Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Tänne kuvalliset projekti selostukset
bone
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:59
Paikkakunta: Tammela

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja bone »

Pasi S. kirjoitti:Hyvältä näyttää!! Värivalinnat on erinomaiset! "Peukalohymiö" (jos sellainen löytyisi)

En huomannut, mutta montako venttiiliä tuossa kannessa on?
Kiitoksia, värit on aika onnistuneet omasta mielestänikin :) Tossa on neliventtiilikansi yhdellä nokka-akselilla, kone on lisenssillä tehty Suzukin kone. Ens viikonloppuna pääsee koneesta vähintään yläkerran purkamaan, niin näkee mitä se on syönyt :roll:
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Ota imu-, ja pakokanavista kuvat!!
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja kastemato »

hyvältä näyttää =D>
bone
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:59
Paikkakunta: Tammela

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja bone »

Jaahas, pientä taukoa oli räpeltämisessä, kun piti käydä tuolla päiväntasaajan seudulla talvilomaa viettämässä 8) Mutta nyt pääsee taas jatkamaan...kevään kunniaksi puraisi pieni tuning-kärpänen ja laitoin sivukatteisiin ja pariin muuhunkin paikkaan hiilikuituteippiä
Kuva
Tuli muuten tosi hyvännäköistä, harmi että kuva ei tee oikeutta.

Sähköjä laittelin myös nippuun jo runkoon, uusi takavalo ja takavilkut löysi paikkaansa. Samalla korjailin valokatkaisijan, josta oli pari johtoa kulunut puhki ja vilkkukatkaisin oli tosi löysä...onneks vilkkukatkaisija korjaantui ihan vaan kiristämällä.
Kuva

Lopultakin pääsin myös koneen kimppuun :roll: Yläkerran otin osiksi ja kytkimenpuolen koneesta myös. Homma tyssäsi vauhtipyörän irroittamiseen, kun ei ollut ulosvedintä. Nyt on, joten pääsee taas jatkamaan :) Öljypumpun ja vaihteensiirtäjän ruuvit, jotka on kuvassa näkyvät tähtipäät, eivät suostuneet aukeamaan. Pehmeärautaiset ruuvit jotka on lukitteella kiinni, eivät ole mukavia avattavia...joten poraamiseksi meni :? Mutta auki lähti, se on pääasia.
Kuva

Koneen yläkerta oli hyvässä iskussa, nokka oli virheetön ja muutenkin näytti puhtaalta.
Kuva

Kannentiiviste oli vuotanut pikkasen, mutta muuten näytti olevan ok kunnossa kansi. Pakoventtiilit oli yllättävän punertavat, en tiedä onko ihan normaalia? Täytyy tutkia paremmin kun saat rojut putsattua ja vietyä koneistamolle.
Kuva

Joku tuossa kanavista kyseli kuvaa, seuraavassa on imupuoli. Pakopuolesta ei ollut paljon kuvattavaa vielä, kun oli niin karstainen...laitetaan sitten kuvaa kun saa putsattua ensin. Mielestäni ihan kohtuullisen näköinen tuo imupuoli, venttiililautasen seudulla tosin on aika karheannäköistä :?
Kuva


Siisti muuten huomata, että täällä projektipuolella on aika vilkasta nykyään ja uusia projekteja on ilmaantunut muutamia. Näitä on kumminkin kiva lueskella!
sami_hifi
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Elo 2009 19:21

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

Näyttää kyllä todella hyvältä, kokeilitko iskumeisselillä nuita pieniä ruuveja irrotella? Itellä ois kans kohta maalaushommaa ku sais kaikinpuolin ensin toimivaksi.
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Täällähän on kuvia tutunnäköisestä koneesta. :mrgreen: Itselläni on juuri samanmoinen mutta 50cc isompi kone levällään. Kanavissa seetien asennuksen jäljiltä on tosin itsellä pahemman näköiset jurmut, mutta kanava on muuten suht samanlainen.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Ei muuta kuin snurra kauniiseen käteen ja vinguttaan! :supz:
Hyvältä näyttää muuten!!
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Yksi kannentekijä katseli tuota omaa kanttani jossa on tosiaan samanlainen imukanava. Kertoi sen olevan ns. kammio imukanava, ja tuon tilan ennen seinämää olevan tila jossa seos muodostuu. Tilavuutta ei kuulemma kannata kasvattaa sillä se heikentää imua kaasuttimelta. Eli vähän kun puhaltaisi hemmetin isoon putkeen, verrattuna pienempään. Siistimiset jne vain. Muistaakseni 37mm oli itselläni tuo imukanavan alku halkaisijaltaan.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Juu, ei se snurrailu sitä tarkoita, että riistetään niin paljon kuin kehtaa :lol:
Jos kanavaan muodostuu vetopyörre, niin se jarruttaa ilmankulkua.
En ole koskaan 4T kantta "portannut", enkä tuostakaan imukanavasta paljoa muokkaisi, joskin siivoisin muutaman paikan.
Pari prosenttia lisää ilmaa ja tippanen bensaa saa jo tehon lisäystäkin aikaan.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
bone
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:59
Paikkakunta: Tammela

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja bone »

sami_hifi kirjoitti:Näyttää kyllä todella hyvältä, kokeilitko iskumeisselillä nuita pieniä ruuveja irrotella? Itellä ois kans kohta maalaushommaa ku sais kaikinpuolin ensin toimivaksi.
Joo, koitin iskumeisseliä ja yks aukes, muut antautui. Suosittelen jauhemaalausta sit kun tulee maalailu ajankohtaiseksi!
fr0z kirjoitti:Täällähän on kuvia tutunnäköisestä koneesta. Itselläni on juuri samanmoinen mutta 50cc isompi kone levällään.
Jep, itseäni kiinnostaisi kans nuo ylimääräiset 50cc :) Onko siinä sun koneessa 18mm männäntappi? Kattelin että DR350:stä Suzukista löytyis muuten sopivia ylikokomäntiä, mutta on 20mm tapilla...
Pasi S. kirjoitti:Ei muuta kuin snurra kauniiseen käteen ja vinguttaan!
Lievää muotoilua tulee kanaville, koko tuntuu olevan jo nyt enempi kuin riittävä :D Täytyy laittaa sopansyöttäjäks vaan kunnon kaasari ja puristuksia on saatava lisää!

Tänään sain vaihteiston osiin ja aloin tutkiin miksi kolmosella vedättäessä nykäisee oudosti, ihan kuin koittais heittää vapaalle kesken vedon. Rattaat oli ihan virheettömät mutta vaihteensiirtäjissä oli kulumaa, tulisko sitten siitä tuo ilmiö. No mulla on ostettuna Suzukin kaikki vaihteistorojut, joten saan korvattua kuluneet osat kyllä ehjillä :) Pistän kuvia viikonlopun aikana.
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja hck »

Mul oli yksi 250 rally jossa tietysti eri motti, mutta siitä oli ykkös vaihde hajonnu juuri ton rummun takia. Liekkö väärin shimmattu ne akselit tai sit muuten väkisel runnottu vaihteita ni oli ykkösen kohalta se vaihde rummun pykälä kulunu silmissä. Vaihde ei tietenkään enää kunnol pohjaan ollu menny vaihtaissa ja hajottanu ykkösen rattaat. kandee vaihtaa se rumpu ha siirtäjät ja kattoa akselit paikallaan ja pyöritel rumpua, että miten pohjaan kaikki vaihteet menee. Siisti rally tulossa. 8)
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja fr0z »

bone kirjoitti:
fr0z kirjoitti:Täällähän on kuvia tutunnäköisestä koneesta. Itselläni on juuri samanmoinen mutta 50cc isompi kone levällään.
Jep, itseäni kiinnostaisi kans nuo ylimääräiset 50cc :) Onko siinä sun koneessa 18mm männäntappi? Kattelin että DR350:stä Suzukista löytyis muuten sopivia ylikokomäntiä, mutta on 20mm tapilla...
Juu 18mm tappi on. Noita sylinteri + mäntä settejä oli joskus naurettavan halvalla ebayssä myynnissä... pari sataa tms. Mäntä on 84.50mm ja niitä ei oo kyllä juuri silmiin osunut. Ahtamistakin harkitsin jossain välissä, mutta ei noita mäntiä tunnu hirveesti olevan niin ajattelin hylätä ajatuksen.
bone kirjoitti:
Pasi S. kirjoitti:Ei muuta kuin snurra kauniiseen käteen ja vinguttaan!
Lievää muotoilua tulee kanaville, koko tuntuu olevan jo nyt enempi kuin riittävä :D Täytyy laittaa sopansyöttäjäks vaan kunnon kaasari ja puristuksia on saatava lisää!
Itse jätin vielä kannen laskun tekemättä koska se taitaapi vaikuttaa nokan ajotuksiin. Kunhan nokka-akseli tulee ensi viikolla hiomosta takaisin, niin täytyy katsoa ovatko saaneet pidettyä ajotuksen "merkeissä". Jos ajotus on ketullaan, niin sittenhän on sama laskea kanttakin kun kuitenkin menee nokan ajoittamiseksi, muuten laskeminen jää varmaan tekemättä ja mennään vaan uudella nokalla, kanavien porttauksella, kolmikulma seeteillä, ja ehkä palotilan muotoilulla. Kaasutinta olen vähän fundeerannut vaihtaa, mutta mennään nyt alkuun näillä halvoilla virityksillä.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

