Onks nyt sama murikka kyseessä, mul on yhet sisuskalut pöydällä. Ei kai tuossa ole viskoa? Pelkkä on/off lukko sähköllä (just se holkki mikä liukuu spooreilla) No pitää avata ja katsoa mitä sisällä. Ja sittenhän se vaatii sitä kissankusenhajusta lisäainetta jos oikein aletaan...rapakaari kirjoitti:Luultavasti häkin hampaat on sliksit... Ei siinä ole muuta kuin ruuvaamista. Mulla ei lähtenyt toinen vetari irti vetämällä. Otin sitten koko tolpan pois ja halkaisin perän, pieni niitti vasaralla vetarin päähän niin irtosi. Kannattaa vaihtaa kaikki stefat ja kitka sekä jousiprikka samalla kun on murikka käsissä. Alkaa nelivetokin vetämään paremmin neljällä pyörällä eikä lukkoa tarvi niin helposti.
-08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
- kontoll
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 07 Maalis 2013 21:16
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Hamina
Re: -08 Cfmoto 500 kone kasattu ja paikoillaan
- kontoll
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 07 Maalis 2013 21:16
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Hamina
Re: -08 Cfmoto 500 kone kasattu ja paikoillaan
Juu. On siitä Jeeppikin menny...Zkeba kirjoitti:Sitä ollaan oltu ihailemassa tuulimyllyjä

- kontoll
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 07 Maalis 2013 21:16
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Hamina
Re: -08 Cfmoto 500 kone kasattu ja paikoillaan(+kampe kilvis
No nyt sillä saa jo laillisesti(kin) ajella. On se tavallaan ihan kiva kun on ite jossain määrin kasannut/korjannut tollasen "latolöydön" katulailliseksi. 27" kumeja ei kyllä viittiny ees tarjota konttorilla: NOT FOR HIGHWAY SERVICE. D.I.Y. HRC jarrunestesäiliökin tuntuu toimivan moitteettomasti, bilteman jarrunilmausvehkeestä sai sopivaa letkua
Kartaanijarruhan on muutenkin vain viitteellinen vauhdinsurma. Seuraavaksi olis tarkoitus laittaa joku pikkuvinssi myös taakse kun on niin kivan näkönen paikka valmiiksi.

- kontoll
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 07 Maalis 2013 21:16
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Hamina
Re: -08 Cfmoto 500 kone kasattu ja paikoillaan
Jaahas, jatketaan taas.
n.300km sisäänajoa: Variaattori antautui, toisiovedon hihnapyörästä tuli tapit peltikuoresta pihalle, xuanxuanparts:ilta uusi. 500km jälkeen hyppäsi nokkaketju hampaan yli sillä tuloksella että pakoventtiilit taittu juuresta n. 20 astetta. Mäntään ei vaurioita. Nokkakepin liukulaakeri(liukupinta) haljennut ja hirttänyt kiinni. Kansi, kannenkoppa, venttiilit jousineen ohjureineen, nokkakeppi ja jakoketju kiristäjineen, termostaatti, tiivisteet yms. sälää uusiksi(eestistä löyty aika edullisesti alkuperästä kiinan kamaa...). Mutta mitään jo laitettua ei hajonnut
. 700km: purkailin etuperän, kun 4wd jäi päälle(pistoke lahonnut etukatteen alla) ja siitä intoutuneena piti alkaa tutkimaan lukkoakin. Häkki: (diff carrier ainakin itelle tutumpi) spoorit n. 1/4 sorvaantunut veks... varaosalaatikosta löytyneestä murikasta samanverran... oisko sit liukuhaarukka jäänyt asennuksessa edellisellä väärin? Häkki,molemmat liukuholkit ja sifteri haarukka eestistä 102€! Myös etukardaanin etummainen ristikko oli tuhoutunut, pienen selvityksen jälkeen paikallisesta varaosakaupasta mitsu pajeron eturistikko "made in japan" rasvanipalla 16€. Ei se oo kyl ihme et runkkari ei ole kovin vahvaksi tunnettu maasturi jos sen ristikot ei kestä pikku mönkijäs ku 2000km 
eli tällä hetkellä: [URL=http://aijaa.com/8opu4s]
Projektina ostettu laite, ei siinä mitään, rehellinen kauppa. Mut mitä toi on tullu maksamaa, niin samalla hintaa olis saanut aivan virheettömän laitteen(mistä olis varmasti jo porsinut x-määrä jotain...) Rassaaminen on ihan jees kun tämmösen osia jaksaa nostella pöydälle yksinkin. Oppia ikä kaikki, aika paljon tullu mönkkärin anatomia tutuksi kun kaikki on ite laitettu. Kiinan lelu on mitä on, mutta aika moni jammukin on kiinasta. Toiset koneet on USA made, niiku myös hd
n.300km sisäänajoa: Variaattori antautui, toisiovedon hihnapyörästä tuli tapit peltikuoresta pihalle, xuanxuanparts:ilta uusi. 500km jälkeen hyppäsi nokkaketju hampaan yli sillä tuloksella että pakoventtiilit taittu juuresta n. 20 astetta. Mäntään ei vaurioita. Nokkakepin liukulaakeri(liukupinta) haljennut ja hirttänyt kiinni. Kansi, kannenkoppa, venttiilit jousineen ohjureineen, nokkakeppi ja jakoketju kiristäjineen, termostaatti, tiivisteet yms. sälää uusiksi(eestistä löyty aika edullisesti alkuperästä kiinan kamaa...). Mutta mitään jo laitettua ei hajonnut


eli tällä hetkellä: [URL=http://aijaa.com/8opu4s]

