Hondanche V4 800Fi
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Taas käytiin pieni ajolenkki. näppi 40km tuli kun ajeltiin, piti kokeilla vielä upotustakin.
Rajalle asti vedettiin , ja hyvin kesti eikä mikään paikka saanut hazardia.
Rajalle asti vedettiin , ja hyvin kesti eikä mikään paikka saanut hazardia.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Nyt alkaa sitten se parannuskierre. Täytyy myöntää että tähän noin 400kg painoon nähden loppuu iskuvaimentimista ominaisuudet, ei mahda mitään. Jos laite olisi kevyempi, olisivat varmasti mainiot. Jousista loppuu jäykkyys kesken ja iskunvaimennin pitäisi shimmata hieman tiukemmaksi koko liikealueelta. Toki oma paino vielä päälle reilu 80kg, ei ainakaan paranna asiaa
dieetille?
Siispä tästä intoutueena , tein pieniä testivedoksia. Alunperinhän comanche 550efissä ei takajousituksessa ollut mitään muuta vikaa kuin tukivarsien lyhyys , ja niiden malli.
Otin kyseisen kapistuksen jääneet takaiskarit pöydälle ja purin osiksi. Muuten kiinnitys oli sama, mutta korvakoiden leveys oli eri. Kevyt kavennus, ja kasaus takaisin.
Korkeus muuttui sitten kertaheitolla
Täytyy vielä aukaista ja tehdä pieni muutos alalautasen säätökappaleeseen, että saa hieman alemmas lepokorkeutta. Ajettavuus keulan osalta muuttui todella paljon parempaan suuntaan, ainakin hiekkatiellä ja kevyesti kokeilin maastossa. Eikä keulimisen saati hyppäämisen jälkeen ole havaittavisa keinumista,pompotusta jne.
Eli hommataanpa toiset mokomat sitten taaksekkin. Ei keneltääkään löytyisi käytettynä?

Siispä tästä intoutueena , tein pieniä testivedoksia. Alunperinhän comanche 550efissä ei takajousituksessa ollut mitään muuta vikaa kuin tukivarsien lyhyys , ja niiden malli.
Otin kyseisen kapistuksen jääneet takaiskarit pöydälle ja purin osiksi. Muuten kiinnitys oli sama, mutta korvakoiden leveys oli eri. Kevyt kavennus, ja kasaus takaisin.

Korkeus muuttui sitten kertaheitolla



Täytyy vielä aukaista ja tehdä pieni muutos alalautasen säätökappaleeseen, että saa hieman alemmas lepokorkeutta. Ajettavuus keulan osalta muuttui todella paljon parempaan suuntaan, ainakin hiekkatiellä ja kevyesti kokeilin maastossa. Eikä keulimisen saati hyppäämisen jälkeen ole havaittavisa keinumista,pompotusta jne.

Eli hommataanpa toiset mokomat sitten taaksekkin. Ei keneltääkään löytyisi käytettynä?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Vaihdoin vielä RFY takaisin eteen, Kun kerkeää niin saa sorvata vähän sovitetta alapäähän , niin see lepotilan pikkasen alemmas.
Kävin VM-Teamillä, kelkka ja mönkijä purkaamolla uteliaisuuttani kyselemässä löytyiskö kelkoista sopivan mittaisia iskunvaimentimia säädöillä.
No löytyihän sieltä tottakai.... en tosin ostanut. 4kpl settejä löytyi ihan useampiakin, mistä sais valita.
Löytyi toki myös ne jotka himottais itellä tolkuttoman paljon. Nimittäin FOX Flow 2 , eikä ollut edes pahan hintaiset.
Jätin ne toki hyllyyn ja ehkä seuraavaan projektiin sit....
Ensin pitää ajella enemmän , nähdä että laite on hintavan alustan arvoinen , alustan jonka voi myös siirtää toiseen , jos alkaa joskus myynti himottaan ja projekti vaihtumaan.
Kävin VM-Teamillä, kelkka ja mönkijä purkaamolla uteliaisuuttani kyselemässä löytyiskö kelkoista sopivan mittaisia iskunvaimentimia säädöillä.
No löytyihän sieltä tottakai.... en tosin ostanut. 4kpl settejä löytyi ihan useampiakin, mistä sais valita.
Löytyi toki myös ne jotka himottais itellä tolkuttoman paljon. Nimittäin FOX Flow 2 , eikä ollut edes pahan hintaiset.