siis näitäkö ei ole löytynyt vai käsitinkö taas väärin , kuten aika usein mulle tuntuu täällä tapahtuvan :oops:

http://compare.ebay.com/like/3803582126 ... s&var=sbar

http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-WOLVERIN ... 631wt_1037

http://www.cheapcycleparts.com/products ... ze-84-50mm

mutta asiahan on kuiteskin niin että pirun siisti laitehan tuosta tulee =D>
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja fr0z »

pete-801 kirjoitti:siis näitäkö ei ole löytynyt vai käsitinkö taas väärin , kuten aika usein mulle tuntuu täällä tapahtuvan :oops:

http://compare.ebay.com/like/3803582126 ... s&var=sbar

http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-WOLVERIN ... 631wt_1037

http://www.cheapcycleparts.com/products ... ze-84-50mm

mutta asiahan on kuiteskin niin että pirun siisti laitehan tuosta tulee =D>
Tokihan 84.50mm mäntiä löytyy, mutta myös männäntapin pitää olla oikean kokoinen ja puristuskorkeuden suht tontilla. Venttiilinkolot neljälle venttiilille saa kyllä koneistettua jälkeenpäinkin. Mutta toki olisi jees kun löytyisi suoraan sopiva mäntä... ja verrattuna wisecoon tai mittatilauskamppeisiin nuo kinuskimännät olisivat varmaan aivan pilkkahintaisia.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
bone
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:59
Paikkakunta: Tammela

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä

Viesti Kirjoittaja bone »

Vähän päivitystä tänne kans pitkästä aikaa :roll: Nyt ei ole kovin paljoa tapahtunut mönkijärintamalla, kone on osina vielä ja odottaa paria stefaa jotta sen pääsisi kasaamaan.
Alakerran purkamisesta sentään parit kuvat vois laittaa:

Lohkoja ei meinannut saada erilleen ilman voimakeinoja, joten piti tollasella ulosvedin-patentilla kiskaista lohko halki. Ja helpostihan se lähti!
Kuva

Ja sieltähän löytyi, yllätys yllätys, vaihteisto :D Kaiken lisäksi vielä hyvässä kunnossa oleva vaihteisto, mikä on hyvä asia. Rattaissa ei ollut vaurioita eikä laakereissä välystä.
Kuva
Kuva

Tässä näkyy peruutusvaihteen toteutus, eli ketju vaihteiston akseleiden välillä. Tämä on se ero, joka vaihteistossa on Suzukiin verrattuna, vitosen rattaat on korvattu pakilla.
Kuva

Ajatuksena oli siis käyttää Suzukin rattaita ja vaihteiston siirtimiä tässä koneessa, mutta tuli mutkia matkaan. Suzukin osat sopivat kyllä heittämällä koneeseen, mutta niitä ei voi käyttää ristiin mönkijän osien kanssa. Eli pitäisi laittaa kaikki Suzukin kamat sisään, mutta sitten menettäisi pakin...enkä ala teettämään nyt sopivia pakin rattaita enää. Tässä kuvassa on vierekkäin Loncinin ja Suzukin vaihteensiirrin rummut, pientä eroa on noissa urissa, vaikka fyysisesti ovatkin ihan samankokoiset.
Kuva

Muuta vikaa en vaihteistosta löytänyt, kuin pari kulunutta väliprikkaa vaihteiston akseleilla. Nämä korvaan uusilla ja sitten alakerta kasaan.
Vastaa Viestiin