Tuohon telin akselitappiin vielä kun laittaa rasvataskuilla olevat liukulaakerit/holkit, ja kasvattaa tapin halkasian +40mm niin ei lopu ikinä. Vielä jos tapissa kovakromi niin aina parempi. Itse tein erään metsäkärryn, aisana oli 80rhs 4mm laidalla ja liikuteltavat pankot ja sermi oli 90rhs palkista mitkä oli alapuolelta viistetty karikoihin päin. Karikat pääsi pyörimään mikä oli ihan jees kun ahtaassa meni. Vanteet oli voortin levitetyt 12" ja päällä jotku maxxix 8x25. Ei meinannut kääntyä koko kärri kun akseliväli liian liian pitkä ja renkaat liian isot sekä liian karkea kuvio. Myin sitten kärrin pois ja tein kevyemmän kärryn missä 22" renkaat ja koko kärry 3x80 rhs. Se on rajansa tuolla mönkijän voimansiirrollakin mitä se kestää vaikka kärry kestäisi kiskoa traktorilla

tietenkin vetävät/työntävät kärrit lukunsa erikseen. Kun en mitään insinöörin laskupäätä omaa, niin tulee tehtyä itselläkin aina melko jäsyjä kamppeita ettei tarvi heti parsia. Huomasi tuossa kärryjen aisoissa, että oli sillä 1mm aineenvahvuudella huomattava jäykkyyseroki. Tuo 3x80 rhs meinaa täydellä kuormalla hiukan elää kun taas tuo 4mm laita missä jäykisti vielä nuo päälle vedetyt 90rhs siirrettävät pankot ei juuri niiannut.