ViiMax:in Kodiak
Re: ViiMax:in Kodiak
Sama perus 35w/35w poltin ku orkkis ajovalossakin. Mallimerkintä tais ola ba20d.
Aika turha lamppu mielestäni. Ite otin sen pois ja vedin tankovalon sähköt led lisävaloille.
Aika turha lamppu mielestäni. Ite otin sen pois ja vedin tankovalon sähköt led lisävaloille.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: ViiMax:in Kodiak
Jos se on ba20d niin:

Ihan jees lamppu, ei häikäise vastaantulijoita...tosin poika yleensä ajaa keulapystyssä vastaan..joten ihan en oo varma siitä häikäisystä
Mutta parempi kuin orginal.
Ihan jees lamppu, ei häikäise vastaantulijoita...tosin poika yleensä ajaa keulapystyssä vastaan..joten ihan en oo varma siitä häikäisystä

Re: ViiMax:in Kodiak
Led-valot tässä on. Saakohan näitä valoja pois päältä mitenkään?ViiMax kirjoitti:Lukkoa en ole omassani vielä kokeillut. Ajovalot ei mulla kyllä värise, tai en ainakaan ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Onko sulla dr500 siinä grizzlyssä tommoset led-malliset vai halogeenit, siis ne ajovalot?
Se olisi toivottavaa joissakin tilanteissa kun palavat aika kirkkaina.
Tein vähän koeajoa maantiellä. Aivan sama tulos kun sulla, eli 62 kulkee mittarin mukaan.
Gps-kellon mukaan mittarivirhe on 1-2 km/h. Alla vakiona tulleet Maxxiksen 26" renkaat, rengaspaine nyt 0,5 bar.
Rajoitin toimii tässä mallissa asiallisesti. Täyskaasulla ei kannata ajaa koska kaasuläppä
ilmeisesti aukeaa kuitenkin (kuulee koneen äänestä).
Ajettavuus on mielestäni erinomainen, tosin vertailupohjaa muihin merkkeihin ei oikein ole koska olen ajanut vain vanhempia malleja, joissa ei ole tehostinta.
Vaihteensiirtokin on parantunut käytön myötä.
Se on kuitenkin sanottava, että Jammu ei ehkä lähde paikaltaan niin räväkästi kuin jotkut kilpailijat rek. otteen mukaan teho 35,5 kW ja se voi olla yläkanttiin. Koneen merkki Quaddy.
Mutta toimiva pelihän tämä vaikuttaisi olevan

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Nää on näitä "eu-laitteita" joten valot on aina päällä kun konekin. Eli jos haluaa valot pois, on ne laitettava esim. erillisen kytkimen taakse.
Jotain lisävaloja aattelin tohon väkerrellä, eteen joku paneeli ja taakse perus työvalo. Lisäksi rekkarikilpi pitää muuttaa hieman syvemmälle taakse yms. Huimat 45kilsaa nyt jo mittarissa, työt haittaa harrastuksia niin ei kerkiä paljoa ajelee kuin viikonloppuisin.
Itse ajelen rauhaksiltaan laitteen sisään, en ole vielä enempiä räppäillyt. Varmaan enimmäkseen tulee olemaan työkäytössä itsellä joten en mitään räjähtävää kiihtyvyyttä haekaan. Mitä nyt tuossa yhen kärrillisen siirtelin puita niin hyvin kyllä vääntää alhaalta ainakin.
Jotain lisävaloja aattelin tohon väkerrellä, eteen joku paneeli ja taakse perus työvalo. Lisäksi rekkarikilpi pitää muuttaa hieman syvemmälle taakse yms. Huimat 45kilsaa nyt jo mittarissa, työt haittaa harrastuksia niin ei kerkiä paljoa ajelee kuin viikonloppuisin.
Itse ajelen rauhaksiltaan laitteen sisään, en ole vielä enempiä räppäillyt. Varmaan enimmäkseen tulee olemaan työkäytössä itsellä joten en mitään räjähtävää kiihtyvyyttä haekaan. Mitä nyt tuossa yhen kärrillisen siirtelin puita niin hyvin kyllä vääntää alhaalta ainakin.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Doddiih, alkaa lumet sulaa ja puuhommelit olla käsillä.
Hyvinhän tuo kärri liikkuu jammullakin, ja pito noissa renkaissa on aikas täydellinen. Muutaman kerran joutu ajaan hangessa täys satsi selässä, ja puut kaikki päässyt huilamaan ongelmitta.

