Ei mennyt kuin kaksi tuntia että sain keskimmäisen pohjapanssarin tiputettua Kolme pulttia piti porata ja muutkin ruostunut jumiin. Saipahan jotain aikaiseksi sillä aikaa kun pikkumies nukkui ja kinkku kypsyi...
Taas uutta osaa Helpompi alkaa rakentamaan uutta keulaa noilla osilla. Vielä kun löytäisi koritunkin jostain lainaksi niin voisi koittaa suoristaa tuota runkoa.
Tänään oli ohjelmassa jännittävä etuperän purku
Etuperästä ei onneksi löytynyt mitään mitä en ennalta tiennyt.
Sitten vielä tuli purettua vinssi, jos sinne vaihtaisi samalla vaseliinit kun kerta irti on.
Alkaa runko olemaan jo muodossaan ja ensimmäisiä uusia rautoja aloin hitsailemaan. Runkoputket on jenkkien mitotuksella joten vaihtoehtoina oli joko 2mm ohkasempi tai tuo 2mm paksumpi putki. Onneksi tuossa ei ole niin tarkaa koska tukivarsien kiinnikkeet tulee pohjalevyn mukaan kiinni. Hitto vaan kun talli on talon alakerrassa niin ei pysty oikein mitään äänekästä tekemään silloin kun penskat nukkuu
Tuli tehtyä löytö Motonetin poistotuotteista, kivisuojat valoihin 5€ hintaan
Ja taas pientä touhua.
Relepaketti tuli tehtyä, vinssi kasattu uusilla vaseliineilla ja sähköjä muutenkin tehty. https://kallionpaa.kuvat.fi/kuvat/Kulki ... 152302.mp4
Ledit tuli ajovaloihin.
Rungon hitsailuja taas hiukan eteenpäin.
Hankintojakin tuli tehtyä. Jäärata-alustaa sekä vannetta. Kiitos Robbe!
Pientä takapakkia kun Partzilla lähetti väärän perän keskiön
Hyvin kävi keskiöiden kanssa, lähettivät uuden ja tuon väärän saan pitää
Uusia kytkimiä tuli:
Ja sit taas hiukan purkua ja hitsailua. Parempi akkukin löysi paikkansa. Alkaa hitsailut olemaan onneksi jo voiton puolella ja en vähään aikaan kyllä rupea hitsailemaan mitään
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2601701269 Tälläisen tilasin ja sit vielä erikseen irtonappuloita ja samaan sarjaan vielä pari usb-virtapistoketta. Osa nappuloista ja usb-härpäkkeet ei ole vielä paikallaan. On vähän hinta noussu, mulle maksoi jotain 37€
Onhan tuohon saanut muutaman metrin saumaa vetää...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Uudet kytkimet alkaa löytämään paikkansa. Nelivedon kytkin tuli näköjään vääränlainen, täytyy tilata jossain kohtaa oikealla kuvalla Täytyy ehkä myös uusia ahtopaine- ja jännitemittarikin jossain kohtaa...
Nyt kun se on palasina, niin kannattaisi vetää kaasuvaijeri kulkemaan kiinni syylärinletkuun... mulla ainakin jäätyy joka talvi vaikka olen sitä reilusti rasvannut, eikä sula koneen lämmetessä kun kulkee kuskin puolella. Ei kyllä käryä onko siinä alkuperäisessä riittävästi mittaa kiertämään eri puolelta.
Oma tarkoitus siirtää tai vaihtaa kunhan ehtii.
... ja öljynpainemittaria suosittelen tai valoa jos tuossa ei vielä ole. Ite oon havahtunut kahteen kertaan rapinaan kun hydrauliset nostimet ei enää toimi, toisella kertaa oli tosin mittari mut eipä tullut katseltua