Projektina ostettu laite, ei siinä mitään, rehellinen kauppa. Mut mitä toi on tullu maksamaa, niin samalla hintaa olis saanut aivan virheettömän laitteen(mistä olis varmasti jo porsinut x-määrä jotain...) Rassaaminen on ihan jees kun tämmösen osia jaksaa nostella pöydälle yksinkin. Oppia ikä kaikki, aika paljon tullu mönkkärin anatomia tutuksi kun kaikki on ite laitettu. Kiinan lelu on mitä on, mutta aika moni jammukin on kiinasta. Toiset koneet on USA made, niiku myös hd

Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
Jos jostain syystä into loppuu, voisin ostella osia, kaasari nyt ekana kiinnostaa. Ja tietty katteet
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2310
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
Katselin tämän tarinan läpi. Hauskaa mutta haasteellista. Aijaa.com palvelu näyttää poistavan kuvat, joten poistin toimimattomat linkit.
Tekemisen makua, jatkahan samaan malliin.
Tekemisen makua, jatkahan samaan malliin.

- kontoll
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 07 Maalis 2013 21:16
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Hamina
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
Intoa saa kaupasta, esim. ihan III-olut toimii et ymmärtää itämaalaisista asioista. Kaasari kannattaa tilata kiinasta, xuanxuan ei pyydä paljon.(vaik onkin mikuni) Myös korjaussarja edullinen(pitäisi itekkin ostaa kun neulaventtiili mehii.) Noi katteet on nähny niin paljon luontoa, et niitten arvo on jo katu-uskottavuuden takia tähtitieteellisen korkea,+ kaikki hartsit ja sikafleksit sun muut syanoakrylaatit... Kyl täl hetkel on sellanen ajatus et jos ton hävitän, niin se tapahtuu bensiinillä valelemalla ja makkaraa paistamallaSaminiki kirjoitti:Jos jostain syystä into loppuu, voisin ostella osia, kaasari nyt ekana kiinnostaa. Ja tietty katteet



- kontoll
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 07 Maalis 2013 21:16
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Hamina
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
En tarkoita tällä topicilla haukkua CFmotoa / Goesia. Koneessa ratkaisut samankaltaisia kuin yamahassa ja valujen laatu näyttää hyvältä. Mun hallussa taitaa vaan olla vähän kovempia kokenut yksilö. Eli niin sairaalta kun se kuullostaakin, niin suosittelen. Ja veikkaan että jos toi olis jammu, niin olisin jo polttanut sen kalliiden varaosien takia. Joo ja mulla on mp:nä v-max, v***n kallis esim. vaihteistosta ja samalla viisiin hajoo mokomat.
-
- 6WD
- Viestit: 338
- Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
- Paikkakunta: pukkila
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
oisko antaa osotetta mistä eestistä vois tilailla osia?
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
ex derbi dxr 250
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
Kun kiinan ihmeiden pultteja ja alumiinivaluja, sekä teräksiäkin moititaan heikoiksi, niin miten on, kun olet noin paljon purkanut ja kasannut; kestääkö tiukkoa yhtä tiukalle, kuin "laatuvehkeissä"?
-
- 6WD
- Viestit: 338
- Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
- Paikkakunta: pukkila
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
en tiedä onko itellekin sattunu heikko valu mutta tuolla cfmoto puolella laakerille mittaa näkyy kuva kun käytin mp korjaamolla jossa myös korjataan mönkijöitä niin variaattorin laakerin vaihdossa, kuinka oli lohjennu palaa lohkosta laakerin vaihdon yhteydessä. kuulemma eka kerta kun oli kinukki osa korjauksessa ja samaten eka kerta kun näin on käynyt.. 

ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
ex derbi dxr 250
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
Musta sen liikkeen kyl pitäis korjata tai korvata rikottu lohko
Viimeksi muokannut jukka81, 16 Loka 2013 21:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Turhan lainauksen poisto.
Syy: Turhan lainauksen poisto.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
-
- 6WD
- Viestit: 338
- Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
- Paikkakunta: pukkila
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
joo ei lohkon korvaus käy päinsä kun antoivat hyvitystä työnhinnasta ettei tule paha mieli. 

ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
ex derbi dxr 250
- kontoll
- 2WD
- Viestit: 45
- Liittynyt: 07 Maalis 2013 21:16
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Hamina
Re: -08 Cfmoto 500 hauska mutta haasteellinen...
Kyllä mun mielestä se on aluvalu siinä kun Yamaha tms. On noita "laatulaitteitakin rikottu huonoilla momenttiavaimilla...vaniljacreme kirjoitti:en tiedä onko itellekin sattunu heikko valu mutta tuolla cfmoto puolella laakerille mittaa näkyy kuva kun käytin mp korjaamolla jossa myös korjataan mönkijöitä niin variaattorin laakerin vaihdossa, kuinka oli lohjennu palaa lohkosta laakerin vaihdon yhteydessä. kuulemma eka kerta kun oli kinukki osa korjauksessa ja samaten eka kerta kun näin on käynyt..