Ensin pitää ajella enemmän , nähdä että laite on hintavan alustan arvoinen , alustan jonka voi myös siirtää toiseen , jos alkaa joskus myynti himottaan ja projekti vaihtumaan.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Tarkkaa tietoa luvassa
Kävin katsastuskonttorilla punnitsemassa kikottimen uudelleen, että saatiin tarkka paino.
Etuakseli massat Vasen 102 , Oikea 103
Taka-akseli Vasen 94 , Oikea 96
395kg täyteentankattuna.

Kävin katsastuskonttorilla punnitsemassa kikottimen uudelleen, että saatiin tarkka paino.
Etuakseli massat Vasen 102 , Oikea 103
Taka-akseli Vasen 94 , Oikea 96
395kg täyteentankattuna.

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Iltavuoro loman jälkeen.....
turhauttavaa
aamulla kerkesin purkaa iskarit ja alkaa tekemään alaholkit uusiksi, että saa lepokorkeuden oikeanlaiseksi ettei mönkijä tönötä ku tikku paskassa tukivarret suorana.


aamulla kerkesin purkaa iskarit ja alkaa tekemään alaholkit uusiksi, että saa lepokorkeuden oikeanlaiseksi ettei mönkijä tönötä ku tikku paskassa tukivarret suorana.


Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Iskari/jousijumppaa
Aluksi iskariputkista purettiin pois vanhat näppylät jota vasten säätölautanen makasi. Varret puhtaaksi ja tilalle sorvasin uudet aluslautaset.
Aluslautasten paikat piti ajatuksen kanssa hakea kohdalleen , että lepotilan sai kerralla kohdalleen. Melkoista jumppaa oli paikalleen, pois, pikapannalla lautasen siirtoa, pois ja huhhuh...
Iskareista myös pään kierrettä lyhensin, ja yläsilmukkaan tein upotuksen varren kohdalle, että sai kokonaispituuden silmukasta silmukkaan etuiskareille 410mm, takaiskareille 400mm
Lopputulos
Alakorvakoita piti hieman muokata, että sai iskarin kulmaa vielä hieman loivemmaksi, ja iskaria enemmän navan puolelle, että saa jouselle vähemmän vipuvartta ja sitä kautta jäykkyyttä.
Lopullinen paikka sit löytyi senkin osalta , ja kohtuullinen maavara lepotilassa, ja jousituksessa vielä ulosjoustoa noin 20mm siitä ulospäin.
Lopputulos on erittäin tyydyttävä omasta mielestä. Jämäköityi todella paljon, niiailu ulkokurvin puolelle rauhoittui siedettävälle tasolle, ja mikä parasta , iskareissa riittää teho vaimentaa massan liike kertaheitolla, eikä pikkuhiljaa.
Väsäsin myös eteen åarkkivalot, niin ei tarvitse koko aikaa polttaa ajovaloja, ja saa välissä tarpeenvaatiessa myös akku ja lataussäädin levätä, kun ei tarvitse koko aikaa pumpata lisää virtaa
Vähän iskarintestausta
Tästä on hyvä jatkaa taas.... pitäsköhän viikonloppuna hipsiä paljakkaan? eikös siellä ole kinkerit?
Aluksi iskariputkista purettiin pois vanhat näppylät jota vasten säätölautanen makasi. Varret puhtaaksi ja tilalle sorvasin uudet aluslautaset.
Aluslautasten paikat piti ajatuksen kanssa hakea kohdalleen , että lepotilan sai kerralla kohdalleen. Melkoista jumppaa oli paikalleen, pois, pikapannalla lautasen siirtoa, pois ja huhhuh...



Iskareista myös pään kierrettä lyhensin, ja yläsilmukkaan tein upotuksen varren kohdalle, että sai kokonaispituuden silmukasta silmukkaan etuiskareille 410mm, takaiskareille 400mm
Lopputulos

Alakorvakoita piti hieman muokata, että sai iskarin kulmaa vielä hieman loivemmaksi, ja iskaria enemmän navan puolelle, että saa jouselle vähemmän vipuvartta ja sitä kautta jäykkyyttä.
Lopullinen paikka sit löytyi senkin osalta , ja kohtuullinen maavara lepotilassa, ja jousituksessa vielä ulosjoustoa noin 20mm siitä ulospäin.
Lopputulos on erittäin tyydyttävä omasta mielestä. Jämäköityi todella paljon, niiailu ulkokurvin puolelle rauhoittui siedettävälle tasolle, ja mikä parasta , iskareissa riittää teho vaimentaa massan liike kertaheitolla, eikä pikkuhiljaa.







