XT-P T3 1000 harrastelua
-
- 4WD
- Viestit: 200
- Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
- Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
- Paikkakunta: Pori
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Mä olen yleensä tuollaisen muoviköyden pleissin tehnyt n. 5-8 x köyden vahvuuden mittaiseksi, lyhyillä pleisseillä on joskus ollut taipumus liukua vähitellen löystyvään suuntaan, vaikka olenkin sitä jalkapöydän alla rullannut tiukemmaksi heti pleissauksen jälkeen. Polyeteeniköydessä sen on joskus tosiaan nähnyt tapahtuvan. Propyleeniköydessä se ei tapahdu niin helposti sen karkeamman pinnan takia.
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Pitkästä aikaa päivä ajeltu ja ilman henkseleitäkin kaikki toimi mallikkaasti. 
Mukava ajella kun ei tarvitse tilata ajojen puolivälissä aikaa takuuhuoltoon. Porukassa
useampi vastaava tuote ja muillakin toimii moitteetta. Kokemusten pohjalta uskallankin
suositella uusia Can Am malleja kaikkeen työhön ja harrastukseen.
Ajopaikkana oli tutut reitit, joita XMR sekä 6x6 möyritty ja muutamia kertoja ajelin vakiorenkaillakin.
Nyt rengaspäivityksen jälkeen jälleen samoja ojia, suota sekä kallioita ja etenee ylivoimaisesti parhaiten
sekä vakaasti. Luulisinkin maastomönkijöissäni jatkossa olevan aina leveä rengastus edessä ja takana
sekä spacerit tai levittävät vanteet. Renkaan halkaisijan kasvattamisella en saanut näin hyviä ajokokemuksia.
Pesun jälkeen tein muutamia muutoksia ja takaboxsiin muovailin uudet pehmusteet lisättynä
kansilevyllä, joka pitää tavarat paikoillaan kovemmissakin kallistuksissa sekä asensin toisen kameran
syylärisarjan päälle kuvaamaan ajotilanteita. Nyt toivotaan vain lunta lisää ja ajelemaan..



Mukava ajella kun ei tarvitse tilata ajojen puolivälissä aikaa takuuhuoltoon. Porukassa
useampi vastaava tuote ja muillakin toimii moitteetta. Kokemusten pohjalta uskallankin
suositella uusia Can Am malleja kaikkeen työhön ja harrastukseen.
Ajopaikkana oli tutut reitit, joita XMR sekä 6x6 möyritty ja muutamia kertoja ajelin vakiorenkaillakin.
Nyt rengaspäivityksen jälkeen jälleen samoja ojia, suota sekä kallioita ja etenee ylivoimaisesti parhaiten
sekä vakaasti. Luulisinkin maastomönkijöissäni jatkossa olevan aina leveä rengastus edessä ja takana
sekä spacerit tai levittävät vanteet. Renkaan halkaisijan kasvattamisella en saanut näin hyviä ajokokemuksia.
Pesun jälkeen tein muutamia muutoksia ja takaboxsiin muovailin uudet pehmusteet lisättynä
kansilevyllä, joka pitää tavarat paikoillaan kovemmissakin kallistuksissa sekä asensin toisen kameran
syylärisarjan päälle kuvaamaan ajotilanteita. Nyt toivotaan vain lunta lisää ja ajelemaan..



-
- 3WD
- Viestit: 87
- Liittynyt: 11 Huhti 2014 21:16
- Mönkijä:: Can am
- Paikkakunta: Tunturilappi
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Itte kans tuota vinssin kaapelointia kesälä mietin. Oli toista metriä ylimääräistä kieputettu akun päälle.
lyhensin ja mietin että vois kaapeleiden poikki pinta alaa kasvattaa,mutta eihän täältä saa niin jäi tekemättä. Kun käy maali kylissä neon valoja kattomassa niin vois ostaa. Mötörjampala on vimosen pääle rakennettu.
lyhensin ja mietin että vois kaapeleiden poikki pinta alaa kasvattaa,mutta eihän täältä saa niin jäi tekemättä. Kun käy maali kylissä neon valoja kattomassa niin vois ostaa. Mötörjampala on vimosen pääle rakennettu.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Pieniä hienosäätöjä tein testiajojen pohjalta valoihin ja etusivukulmiin näyttävät pitkät vaihdoin hajoittavalla
kuviolla oleviin, jotta saan hyväksi havaittuun lähelle näyttävään valoon lisätehoa. Suosittelen sivulle ja etenkin
kuljettajan takasivulta eteen näyttävää valoa hitaissa tekniikka-ajoissa. Kun kokeilee, ei todennäköisesti luovu.

Aiemmin asentamani tehotaskulamppu-kypärävalo osoittautui myös niin hyväksi käytettävyyden osalta,
että päätin tehostaa sitäkin. Löysin isolla ladattavalla akkupaketilla olevan suurteho-otsalampun
luottovalotoimittajalta http://www.erikoistekniikka.fi

Kiinnitykseen hankin ylimääräisen kiinnitysjalan tulevasta asennuksesta johtuen.

Kypärään on liimattu aiemmin kamerajalustin ja en halunnut niitä lisää ja ei oikein mihinkään pintaan
olisi saanutkaan tukevasti, joten kamerajalkaa muokkaamalla valojalalle sopivaksi saa käytettyä samaa
jalustaa molemmilla tarpeen mukaan. Muotoilin jaloista (kuvassa muokkaamaton ja muokattu kamerajalka)
sekä muokattu valojalka toisilleen sopivat. Kiinnitys 3M teipin ja 4mm pultin avulla.

Valmis paketti on kevyt ja tukeva sekä suuntausta pystyy muuttamaan helposti ajon aikanakin.

Johdon pujotin kypärän verhoiluihin ja akkupaketti tulee ajotakin taskuun lämpimään,
joten Li-Ion akkukaan ei hyydy pakkasella. Otin valaisimen isoimmalla yli 10Ah akulla, joten virtaa riittänee
ajopäivälle mukavasti. Uusi valotesti tulossa, kun myös kaikki ajovalot vaihdettu led-polttimoihin.

Can Am takapikkulaatikon tiiveyttä moitittu kovasti ja siihen hankin U-tiivistenauhaa. Sopivan mittaisen palan
esiasennuksen jälkeen pikkuisen mustaa liimasiliconia kun laittaa harjalle ja asentaa tiivistenauhan paikoilleen,
niin pitää jatkossa vedet ulkopuolella upotuksissakin (testattu toisella mönkijällä).


kuviolla oleviin, jotta saan hyväksi havaittuun lähelle näyttävään valoon lisätehoa. Suosittelen sivulle ja etenkin
kuljettajan takasivulta eteen näyttävää valoa hitaissa tekniikka-ajoissa. Kun kokeilee, ei todennäköisesti luovu.


Aiemmin asentamani tehotaskulamppu-kypärävalo osoittautui myös niin hyväksi käytettävyyden osalta,
että päätin tehostaa sitäkin. Löysin isolla ladattavalla akkupaketilla olevan suurteho-otsalampun
luottovalotoimittajalta http://www.erikoistekniikka.fi

Kiinnitykseen hankin ylimääräisen kiinnitysjalan tulevasta asennuksesta johtuen.

Kypärään on liimattu aiemmin kamerajalustin ja en halunnut niitä lisää ja ei oikein mihinkään pintaan
olisi saanutkaan tukevasti, joten kamerajalkaa muokkaamalla valojalalle sopivaksi saa käytettyä samaa
jalustaa molemmilla tarpeen mukaan. Muotoilin jaloista (kuvassa muokkaamaton ja muokattu kamerajalka)
sekä muokattu valojalka toisilleen sopivat. Kiinnitys 3M teipin ja 4mm pultin avulla.

Valmis paketti on kevyt ja tukeva sekä suuntausta pystyy muuttamaan helposti ajon aikanakin.

Johdon pujotin kypärän verhoiluihin ja akkupaketti tulee ajotakin taskuun lämpimään,
joten Li-Ion akkukaan ei hyydy pakkasella. Otin valaisimen isoimmalla yli 10Ah akulla, joten virtaa riittänee
ajopäivälle mukavasti. Uusi valotesti tulossa, kun myös kaikki ajovalot vaihdettu led-polttimoihin.

Can Am takapikkulaatikon tiiveyttä moitittu kovasti ja siihen hankin U-tiivistenauhaa. Sopivan mittaisen palan
esiasennuksen jälkeen pikkuisen mustaa liimasiliconia kun laittaa harjalle ja asentaa tiivistenauhan paikoilleen,
niin pitää jatkossa vedet ulkopuolella upotuksissakin (testattu toisella mönkijällä).



Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Mistä tuollasta tiivistenauhaa saa? Laittaisin itsellenikin.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Paikallisesta kumi/letku/laakerikaupasta löytyi metritavarana.
Tavaratalotyyppisistä (Motonet/Biltema) en ole itse sopivaa löytänyt.
Tavaratalotyyppisistä (Motonet/Biltema) en ole itse sopivaa löytänyt.
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Ittellä on takaritsin etukulmasta valo eteenpäin etupyöränsivulle .
On sitten parasvalo (etuvalojen jälkeen) pimeellä mettässä ja aura hommissa.
On sitten parasvalo (etuvalojen jälkeen) pimeellä mettässä ja aura hommissa.
-
- Noppeli
- Viestit: 17
- Liittynyt: 17 Syys 2014 17:52
- Mönkijä:: Can-am Rakkori
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Laitteeksi on todella mahtavan näköinen ja renkaat
uuh. Itsellä valot valot on led bar 72w (6000 k) edessä samassa kohdassa, mutta kun olis tajunnut jättää sen etukidan ala latan ehjäksi, johon olisi vinssin koukun kiinnittää. Kaikki ei tuu mieleen itekseen. Etuvalojen tilalle tilasin (from china) led polttimot 20w:set (6000k) H11 ja 9001 ihan vaan päivä valoiksi. Mulla syö toi aura homma vinssin kanssa talvisin sitä virtaa ja kun kaikki valot on samaa väriä niin silmät kiittää. Laitoin itselle kanssa noi takaritsiltä eteen näyttävät valot (mallia 10w puuilo) ja on hyvä paikka, mutta täytynee päivittää parempi laatusiin valoihin. Minulla on 27 " 2009 itp mud litet ( Hondan mukana tulleet ) orkkis vanteilla ja kurasarja on ollut kyllä tarpeellinen, astinlaudat on pysynyt puhtaina. Onko renkaissasi sivuttais pitoa, mikä on minulle tärkeää ja olen päivittämässä renkaita lähitulevaisuudessa? Vaihdoin myös tangon orginaaliin kun 500:ta jäi deluxkate ja on hyvä tuulisuoja junioreille ja itselle auratessa.
Kiitos hyvästä viestiketjusta, näitä kaivataan!

Kiitos hyvästä viestiketjusta, näitä kaivataan!

Ex: Honda 420 -09
Yamaha 550 -10
Cana 500 max T3 -13
Ny: Cana 1000 max T3 -14
"Nysse tulee !"
Yamaha 550 -10
Cana 500 max T3 -13
Ny: Cana 1000 max T3 -14
"Nysse tulee !"
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kiitos..kiitoksista..
Rengaskeskustelut aina mielenkiintoisia ja mielipiteitä varmasti riittää.
Omakohtaisesti tullut maastossa kokeiltua kesä ja talvikelissä nyt lähihetkiltä Maxxis Mudzilla 28",
Gorilla Axle Silverback 30" ja ITP Mud Lite XL 28" sekä tietenkin vakio Carlisle ACT 26" renkaat.
Pidän itse ehdottomasti eniten näistä Deestone Swamp Witch 28" renkaista. Vetopidon suhde parhaasta päästä
hiekassa sekä mudassa ja ainakin tällä lumimäärällä toimii hyvin jäällä/lumella. Sivuttaispitoa jo hiukan
tuolla aiemmin kehuinkin, eli sivuttaisrinteissä ja ojissa ihan paras kokeilemani. Jos jotain parempia tulee esille,
niin mielelläni kokeilen ja jopa vaihdan, mutta nyt kokonaisuutena parhaat ajamistani.


