Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Ei mahdu sellasenaan. Joutuu tekemään muutoksia.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Vanteiden vaihdolla lähti vielä 4kg. Etuvanteista 0,5kg/kpl ja takavanteista 1,5kg/kpl.
Eli renkaat ja vanteet yhteensä 19,1kg kevyemmät.
Aika huima pudotus minusta. En ihan noin suurta kevennystä odottanut.
Eli renkaat ja vanteet yhteensä 19,1kg kevyemmät.
Aika huima pudotus minusta. En ihan noin suurta kevennystä odottanut.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Kokonais painonpudotus on nyt 51,9kg. Eli semmosen ohuen kyyditettävän verran.
Pienempien vanteiden sovittamiseen tarvii jarrusatuloiden selästä ajaa 5mm pois tavaraa. Siinä on valussa ura keskellä joka toimii hyvänä mittana. Se kun on ajettu pois niin aletaan olla sopivassa mitassa. Toinen tapa on muuttaa satulan kiinnitysrautaa ja käyttää pienempiä levyjä tai ajaa alkuperäiset halkaisijaltaan noin 6mm pienemmäksi. Jay Partsilta löytyy valmista jarrusettiäkin jossa tulee pienemmät levyt ja niihin sopivat kiinitysraudat sekä RZR800:n kaksimäntäiset satulat.
Ajotuntumasta nykysillä vanteilla ja renkailla pitää kirjotella sitten kun olkapää antaa myöten ja saan luvan rasittaa sitä pienen kalkinpoisto-operaation jäljiltä.
Sen sijaan tossa kuva nykykuosista..

Pienempien vanteiden sovittamiseen tarvii jarrusatuloiden selästä ajaa 5mm pois tavaraa. Siinä on valussa ura keskellä joka toimii hyvänä mittana. Se kun on ajettu pois niin aletaan olla sopivassa mitassa. Toinen tapa on muuttaa satulan kiinnitysrautaa ja käyttää pienempiä levyjä tai ajaa alkuperäiset halkaisijaltaan noin 6mm pienemmäksi. Jay Partsilta löytyy valmista jarrusettiäkin jossa tulee pienemmät levyt ja niihin sopivat kiinitysraudat sekä RZR800:n kaksimäntäiset satulat.
Ajotuntumasta nykysillä vanteilla ja renkailla pitää kirjotella sitten kun olkapää antaa myöten ja saan luvan rasittaa sitä pienen kalkinpoisto-operaation jäljiltä.
Sen sijaan tossa kuva nykykuosista..

Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Kun olet kokonaan maalissa omasta mielestäsi, niin olisi hieno saada masiinasta kooste ja Mä voisin kirjoittaa siitä PariUraa.fi sivulle. Miltäs kuulostaa?
T, Hessu
T, Hessu
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Sopii mainiosti tottakai. Olen enemmän kuin otettu ehdotuksesta.
Onkohan tuo koskaan valmis kokonaan, mutta kyllä nyt aletaan olla suurinpiirtein halutussa kokoonpanossa. Palikoita vaihtelen sitämukaa kun budjetti antaa myöten ja toimivampaa osaa on tarjolla.
Iskunvaimentimien hieronta on ainakin semmonen loputon suo. Setuppi muuttuu kokoajan laitteen muuttuessa ja kuskin kehittyessä, sekä tietty sen mukaan millä pohjalla sillä eniten treenataan. Vaikka yrittää pitää mielessä semmosen kultasen keskitien että toimii kisoissa ja treeneissä niin silti se treenin määrä on niin paljon suurempi suhteessa kisakilometreihin. Kun treenaan krossiradoilla endurokisoihin niin sama setuppi ei vaan toimi molempiin.

Onkohan tuo koskaan valmis kokonaan, mutta kyllä nyt aletaan olla suurinpiirtein halutussa kokoonpanossa. Palikoita vaihtelen sitämukaa kun budjetti antaa myöten ja toimivampaa osaa on tarjolla.
Iskunvaimentimien hieronta on ainakin semmonen loputon suo. Setuppi muuttuu kokoajan laitteen muuttuessa ja kuskin kehittyessä, sekä tietty sen mukaan millä pohjalla sillä eniten treenataan. Vaikka yrittää pitää mielessä semmosen kultasen keskitien että toimii kisoissa ja treeneissä niin silti se treenin määrä on niin paljon suurempi suhteessa kisakilometreihin. Kun treenaan krossiradoilla endurokisoihin niin sama setuppi ei vaan toimi molempiin.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- zinqers
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 17:01
- Mönkijä:: Outi
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa, NURMOO
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Hei!
Mitkä renkaat sun mielestä parhaimmat tuohon rata-ajoon? ITP Holeshotit toimi renessä erittäin hyvin 25" koossa.
Nyt alla Wild Thangit 26" koossa ja joo kyllähän nekin toimii, mutta ehkä saisi kumminkin olla vähä erityylinen rengas.
Ei ainakaan yhtään suurempi, kun tuola raralla hyppii ja kouhoostaa.
Mitkä renkaat sun mielestä parhaimmat tuohon rata-ajoon? ITP Holeshotit toimi renessä erittäin hyvin 25" koossa.
Nyt alla Wild Thangit 26" koossa ja joo kyllähän nekin toimii, mutta ehkä saisi kumminkin olla vähä erityylinen rengas.
Ei ainakaan yhtään suurempi, kun tuola raralla hyppii ja kouhoostaa.
WestCoastATV
Can-Am Outlander 1000XXC
@kannasto
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCvGPjz ... subscriber
Can-Am Outlander 1000XXC
@kannasto
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCvGPjz ... subscriber
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Mun mielestä 25-26 tuumaisena CST Stag, ITP Terracross ja bighorn kuvioinen Duro on hyviä vauhtiajoon hiekka ja multapohjalla.
Kivikkoisemmalle pohjalle 26 tuumainen bighorn kuvioinen Duro Powergrip tai CST Behemoth. Behemoth on äärettömän kestävä mutta painava ja heikompi pito pehmeällä kuin noissa muissa. Ite pidän 26 tuumaset Behemothit varalla kivikkoisempia kisoja varten mutta kapea rengas edessä ja takana.
Kivikkoisemmalle pohjalle 26 tuumainen bighorn kuvioinen Duro Powergrip tai CST Behemoth. Behemoth on äärettömän kestävä mutta painava ja heikompi pito pehmeällä kuin noissa muissa. Ite pidän 26 tuumaset Behemothit varalla kivikkoisempia kisoja varten mutta kapea rengas edessä ja takana.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Joku tuollanen kuvio vois olla keveä krossihommiin ja rullaavuuskin varmasti hyvä.
https://www.bigtyres.co.uk/25x10-00-12- ... ft-tl.html
https://www.bigtyres.co.uk/25x10-00-12- ... ft-tl.html
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Kyllä ja esim renen omat vakio kumit on hiekkaradalla ihan toimiva setti.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Seuraava laihiksen paikkahan onkin sitte putkisto.
Scramblen rosteriset tuplavaimentimet ei todellakaan ole se kevein vaihtoehto vaikka hienot onkin, eikä tonninen kaksimukinen välttämättä tarvii kahta vaimenninta. Yksi riittävän avoin vaimennin on penkkitesteissä toiminut monesti paremmin. Alkukäyriin ei siis ole tarkoitus koskea jos ei sieltä löydy yllätyksiä purkaessa. Kääröä ajattelin kiputtaa korkeintaan.
Jotta keveysajatus täyttyisi niin asetin lähtökohdaksi hiilikuituisen vaimentimen. Vaihtoehdoista karsiutui voittajaksi Akrapovicin ovaalinen. Yritän tässä viikonlopun aikana saada painotietoja sekä kuvia aikaiseksi tänne.
Scramblen rosteriset tuplavaimentimet ei todellakaan ole se kevein vaihtoehto vaikka hienot onkin, eikä tonninen kaksimukinen välttämättä tarvii kahta vaimenninta. Yksi riittävän avoin vaimennin on penkkitesteissä toiminut monesti paremmin. Alkukäyriin ei siis ole tarkoitus koskea jos ei sieltä löydy yllätyksiä purkaessa. Kääröä ajattelin kiputtaa korkeintaan.
Jotta keveysajatus täyttyisi niin asetin lähtökohdaksi hiilikuituisen vaimentimen. Vaihtoehdoista karsiutui voittajaksi Akrapovicin ovaalinen. Yritän tässä viikonlopun aikana saada painotietoja sekä kuvia aikaiseksi tänne.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Aloin suunnittelemaan asennusta vaimentimelle niin mielestäni sitä täytyy lyhentää noin 100mm. Kattotaan meneekö piloille vai tukeeko jeppis. Painot mittailen vanhoista ja uudesta kuhan sinne asti päästään.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Kevyttä on. Tosta se vielä kevenee kun lyhennän sitä 10-15cm.


Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Pikkusen perusjuttujen tarkistelua, variaattorin linjaus, floattien paineet, rengaspaineet ja öljynvaihto voimalinjaan. Pistin vielä tärkeän asian puolesta tarrat paikoilleen ja lopuksi purkillinen WD40:stä helpottamaan pesua kisan jälkeen ja antamaan mukavan uuden nahkean illuusion.
Vielä etuvalot pois turhaan hajoilemasta niin sitten olis valmista pakattavaksi kärryyn ja nokka kohti Järilän crosscountry tapahtumaa.
Toivotaan että olkapää ei häiritse kamalasti ajoa.

Vielä etuvalot pois turhaan hajoilemasta niin sitten olis valmista pakattavaksi kärryyn ja nokka kohti Järilän crosscountry tapahtumaa.
Toivotaan että olkapää ei häiritse kamalasti ajoa.

Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Vähän off-topic - anteeksi siitä.
Miten tuo WD40 toimii likaantumisen ennaltaehkäisijänä? Kuinka usein sitä pitää laittaa? Joka pesun jälkeen?
Miten tuo WD40 toimii likaantumisen ennaltaehkäisijänä? Kuinka usein sitä pitää laittaa? Joka pesun jälkeen?
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Scrambler 1000 ”XC” (4x4Pro mod)
Ei haittaa offtopic ollenkaan. Keskustelufoorumilla pitääki keskustella.
Se jää pintoihin ohuelti eikä lika tartu niin tiukasti. Samalla se piilottaa kaikki pesun jälkeen kuivumisessa esiin tulleet läikät. Kuten kaikki tietää niin mustat muovit esim on pesun jäljiltäkin aika laikukkaat kunhan kuivuu. Tolla saa kivan mustan pinnan. Sama pätee kaikkiin maalattuihin osiin.
Vanhan liiton krossiukko Pekka Vehkonen sen aikanaan neuvoi. Saa laitteen näyttämään lähtöviivalla priimalta eikä ole niin mahoton saada puhtaaksi kisan jälkeen. Ite käytän Bilteman ruosteenirrotus spraytä. On halvempaa ku WD40 ja jää kiiltävä pinta. Joistan puhdistavista irrotusöljyistä jää pinta mattaseksi. Mä sumutan aina pesun jälkeen kun kampe on kuivunut.
Voiskin tehdä tänne semmoset ennen ja jälkeen vertailukuvat.
Se jää pintoihin ohuelti eikä lika tartu niin tiukasti. Samalla se piilottaa kaikki pesun jälkeen kuivumisessa esiin tulleet läikät. Kuten kaikki tietää niin mustat muovit esim on pesun jäljiltäkin aika laikukkaat kunhan kuivuu. Tolla saa kivan mustan pinnan. Sama pätee kaikkiin maalattuihin osiin.
Vanhan liiton krossiukko Pekka Vehkonen sen aikanaan neuvoi. Saa laitteen näyttämään lähtöviivalla priimalta eikä ole niin mahoton saada puhtaaksi kisan jälkeen. Ite käytän Bilteman ruosteenirrotus spraytä. On halvempaa ku WD40 ja jää kiiltävä pinta. Joistan puhdistavista irrotusöljyistä jää pinta mattaseksi. Mä sumutan aina pesun jälkeen kun kampe on kuivunut.
Voiskin tehdä tänne semmoset ennen ja jälkeen vertailukuvat.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT