rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 17 Maalis 2016 22:48
- Mönkijä:: -08rekku ehkä 720D superturbo
- Paikkakunta: Oulu
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
rekun omassa moottorissa ei oo mitään vikaa mutta synty vain tämmönen idea niin siksi pitää saaha sovitettua orkkis kiinnikkeisiin tuo dieseli että jos ei sitte saa /kestä tehoja tuo kubota niin voi laittaa orkkis padan takaisin
vähän mallailua ulkopuolelta :
http://s1108.photobucket.com/user/Aleks ... how/kubota
vähän mallailua ulkopuolelta :
http://s1108.photobucket.com/user/Aleks ... how/kubota
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo

Hold my beer..
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Ai anteeksi kun sekoitin ajatuksen et sun Rene on 800allu86 kirjoitti:rekun omassa moottorissa ei oo mitään vikaa mutta synty vain tämmönen idea niin siksi pitää saaha sovitettua orkkis kiinnikkeisiin tuo dieseli että jos ei sitte saa /kestä tehoja tuo kubota niin voi laittaa orkkis padan takaisin

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 17 Maalis 2016 22:48
- Mönkijä:: -08rekku ehkä 720D superturbo
- Paikkakunta: Oulu
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Joo 500 se on vaatii jokatapauksessa lisää vetoja niin katotaan mille aletaan huomenna saa savut tuosta kupotasta niin näkee tarkemmin sen kunnon ja ens viikolla tulee trafilta lisätietoa että saako kilpiin turbotiisselinä 

- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Laita rekkuun vaan puhallin ja ajelet kaikessa hiljaisuudessa
, Rotax kyllä kestää , lisäruiskusysteemillä niinku niinku minäkin värkkäsin
Toki onhan se hiilitanko ihan miehekästä


Toki onhan se hiilitanko ihan miehekästä

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 17 Maalis 2016 22:48
- Mönkijä:: -08rekku ehkä 720D superturbo
- Paikkakunta: Oulu
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
just lähtään hakemaan toista konetta tuosta huoltsikalta ku kaveri kiikutti sen etelästä niin saapi kohta savut tuosta kupotasta
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 17 Maalis 2016 22:48
- Mönkijä:: -08rekku ehkä 720D superturbo
- Paikkakunta: Oulu
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
ensin yritti vain 1 pytylläkun oli viel ilmaa pa järjestelmässä :
ei onnistunu tälle iltaa videoiden lataus huomenna sitte
ei onnistunu tälle iltaa videoiden lataus huomenna sitte
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 17 Maalis 2016 22:48
- Mönkijä:: -08rekku ehkä 720D superturbo
- Paikkakunta: Oulu
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
no niin nyt saatiin kupota tulille ilmavaivojen jälkeen ja heti piti saaha syöttöä lissää niin rupes jo savuttaanki:
https://www.youtube.com/watch?v=PvOJDT0pJtw
https://www.youtube.com/watch?v=Ai1lACQTl9c
https://www.youtube.com/watch?v=PvOJDT0pJtw
https://www.youtube.com/watch?v=Ai1lACQTl9c
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Mites täällä on edennyt??
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- Noppeli
- Viestit: 15
- Liittynyt: 17 Maalis 2016 22:48
- Mönkijä:: -08rekku ehkä 720D superturbo
- Paikkakunta: Oulu
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
noniin meni aikaa ku selvittivät trafilta että saako tuolla kubotalla rekun kilpiin niin vaatis v tt:n mittauksen eli ei onnistu tieliikennepelinä,
pittää laittaa tuo kone johonki muuhun vehkeeseen kun tuota rekkua en lähe sen kummemmin muuttamaan niin mennään toistaiseksi vakiona ja tuumitaan että mille aletaan....
pittää laittaa tuo kone johonki muuhun vehkeeseen kun tuota rekkua en lähe sen kummemmin muuttamaan niin mennään toistaiseksi vakiona ja tuumitaan että mille aletaan....
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Mielestäni tuo ei ollut kyllä yllätys. Jos ei ole tyyppihyväksyntää,tai ennakkotapausta,niin vaikeaksi menee.
Laita johonkin kiinanseisojaan tuo kiinni,olisi hauska nähdä että saako siitä tehoja irti
Laita johonkin kiinanseisojaan tuo kiinni,olisi hauska nähdä että saako siitä tehoja irti

Hold my beer..
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Tuliko perusteluja miksi? Ei olisi ensimmäinen kerta kun Trafi kieltää jotain vain "varmuuden vuoksi". Trafin päätökset on tavallaan kyseenalaisia koska se ei oikein omaa valtuuksia päättää. Mites näissä päästöluokat menee? Onko EUROja jne? Jos kone on uudempi mitä mönkijä, niin silloin ei pitäisi olla suurta tuskaa. Konttorikierrokselle vaan. Autojenkin rakentelusäännökset vasta helpottuivat vähäpäästöisten osalta, niin ei kai tämä ny mikään mahdoton pitäisi olla 

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Ajoneuvon polttoaine ja näin ollen moottorin tyyppi muuttui. Vastaavaa ei löydy markkinoilta, eli ei ole tyypittty tälle moottorityypille saatikka kyseiselle moottorille.
Miten Trafi ei omaa oikeuksia päättää? Se on Liikenne- ja viestintäministeriön toimeenpaneva viranomainen, joka tulkitsee = päättää.
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista
Miten Trafi ei omaa oikeuksia päättää? Se on Liikenne- ja viestintäministeriön toimeenpaneva viranomainen, joka tulkitsee = päättää.
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
Jep viimeisin kommentti on asiaa, mutta ei siltä osin että sama pätee kuten autojen osalta.
Eli vaikka kyseessä on käyttövoiman muutos, ei se asiaa vaikeuta. Autoja saa dieselöidä myös asianmukaisella tavalla. Edes Sitä minkä moottori on kyseessä, ei ole määrätty. Toisin sanoen muutoskatsastus kyseessä.
Moottorin tyyppi saa muuttua myös.
Moottorin paino ei saa ylittää alkuperäisen painoa tietyn prosentti määrän rajoissa.
Mikäli akselimassat kasvaa, täytyy alusta päivittää asianmukaisella tavalla. Tässäkin asiassa voi vedota isomman Rekun alustaan (vrt jäykemmät jouset jotka on suuremmille akselimassoille.
Mikäli moottorin teho ei kasva alkuperäiseen, eikä moottoria ole muunneltu ei vaadita tehonmittausta, mikäli teho voidaan todeta moottorin tiedoista.
Tehon mittaus tarvitaan kun moottorin tehoa on kasvatettu alkuperäiseen nähden, tai kun vaihtomoottorin teho ylittää alkuperäisen ja sitä on muunneltu.
Moottorin saa myös asentaa eri merkkisestä ajoneuvosta , mikäli käytetään alkuperäisiä tai alkuperäistä vahvempia moottorikiinnikkeitä. Mikäli kyseessä on sovite/muunnoskappale, täytyy kyetä todistamaan että kyseessä on käyttötarkoituksen kestävä osa(vrt lujuusmittaukset/todiste)
Ainoa asia mihin tämä todennäköisesti kaatuu on se että Kubotan tätä kyseistä moottoria ei ole ilmeisesti tyyppihyväksytty missään laitteessa liikennekäytössä.
Vai onko? Jos ei ole, silloin vaaditaan VTT mittaus päästöarvoista käyttöalueella. Jota huhujen mukaan ei edes VTT suorita nykyään....tiedä sit.
Mikäli kykenet esittämään että kyseisä moottoria on käytetty liikenteessä jossakin ajoneuvossa joka luokitellaan liikennelaitteeksi , on mahdollisuus olemassa.
Turbottaminen on rinnastettavissa moottorin vaihdokseen ja virittämiseen, joten se vaatii sen suhteen vain ja ainoastaan tehonmittauksen + päästömittauksen.
VTT mittausta vaaditaan jos muutetaan Euro normiltaan laitetta jota ei ole salittu muutettavaksi.
Eli vaikka kyseessä on käyttövoiman muutos, ei se asiaa vaikeuta. Autoja saa dieselöidä myös asianmukaisella tavalla. Edes Sitä minkä moottori on kyseessä, ei ole määrätty. Toisin sanoen muutoskatsastus kyseessä.
Moottorin tyyppi saa muuttua myös.
Moottorin paino ei saa ylittää alkuperäisen painoa tietyn prosentti määrän rajoissa.
Mikäli akselimassat kasvaa, täytyy alusta päivittää asianmukaisella tavalla. Tässäkin asiassa voi vedota isomman Rekun alustaan (vrt jäykemmät jouset jotka on suuremmille akselimassoille.
Mikäli moottorin teho ei kasva alkuperäiseen, eikä moottoria ole muunneltu ei vaadita tehonmittausta, mikäli teho voidaan todeta moottorin tiedoista.
Tehon mittaus tarvitaan kun moottorin tehoa on kasvatettu alkuperäiseen nähden, tai kun vaihtomoottorin teho ylittää alkuperäisen ja sitä on muunneltu.
Moottorin saa myös asentaa eri merkkisestä ajoneuvosta , mikäli käytetään alkuperäisiä tai alkuperäistä vahvempia moottorikiinnikkeitä. Mikäli kyseessä on sovite/muunnoskappale, täytyy kyetä todistamaan että kyseessä on käyttötarkoituksen kestävä osa(vrt lujuusmittaukset/todiste)
Ainoa asia mihin tämä todennäköisesti kaatuu on se että Kubotan tätä kyseistä moottoria ei ole ilmeisesti tyyppihyväksytty missään laitteessa liikennekäytössä.
Vai onko? Jos ei ole, silloin vaaditaan VTT mittaus päästöarvoista käyttöalueella. Jota huhujen mukaan ei edes VTT suorita nykyään....tiedä sit.
Mikäli kykenet esittämään että kyseisä moottoria on käytetty liikenteessä jossakin ajoneuvossa joka luokitellaan liikennelaitteeksi , on mahdollisuus olemassa.
Turbottaminen on rinnastettavissa moottorin vaihdokseen ja virittämiseen, joten se vaatii sen suhteen vain ja ainoastaan tehonmittauksen + päästömittauksen.
VTT mittausta vaaditaan jos muutetaan Euro normiltaan laitetta jota ei ole salittu muutettavaksi.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: rekku DIESEL 3cyl 720cc Superturbo
On kubotan koneita paljonkin tieliikenteessä, pikkutraktoreissa ja liikenneruohonleikkureissa esimerkiksi.
Can-am renegade 800Xxc