Omakohtaisesti tullut maastossa kokeiltua kesä ja talvikelissä nyt lähihetkiltä Maxxis Mudzilla 28",
Gorilla Axle Silverback 30" ja ITP Mud Lite XL 28" sekä tietenkin vakio Carlisle ACT 26" renkaat.
Pidän itse ehdottomasti eniten näistä Deestone Swamp Witch 28" renkaista. Vetopidon suhde parhaasta päästä
hiekassa sekä mudassa ja ainakin tällä lumimäärällä toimii hyvin jäällä/lumella. Sivuttaispitoa jo hiukan
tuolla aiemmin kehuinkin, eli sivuttaisrinteissä ja ojissa ihan paras kokeilemani. Jos jotain parempia tulee esille,
niin mielelläni kokeilen ja jopa vaihdan, mutta nyt kokonaisuutena parhaat ajamistani.
-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kuinka noiden swampwitchien E-hyväksyntä? Eikö traktorissakin pidä olla hyväksytyt renkaat?
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Liikenneturvan sivuilla ei mainintaa renkaitten hyväksynnästä..
Traktorimönkijä eli T3-luokan traktori on pääasiassa työkäyttöön tarkoitettu ajoneuvo.
Traktorimönkijällä saa ajaa myös tieliikenteessä.
Ajokortti: Maastossa 15 v. ja tiellä vähintään T-luokan ajokortti.
Saa ajaa tiellä.
Omamassa ajokuntoisena enintään 600 kg
Rekisteröitävä.
Ei tarvitse katsastaa.
Liikennevakuutettava.
Suurin sallittu rakenteellinen nopeus enintään 40 km/h.
Ei laissa nimettyä kypäräpakkoa, mutta kypärän käyttö on erittäin suositeltavaa.
Matkustajan kuljettaminen valmistajan ohjeiden mukaan. Matkustajalla tulee olla hyväksytty kiinteä istuin.
Perävaunu on sallittu.
Renkaat: Saa varustaa nastoilla, liukuesteillä tai lumiketjuilla, jotka eivät vahingoita tien pintaa.
Traktorimönkijä eli T3-luokan traktori on pääasiassa työkäyttöön tarkoitettu ajoneuvo.
Traktorimönkijällä saa ajaa myös tieliikenteessä.
Ajokortti: Maastossa 15 v. ja tiellä vähintään T-luokan ajokortti.
Saa ajaa tiellä.
Omamassa ajokuntoisena enintään 600 kg
Rekisteröitävä.
Ei tarvitse katsastaa.
Liikennevakuutettava.
Suurin sallittu rakenteellinen nopeus enintään 40 km/h.
Ei laissa nimettyä kypäräpakkoa, mutta kypärän käyttö on erittäin suositeltavaa.
Matkustajan kuljettaminen valmistajan ohjeiden mukaan. Matkustajalla tulee olla hyväksytty kiinteä istuin.
Perävaunu on sallittu.
Renkaat: Saa varustaa nastoilla, liukuesteillä tai lumiketjuilla, jotka eivät vahingoita tien pintaa.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Katsastuskonttorilla kysäisin tätä samaa kun käytin vaakalla ja kuulema mustat ja pyöreät T3 riittää.
Vakiorenkaatkaan ei ole E-hyväksytyt näissä, kuten valkokilpisissä ja laskenee tehtaan tuotantohintaa
taas muutaman euron, kun kelta ja valkokilpisiä vertaillaan asiakkaan hankintahinnan näkökulmasta.
Vakiorenkaatkaan ei ole E-hyväksytyt näissä, kuten valkokilpisissä ja laskenee tehtaan tuotantohintaa
taas muutaman euron, kun kelta ja valkokilpisiä vertaillaan asiakkaan hankintahinnan näkökulmasta.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
- Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
- Paikkakunta: Veteli
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Omaan XT-P T3 tonniseen laitoin itp212 14x8" eteen ja taakse sekä renkaiks maxxis vipr 27x11x14 , omasta mielestä pito on joka suuntaan todella hyvä (lumen puskuhommissa ei kyllä ketjuja tarvi)
JJJ-Service
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Jamppa puhuu asiaa noista Swampeista. Ne on Wanhakin todennut loistaviksi yleisrenkaiksi ja pito on parasta A-luokkaa. Minä vain möksähdin kun lahosi yksi sarja alle ennen kuin kaksi vuotta tuli täyteen ja myyjä vain levitteli käsiään, joten siirryin Mudliten XTR malliin joka ei kyllä loista ominaisuuksillaan. Vähän sama kuin perus Mudlitekin, ei sivuttaispitoa ja vetopitokin heikohko. Nastoja pitänee alkaa ruuvaamaan ettei tarvitse Canamia kietoa kuusen ympärille, kun väliin poukkoilee kuin villivarsa... 

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Minkälaisella kuomukärryllä tuota liikuttelet? Korkeus? Eikös se pitäs jo telat vaihtaa alle?