Väsäsin myös eteen åarkkivalot, niin ei tarvitse koko aikaa polttaa ajovaloja, ja saa välissä tarpeenvaatiessa myös akku ja lataussäädin levätä, kun ei tarvitse koko aikaa pumpata lisää virtaa



Vähän iskarintestausta


Tästä on hyvä jatkaa taas.... pitäsköhän viikonloppuna hipsiä paljakkaan? eikös siellä ole kinkerit?

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Hondanche V4 800Fi
Tää laite olis kiva nähä livenä ja parhaiten taitais onnistua Paljakassa tulevana viikonloppuna... Joten sinne siis!!
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Todennäköisesti en pääse luistamaan sukulaisten kans järjestettävistä rapujuhlistaTKT kirjoitti:Tää laite olis kiva nähä livenä ja parhaiten taitais onnistua Paljakassa tulevana viikonloppuna... Joten sinne siis!!

Mutta vielä ei ole heitetty lapiota hankeen
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Hondanche V4 800Fi
Ai saakeli...
Nyt on paha valinta sitten eessä... Tosin molemmissa kekkereissä saattaa saada krapulan aamuks ja toisessa pääsee vielä kurassa leikkimään. 


----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Niin.... Oli rapula rapujuhlien jälkeen ja aamulla selvisi että olin sitten yön kähmässä ostanut moottorikelkanTKT kirjoitti:Nyt on paha valinta sitten eessä... Tosin molemmissa kekkereissä saattaa saada krapulan aamuks ja toisessa pääsee vielä kurassa leikkimään.

Ei siinä mitään, kilpipeli ja suoraan ajosta , ilmeisesti olen yöllä ajatellut että vois jonkun euron netota kaupalla kun näkee vähän etraus vaivaa ulkoisesti. Ja hei, on siinä vasta huollettu Öhlins alusta

Loppu hyvin , kaikki hyvin, vaikkei sinne Paljakkaan tullutkaan lähdettyä.
Kaiken kiireen keskellä ei ole kerennyt mönkijällekkään suoda muuta kuin hyötykäyttöä. Alkoi tuossa pieni rakennusurakka, ja mönkijä suorittanut tehtävänsä. Itseasiassa kytkin systeemi pelaa sen paremmin mitä enemmän on kuormaa, koska luiston raja kasvaa pitemmäksi (puhutaan kuitenkin 0.2-0.5 sekunnista)
Piti ruveta emännälle ja sen kaverille rakentamaan kahden hevosen tallia. Päätin tehdä sen elementteinä 3m leveinä, ja kuskata mönkällä paikanpäälle jossa sen pystyttää. Kokonaismitat 9mx4,5m pulpettikatolla jossa seinän korkeus 3m ja 2,6m. Siinäpä se on sateiden keskellä talli ollut täynnä , ja mönkkä joutunut yöpymään ulkosalla....



Vielä päätyelementit niin pääsee seuraavaksi mönkijäkin talliin ja alkaa tähtäämään lumilevyn kiinnityspisteet hollille, niin kun aika koittaa ei tarvitse kuin click click...
Samalla on hieman harrastettu pienemmän pärisevän vehkeen etrausta. Kyseessä on Traxxas Revo 3.3 nitro radio-ohjattava. Pienten käyntiongelmien syyksi paljastui kertakaikkiaan väljä moottori. Pojan kans purettiin ja tilattiin osatkin valmiiksi. Huvittavan pieniä on osat. Pieni on vaan aina kaunista


