaan... Todella hienoa työtä!! =D>
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Jotain saanu räpellettyä vähän heftiin, voi pikkasen koklailla että onko laskelmat pitäneet kutinsa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Sit sain aurauksensäätö/reaktiotankot kans heftiin, hakea säätötankojen koko pituus että saa säätöä molempiin suuntiin. Rungon puolen korvat tarttee vielä toiset puolet irtolapuista.
Liikeradat on hyvät , tuossa tilassa kun tukivarret on vaakassa, on maavaraa 24cm . Iskunvaimennin määrää sit lopullisen korkeuden.
Vielä kun iskarit istuttaa ja testailee toiminnan, saa purkaa ja prässätä pesän sisään jo tehdyn hitsausholkin ja hitsata lopullisesti kiinni.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ylempien tukivarsien väliin tulee vinssin kiinnityslevyn alareuna runkoputkien väliin tukemaan kehikkoa. Sitten täytyisi muotoilla alemmat runkoputket vetokoukun pikakiinnitys systeemiä varten.
Takajarrusatulat istutetaan napojen etupuolelle , saa nähdä tarviiko tukivarsien etupuolellellekkin reaktiotangot, ettei vaan nyrjähdä kun täräyttää kantoon :badgrin:
mielipiteitä?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Bigred300
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Touko 2015 20:42

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Bigred300 »

Tuleeko tähän tehostaja? Katoin vaan että renkaat on aika ulkona olkatappilinjasta, voi olla raskas ajonen ilman tehostinta.
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Hyvä huomio , ja hieno homma kun otit puheeksi :D . Mietin kyseistä asiaa suunnitteluvaiheessa, enkä pitänyt erotusta vanhaan suurena . Mittaan tänään erotuksen vanhaan systeemiin ja testaan kuinka jäykkä on. Vaatii siis huomion keskittämisen sille osa-alueelle
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Noniin.
Alkuperäinen polaris mcpherson tukivarren "olkatapin ulkonema" pyörännavan sisäpintaan pallonivelen keskilinjasta on 6cm. Uudessa systeemissä 8cm .
Alkuperäinen olkatapin sivukallistuma 50cm matkalle 12cm , uudessa muunnettuna samanlaiseen muotoon 8cm.

Muutin alakiinnityksen etunavasta . Oli helppoa tehdä vielä kun kaikki oli vasta hepattu kiinni. Alatukivarren pallonivelen keskilinja tuli 2,5cm ulommas, joten olkatapin ulkonema pieneni 3,5cm.
Sivukallistuma vai olisiko tässätapauksessa kääntöakselin sivukallistuma parempi ilmaisu, kasvoi 15cm. Kevyemmältä tuntuu käännellessä pelkkää yhtä rengasta kerrallaan, verrattuna aiempaan, mutta lopullinen selviää titenkin kun teen ohjausakselin.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 12:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja zääp »

Nythän tuohon olis ehkä mahdollista rakentaa joku Corollan tai Corsan sähköinen ohjaustehostin. Siihen vielä säädin jolla voi säädellä tehostimen jäykkyyttä.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Haaparanta
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Helmi 2016 19:24
Mönkijä:: Comanche 550 ja Polaris 550xp

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Haaparanta »

Hieman on PROJEKTIA tullut lisää siitä kun itselle tuli comanche hommattua ja tätä topiccia lueskelin kieli pitkänä...

Kiinnostaako porttaali navat jossain vaiheessa mikäli saan prototyypin valmiiksi?

Löytyy myös pari corsan tehostajaa nivelineen ja akseleineen ratteineen jos tarve kasvaa liikaa.

Todella hienoa jälkeä! Itse päädyin helppoon ratkaisuun ja ostin erillisen lumityökoneen (polariksen etukuormaajalla).
Alkaa saman suuntainen oppiminen mitä tässäkin topicissa on tapahtunut mutta ehkä jään tuohon ensimmäiseen sivuun (aikaan ennen turboa). =D>
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

zääp kirjoitti:Nythän tuohon olis ehkä mahdollista rakentaa joku Corollan tai Corsan sähköinen ohjaustehostin. Siihen vielä säädin jolla voi säädellä tehostimen jäykkyyttä.
Juu , edukas se ois laittaa. Mutta ei. jokainen ylimääräinen boxi on miinusta. Corsan ohjainboxi ei todellakaan ole suunniteltu edes sisätiloja kosteampaan tilaan. Sen eristäminen ei aina ole 100% varmaa, ja jos laitetta upottelee niin ympyrä ja salama on varmaa :lol:

Keveni huomattavasti kääntömekanismi alkuperäiseen , kun ei koko paino makaa niiden muovi/rauta hinkkausyhdistelmä paskan päällä. Toki vaikuttaahan siihen monet muutkin asiat.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Vala se tehostimen ohjainboxi liittimineen kokonaan elektroniikkahartsiin, niin tulee taatusti vesitiivis. Se toki poistaa korjaamisen mahdollisuuden, mutta tuskin noita pieniä ohjainboxeja korjaillaan muutenkaan?
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Jos ei mies selviä ilman tehostinta mönkijällä makkaranpaistopaikalle, ei sillon tartte syyvä edes makkaraa :P

Ollaan ilman, onhan tuota pärjätty jo tähän asti. vähemmän painoa.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Karsta
4WD
Viestit: 188
Liittynyt: 02 Maalis 2016 20:49

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Karsta »

Turhake se munkin mielestä on, ainakin toistaiseksi kun en oo päässy ajamaan laitetta jossa olis tehostin :) Aattelin tota hartsihommaa vaan että jos semmosen haluaa, niin sen saa vesitiiviiksi kyllä. Niinkun kaiken muunkin elektroniikan yms tarvittaessa.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Jos kivikkoisessa maastossa ajelee pitkiä pätkiä, niin silloin tehostin syö pahimmat lyönnit käsille. Toki saman tekee ohjausiskari. Telojen kanssa tehostin on myös käyttökelpoinen kapistus. Hyvin olen minäkin tosin pärjännyt ilman. Lisää punttia, jos ei jaksa sarvia ilman tehostajaa kääntää, sanon ma :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Samaa mieltä. Ruispuurot aamulla ni avot.

Maastossa mekin ajellaan enimmäkseen, ajan kans siihen tottunut että lyö käsille minkä lyö, oppiipahan katteleen koko ajan paremmin mihin sen renkaan suuntaa.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin