Isokissa
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Isokissa
Samalla kun vaihdat vinssin rullaohjaimen liukukitaan, pura ne vetosilmukat sieltä keulasta pois, mitä niillä tekee ? Ja kun rautaa ovat, niin varmasti painaa.
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Ne on rungossa kiinteästi. Ja suojaa pikku osumilta kunnes keksin tohon jonkun muun puskimen.
Ellei sitten tekis pultattavat alumiittiset lenkit.
Ellei sitten tekis pultattavat alumiittiset lenkit.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Isokissa
Johan tässä täytyy laittaa kuljettajakin laihikselle, tosin tuntematta kuljettajaa on paha arvostella paljonko on vara tipauttaa. 
Saisko pakarin vaihtamalla myös kiloja pois?

Saisko pakarin vaihtamalla myös kiloja pois?
Sportsman 500 EFI EUT 2012
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Tuossa aiemmin käsiteltiin tuokin mahdollisuus. Meikäläisen kohdalla ei kuskista saa enää kiloja pois. 
Putkistosta, tai oikeastaan vaimentimesta saa kyllä painoa pois. Se on aika iso peltinen mötikkä. Perehdyn siihen tuonnempana.

Putkistosta, tai oikeastaan vaimentimesta saa kyllä painoa pois. Se on aika iso peltinen mötikkä. Perehdyn siihen tuonnempana.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Rungosta puheenollen. Tuo TRV:n pidempi runko näkyy selkeimmin tyhjänä tilana polttoainetankin takana. Sinne vois rakennella jotain vauhtia lisäävää tai sitten siirrellä jotain mahdollisia osia edestä sinne.
Varsinainen "pidennys" sijoittuu itse rungossa takaperän ja vaihdelaatikon väliin.

Itse runkohan ei ole lyhyestä pidennetty vaan kokonaan oma runkonsa. Samaa pidempää runkoa käytetään tonnisessa MudProssa. Runkotyyppi on perinteinen putkikehikko pyramidityyppisillä jäykkäreillä.

Sitten vähän rungon historiaa
Runkomallin ja jousituksen kehityksessä alunperin on ollut mukana lyhyemmillä rungoilla wpsa ja gncc kisoissa ajaneet veljekset Josh ja Jesse West. Molemmat ajoivat alkuun 650:llä ja myöhemmin 700:lla. AC:llä on oma enduron extreme erikoiskokeen tyylinen testirata tehtaan mailla Thief river fallsissa. Tuohon aikaan Catilla ajoi kisaa myös Daryl Rath. Jesse West voitti 4x4 luokan mestaruuden vuonna 2007.



Varsinainen "pidennys" sijoittuu itse rungossa takaperän ja vaihdelaatikon väliin.

Itse runkohan ei ole lyhyestä pidennetty vaan kokonaan oma runkonsa. Samaa pidempää runkoa käytetään tonnisessa MudProssa. Runkotyyppi on perinteinen putkikehikko pyramidityyppisillä jäykkäreillä.

Sitten vähän rungon historiaa
Runkomallin ja jousituksen kehityksessä alunperin on ollut mukana lyhyemmillä rungoilla wpsa ja gncc kisoissa ajaneet veljekset Josh ja Jesse West. Molemmat ajoivat alkuun 650:llä ja myöhemmin 700:lla. AC:llä on oma enduron extreme erikoiskokeen tyylinen testirata tehtaan mailla Thief river fallsissa. Tuohon aikaan Catilla ajoi kisaa myös Daryl Rath. Jesse West voitti 4x4 luokan mestaruuden vuonna 2007.



Viimeksi muokannut frosty, 06 Loka 2017 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: Isokissa
Ohjaustanko/kahvat alumiiniset, renkaat/vanteet keveemmät, titaani putkisto, hiilikuitu katteet, kuski käy saunassa ja paskalla ennen ajoa ja ajovarusteina riittää pyöräilykypärä ja munasuojat 

- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Ei silleen gramman tarkkaa mutta oisko jollain uunia kuidun liimaamiseen 

Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Kappas. Tämä projekti/suunnitelma lähti liikkeelle päivälleen puoli vuotta sitten. Tai oikeastaan päätös hankinnalle.
Nyt on ollut kaikkea muuta puuhaa niin paljon ettei mönkijälle ole juuri mitään tehty, mutta tällä viikolla taas kerkeää keskittyä olennaiseen.
Kahvasuojia koitin pariakin erilaista, mutta toi ohjaustanko on niin täynnä kaikkea juttua ettei tahdo saada kiinnikkeitä sopimaan nätisti ja yhdet Polisportin suojat oli auttamatta liian pienet suojaamaan viimalta. Näyttikin aika tyhmiltä.
Nyt paikallaan on TGB Targetin suojat. Vaihtunee vielä joihinkin paremmin silmää miellyttäviin.
Kahvanlämmittimet on hankinnassa lähiaikoina. Hyvistä ja huonoista lämmittimistä saa kertoa kokemusten mukaan.

