Dodii.
Etujarrut asennettu. Täytyy vielä keksiä etujarruletkuille jonkinlainen kiinnike välille. Takajarruja en vielä voinut sylintereiden osalta asentaa, vaan maanantaina tulee vasen jarrusatula. Sekin sen jälkeen ilmausta vaille. Etujarrut pelaa oikealla kahvalla, takajarrut vasemmalla.
Sit kävi se perinteinen. Kun jotain pitäisi testata, niin sehän sillon hajoaa.
H-silta jolla moottoria ajetaan, on mystisestipalanut, ei enää käännä jännitteen suuntaa. Pistin tilaukseen heti pari kappaletta niin ei jää rannalle ruikuttamaan kun ja jos seuraava hajoaa.
Siltä osin jäin vielä kytkimenohjausmoduulilaatikkohässäkkä vielä viimeistelemättä ja kasaamatta kokonaan.
Testiversio piti tietenkin kyhätä ja manuaaliseksi sen tekasin että pääsi ajelemaan.
Nyt sitä siis ohjataan vinssin kytkimellä ja vinssin releellä. Sisään/ulos liikkeellä ajetaan kytkintä kiinni ja auki. Siltä osin "rauta" toimii ja servomoottorissa riittää hyvin teho ja nopeus kytkimen ohjaamiseen, ehkä jopa liian nopea ilman rajoitusta, siksipä se ohjelmasta löytyykin, että nopeuksia voi säätää mieleisekseen.
Vinssin johdotukset,valojen johdotukset, itseasiassa kaikki johdotukset vedetty nylon sukan sisään ja paikoillaan. Eli siltä osin proggis valmis.
Muovien kasaus ja kaikki muu oheishärpäke lopullisesti (joo niin varmaan) on suoritettu. PEnkin etukiinnikkeet vaan puuttuu ...
HEI , sehän näyttää mönkijältä
Kävin ajelemassakin , hyvältä tuntuu toistaiseksi , eikä toistaiseksi mitään ole hajonnut vaikka lenkkaria on saanut ihan huolella
Alusta tuntuu pelaavan ihan OK, ei pompi eikä ole kuitenkaan liian sohvamainen. Kääntöympyrä laitteella pieneni

johtuen ohjauskulmista , ja ohjaus keveni aivan suunnattomasti , eli siltä osin erittäin onnistunut muutos siirtyä mcphersonista double A whisboneen. Ohjaus hivenen "hitaampi" kuin sarvista vs renkaista. Canamimainen?
Kiihdytettäessä alusta puree alustaan aivan suunnattoman hyvin, tuntuu että vetojakin tuli lisää kun ei vaan suttaile. Ja paljon vakaampi kovassa kiihdytyksessä.
Kovaa hiekkatie kurvailua ajatellen vakaajat ois kova sana. Ehkä tulevaisuudessa
Nelivedon muutoksen ole aivan unohtanut kertoa

. Muutin siis etukardaanin välityssuhdetta verrattuna takakardaaniin yhden hampaan verrran sieltä missä veto tuodaan etukardaanille. Vetoratas on 15 ja toisio itse akselissa 14. Pieni parannus, mutta samalla väheni se polarismainen kiskominen neliveto päällä (lue: lähtee sinne minne haluaa ellei ole tarkkana ohjauksen kanssa) Ei kuitenkaan kytkeydy liian äkkiä vaikeuttaen kääntelyä jne.
Ja loppujen lopuksi.... Mikään ei ole täydellinen! Pari miinusta olen löytänyt, niiden "korjauksesta" ja modifioimisesta lisää ensi kerralla.