Dillen nakertelua

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

:lol: Jos Dinli kiertää vielä enemmän, niin sitä kauemmaksi minä jään!
Olenkin ajatellut, että muokkaan tuosta omastani sellaisen GNCC/MX koneen ja alan kehittämään kuntoani.
Tuollainen suora-ajo on niin tyhmää. :^o :lol:

Tuo 1.3 kuullostaa hyvältä ja toimivalta. Pääasia, ettei nakuta.
Kun Pepsi saa kaasut kiinni ja sinulla on 1.3 painetta, niin uskoisin, että tulee todella tiukka kisa, enkä usko että kerta vedosta asiaan selkoa saadaan.
66+30= 96 kemiallisesti ahdettuna, ja oliko se 85x1.3= 110.5 - häviöt, ja ollaan samoissa tehoissa Turbolla ahdettuna.

Tää on sellainen juttu, että TLSBn kanssa ollaan patsastelemassa radan reunalla ja kuvaamassa vedot.

OT:
Kävi JJP niin, että me ollaan hiilivaunussa jo nyt. :lol:
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja JJP »

Ei me olla kauaa...se ei vaan käy!
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

JJP kirjoitti:Ei me olla kauaa...se ei vaan käy!
Hyvä asenne, tätä juuri haetaan! =D>
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Mulla menee vielä hetki, mutta jos saat sen moottorin oikealla aineella käyttöön, niin helpottaa kummasti.
Tankillisella ajaa helposti 15-20 minuuttia. :lol: :lol: ..jos ei kokoajan kaasupohjassa ajele. Tämän siis kysyin moottorin omistajalta.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja JJP »

Pasi S. kirjoitti:Mulla menee vielä hetki, mutta jos saat sen moottorin oikealla aineella käyttöön, niin helpottaa kummasti.
Tankillisella ajaa helposti 15-20 minuuttia. :lol: :lol: ..jos ei kokoajan kaasupohjassa ajele. Tämän siis kysyin moottorin omistajalta.
Tää oli vissiin mulle? Siis vartti ja röökitauko?!?! Käy mulle. :lol:
Gridgirlit pitää aurinkovarjoa ja tankkaa mopon sillä välin...
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Se ahtopaineensäädin tuli ruuvailtua paikalleen, alkaa olee melko ahdasta penkin alla.
Lämmittää muutes ahteria mukavasti toi painekotelo tällee viileemmillä keleillä, eilen mittariin tuli 80km:n lenkki asfalttiteillä luisutellen.
Kunhan kelit taas kuivenee niin testingtesting123, vielä pitäs ainakin kerran ennen lumia päästä lapasiakin kuluttamaan :-k .
Viimeksi muokannut Pappi, 29 Tammi 2013 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Kuvalinkit poistettu, eivät toimineet :-(
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Kävi niin hassusti että mut kutsuttiin takas töihin.
Kohta helpottaa benza-rahojen suhteen, että vois mennä rinteille.
Kuitenkin pari seuraavaa viikonloppua on kiirusta, mutta koitetaan sopia jotain.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Pasi S. kirjoitti:Kävi niin hassusti että mut kutsuttiin takas töihin.
Kohta helpottaa benza-rahojen suhteen, että vois mennä rinteille.
Kuitenkin pari seuraavaa viikonloppua on kiirusta, mutta koitetaan sopia jotain.
Kyllä vaan, toivotaan että keretään vielä pehmeen hiekan aikaan. tai no äkkiähän näillä sen "jäisen" pinnan saa ruopattua pois päältä.

Tilasin muuten törkeen halvalla foxin takaiskarin, ei sillä että nykyisen toiminta ei olisi riittävä muttakun lisäsäiliölle menevä letku hajosi ja huolto maksaa saman kuin käytetty foxilainen jenkeistä :shock:

Ahdot on tällä hetkellä 1bar, hukkaportin kellon kalvo ei kestänyt yli barin painetta sitten sen kauempaa.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kuvat ja videot kaikkos kuvasivuston muututtua maksulliseksi.

Saattaapi olla että kaikkoaa turbiini ja muutkin vitkuttimet tästä dinlistä ja palautetaan vehjes vapariputputtimeksi tämän vuoden puolella, huom ehkä.
Jos näin tapahtuu niin pitää alkaa hissukseen ottamaan ensiaskeleita kohti 2-t päristimien ihmeellistä maailmaa.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Mitäs mitäs?

Uudet tuulet rupes tosissaan puhaltaan? Dinli katastus kuosiin ja kiertoon, vai?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Joo jotakin sensuuntasta, katotaan nyt ensin että lähteekö osat seuraavalle omistajalle vai ei.
On niitä näköjään muitakin dinli-omistajia jotka kaipaa rutkasti lisäpotkua koneeseen =D>
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Myytkö muuten Keihin pois?
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kyllä ne kaikki vaihtaa omistajaa jos on vaihtaakseen, jos ei keihini kelpaa eräälle niin mait sen jollekkin saa kaupattua.
Se on "vaan" 37mm ja hintakin on sitten sen mukanen verrattuna vastaaviin 39mm ja ylöspäin.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

yaguza kirjoitti:Kyllä ne kaikki vaihtaa omistajaa jos on vaihtaakseen, jos ei keihini kelpaa eräälle niin mait sen jollekkin saa kaupattua.
Se on "vaan" 37mm ja hintakin on sitten sen mukanen verrattuna vastaaviin 39mm ja ylöspäin.
Osaatko muuten sanoa että saako Dillessä esim. MX41 Keihistä vastaavaa hyötyä pienempiin verrattuna?
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Dillen nakertelua

Viesti Kirjoittaja yaguza »

En tiedä mutta sanotaan että sopivasti pienempi kaasari antaa alakierroksilla enempi voimaa ja taas ylhäällä alkaa hieman hävittämään, isompi taas päinvastoin.

google taas kerran jelppaa tässäkin aiheessa:
"Just on the size of the FCR, I ran a few and back-to-back tested 3 different sizes on my KTM 640 SM. The motor was 625cc, bit of porting, 12:1 comp, and I made some pipes for it.
The FCR41 pulled strong past 7000 and came in at 57rwhp peak (on Dyno Dynamics if that matters).
The FCR39 pulled just as strong, but had a touch more midrange around 4 or 5, and made 56.6rwhp.
Then I tried a FCR37 off a YZ250, and the bottom end and midrange shot up by more than 10% from 2500 to 5500, and the max HP at the top was still 55.8rwhp. The crossover point where the 39 and 41 started to over power the little FCR37 was just under 6000.
Just to give you an idea of what each FCR size will do with a warmed over motor. I realise your Jawa may make more stick and rev higher, but it might help give you an idea of what to pick. To be honest unless the motor is making more than 60rwhp, and if it uses the midrange coming out of the corners, I'd be tempted to find a FCR37 (cheap too!)"
Vastaa Viestiin