Dillen nakertelua

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Perhana. Just kun alkais tapahtumaa niin alkaa videokin pätkiä, vaikka ruksin hd:n pois yms... :(
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Hyvin kyllä äänet juu pätkii, vaikkei pätkiskään ni eihän tossa mitään tapahdu..viisari vaan liikkuu :)
Puuhis83
Tracks

Sen verran tiedän, että kameran välittämä kuva vääristää vauhtia alaspäin. Ite kun olen jossain kamera völjyssä "hurjasti" rummutellu menemään (tuntuu vaan kun meinaa jänskättää alitehoisen mopetin selässä), niin eihän se töllöstä miltään näytä.

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks

Lisää pikselimössöä =D>
Nollasta tappiin asti eli n.140km/h (plusmiinus 5km/h)
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/0-PICT0003.AVI
Puuhis83
Tracks

Kovasti lyhyet välitykset.. :D

PepsiMoto
Tracks
Mönkijä:: Rapu 787

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Kylläpäs se hyvin pakenee. Haastan sinut viivalle :D
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

PepsiMoto kirjoitti:Kylläpäs se hyvin pakenee. Haastan sinut viivalle :D
Kuva

Hyvin pakenee! Millä alustalla ajattelit haastaa? Assulla vai seuraavalla hiekka-reissulla?
Jos ajattelit hiekkareissulla, niin voin lainata laparenkaita, niin on tasavertaisempi koitos. :supz:
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
PepsiMoto
Tracks

Ihan sama millä alustalla. Kaikilla alustoilla :) Mut pitää saada eka laite toimimaan. Ei auttanu suuttimen vaihto, parilla eri kartalla testasin ja sama sonta jatkuu :heart:
TLSB
Noppeli

Viesti Kirjoittaja TLSB »

Olen takuulla paikalla kun jotain haastamis hommia eli keskinnäistä "kilvan ajoa" on tiedossa... tätä siis odotellessa. Olikos se niin, että tän laitteeen polttoaineena oli E85? Isojen poikien juttuja kun on kuunnellut niin silloin kun alkaa kuulemaan / havaitsemaan nakutusta niin ollaan jo menty -"sen parhaan rajan-" yli ja pitkälle. Tiedä sitten pitäneekö paikkaansa mutta ite lähtisin niin päin tekeen että laskee paineen ensin johonkin alemmaksi ja lähtee sieltä nostamaan hiljakseltaa kunnes vääntömaksimi saavutetaan (tosin hankala huomata ihan pers´dynolla).

Myös pakopaine olis varmaan mukava seurata sen ahtopaineen rinnalla ettei kiipeä mihinkään mahdottomiin lukemiin.
Jos yhtään muistan että tässä olis se Garretin GT15:n niin alkaa ehkä oleen jos melko piipussa tuo ahdin noilla tehoilla ja paineilla??
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Milläs laitteella TLSB kilvanajoon osallistuu?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Puuhis83
Tracks

Taaskaan tiedä mitään mistää, mutta tuot garretin t15 turboa käytetään mm kahdenlitran turbodiesel autossa, toki maltillisemmilla paineilla ja vakiona tuosta koneesta luvataan muistaakseni 100 heposta... Vois kuvitella että olis monkijä käyttöön ens alkuun riittävä (ts ahistaa muu kuin ahtimen tyyppi/koko)..

TLSB
Noppeli

Viesti Kirjoittaja TLSB »

JJP kirjoitti:Milläs laitteella TLSB kilvanajoon osallistuu?

Anteeksi epäselvä kirjoitus, ihan kengillä olen noihin ajoihin silloin tällöin osallistunut :D Eli radan vieressä patsastelua.
Pasi S.
Tracks

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Komppaan TLSBn näkemystä, että alkaa tuotto GT15ssa oleen siellä mahdollisen ja mahdottoman rajoilla.
Myös tuo E85 ja yllättäen tuleva nakutus ja mahdollinen konerikko on totta kuin kirkon rotta.

Jos Yaguza kerkiää rullille, niin silloin ollaan viisaampia. Jos teho nousi suhteessa paineen nousuun, niin kaikki on hyvin.
Konetehon pitäisi olla 120 päältä tuolla paineella...verrattuna edelliseen mittaukseen.

Teho on väännön ja kierrosten summa, mutta mitä enemmän ilmaa (happea) kone pystyy kuskaamaan läpi suhteessa aikaan, niin sitä nopeampi moottori on.

Soramonttu-tiedostoksi muutettuna :lol: :lol:
Yaguzan 500cc kone 1bar paineella(1L kone) pystyy polttamaan 8000 kierroksella minuutissa 4000 litraa ilmaa.(imee ja polttaa aina sillointällöin)
Minun 350cc kone pystyy polttamaan 10000 kierroksella 3500 litraa.
Minä painan kuskina 0.1s enemmän, kuin Yaguza ja vastaavasti Yaguzan Dinli on 0.25s painavampi, kuin minun Bungee.
Eli keskinäistä eroa on minun eduksi 0.1-0.15s, mutta Yaguzan kone pystyy polttamaan ilmaa samaan aikaan noin 15% enemmän, joka vastaa yli 0.1s loppuajassa.
Eli 1barin paineella noin 100 metrin kiihdytyskilpailussa voittaja olisi hankala selvittää, mutta nykyisellä 1.5barin paineella tehoeron pitäisi olla ...
85 x1.125 = 95.6 x 1.125 = 107.5 x 1.125 = 121 eli about 1.5x alkuperäinen teho, joka vastaa 0.3 sekunttia.
Noin 100 metrin kiihdytyksen loppunopeuksilla meidän laitteen etenee noin 30 metriä sekunnissa, joten 0.3 sekunttia on noin 10 metriä.
Eli Yaguza voittaisi noin 10 metrillä minut. :lol:

niin siis näin teoriassa, enkä muista Yaguzan koneen kierroksia tuon tarkemmin.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks

9100 on rajoitin huoltomanuaalin mukaan, laitas pasi teoriakalkulaattorin asetukset uusiks :lol:
Nyt on 1,3 eikä nakuta yhtään, pysytään siinä ja naatiskellaan pitävän kytkimen tuomasta lisäpotkun tunteesta.
Jos noi pasin teoriat tuon 120hp kohdalta pitää paikkansa niin laatikko ei kestä semmosta pitkään, josko sittenkin joku alakerran asukeista haluaa pihalle ja naputtelee siellä' tuskissaan?

Pepsimoto: toivotaan että saat rapun kuntoon, en ole ikinä kiihdytellyt ketään vastaan mutta olishan se mukavaa kun minä "ensikertalaisena" pääsisin dinlillä pieksemään vimpan päälle laitetun raptorin :D ..kaasuja et vissiin ole vielä laittanut?

Ja kyllä, se persdyno kertoi sillon kun 1,7 paineilla muutaman vedon otin että tehonlisää oli tullut, rajotin räki entistä rajummin ja puuttui peliin nopeammin, muistutan vielä että nakutti ainoastaan isoimmalla vaihteella yläkierroksilla..mutta se nakuttelu ei ole todellakaan hyvä juttu etenkin etanolilla ajetaessa, minä oon myös kuullut/lukenut että yläkerran sulamispiste on 5vaille valmis jos kuuluu nakua.

Omasta mielestä toi on passelin kokonen tuolle koneelle koska herää kohtalaisesti keskialueella ja vääntökäyrä tuntuisi nousevan kierrosten mukana, ei nyi tai todellakaan tunnu että ahdistaa :mrgreen: . Eikös tämä kerro että pakopaineet pysyy maltillisina?
Isompaa en aio tähän laittaa vaikka kuinka painostatte, sillä ton alakerran saa entistä nopeemmin murenemaan.

Painettahan tuo tuntuu tuottavan riittävästi, vika onkin ahtoilman kuumudessa koska mitään jäähdytystä ei ole.
Ja toisekseen sytkä on vakio koko alueella, sekin osaltaan vaikuttaa vääntöön ja ehkäpä nakutukseenkin?
Vesi-metanoli ruisku on kyllä ollut monasti mielessä, sitä toi ehdottomasti kaipais mutta katellaan ensvuonna jos tuolla vielä sillon ajelen.

Välitykset on kyllä lyhkäset, 15-38 ja 20" renkailla ajelen. seuraavaks 36 takaratas kiinni. jääradalle onkin 22" korkeat takaset.
PepsiMoto
Tracks

yaguza kirjoitti: Pepsimoto: toivotaan että saat rapun kuntoon, en ole ikinä kiihdytellyt ketään vastaan mutta olishan se mukavaa kun minä "ensikertalaisena" pääsisin dinlillä pieksemään vimpan päälle laitetun raptorin :D ..kaasuja et vissiin ole vielä laittanut?
Toivotaan yaguza toivotaan. ...ja olisihan se tosiaan mukavaa että pääsisit pieksemään, mutta mulla on siihen sanani sanottavana, katsotaan kuinka ukkojen käy :lol:

Heti kun rapu toimii niin pullot heilahtaa kiinni :P
Vastaa Viestiin