
Hyvä kuitenkin, jos kestää katsoa ja saa jopa ideoita omiin rakenteluihin. Hauska sinänsä, että mm. kelkka ja jettipuolella mennään usein
pienin muutoksin ja tyydytään pitkälti tehtaan ratkaisuihin, mutta tämä mönkijähomma näin uutena harrastajana on ihan hullua..

Toivottavasti valmistajat sekä maahantuojat myös huomaisivat tämän ja valmista merkkipalikkaa alkaisi saada, vaikka suunnittelu sekä
valmistus on puolet harrastusta, ainakin itselleni.
Ohessa muuten linkit uusiin 2015 Can Am mönkijä sekä varustekuvastoihin, jos joku ei ole vielä hoksannut.
http://viewer.zmags.com/publication/28c ... 28c65aa2/1
http://viewer.zmags.com/publication/a97 ... a978b52b/1
Raajärvi I 2014 olin mukana ja siellä huomasin polttoaineen kuljetuksen olevan hiukan vaivalloista ja jopa vaarallista, kun mustekaloilla
kiinnittämäni kannu piti tiukata säännöllisin väliajoin. Tästä tulikin mieleeni rakentaa siisti sekä turvallinen kuljetustapa.
Can Am Commander löytyy pikalukittavaa Kolpin telinettä (715001427) ja kanisteria (715001425). Kanisterihan on 100% tiivis,
vaikka korkki alaspäin kuljetettuna ja on todella paksua materiaalia, eli normaalikannujen puristumista / pullistumista ei tapahdu.

Sijoitus olikin sitten hankalampi, koska mielestäni ei saa tulla korilinjan ulkopuolelle ja etutelineellä on liian suuri. Takatelineellä taas tulee olemaan,
lähes kokoajan Can Am oma takalaukku. Ainut mielestäni järkevä paikka löytyi takalaukun edestä, mutta telineen alle jäävä tavaralaatikko ei mahtuisi
aukeamaan telineen 90-asteen jalustan takia. Laikkakone käteen ja Kolpin telineen jalka poikki. Sopivan kulman hakeminen sekä hitsaus ja pinnoitus.
Modifioidun jalan vastakappale asentuu kiinteästi takatelineen alapintaan, kiinnityspisteen jäädessä tavaralaatikon taakse näkyviin.

Nyt polttoaineet suojassa sekä mahtuu tavaralaatikko aukeamaan ja jos takaistuimen haluaa paikoilleen,
niin avataan vain jalat yhdistävät pultit, joten maksimissaan muutaman minuutin homma.