Anyway... sen verran tänään kerkesin perehtyä mönkijäänkin, että ohjelmamuutos täytyi tehdä kytkimen ohjaukseen vielä, ettei sammahtaisi oikein ahtaalla ollessaan, ja että liikkeellelähtö saataisiin VIELÄkin sievemmäksi. Ongelmahan on siinä että jos löysäysaikaa kasvattaa lisää, tulee kytkemiseen viive,koska servomoottorin matka kytkentöpisteeseen on aina sama, mutta hitaammalla liikkeellä sen saavuttamiseen menee kauemmin.
Tähän keksittiin ratkaisu että moottoria ajetaan ensin täydellä nopeudella millisekunteina säädettävän ajan verran , jonka jälkeen siirtyy juuri ennen kytkimen kytkentä pistettä hitaammalle nopeudelle. Näin eliminoidaan viive, ja voidaan säätää nopeutta edelleen hitaammalle.
Joskus tulevaisuudessa pitää kytkinkoppa käyttää vielä öljynvaihdon yhteydessä auki ja lisätä kytkinkorin alimmaiseksi yksi judder spring, joka sallii kytkettäessä hieman pitemmän luiston.
Eihän sekään mennyt ihan putkeen... niinkuin ei mennyt sitä edeltänyt rakentaminenkaan. Ensin löin sormeen vasaralla , sitten tiputin lankun nilkan päälle. PAkkohan se oli sit ohjainboxia räpeltäessä myös tehdä koodiin muutoksia ja samalla pieni ajatuskatkos ja uusi ohjelma sisään virtojen ollessa päällä. Tämä aiheutti H-sillan kärähtämisen. Onneksi oli varaosa hyllyssä ja taas mennään

Laitan videota vähän siitä kytkennästä kun saan säädeltyä hyväksi. Loppuviikon ohjelmassa vielä elementtien tekoa, jahkas sitä viikonloppuna
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Käytiin poijan kans taas vähän ajelemassa toisen mönkijän luona kylässä. Tämä toinen on samanlainen turbo konversio kuin minullakin oli aiemmin.
Pitihän ne sit vierekkäin ajaa että näkee yhteneväisyyden ja eroavaisuuden.
Kauas on pitkä matka

Pitihän ne sit vierekkäin ajaa että näkee yhteneväisyyden ja eroavaisuuden.
Kauas on pitkä matka







Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Tässähän täytyy ilmojen viiletessä alkaa suunnittelemaan lumilevyn asennustakin. Vanha itse rakennettu v-aura partneri täytyy taas valjastaa, toki nyt joutuu tekemään mönkijän puolen kiinnikkeet uusiksi.



Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Sit kevyttä huolto hommaa välissä. Piti moottorin ja jakolaatikon välinen ketju vaihtaa. Halvalla ostettu o-rengas ketju kesti tähän asti, ja nyt lopussa venynyt jo 42 lenkin matkalle 1,2cm. Kohta ois napsahtanut.
Tilalle tuli 530 zvm-x , x-rengas ketju vähän laadukkaampana. Samalla yleis silmäilyä.... ainoa mikä vaatii huomiota on etu vasemman ulompi vetonivelen suojakumi, joka on syytä kohta vaihtaa. Alkuperäinen
Samalla alustan rasvaus ja kaikkien öljyjen vaihto, niin pysytään talven varalle valmiina.
Lumilevyn asennus edelleen samassa vaiheessa kuin edellisessä kuvassa
noooooh.. eihän tuota oo luntakaan vielä ku 0.000001 cm
Tilalle tuli 530 zvm-x , x-rengas ketju vähän laadukkaampana. Samalla yleis silmäilyä.... ainoa mikä vaatii huomiota on etu vasemman ulompi vetonivelen suojakumi, joka on syytä kohta vaihtaa. Alkuperäinen

