Joulun alla kerkesin monenlaista puuhastelemaan mönkkärin kimpussa. Puskulevyä taas fixattiin ja trapperin ohjauksessa olevaa välystä korjailtiin. Ohjauksessa oli vikana pystyputkeen tulluut väljyys joka alkoi häiritsemään. Vika oli ohjaus tangon pystyputken yläpään kiinnikkeessä oleva väljyys ja toinen sisempi raidetangonpää oli löystynyt. Yläpään kiinnike oli kulunut väljäksi ja aloin miettimään uutta ratkaisua. Pystyputken halkaisija oli 32mm ja siihen sopivaa holkkia miettimään. 32mm viemäriputkesta löytyi sopiva holkki ja kiinnitys holkit tein varsinaiseen kiinnikkeeseen kupari putkesta. Tässä kuva kiinnikkeestä jonka läpi pysty putki kulkee.
Seuraavana vuorossa olikin puskulevyn ja työkalurungon sarana pulttin vahvistus kun normi pultit ei kestänyt. Porasin työkalurungon ja levyn kiinnitys reiät 16mm poralla ja tein 16mm halkaisijaltaan olevasta hydrauliputkesta holkit reikiin. Pulteiksi 10.9 lujuusluokan 12mm pultit. Katotaas miten tuo yhdistelmä kestää jatkossa. Alunperinkin siinä on holkit ollut mut ne on vauhdissa kadonnut ja nyt alkutalven kokeilin pelkillä pulteilla mut ei kestänyt kuin pari auraus kertaa.
Tässä kuvassa holkkiputken sovittelua paikalleen
Nyt sain vihdoin aikaiseksi alkaa peräkoukun jatkoa värkkäämään, koska kärryn irroitus vipu vastaa vinssiin kun kärry on linkussa. Eli operaatio oli koukun pidikeen jatko. Tässä kuvassa vanha pidike on katkaistu ja jatkettu ja sovitellaan uutta paikalleen.
Tässäpä pidike valmiina ja juuri maalattu
Tulipas vielä teroitettua verkkoteräkin kun vähän muuttui tuo levyn kulma maatavasten