TERVE TAAS
Monenlaista on mahtunut tarinaan sitten viime kerran. Muista itsekkään mitä sitä ollaan höpötelty.
Talvi mennyt enemmän tai vähemmän kelkkaillessa , Bumblebee lähes samassa kuosissa, ja hoiti hommansa myös hevostallilla mallikkaasti, niinkuin pihalla ja hupiajossa.
Positiivinen asia oli talvella se Puuilon lumilevy. Hoiti asiansa tunnollisesti ja kesti kuin kestikin koko talven ilman mitään kommervenkkejä. Nyt on tosin jo lumivarustus poistettu, ja keskitytään olennaiseen, eli kesän hommiin.
Mutakumeiksi tosiaan tuli hommattua 30*9*14 gorillat , ne 7" peltivanteelle mönkijävarikolta. Tarkoituksena on siis että koneeseen löytyy 2 rengas sarjaa , joiden välillä on helppo vaihtaa.
Alkuperäiset holeshotin takakumit 4kpl Renen vakio 6" leveällä vanteella crossailuun ja vähän vauhdikkaampaan ajoon.
Gorillat sit mutailuun. Renkaat liimattiin vanteisiin, ettei plopsahda irti ihan helposti.
Ongelmaksihan muodustui het kättelyssä Vanteiden offset. Peltiset kun on 4+3 ja vakiot 4+2 , eli mutakumit nykyisellä 1" napalevityksellä tulee reilusti liikaa yli.
Ilman levityksiä taas vakiot 10" leveät nappulat ei taas mahdu raidetankojen väliin.
Siispä vakiovanteisiin tekaisin 1" leveät spacerit , jotka on kiinteät vanteissa kiinni, ja vanteisiin koneistettiin toinen jako , joiden läpi saa ammuttua renkaan kiinni spaceristä. Ja navoissa olleet kiinteät veks.
Pakosarjankin sain modattua , joka tosiaan näkyi laajakaistan kans ajettaessa tekevän tehtävänsä. Powercommanderin säädöt muutin ei pytty kohtaiseksi jo ennen pakosarjan tekoa, että eron näkee. Tuolloin oli täyskaasuvedolla AFR 12,5 . Pakosarjan muutoksen jälkeen kipusi AFR 12.8-13 .
Säädön jälkeen normaalisti tasakaasulla sitä 13.8 luokkaa ja vetojen kans 12.5.
Samalla piti vähän suojapeltejä tietenkin säveltää , alkuperäinen kun ei enää passannut , ja keskittynyt massa pakosarjassa ennen kollektoria aiheutti lämpösäteilyä variaattorin koppaa kohti aika paljon, joten siihenkin tekasin pienen suojapellin alumiinista.
Etuperän käytin taannoin auki ja tarkastelu tuotti tulosta. Havaittavia ongelmia modauksen vuoksi ei näkynyt, sen sijaan parantamiselle oli sijaa.
Usean purkamisen ja kasaamisen tuloksena sain "käyntivälyksen" viscomännän ja kitkapakan välistä käytännössä olemattomaksi. Kytkentä tuntuu pelaavan edelleen paremmin.
Pitihän siihen sorvata taas jousiprikkaa ohuemmaksi, että saa lisää herkkyyttä.
Pyttysarjan asennusta lykätty Raajärven jälkeen. Kansien porttaaja ei ole joutilaana aiemmin, toisekseen liian ahtaalle vedetty aikataulu säätöjen ym suhteen aiheuttaa stressiä ja päänsärkyä ja viisaat ihmiset sanoo että stressi lyhentää ikää
Pyttysarjan asennuksen yhteydessä päädyin myös samalla vaihtamaan myös moottorinohjauksen kokonaan. Saa sytytyksen säädön, ei oo rajoittimia ellei niitä ite tee, ja rajattomat mahdollisuudet sen jälkeen.
Kytkimeen koittanut hakea ideaalista kompromissia, jossa pääsisi yhdellä setillä molemmilla renkailla.
Sallittakoot hitaan kakkosen vuoksi nappulakumeilla pikkuinen overrev , jos vaan saa mutakumeille vedot kohdalleen. Aika näyttää
Bumblebee sai myös talven aikana sukulaisen taloon. Talvisen serkkupojan . Pitäähän talossa kaks Renegadea olla
Ja saihan se Bumblebee uudet vaatteetkin. Ebayn ihmeellisestä maailmasta vinyyliteippisarja poistolaarista .
