

Kaasuvaijerin tilasin jo heti alkuun uuden mutta olikin väärä. Vanha siis takerteli eikä mikään ihme. Oli molemmista päistä rispaatunut ja tangon päässä enää yhellä säikeellä kiinni. Tuo kaasuvipu oli väännetty ja se sitte käänti vaijerin ja hankaus katkonu langat. Bilteman vaijerinkorjaussarjasta löytyi sopivat palat tuohon. Toinen sarjassa tuleva vaijeri kävi suoraan kaasarin päähän ja kuorihan jäi tietysti vanha. Kaasuvivun päästä piti tuon kotelon kantta hieman pirralla parannella että vaijerin nipan lukituspultti sopi olemaan. Ja kaasuvivun reikä piti 6,5mm poralla surauttaa, oli varmaan vaan kymmenyksen liian pieni


Kahvalämppäreiks vaihdoin nyt Dice vastukset. Peukunlämmitin ei toiminu ostaessa, mutta mittasin ja vastusta näytti. Kytkin samaan katkasijaan noiden kahvanlämmittimien kanssa ja toimii. Sähköt näillekin vedin releen kautta ettei vie virtaa sillon kun ei ole virrat päällä virtalukolta. Hyvin tarttu omalla liimallaan ja päälle tuli Protaperin kahvakumit paineilman avustuksella laitettuna. Ilmaa vaan kumin alle tangon ja kumin välistä niin pullistuu ja saa paikalleen. Oli eri mukavan tuntuinen jo ajella.

Tältä näytti kasattu tanko. Tuo etuvalo jäi tangosta pois ja mittareille ei vielä kerenny telinettä tekemään. Kaikki nippusiteillä kiinni nyt väliaikasen pysyvästi


Kilvelle tein tuon näkösen telineen lattaraudasta kun vanha alkuperänen oli murtunu. Ois kohta ollu taas kilpi kateissa. Tähän on jo kerran jouduttu vaihtamaan tunnus ku kilpi pudonnu matkalle. Takavalo on kyllä niin surkeassa kunnossa ja poltin ei pysy kiinni ym. Pakko laittaa uus joku ledivalo tuohon, koittas rakennella vaan siististi. Tahtoo olla turhan pieniä kaikki mitä oon löytäny niin joutuu tuohon keksimään jotain peitelevyhommia.

Etuvaloiksi rakensin kuitenkin jo tässä vaiheessa pyörään tarkotetuista tuplavaloista tuommoset systeemit. Purin tuplat irti toisistaan ja tein lattaraudasta ja huonekaluputkesta telineet, jotka tuli kiinni iskarin yläpään pulttien alle. Sai vilkutkin sopivasti samaan. Pitää vaan kaikki vilkutkin vaihtaa vielä jossain vaiheessa samanlaisiin ja uusiin. Nyt nuo vilkut on eriparia edessä ja takana. Maalasin nuo kuupat, jotka oli kromiset ja telineet Vht wrinkle plus ryppymaalilla. Pitkän valon pinni alkuperäsen johtosarjan liittimestä vissiin irtos heti mutta molemmat yhtäaikaa palaa nyt lyhyillä. Pitää vielä rassailla ja kytkeä niin että saa lyhyillä ajeltua yhellä lampulla niin pääsee laturi helpommalla. Ei oo ikävä vakiovaloa, oli se vaan ruma.



Akun kans meni pari ajokertaa viikonloppuna ihan pelleilyks ku se ei tykänny pakkasesta. Piti soittaa kyytikin ku sammu risteyksessä eikä lähteny enää käyntiin. Ostin Motonetistä Euroglobe-nimisen akun ja se piti hapottaa. Oli nätti homma ku tuommoset valmiit systeemit tuli mukana. Samalla tuli hommattua Benton pro älylaturi, niin saa välillä latailla. Yön yli tuota latasin ja ai että ku jaksaa startata. Pitää koittaa elpyykö se vanha akku ku latailee muutaman päivän, vois laittaa lisäakuks penkin alle. Pitänee rueta letkulämppäriä suunnittelemaan ku aika kankee on lähtemään pakkasesta. Saa kyllä vastuksia pienille letkuille mutta pitää vielä suunnitella.








Semmonen se on nyt. Ite oon tyytyväinen yleisilmeeseen, ei oo enää harmaa ja ankee.
Tarroja on jemmassa lisää, laitoin nuo jo aiemmin olleet takasin. Pitää liimailla vielä joku päivä lisää. Vielä se kaipaa pientä parantelua ja kaasari pitää putsata ja säätää. Tästä on hyvä jatkaa ja pääsee jo ajelemaan välillä.