Viikonlopun rakentelut meni vähän puihin, en saanutkaan vielä kantta pois koneistamolta kun ei koneista ollut kerinnyt tekemään sitä

Sylinterin sain sentään takaisin, 1mm tasosta höylättynä. No kaikkea pientä hifisteltävää sentään oli, joten hommat eteni joka tapauksessa
Mullehan tulee tuohon Raptor 700:n jouset eteen ja taakse vanhojen onnettomien keppien tilalle. Alkufiilikset oli että saattavat olla vähän jäykät, joten jouset voi joutua korvaamaan pehmeämmillä...jotta homma ei menis arpomiseksi, niin jousien jäykkyydet tarvis tietää. Joten ei muuta kuin köyhän miehen jousien mittauslabra pystyyn!
Penkkipora, rullamitta ja vaaka, näistä se syntyi

Mittaus onnistui yli odotusten, 20 mittausta sekä etu- että takajouselle eri voimilla ja näistä keskiarvo. Takajouselle sain keskiarvon 4,57mm/kg ja etujouselle 2,46kg/mm. Takajouselle olin aikaisemmin jo löytänyt arvon 4,6kg/mm, joten mittaustulosta voi pitää aika tarkkana.
Konetta kasasin sen verran mitä pystyin, eli käytännössä sylinteri ja mäntä paikoilleen...nyt tulee männälaki just sylinterin yläpään tasolle.
Pakoputken keskiosaa sovittelin kans paikalleen, se on Suzuki LTZ400:n putki joka tuli uuden vaimentimen mukana. Pikkasen joutui kulmaa muuttamaan ja hitsaamalla kasaan...jäi tosin hitsaamatta kun on rosterinen putki ja ei ole tiggiä. Mutta asia järjestyy tällä viikolla.

Ilmanputsarinkoteloon jäi väliä noin 15mm, toivotaan että riittää. Vaikkei toi kotelo toimi enää kuin suojana kartiofiltterille, joten ei haittaa vaikka joutuis poistamaankin koko kotelon.
Penkkiin tilasin jo talvella ebaysta uuden päällisen. Riskillä tilasin Suzuki LTZ250:n suojan, kun siitähän mun mönkijän runko ja katteet on kopioitu. Riski kannatti, sopii täydellisesti! Vanha penkinpäällinen repsotti sieltä sun täältä, mutta onneksi pehmuste oli ihan ehjä.
Uudessa päällisessä on väreinä rungon väri ja hiilikuitujäljitelmä. Tuli mielestäni oikein onnistunut ja piristää yleisilmettä hienosti, kun katteet on mustat ja sivumuoveissa on hiilikuitukuviota kans. Materiaali tossa on "marine vinyyliä", eli pitäisi kestää vettä ja uv-valoa hyvin.
Seuraavaks tarvis hommata ketjut ja rattaat. Alunperin tossa on 428-ketjut, mutta joudun siirtymään 520-ketjuihin ja rattaisiin. Syynä on se, ettei välityksiä saa vaihdettua kun ei ole muita rataskokoja saatavan...520-koossa vaihtoehtoja löytyy paljon enempi ja rattaat sopii ilman muokkauksia paikoilleen.