
Kuitenkin sen verran on tullut himoja kelkkailun suhteen että piti pyörä vaihtaa kelkkaan. Lapsethan siitä on tykännyt luonnollisesti kun täällä meidän korkeuksilla on lunta ihan riittämii...
Sen verran paljon jopa että välissä harkitsin telasarjan ostoa mönkijään, mutta se kuitenkin jäi (onneksi) Viime ajoreissulla oli lunta jo sen verran paljon ajamattomassa paikassa että voin sanoa että toivotonta etenemistä. Mönkijän toiminnasta sen verran että vetosuhteen muutos ei ole aiheuttanut toimenpiteitä , taka ja etupään nopeuserotasaus on ollut pelkkää plussaa

Ihan syvässä lumessa hitaasti mennessä on havaittavissa luonnollisesti se mönkijän keulan pieni pompottaminen, ei haitaksi asti. Se polarismainen perän syvälle kaivaminen on historiaa. Isolla kaasulla kun renkaille antaa pyörintänopeutta , on meno sit tietenkin vauhdikasta ja lumi lentää!! Olen tyytyväinen zillojen talvipitoon sekä kovalla että pehmeällä.
Töitäkin raukka joutuu joka viikko tekemään, pitää aurata,vaihtaa heinäpaalia blaa blaa.
JA talvikäynnistyskin onnistuu ilman pilottia , ottaen huomioon että prätkän koneeseen ei ole ohjelmallisesti tehty kuin -10asteen polttoainekartat. -22 lähti vielä helposti kun oli pakko siirtää.
Tein vielä kytkimelle aurauskäyttöä varten uuden ohjelmamuutoksen. Nyt mönkijässä on valinta kytkin joko hitaalle lähtemiselle tai nopealle. Nopea on räppäilyä ja aurausta varten. hidas sit hiivittelyä varten.
Ja talviaurausta ja muutenkin kaikille mönkijämiehille vinssausta ja monipuolisia lisälaitteita ajatellen ei voi kun suositella kunnon akun hankkimista. Laitoin omaan Optima Yellowtop 38aH.
Ei lopu virta ja oma lataus kerkeää ladata ihan normaalisti akun täyteen. Kyllä on meikän osalta taputeltu nuo mönkijän agm gel ja muut sonta akut, kun niitä on jo tarpeeksi monta vaihdettu.
Käytiin vanhimman pojan kans vähän ajelemassa, niin pitkästä aikaa kun aurinko paistoi, sai muutaman kuvankin paluumatkalla otettua . Mahtavaa kevättä kaikille