Niin kauanhan tuota kestää tehdä kun selkä toimii, välillä aina vähän koettelee kun tyvipaksuus luokkaa +50cm, mutta vielä näillä mennään
Hyvinhän tuo kärri liikkuu jammullakin, ja pito noissa renkaissa on aikas täydellinen. Muutaman kerran joutu ajaan hangessa täys satsi selässä, ja puut kaikki päässyt huilamaan ongelmitta.

Niin kauanhan tuota kestää tehdä kun selkä toimii, välillä aina vähän koettelee kun tyvipaksuus luokkaa +50cm, mutta vielä näillä mennään

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Laite käytetty 20h huollossa. Varsin tyytyväinen olen ollut eikä mitään yllätyksiä ole tullut eteen. Kuitenkin muutama huomautettava asia.
- Vetokoukku kolisee kuoppaan ajaessa, ilmeisesti näissä traktori -malleissa on tämä pidempi koukku ja sen suunnitteluun olisi voinut hieman paneutua. Toisaalta helppo itsekin fiksata, jonka aion tehdä seuraavaksi.
- Bensaa kuluu kiitettävästi jos vähänkään reippaammin ajaa. Maastossa madellessa kulutus on Hondan luokkaa.
- laitteessa ei ole ns. käsijarrua vaan vaihteistossa P-asento, en oikein osaa tottua tähän.
- Laite on piristynyt mukavasti kilsojen lisääntyessä. Itseni yllätti positiivisesti laitteen etenemiskyky, kun kävin oikeasti haastavassa maastossa testailemassa. Ojien ylitys lastenleikkiä sekä puiden ja kivien yli menee kuin itsestään.
- Huoltokustannukset vaikuttavat olevan aika inhimilliset, 20h huolto kaikkinensa n.240e
- Vetokoukku kolisee kuoppaan ajaessa, ilmeisesti näissä traktori -malleissa on tämä pidempi koukku ja sen suunnitteluun olisi voinut hieman paneutua. Toisaalta helppo itsekin fiksata, jonka aion tehdä seuraavaksi.
- Bensaa kuluu kiitettävästi jos vähänkään reippaammin ajaa. Maastossa madellessa kulutus on Hondan luokkaa.
- laitteessa ei ole ns. käsijarrua vaan vaihteistossa P-asento, en oikein osaa tottua tähän.
- Laite on piristynyt mukavasti kilsojen lisääntyessä. Itseni yllätti positiivisesti laitteen etenemiskyky, kun kävin oikeasti haastavassa maastossa testailemassa. Ojien ylitys lastenleikkiä sekä puiden ja kivien yli menee kuin itsestään.
- Huoltokustannukset vaikuttavat olevan aika inhimilliset, 20h huolto kaikkinensa n.240e
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Kukaan asennellut kodiakiin tai grizzlyyn warnin etuasenteista puskulevyä. Eli lähinnä kiinnostaa tuo etuasennussarja mimmonen homma on asentaa sinne kaulalle.
Puskulevy työvälinerunkoineen on valmiina, mutta asennussarja mönkijään vielä laitettava.
Puskulevy työvälinerunkoineen on valmiina, mutta asennussarja mönkijään vielä laitettava.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Noniin, yamaha on vaihtanut omistajaa, eikä siis tänne tule enempää tarinointia sen suhteen. Eikä ole ensimmäinen kerta itsellä kun laite vaihtuu 

-
- 3WD
- Viestit: 101
- Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
- Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: ViiMax:in Kodiak
Tais mennä jämsään? Kattelinkin, että tuossa ois hyvä jammu. Saako kysyä miksi sai lähteä?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Iski honda-kuume, ei siihen muuta tarvittu.
Re: ViiMax:in Kodiak
Oliko tässä Kodiakis miten leveät nuo 27 renkaat? Teitkö mitään muutoksia variaattoriin renkaiden vaihdon jälkeen.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Oisko ollu edessä 9 leveä ja taka 11. Ei muutoksia varissa, saa siihen edullisesti kytkinkitin jos tarvetta on esmes mutamöyrintään tai raskaaseen työkäyttöön.
Re: ViiMax:in Kodiak
Mönkijä lähinnä puunajossa ja satunnaisessa tieajossa. Miltä nuo wild thangit muuten tuntui? Oliko sinulla ikinä ketjuja renkaissa. Jäikö noilla 27 pyörillä hyvin renkaille tilaa pyöriä ja kääntyä ettei ota kiinni mihinkään?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Kodiak
Ihan hyvät perusrenkaat , ja mahtuu hyvin pyörimään ilman muutoksia. Ei ollut ketjuja , mutta ei kai mikään estä laittamasta.