XT-P T3 1000 harrastelua
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Ja puuilossa.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Itsellä ei ole noin pieniä ja siroja pistänyt silmään kotimarkkinoilla. 5-10mm isompia muovikauluksin paljonkin tarjolla.
Täältä löytyy kaikkea kivaa... http://www.aliexpress.com/
Täältä löytyy kaikkea kivaa... http://www.aliexpress.com/
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 16 Helmi 2015 14:17
- Mönkijä:: Can-am outlander MAX 500 t3
- Paikkakunta: Satakunta
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Pakko kysyä vaikka vähän OT:ksi menee, niin kestikö toimitus kauan?
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Itse vasta tilailin tuolta tavaraa ja toimitus kesti kokonaiset 9 päivää.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Tuollaiset 10-20 vrk. yleensä ja kotipostin noutoilmoitus saapuu.
Kymmeniä tilauksia tullut tehtyä ja vain yksi saapumatta ja siitäkin rahat palautettiin.
Kymmeniä tilauksia tullut tehtyä ja vain yksi saapumatta ja siitäkin rahat palautettiin.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Oisko sille rekisterikilven siirtosarjalle varaosanumeroa
vai tuleeko se takavinssin mukana.
Ei tästä voi muuta todeta kuin, että komia

Ei tästä voi muuta todeta kuin, että komia

-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Can Am oma siirtoteline 715002498 ja myös T3 omasta telineestä saa modaamalla kohtuu siistin.
Mönkijähommissa ollut pikkuisen taukoa kahden Jeepin rakentelun johdosta..
Jotain mönkijäänkin ideoitu ja laitellaan raporttia tuonnempana tulemaan.
Mönkijähommissa ollut pikkuisen taukoa kahden Jeepin rakentelun johdosta..

Jotain mönkijäänkin ideoitu ja laitellaan raporttia tuonnempana tulemaan.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Kevätkiireet alkaa olla ohitse ja talven ajojen aikana mietittyjä päivityksiä työstetty kesän koitoksiin.
Sammutintelineelle tein U-pulteista ja lattaraudasta kiinnityksen takapuskuriin. Lapiolle löytyi
laatikosta USA-mallin kumiset kiinnityspannat. Nyt nopeampi tarvittaessa käyttää ja sopiihan nuo
kohtalaisesti ulkoiseen habitukseenkin.
Takalaukkuna kokeilen nyt uutta tiiviiksi luvattua
Can Am pehmytlaukkua. Laitetaan kokemuksia tulemaan.

Vinssinaruille laitoin testimielessä kumisuojalla olevat vesiputkikannakkeet joissa valmiina M8 mutteri.
Mutteriin laitoin varrestaan kierteettömät kupukantapultit, joista pikkuisen juurikierrettä lyhensin.
Näin ei hankaa narua pilalle. Katsotaan onko apua pienissä upotuksissa, kun narut lähtövalmiina puskureissa.

Kamppeita pakattu ja melkein kaikki mitä Roosa käski ottaa mukaan alkaa olla kyydissä.
Enää n.65h ja pääsee lähtemään Raajärvelle Mainaria kohden...

Sammutintelineelle tein U-pulteista ja lattaraudasta kiinnityksen takapuskuriin. Lapiolle löytyi
laatikosta USA-mallin kumiset kiinnityspannat. Nyt nopeampi tarvittaessa käyttää ja sopiihan nuo
kohtalaisesti ulkoiseen habitukseenkin.
Takalaukkuna kokeilen nyt uutta tiiviiksi luvattua


Vinssinaruille laitoin testimielessä kumisuojalla olevat vesiputkikannakkeet joissa valmiina M8 mutteri.
Mutteriin laitoin varrestaan kierteettömät kupukantapultit, joista pikkuisen juurikierrettä lyhensin.
Näin ei hankaa narua pilalle. Katsotaan onko apua pienissä upotuksissa, kun narut lähtövalmiina puskureissa.

Kamppeita pakattu ja melkein kaikki mitä Roosa käski ottaa mukaan alkaa olla kyydissä.
Enää n.65h ja pääsee lähtemään Raajärvelle Mainaria kohden...


Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Mites tuossa kärrissä on etu ja takalaidan saranat totteutettuna? Jos ompi sivulleirroitettavaa mallia, niin saattaapi sopivassa mutkassa liukua alta pois
Mika

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Hyvä huomio meura. Tässä konemiehen kärrissä on saranat lukoilla ja
laitojen alle saa runkosta esiinvetämällä myös lukittavan tukiprofiilin.
laitojen alle saa runkosta esiinvetämällä myös lukittavan tukiprofiilin.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Narun/vaijerin oikea paikka koukkuineen on eturitsillä josta se on helposti otettavissa kun ollaan syvällä jumissa suolitkussa. Ihan vaan vinkkinä. Muutoin tuo sinun toteutus on varsin järkevä, mutta mujun alta kaivettaessa voi mennä äkkiseltään hermot. 

