XT-P T3 1000 harrastelua
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Huhti 2011 19:06
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Siistiä jälkeä, mutta ei riitä edestä tuo leikkaus. Osuu rengas montuissa paljon ylemmäs muoviin. Tai riiippuu tietenkin miten rauhassa malttaa ajaa
-
- 6WD
- Viestit: 511
- Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
- Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
- Paikkakunta: Turku
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
ompas näis merkkivehkeissä huonot muovit vaikka niitä on täällä palstalla kehuttu kovin
omasta trapperista meni viimein katteet rikki kun oikein yritti hyppiä kivikossa mutta kyllä ne kesti tosi paljon kolhuja noh taitaa toi kiinan muovi olla sit parempaa ,niin tää on tosi asiaa ei kannata ottaa herneitä

AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Huhti 2011 19:06
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Nyt on kyse siitä että kun isontaa renkaita reilummin niin renkaan pala ottaa muoviin kiinni.
Kyllä ne menee joka merkistä rikki tuolla konstilla. Vakiorenkailla kestää hyppyttää ne trapperit suohon...
Kyllä ne menee joka merkistä rikki tuolla konstilla. Vakiorenkailla kestää hyppyttää ne trapperit suohon...

-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Pitää paikkansa aikatavalla kaikki huomiot.
Itse olen tullut siihen tulokseen näitä käsitellessä, että muovi hiukan vanhempia
Can Am malleja kovempaa, mutta aika vastaavaa, kuin kaikissa mönkijöissä nykyään.
Iso syy vaurioherkkyyteen on hienon Can Am ulkonäön
aikaansaamiseksi, suunnittelijan liian alas ja terävillä kulmilla piirtämä muoto
sekä laitteen paino ja oikein hakemalla MAX rungon pitkä akseliväli.
Vakiorenkailla, jos leikkaa malliani pikkuisen vähemmän, niin kestää moitteetta ja isommilla renkailla vielä mallistani kaventaa noita mainittuja
etu ja taka rengasaukkojen astinlaudan pystykohtia. Näistä en kaventanut enää niitä, koska isommille renkaille tulee kokonaan toiset astinlaudat
sekä helman suojaava panssari.
Pienemmilläkin aukoilla voi MAX rungolla ja 30" renkailla hyppäyttää kallioilla sekä enduropatikossa, mutta surma tulee usein pitkäkantoisessa,
koneella hakatussa maastossa.
Hienoa! Rakennetaan laitteet mieleisiksi ja kestäviksi vinkkejä jakaen..

Can Am malleja kovempaa, mutta aika vastaavaa, kuin kaikissa mönkijöissä nykyään.
Iso syy vaurioherkkyyteen on hienon Can Am ulkonäön

sekä laitteen paino ja oikein hakemalla MAX rungon pitkä akseliväli.
Vakiorenkailla, jos leikkaa malliani pikkuisen vähemmän, niin kestää moitteetta ja isommilla renkailla vielä mallistani kaventaa noita mainittuja
etu ja taka rengasaukkojen astinlaudan pystykohtia. Näistä en kaventanut enää niitä, koska isommille renkaille tulee kokonaan toiset astinlaudat
sekä helman suojaava panssari.
Pienemmilläkin aukoilla voi MAX rungolla ja 30" renkailla hyppäyttää kallioilla sekä enduropatikossa, mutta surma tulee usein pitkäkantoisessa,
koneella hakatussa maastossa.
Hienoa! Rakennetaan laitteet mieleisiksi ja kestäviksi vinkkejä jakaen..

Viimeksi muokannut moottorijamppa, 13 Loka 2014 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Huhti 2011 19:06
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Jampalla asia tekstiä muuten mutta tuosta enduroajosta olen eri mieltä.
Viikonloppuna rasahti taas kaverilla muovit uudesta kömpijästä.
28" renkaat alla ja muoveja leikattu aika reilusti. Ajettiin vähän reippaammin metsäauton pohjaa ja isommassa montussa räsähti taas kerran.
Pakotettiin tuossa varikolla sitten iskari aika läjään niin näkee sen selvästi kun rengas osuu todella ylös pohjatessaan.
Aika lailla tuohon saumakohtaan se kosahtaa. Ei tarvii siis kalliolla tai kannokossa hyppyttää vaan ihan normi ajossa ne pohjaa kun vauhtia on tarpeeksi.
.....etteikait te pojat iha sunnuntai ajelulla ole joka reissulla.......

Viikonloppuna rasahti taas kaverilla muovit uudesta kömpijästä.
28" renkaat alla ja muoveja leikattu aika reilusti. Ajettiin vähän reippaammin metsäauton pohjaa ja isommassa montussa räsähti taas kerran.
Pakotettiin tuossa varikolla sitten iskari aika läjään niin näkee sen selvästi kun rengas osuu todella ylös pohjatessaan.
Aika lailla tuohon saumakohtaan se kosahtaa. Ei tarvii siis kalliolla tai kannokossa hyppyttää vaan ihan normi ajossa ne pohjaa kun vauhtia on tarpeeksi.
.....etteikait te pojat iha sunnuntai ajelulla ole joka reissulla.......


-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Sievästi ajellaan aina.. 
Mielenkiinnosta, mikä mönkijä ja millä alustalla
Tässäkin astinlautahommassa, tosiaan täytyy ottaa huomioon alusta sekä sen säädötkin.
Jos halpa vakioalusta, niin varmasti helpommin pohjaa, mutta näillä FOX etc.. alustoilla endurosäädöillä, en itse ainakaan ole saanut pohjailemaan.
Vähempi tuota vanhalla tulee enää patikossa kamppeita ja itseä kiusattua, mutta tämänkin laitteen iskarit tulen vielä simmittämään ammattilaisella,
jos saattuu lipsahtamaan..

Mielenkiinnosta, mikä mönkijä ja millä alustalla

Jos halpa vakioalusta, niin varmasti helpommin pohjaa, mutta näillä FOX etc.. alustoilla endurosäädöillä, en itse ainakaan ole saanut pohjailemaan.
Vähempi tuota vanhalla tulee enää patikossa kamppeita ja itseä kiusattua, mutta tämänkin laitteen iskarit tulen vielä simmittämään ammattilaisella,
jos saattuu lipsahtamaan..

-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Huhti 2011 19:06
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Meitin porukalla tämän vuotisia geekakkosia maxeja. Nyt meni rikki 650xt:stä ja edellisellä kerralla viissatasesta.
Katteltiinettä samaa luokkaa tuossa tonnisessa ois.
Katteltiinettä samaa luokkaa tuossa tonnisessa ois.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Yhteenvetona todetaan.., kuten meillekkin joskus sanotaan valkotakkisen toimesta "tämä tapaus leikkuriin pikaisesti", niin jos ajat muuta kuin halkoja
liiteristä ja lumia pihalla, leikkaa heti suojia, sitten kestävät siisteinä..
liiteristä ja lumia pihalla, leikkaa heti suojia, sitten kestävät siisteinä..

Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Asiasta kolmanteen, en ole näitä mutakylpyjä harrastanut ennää aikoihin, mutta sattu tuosa silimään siistit snorklaus-välineet ja syylärin siirtosarja.




When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Nuo BRP omat G2 (jäädytinsiirtosarja 715001666 ja snorkkelisarja 715001730) tulenee itsellekkin. Asennus siistein sekä toimivin kokonaisuutena,
verrattuna Ameriikan jälkiasennusmalleihin. Sen verran olen, lähinnä snorkkelisarjan suhteen vielä tuuminut, kun variaattorin ilmanpoisto
tulee BRP omassa sarjassa mittarikotelon sivuun ja Ameriikan sarjoissa tuonne ylös, jossa imutkin. Upotuksissa teoreettisesti saattaa ottaa vettä
variaattoriin koneen sammuessa sekä huomioitava myös konetta pestessä tulppaamalla. Lisäksi tuo G2 pakoputkitunnelin kuumenemisongelma ei ainakaan
helpotu tuolla sarjalla, jossa pakoputken suojapeltiin tuleva puhallus nostettu tuonne ylös.
Uudessa 2015 XMR onkin tehty mutka tuolta mittaristokotelon sivusta takaisin pakoputkitunnelin etupäähän (toimitukset osilla alkanevat Tammikuussa 2015),
joka keskeltä syöttöä vieläkin parempi ratkaisu suunnittelijalta, koska sillä saadaan "vesitaso" nostettua, mutta jäähdytys maksimaalisesti pakoputkitunneliin
ja vain taaksepäin puhaltaen, eli poistaa lämmintä ilmaa "konetilasta", jossa ohjaustehostaja etc..
Sellaista BRP sarjaa jälkiasennettavana jäänen tuotannosta odottelemaan (kun kerran tehtaallakin keksineet oman suunnitelmani)..
Jäähdytinsiirtosarja yksi parhaasta päästä markkinoilla, kuten poke ammattilaisena totesikin..
verrattuna Ameriikan jälkiasennusmalleihin. Sen verran olen, lähinnä snorkkelisarjan suhteen vielä tuuminut, kun variaattorin ilmanpoisto
tulee BRP omassa sarjassa mittarikotelon sivuun ja Ameriikan sarjoissa tuonne ylös, jossa imutkin. Upotuksissa teoreettisesti saattaa ottaa vettä
variaattoriin koneen sammuessa sekä huomioitava myös konetta pestessä tulppaamalla. Lisäksi tuo G2 pakoputkitunnelin kuumenemisongelma ei ainakaan
helpotu tuolla sarjalla, jossa pakoputken suojapeltiin tuleva puhallus nostettu tuonne ylös.
Uudessa 2015 XMR onkin tehty mutka tuolta mittaristokotelon sivusta takaisin pakoputkitunnelin etupäähän (toimitukset osilla alkanevat Tammikuussa 2015),
joka keskeltä syöttöä vieläkin parempi ratkaisu suunnittelijalta, koska sillä saadaan "vesitaso" nostettua, mutta jäähdytys maksimaalisesti pakoputkitunneliin
ja vain taaksepäin puhaltaen, eli poistaa lämmintä ilmaa "konetilasta", jossa ohjaustehostaja etc..
Sellaista BRP sarjaa jälkiasennettavana jäänen tuotannosta odottelemaan (kun kerran tehtaallakin keksineet oman suunnitelmani)..

Jäähdytinsiirtosarja yksi parhaasta päästä markkinoilla, kuten poke ammattilaisena totesikin..
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Huomenna alkaa syysloma ja ensiviikko vain ajellaan.. 
Sen verran piti varustella kampetta, että etuvinssiin vaihdoin narun (vinssihommista enemmän juttua myöhemmin) ja Iron Baltic pohjapanssarin asentelin.
http://www.ironbaltic.com/etusivu/
Panssareita, joita itsellä ollut, on kyllä mukavin asentaa. Menee kaikki pultit ja reiät juuri kohdakkain ilman porailuja tms.. sekä tukevuus ihan omaa luokkaansa.
Metallipanssareihin verrattuna kesto likelle sama (jopa parempi jouston vuoksi) ja toimii talvella sekä kivikossa paremminkin,
koska ei kerää jäätä ja aiheuta kiveen kiilautumista.
Alusta ilman panssareita ja kiinnityksen kiinteät vastakappaleet tulevat tukevasti runkoputkien sekä astinlautojen valmiisiin reikiin.

Panssarit paikoillaan ja jos huoltojen tai pesun takia tarvitsee irroittaa, niin avataan vain 13kpl hyvin sijoiteltuja pultteja ja panssari irtaallaan.

Aiemmin tehty astinlautojen reiluhko kavennus, ei ollut toisaalta huono panssarinkaan kanssa, koska astinlaudan ja panssarin väliin jäi aiemmin reilusti mutaa etc..
ja nyt kun tuo astinlaudan ja panssarin väli auki, niin pesukin helpottuu. Pikkuisen paremmin panssaria myötäileväksi varmaan uudet astinlaudat muokkaan,
mutta pesurakoa taidan jättää niihinkin reilusti.


Sen verran piti varustella kampetta, että etuvinssiin vaihdoin narun (vinssihommista enemmän juttua myöhemmin) ja Iron Baltic pohjapanssarin asentelin.
http://www.ironbaltic.com/etusivu/
Panssareita, joita itsellä ollut, on kyllä mukavin asentaa. Menee kaikki pultit ja reiät juuri kohdakkain ilman porailuja tms.. sekä tukevuus ihan omaa luokkaansa.
Metallipanssareihin verrattuna kesto likelle sama (jopa parempi jouston vuoksi) ja toimii talvella sekä kivikossa paremminkin,
koska ei kerää jäätä ja aiheuta kiveen kiilautumista.
Alusta ilman panssareita ja kiinnityksen kiinteät vastakappaleet tulevat tukevasti runkoputkien sekä astinlautojen valmiisiin reikiin.

Panssarit paikoillaan ja jos huoltojen tai pesun takia tarvitsee irroittaa, niin avataan vain 13kpl hyvin sijoiteltuja pultteja ja panssari irtaallaan.

Aiemmin tehty astinlautojen reiluhko kavennus, ei ollut toisaalta huono panssarinkaan kanssa, koska astinlaudan ja panssarin väliin jäi aiemmin reilusti mutaa etc..
ja nyt kun tuo astinlaudan ja panssarin väli auki, niin pesukin helpottuu. Pikkuisen paremmin panssaria myötäileväksi varmaan uudet astinlaudat muokkaan,
mutta pesurakoa taidan jättää niihinkin reilusti.