Tuo etuteline on muuten täysin identtinen takatelineen kanssa, eli vaihtokelpoiset keskenään.
Nyt on ollut kaikkea muuta puuhaa niin paljon ettei mönkijälle ole juuri mitään tehty, mutta tällä viikolla taas kerkeää keskittyä olennaiseen.
Kahvasuojia koitin pariakin erilaista, mutta toi ohjaustanko on niin täynnä kaikkea juttua ettei tahdo saada kiinnikkeitä sopimaan nätisti ja yhdet Polisportin suojat oli auttamatta liian pienet suojaamaan viimalta. Näyttikin aika tyhmiltä.
Nyt paikallaan on TGB Targetin suojat. Vaihtunee vielä joihinkin paremmin silmää miellyttäviin.
Kahvanlämmittimet on hankinnassa lähiaikoina. Hyvistä ja huonoista lämmittimistä saa kertoa kokemusten mukaan.

Tuo etuteline on muuten täysin identtinen takatelineen kanssa, eli vaihtokelpoiset keskenään.
Viimeksi muokannut frosty, 06 Loka 2017 00:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Isokissa
Aikalailla parhaat: https://www.amazon.com/Polly-Heaters-Ha ... ter+PH+300
Asennetaan tangon sisään, jolloin voi valita ihan vapaasti tupit ja liimata ne kunnolla kiinni.
Asennetaan tangon sisään, jolloin voi valita ihan vapaasti tupit ja liimata ne kunnolla kiinni.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Noniin, hyvä hyvä. Noilla voisin käyttää maastopyörän tuppeja.
Krosseissa todennut ne omaan käyttööni toimivilta. Ohuet eikä ylimääräisiä reunuksia. Mietiskelin myös korokepalaa ja kelkan koukkupäistä tankoa.
Krosseissa todennut ne omaan käyttööni toimivilta. Ohuet eikä ylimääräisiä reunuksia. Mietiskelin myös korokepalaa ja kelkan koukkupäistä tankoa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Sain viimein astimet laitettua paikoilleen. Ensimmäiset versiot. Katotaan miten tarttee muuttaa, vai tarviiko.
Ne on nyt noin 5mm alkuperäisiä korkeammat.

Ne on nyt noin 5mm alkuperäisiä korkeammat.

Viimeksi muokannut frosty, 06 Loka 2017 00:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Isokissa
Kenkä pitää hyvin noissa. Täytyy muutama reikä porata läpi että vesi pääsee valumaan pois tuolta astimen sisältä.
Talvellahan noihin pakkaantuu lumi ja jäätyy, mutta pitänee sitten miettiä ratkaisua siihen. Sama ongelma on kyllä ollut mulla kaikissa mönkijöissä. Siihen ei välttämättä ole fiksua ratkasua muuten kuin että paukuttaa jäät välillä pois.
Talvellahan noihin pakkaantuu lumi ja jäätyy, mutta pitänee sitten miettiä ratkaisua siihen. Sama ongelma on kyllä ollut mulla kaikissa mönkijöissä. Siihen ei välttämättä ole fiksua ratkasua muuten kuin että paukuttaa jäät välillä pois.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Isokissa
Sen ongelman ratkaisemiseksi ei ole kukaan valmistaja vielä halunnut ryhtyäfrosty kirjoitti:Kenkä pitää hyvin noissa. Täytyy muutama reikä porata läpi että vesi pääsee valumaan pois tuolta astimen sisältä.
Talvellahan noihin pakkaantuu lumi ja jäätyy, mutta pitänee sitten miettiä ratkaisua siihen. Sama ongelma on kyllä ollut mulla kaikissa mönkijöissä. Siihen ei välttämättä ole fiksua ratkasua muuten kuin että paukuttaa jäät välillä pois.

Miten ois jalkapedaalin lämmittimet?
Mitäs cattilan tonnisonnissa on voimaa , onko tiedossa tarkkoja numeroita?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden