Oltzin Rakentelut. Honda trx650 ja metsäkuormaaja

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
FinnMack
Tracks
Viestit: 1397
Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Paikkakunta: Roimalandia

Re: Oltzin Rakentelut. Honda trx650 ja metsäkuormaaja

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Näyttäisi olevan Starco Flotation-merkkiset renkaat.. =D>'
ja ovat 5-pulttisella vanteella!

Mistä ostit? Paljonko kpl-hinta?

Sopivat nimittäin isopyöräseen VahvaJussiin!!

Vararenkaaksi ittelle ainakin 1 kpl.....
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
0ltzi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Tammi 2016 19:11

Re: Oltzin Rakentelut. Honda trx650 ja metsäkuormaaja

Viesti Kirjoittaja 0ltzi »

Metsä saamanen 600e alvilla.
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: Oltzin Rakentelut. Honda trx650 ja metsäkuormaaja

Viesti Kirjoittaja rkku »

Varo ettei käy kuten tuolla työkäytössä kun kuormat kasvaa liian suureksi ei se vaan kestä ? Telin aineenpaksuudesta kirjoittaessa! Edellisestä kuvasta jo takaapäin näkee kuinka pyörät olat lintallaan!
0ltzi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Tammi 2016 19:11

Re: Oltzin Rakentelut. Honda trx650 ja metsäkuormaaja

Viesti Kirjoittaja 0ltzi »

Juu no se on varma että jos se ei kestä ni se hajoo :D sitä jos pelkää ni ei kannata tehä mitään. Mutta sitte korjataa jos hajoo.

Renkaat kantaa 3tn ja navat 2,7tn. Vahvaa tässä yritetään tehdä 8)
Telleri
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Heinä 2012 22:28

Re: Oltzin Rakentelut. Honda trx650 ja metsäkuormaaja

Viesti Kirjoittaja Telleri »

Tuohon telin akselitappiin vielä kun laittaa rasvataskuilla olevat liukulaakerit/holkit, ja kasvattaa tapin halkasian +40mm niin ei lopu ikinä. Vielä jos tapissa kovakromi niin aina parempi. Itse tein erään metsäkärryn, aisana oli 80rhs 4mm laidalla ja liikuteltavat pankot ja sermi oli 90rhs palkista mitkä oli alapuolelta viistetty karikoihin päin. Karikat pääsi pyörimään mikä oli ihan jees kun ahtaassa meni. Vanteet oli voortin levitetyt 12" ja päällä jotku maxxix 8x25. Ei meinannut kääntyä koko kärri kun akseliväli liian liian pitkä ja renkaat liian isot sekä liian karkea kuvio. Myin sitten kärrin pois ja tein kevyemmän kärryn missä 22" renkaat ja koko kärry 3x80 rhs. Se on rajansa tuolla mönkijän voimansiirrollakin mitä se kestää vaikka kärry kestäisi kiskoa traktorilla :D tietenkin vetävät/työntävät kärrit lukunsa erikseen. Kun en mitään insinöörin laskupäätä omaa, niin tulee tehtyä itselläkin aina melko jäsyjä kamppeita ettei tarvi heti parsia. Huomasi tuossa kärryjen aisoissa, että oli sillä 1mm aineenvahvuudella huomattava jäykkyyseroki. Tuo 3x80 rhs meinaa täydellä kuormalla hiukan elää kun taas tuo 4mm laita missä jäykisti vielä nuo päälle vedetyt 90rhs siirrettävät pankot ei juuri niiannut.
Vastaa Viestiin