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Tarpeeks ko rymyää niin noitten pulttien avaamiseen voipi kulua parikin tuntia jos kivet hakanneet niitä... Nimimerkillä: kokemusta onmoottorijamppa kirjoitti:Panssarit paikoillaan ja jos huoltojen tai pesun takia tarvitsee irroittaa, niin avataan vain 13kpl hyvin sijoiteltuja pultteja ja panssari irtaallaan.

Toisaalta, en halua parjata, itsellä kanssa balticin panssari ja samanmoisilla kiinnikkeillä kiinni. Kerrasta vaan oppinut, ettei aina kannata niitten kivien päällä keikkua jos haluaa että panssarin kiinnitysruuvit vielä joskus aukee... Lähteehän ne sitten loppuviimetteeks poraamalla auki jos ei muuten

-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Totta turiset ViiMax...
Hyvä huomio 
Itselläni myös toinen asennus-sarja valmiina odottelemassa varaosina. Kohtuu toimivia olleet meidän suomaastoissa nuo keskiosan 10mm
8 pultit kestoltaan, mutta jos paljon kivikkoa ajoreitillä, niin vaihtamalla "koviksi" 10 luokan pulteiksi, myös saatu kantojen kestoa parannettua.
Itse vaihdoin nyt kaikki pulttien aluslevyt, panssaria vasten tulevien pulttikuppien syvennyksen kokoisiksi, niin puristavat kuppia tasaisemmin,
koska tiukkaan kääntäessä vakiona mukana tulevat, pienemmät aluslevyt pyrkivät ajanmyötä kääntämään kupin reunoja
irti panssarin pinnasta, niiden saadessa osumaa ja pehmetessä avaus-sulkukertojen myötä.
Tuosta nyt ei ilman kuvaa tainnut ottaa selvää, kuin panssarin omaavat..


Itselläni myös toinen asennus-sarja valmiina odottelemassa varaosina. Kohtuu toimivia olleet meidän suomaastoissa nuo keskiosan 10mm
8 pultit kestoltaan, mutta jos paljon kivikkoa ajoreitillä, niin vaihtamalla "koviksi" 10 luokan pulteiksi, myös saatu kantojen kestoa parannettua.
Itse vaihdoin nyt kaikki pulttien aluslevyt, panssaria vasten tulevien pulttikuppien syvennyksen kokoisiksi, niin puristavat kuppia tasaisemmin,
koska tiukkaan kääntäessä vakiona mukana tulevat, pienemmät aluslevyt pyrkivät ajanmyötä kääntämään kupin reunoja
irti panssarin pinnasta, niiden saadessa osumaa ja pehmetessä avaus-sulkukertojen myötä.
Tuosta nyt ei ilman kuvaa tainnut ottaa selvää, kuin panssarin omaavat..

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Mää ymmärsin ainakin ja itse saman tehnyt omalle liukurille. Toisaalta taas ihmetyttää tuossa omassa IB:n panssarissa olevat ovaalin-muotoiset pultinreiät. Niihin kun ei se kuppi istu mitenkään, oon vaan vetäny pirun tiukalle pultit niissä kohti, mutta tosiaan kivikosketuksissa saattaa pultin kuppi vääntyä sivuttain.. liekkö valmistuvirhe panssarissa, vaiko jokin muu tyhmä idea tuolla jotta esm. vesi tai muju pääsee paremmin panssarin päältä pois ?
No eipä siitä enempiä, hyvältä kyllä moottorijampan laitos näyttää, varusteet ja vermeet kohillaan eikä ole euroissa pihistelty
No eipä siitä enempiä, hyvältä kyllä moottorijampan laitos näyttää, varusteet ja vermeet kohillaan eikä ole euroissa pihistelty

-
- 6WD
- Viestit: 437
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
- Paikkakunta: Espoo & Joutsa
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Minä upotin poraamalla ensin 40mm terällä n.6-7mm syvälle ja lisäksi kupin keskikohdan 22mm terällä muutaman millin nuo aluslevyt. Nyt aluslevyt on pinnan tasalla tai vähän alapuolella kun kyllästyin siihen että usein joutui käyttämään rälläkkää pulttien irroitukseen.
Tämä kyllä ei oikein onnistu normi panssarille, tein omani 15mm PE:stä kun alkuperäinen IB:n panssari murtui kovin helposti.
No painoa tuli vähän lisää mutta toivittavasti nyt kestää.
Tämä kyllä ei oikein onnistu normi panssarille, tein omani 15mm PE:stä kun alkuperäinen IB:n panssari murtui kovin helposti.

No painoa tuli vähän lisää mutta toivittavasti nyt kestää.

Uudenmaan Mönkijät Ry