Lumilevyn asennus edelleen samassa vaiheessa kuin edellisessä kuvassa

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Onneksi tuli talvi... voi hyvänen aika on sitä ootettu. Lumilevyn näpäsin tosiaan paikalleen, helpot ja yksinkertaiset kiinnitykset , irroitus tai asennus käy suht nätisti 19mm listan kans.
Taakse vetokoukun aisaan hitsasin sivuille topparit, ja aisaan puolestaan laput, jossa reikä kiinnitysakselille ja siihen sokan reikä.
Etukiinnitystä varten tein akselin, jossa kierteet päissä, runkoputkiin reikä oikealle kohdalle , sisäpuolelta hitsaus ja ulkopuolelle 20mm akselin pätkiin reiät ja kierteet. Nämä kappaleet puolestaan ruuvattiin akselin päissä olleisiin kierteisiin. Itse levymekanismi tulee näiden tumppien päähän pultilla. 2kpl 19mm kantaista pulttia.
Aisassa silmukka, josta saa nostaa levyn paikoilleen ja kiertää pultit reikiin.
Muuten levy mekanismi V-aura tyylillä. Nivelletty keskeltä, saa kulmalleen molempiin auuntiin, tai kärki tai suoraan asentoon. Kärsinyt jo melkolailla ja ruma kuin rullatuoli, mut hyvin pelaa edelleen
. Etuiskareiden jousien alle piti tehdä pienet korotuspalat aurausta varten. Ja saa näemmä jäädä sinne muutakin käyttöä ajatellen.
Toistuvasti kastuva penkkikin piti ehjätä. Nahka oli revennyt monesta kohtaa, nurkista varsinkin. Syynä erittäin terävät valujäljet. Samalla siistiin ne ja kuivatin ite pehmusteen.
Keskiosan jätin vanhasta, kivan oloista nahkaa, puhdistuu jäät ja lumet helposti.
Asiansa ajaa. Ja kyllä, työkäyttöäkin on tämä yksilö joutunut kokemaan ihan urakalla. Se tuo rouvasväen hevostelu homma näemmä sisältää kaikennäköistä toimintaa...
Välissä poletaan jälkeä ja aurataan alueita... sit siirrellään heinäpaaleja , poletaan vähän lisää ja aurataan
Eipähän seiso tyhjänpanttina
Ja onpa pysyny vetoketju hyvänä kun on kunnon ketju.
Sit vielä pieni yksityiskohta, joskus se pieninkin ja yksinkertaisin ratkaisu on toimivin. Ruiskukone kun on kyseessä, ei ole imua olemassa, vaan lisäilma vekotin. Eli tällä annetaan korotettua tyhjäkäyntiä toimittava kierrosten kohotus. Tein pienen sievän nippelin vaijerin päähän. Jousikuorma kun on takana, on normaalitilassa renksu ritilän kanssa tasan. Kun vetää ulospäin ja jättää ritilän reunalle, jää se tyhjäkäynnin korotus päälle. On muuten kätevä myös auratessa

Taakse vetokoukun aisaan hitsasin sivuille topparit, ja aisaan puolestaan laput, jossa reikä kiinnitysakselille ja siihen sokan reikä.


Etukiinnitystä varten tein akselin, jossa kierteet päissä, runkoputkiin reikä oikealle kohdalle , sisäpuolelta hitsaus ja ulkopuolelle 20mm akselin pätkiin reiät ja kierteet. Nämä kappaleet puolestaan ruuvattiin akselin päissä olleisiin kierteisiin. Itse levymekanismi tulee näiden tumppien päähän pultilla. 2kpl 19mm kantaista pulttia.
Aisassa silmukka, josta saa nostaa levyn paikoilleen ja kiertää pultit reikiin.
Muuten levy mekanismi V-aura tyylillä. Nivelletty keskeltä, saa kulmalleen molempiin auuntiin, tai kärki tai suoraan asentoon. Kärsinyt jo melkolailla ja ruma kuin rullatuoli, mut hyvin pelaa edelleen







Toistuvasti kastuva penkkikin piti ehjätä. Nahka oli revennyt monesta kohtaa, nurkista varsinkin. Syynä erittäin terävät valujäljet. Samalla siistiin ne ja kuivatin ite pehmusteen.
Keskiosan jätin vanhasta, kivan oloista nahkaa, puhdistuu jäät ja lumet helposti.





Asiansa ajaa. Ja kyllä, työkäyttöäkin on tämä yksilö joutunut kokemaan ihan urakalla. Se tuo rouvasväen hevostelu homma näemmä sisältää kaikennäköistä toimintaa...
Välissä poletaan jälkeä ja aurataan alueita... sit siirrellään heinäpaaleja , poletaan vähän lisää ja aurataan

Eipähän seiso tyhjänpanttina

Ja onpa pysyny vetoketju hyvänä kun on kunnon ketju.

Sit vielä pieni yksityiskohta, joskus se pieninkin ja yksinkertaisin ratkaisu on toimivin. Ruiskukone kun on kyseessä, ei ole imua olemassa, vaan lisäilma vekotin. Eli tällä annetaan korotettua tyhjäkäyntiä toimittava kierrosten kohotus. Tein pienen sievän nippelin vaijerin päähän. Jousikuorma kun on takana, on normaalitilassa renksu ritilän kanssa tasan. Kun vetää ulospäin ja jättää ritilän reunalle, jää se tyhjäkäynnin korotus päälle. On muuten kätevä myös auratessa



Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Joulupäivänä ajelemaan vähän kaveriporukalla. Hyvä sulatella kinkkua pois ni voi syödä lisää
Hyvää Joulua kaikille toivotta PowerATV

Hyvää Joulua kaikille toivotta PowerATV
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden