
Dillen nakertelua
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dillen nakertelua
Perhana. Just kun alkais tapahtumaa niin alkaa videokin pätkiä, vaikka ruksin hd:n pois yms... 

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dillen nakertelua
Hyvin kyllä äänet juu pätkii, vaikkei pätkiskään ni eihän tossa mitään tapahdu..viisari vaan liikkuu 

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dillen nakertelua
Sen verran tiedän, että kameran välittämä kuva vääristää vauhtia alaspäin. Ite kun olen jossain kamera völjyssä "hurjasti" rummutellu menemään (tuntuu vaan kun meinaa jänskättää alitehoisen mopetin selässä), niin eihän se töllöstä miltään näytä.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dillen nakertelua
Lisää pikselimössöä
Nollasta tappiin asti eli n.140km/h (plusmiinus 5km/h)
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/0-PICT0003.AVI

Nollasta tappiin asti eli n.140km/h (plusmiinus 5km/h)
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/0-PICT0003.AVI
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dillen nakertelua
Kovasti lyhyet välitykset.. 

..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- PepsiMoto
- Tracks
- Viestit: 1072
- Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
- Mönkijä:: Rapu 787
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Dillen nakertelua
Kylläpäs se hyvin pakenee. Haastan sinut viivalle 

-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dillen nakertelua
PepsiMoto kirjoitti:Kylläpäs se hyvin pakenee. Haastan sinut viivalle
Hyvin pakenee! Millä alustalla ajattelit haastaa? Assulla vai seuraavalla hiekka-reissulla?
Jos ajattelit hiekkareissulla, niin voin lainata laparenkaita, niin on tasavertaisempi koitos.

Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- PepsiMoto
- Tracks
- Viestit: 1072
- Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
- Mönkijä:: Rapu 787
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Dillen nakertelua
Ihan sama millä alustalla. Kaikilla alustoilla
Mut pitää saada eka laite toimimaan. Ei auttanu suuttimen vaihto, parilla eri kartalla testasin ja sama sonta jatkuu 


Re: Dillen nakertelua
Olen takuulla paikalla kun jotain haastamis hommia eli keskinnäistä "kilvan ajoa" on tiedossa... tätä siis odotellessa. Olikos se niin, että tän laitteeen polttoaineena oli E85? Isojen poikien juttuja kun on kuunnellut niin silloin kun alkaa kuulemaan / havaitsemaan nakutusta niin ollaan jo menty -"sen parhaan rajan-" yli ja pitkälle. Tiedä sitten pitäneekö paikkaansa mutta ite lähtisin niin päin tekeen että laskee paineen ensin johonkin alemmaksi ja lähtee sieltä nostamaan hiljakseltaa kunnes vääntömaksimi saavutetaan (tosin hankala huomata ihan pers´dynolla).
Myös pakopaine olis varmaan mukava seurata sen ahtopaineen rinnalla ettei kiipeä mihinkään mahdottomiin lukemiin.
Jos yhtään muistan että tässä olis se Garretin GT15:n niin alkaa ehkä oleen jos melko piipussa tuo ahdin noilla tehoilla ja paineilla??
Myös pakopaine olis varmaan mukava seurata sen ahtopaineen rinnalla ettei kiipeä mihinkään mahdottomiin lukemiin.
Jos yhtään muistan että tässä olis se Garretin GT15:n niin alkaa ehkä oleen jos melko piipussa tuo ahdin noilla tehoilla ja paineilla??
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Dillen nakertelua
Milläs laitteella TLSB kilvanajoon osallistuu?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Dillen nakertelua
Taaskaan tiedä mitään mistää, mutta tuot garretin t15 turboa käytetään mm kahdenlitran turbodiesel autossa, toki maltillisemmilla paineilla ja vakiona tuosta koneesta luvataan muistaakseni 100 heposta... Vois kuvitella että olis monkijä käyttöön ens alkuun riittävä (ts ahistaa muu kuin ahtimen tyyppi/koko)..
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Dillen nakertelua
JJP kirjoitti:Milläs laitteella TLSB kilvanajoon osallistuu?
Anteeksi epäselvä kirjoitus, ihan kengillä olen noihin ajoihin silloin tällöin osallistunut

-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dillen nakertelua
Komppaan TLSBn näkemystä, että alkaa tuotto GT15ssa oleen siellä mahdollisen ja mahdottoman rajoilla.
Myös tuo E85 ja yllättäen tuleva nakutus ja mahdollinen konerikko on totta kuin kirkon rotta.
Jos Yaguza kerkiää rullille, niin silloin ollaan viisaampia. Jos teho nousi suhteessa paineen nousuun, niin kaikki on hyvin.
Konetehon pitäisi olla 120 päältä tuolla paineella...verrattuna edelliseen mittaukseen.
Teho on väännön ja kierrosten summa, mutta mitä enemmän ilmaa (happea) kone pystyy kuskaamaan läpi suhteessa aikaan, niin sitä nopeampi moottori on.
Soramonttu-tiedostoksi muutettuna
Yaguzan 500cc kone 1bar paineella(1L kone) pystyy polttamaan 8000 kierroksella minuutissa 4000 litraa ilmaa.(imee ja polttaa aina sillointällöin)
Minun 350cc kone pystyy polttamaan 10000 kierroksella 3500 litraa.
Minä painan kuskina 0.1s enemmän, kuin Yaguza ja vastaavasti Yaguzan Dinli on 0.25s painavampi, kuin minun Bungee.
Eli keskinäistä eroa on minun eduksi 0.1-0.15s, mutta Yaguzan kone pystyy polttamaan ilmaa samaan aikaan noin 15% enemmän, joka vastaa yli 0.1s loppuajassa.
Eli 1barin paineella noin 100 metrin kiihdytyskilpailussa voittaja olisi hankala selvittää, mutta nykyisellä 1.5barin paineella tehoeron pitäisi olla ...
85 x1.125 = 95.6 x 1.125 = 107.5 x 1.125 = 121 eli about 1.5x alkuperäinen teho, joka vastaa 0.3 sekunttia.
Noin 100 metrin kiihdytyksen loppunopeuksilla meidän laitteen etenee noin 30 metriä sekunnissa, joten 0.3 sekunttia on noin 10 metriä.
Eli Yaguza voittaisi noin 10 metrillä minut.
niin siis näin teoriassa, enkä muista Yaguzan koneen kierroksia tuon tarkemmin.
Myös tuo E85 ja yllättäen tuleva nakutus ja mahdollinen konerikko on totta kuin kirkon rotta.
Jos Yaguza kerkiää rullille, niin silloin ollaan viisaampia. Jos teho nousi suhteessa paineen nousuun, niin kaikki on hyvin.
Konetehon pitäisi olla 120 päältä tuolla paineella...verrattuna edelliseen mittaukseen.
Teho on väännön ja kierrosten summa, mutta mitä enemmän ilmaa (happea) kone pystyy kuskaamaan läpi suhteessa aikaan, niin sitä nopeampi moottori on.
Soramonttu-tiedostoksi muutettuna


Yaguzan 500cc kone 1bar paineella(1L kone) pystyy polttamaan 8000 kierroksella minuutissa 4000 litraa ilmaa.(imee ja polttaa aina sillointällöin)
Minun 350cc kone pystyy polttamaan 10000 kierroksella 3500 litraa.
Minä painan kuskina 0.1s enemmän, kuin Yaguza ja vastaavasti Yaguzan Dinli on 0.25s painavampi, kuin minun Bungee.
Eli keskinäistä eroa on minun eduksi 0.1-0.15s, mutta Yaguzan kone pystyy polttamaan ilmaa samaan aikaan noin 15% enemmän, joka vastaa yli 0.1s loppuajassa.
Eli 1barin paineella noin 100 metrin kiihdytyskilpailussa voittaja olisi hankala selvittää, mutta nykyisellä 1.5barin paineella tehoeron pitäisi olla ...
85 x1.125 = 95.6 x 1.125 = 107.5 x 1.125 = 121 eli about 1.5x alkuperäinen teho, joka vastaa 0.3 sekunttia.
Noin 100 metrin kiihdytyksen loppunopeuksilla meidän laitteen etenee noin 30 metriä sekunnissa, joten 0.3 sekunttia on noin 10 metriä.
Eli Yaguza voittaisi noin 10 metrillä minut.

niin siis näin teoriassa, enkä muista Yaguzan koneen kierroksia tuon tarkemmin.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Dillen nakertelua
9100 on rajoitin huoltomanuaalin mukaan, laitas pasi teoriakalkulaattorin asetukset uusiks
Nyt on 1,3 eikä nakuta yhtään, pysytään siinä ja naatiskellaan pitävän kytkimen tuomasta lisäpotkun tunteesta.
Jos noi pasin teoriat tuon 120hp kohdalta pitää paikkansa niin laatikko ei kestä semmosta pitkään, josko sittenkin joku alakerran asukeista haluaa pihalle ja naputtelee siellä' tuskissaan?
Pepsimoto: toivotaan että saat rapun kuntoon, en ole ikinä kiihdytellyt ketään vastaan mutta olishan se mukavaa kun minä "ensikertalaisena" pääsisin dinlillä pieksemään vimpan päälle laitetun raptorin
..kaasuja et vissiin ole vielä laittanut?
Ja kyllä, se persdyno kertoi sillon kun 1,7 paineilla muutaman vedon otin että tehonlisää oli tullut, rajotin räki entistä rajummin ja puuttui peliin nopeammin, muistutan vielä että nakutti ainoastaan isoimmalla vaihteella yläkierroksilla..mutta se nakuttelu ei ole todellakaan hyvä juttu etenkin etanolilla ajetaessa, minä oon myös kuullut/lukenut että yläkerran sulamispiste on 5vaille valmis jos kuuluu nakua.
Omasta mielestä toi on passelin kokonen tuolle koneelle koska herää kohtalaisesti keskialueella ja vääntökäyrä tuntuisi nousevan kierrosten mukana, ei nyi tai todellakaan tunnu että ahdistaa
. Eikös tämä kerro että pakopaineet pysyy maltillisina?
Isompaa en aio tähän laittaa vaikka kuinka painostatte, sillä ton alakerran saa entistä nopeemmin murenemaan.
Painettahan tuo tuntuu tuottavan riittävästi, vika onkin ahtoilman kuumudessa koska mitään jäähdytystä ei ole.
Ja toisekseen sytkä on vakio koko alueella, sekin osaltaan vaikuttaa vääntöön ja ehkäpä nakutukseenkin?
Vesi-metanoli ruisku on kyllä ollut monasti mielessä, sitä toi ehdottomasti kaipais mutta katellaan ensvuonna jos tuolla vielä sillon ajelen.
Välitykset on kyllä lyhkäset, 15-38 ja 20" renkailla ajelen. seuraavaks 36 takaratas kiinni. jääradalle onkin 22" korkeat takaset.

Nyt on 1,3 eikä nakuta yhtään, pysytään siinä ja naatiskellaan pitävän kytkimen tuomasta lisäpotkun tunteesta.
Jos noi pasin teoriat tuon 120hp kohdalta pitää paikkansa niin laatikko ei kestä semmosta pitkään, josko sittenkin joku alakerran asukeista haluaa pihalle ja naputtelee siellä' tuskissaan?
Pepsimoto: toivotaan että saat rapun kuntoon, en ole ikinä kiihdytellyt ketään vastaan mutta olishan se mukavaa kun minä "ensikertalaisena" pääsisin dinlillä pieksemään vimpan päälle laitetun raptorin

Ja kyllä, se persdyno kertoi sillon kun 1,7 paineilla muutaman vedon otin että tehonlisää oli tullut, rajotin räki entistä rajummin ja puuttui peliin nopeammin, muistutan vielä että nakutti ainoastaan isoimmalla vaihteella yläkierroksilla..mutta se nakuttelu ei ole todellakaan hyvä juttu etenkin etanolilla ajetaessa, minä oon myös kuullut/lukenut että yläkerran sulamispiste on 5vaille valmis jos kuuluu nakua.
Omasta mielestä toi on passelin kokonen tuolle koneelle koska herää kohtalaisesti keskialueella ja vääntökäyrä tuntuisi nousevan kierrosten mukana, ei nyi tai todellakaan tunnu että ahdistaa

Isompaa en aio tähän laittaa vaikka kuinka painostatte, sillä ton alakerran saa entistä nopeemmin murenemaan.
Painettahan tuo tuntuu tuottavan riittävästi, vika onkin ahtoilman kuumudessa koska mitään jäähdytystä ei ole.
Ja toisekseen sytkä on vakio koko alueella, sekin osaltaan vaikuttaa vääntöön ja ehkäpä nakutukseenkin?
Vesi-metanoli ruisku on kyllä ollut monasti mielessä, sitä toi ehdottomasti kaipais mutta katellaan ensvuonna jos tuolla vielä sillon ajelen.
Välitykset on kyllä lyhkäset, 15-38 ja 20" renkailla ajelen. seuraavaks 36 takaratas kiinni. jääradalle onkin 22" korkeat takaset.
- PepsiMoto
- Tracks
- Viestit: 1072
- Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
- Mönkijä:: Rapu 787
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Dillen nakertelua
Toivotaan yaguza toivotaan. ...ja olisihan se tosiaan mukavaa että pääsisit pieksemään, mutta mulla on siihen sanani sanottavana, katsotaan kuinka ukkojen käyyaguza kirjoitti: Pepsimoto: toivotaan että saat rapun kuntoon, en ole ikinä kiihdytellyt ketään vastaan mutta olishan se mukavaa kun minä "ensikertalaisena" pääsisin dinlillä pieksemään vimpan päälle laitetun raptorin..kaasuja et vissiin ole vielä laittanut?

Heti kun rapu toimii niin pullot heilahtaa kiinni