-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
ViiMax olet oikeassa, mutta ei kait sitä arvaa niin syvälle lähteä.. 

-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Raajärvi ajettu ja näin omassa ketjussa ISO KIITOS kaikille vanhoille ja uusille ajokavereille.
28-12-12 rengastus toimi mallikkaasti suohiipimisessä ja akun kapasiteetti oli yli 90% illalla mitattuna.
Vaurioita vain yksi mystisesti vääntynyt raidetanko ja mykistynyt vinssin kontaktori.
Uusi Can Am pehmytlaukku oli 100% vesitiivis ja muutenkin lokerointinsa ansiosta monikäyttöinen.
Rakenteluihin tuli uusia ideoita ja konetta muutetaan kohtuudella maastokykyisempään varusteluun..
Ajokaverit meni rauhallisen hiipijän ohi kahta-puolta ja sotkivat koko kamppeen..

28-12-12 rengastus toimi mallikkaasti suohiipimisessä ja akun kapasiteetti oli yli 90% illalla mitattuna.
Vaurioita vain yksi mystisesti vääntynyt raidetanko ja mykistynyt vinssin kontaktori.
Uusi Can Am pehmytlaukku oli 100% vesitiivis ja muutenkin lokerointinsa ansiosta monikäyttöinen.
Rakenteluihin tuli uusia ideoita ja konetta muutetaan kohtuudella maastokykyisempään varusteluun..

Ajokaverit meni rauhallisen hiipijän ohi kahta-puolta ja sotkivat koko kamppeen..


-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Mönkijä Raajärven maapohjasta saatu puhdistettua ja vain 6h meni purkaessa sekä pestessä.
Ainoat pintapuoliset vauriot olivat vannekehien maalaukset. Aiempi maalaus oli tehty vakiomaalipintaan,
pinta käsin mattaamalla. Nyt puhalsin kehät puhtaaksi ja laitoin joustopohjan sekä suoraan kosteaan
pohjaan soveltuvan maalin jossa erikoiskova ja kuitenkin pohjan mukaan joustava kovete.
Lakkaa ei saa käytää pintaan tässä kombinaatiossa. Katsotaan kuinka nyt kestää.


Samalla aloitin päivityksen jossa koetetan saada möhköstä painoa pois, mutta kuitenkin kaikki mukaan.
Itseasiassa työkaluja sekä hätävaratarviketta pitäisi ottaa mukaan entisten lisäksi.
Takalaukun vaihdoin jo kevyempään pehmytlaukkuun ja painoa katosi n.15kg. Etuvalaistuksena ollut iso
led-valo vaihtuu pienempiin pistevaloihin, koska kilometrien päähän ei ole mönkiessä juurikaan tarvinnut
isolla valokeilalla nähdä. Lisäksi valotelineen saa huomattavasti kevyempirakenteiseksi. Painoa poistuu
valopäivityksellä n.5kg. Telineen pinnoitin saman Can Am "lime" teeman mukaisesti.


Ainoat pintapuoliset vauriot olivat vannekehien maalaukset. Aiempi maalaus oli tehty vakiomaalipintaan,
pinta käsin mattaamalla. Nyt puhalsin kehät puhtaaksi ja laitoin joustopohjan sekä suoraan kosteaan
pohjaan soveltuvan maalin jossa erikoiskova ja kuitenkin pohjan mukaan joustava kovete.
Lakkaa ei saa käytää pintaan tässä kombinaatiossa. Katsotaan kuinka nyt kestää.


Samalla aloitin päivityksen jossa koetetan saada möhköstä painoa pois, mutta kuitenkin kaikki mukaan.
Itseasiassa työkaluja sekä hätävaratarviketta pitäisi ottaa mukaan entisten lisäksi.
Takalaukun vaihdoin jo kevyempään pehmytlaukkuun ja painoa katosi n.15kg. Etuvalaistuksena ollut iso
led-valo vaihtuu pienempiin pistevaloihin, koska kilometrien päähän ei ole mönkiessä juurikaan tarvinnut
isolla valokeilalla nähdä. Lisäksi valotelineen saa huomattavasti kevyempirakenteiseksi. Painoa poistuu
valopäivityksellä n.5kg. Telineen pinnoitin saman Can Am "lime" teeman mukaisesti.

Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Nytko sulla on ollu xmr ja tää xtp tosi toimissa niin teheppä pikku vertailu, jotta tässä vois alkaa miettimään mahollista vaihtoa...
2015 xmrssä lienee vahvempi maverikin etuperä mutta onko nuot muuten samoja... Syylärin nostot renkaat ja snorkkelihan saapi asennettua xtpenki. Toimiko ne silverbackit suomen jängässä.
2015 xmrssä lienee vahvempi maverikin etuperä mutta onko nuot muuten samoja... Syylärin nostot renkaat ja snorkkelihan saapi asennettua xtpenki. Toimiko ne silverbackit suomen jängässä.