Maren mönkimispäiväkirja
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Maren mönkimispäiväkirja
"Mitä arvoisa raati on mieltä, kestääkö tuo noin reilun 500kg kuormaa, vai vaihdanko suosiolla nuo kärryn orginaaligummit takaisin?"
Ei varmaan kestä kyllä tuota kuormaa tuolla kiinnityksellä.
Hitsaa vanteisiin noihin kohtiin vanteisiin paksut korialuslevyt ja niihin senkkaus pyöränmuttereille niin jo pelaa.
Ei varmaan kestä kyllä tuota kuormaa tuolla kiinnityksellä.
Hitsaa vanteisiin noihin kohtiin vanteisiin paksut korialuslevyt ja niihin senkkaus pyöränmuttereille niin jo pelaa.
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Joo tähän minäkin päädyin, että unohdetaa tuo viritys. Taidan jättää kuitenkin nuo Honukan alkuperäiset vanteet raiskaamatta ja poraan tosiaan tuohon kärryn napaan myös 4x110 jaon.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Parempi on niin päin tehdä on sitten vanteet sitten, kun entisöit Hondan 

-
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
- Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Itellä ihan samanlainen kärry. Vedettiin puuta metsästä niin paljon kuin kärryyn mahtui (3-4m rankaa). Renkaat kesti, mutta ripustukset petti
.
No, vahvistettiin ripustukset, mut sitten vääntyi aisa..
Maavara ei ole ainakaan mulla ollut ongelma, vaan se, että yksiakselisena voi keikahtaa epätasaisessa maastossa helposti nurin.
Heikoin lenkki on se, mikä hajoo ensimmäisenä

No, vahvistettiin ripustukset, mut sitten vääntyi aisa..
Maavara ei ole ainakaan mulla ollut ongelma, vaan se, että yksiakselisena voi keikahtaa epätasaisessa maastossa helposti nurin.
Heikoin lenkki on se, mikä hajoo ensimmäisenä

Re: Maren mönkimispäiväkirja
Kyllä, kyllä. Eihän tuo mikään raskaan homman kärry ole. Toisaalta taas semmoiselle ei ole tällä hetkellä tarvettakaan. Tuolla saa sen muutaman kottikärryllisen maata liikkumaan ja hieman puuta. Vahvistetaan sitten tarpeen mukaan
.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
- Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Juuri näinhän se menee.. on se ihan käypä laite pikkupuuhasteluun.
Onnea ensi vuoden koitoksiin.
Onnea ensi vuoden koitoksiin.
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Kiitokset. Hyviä hetkiä kaikille mönkimisen parissa myös vuonna 2016!
.
Ei ehkä vielä ensi vuonna, mutta pidetään optio avoinnamaxim kirjoitti:Parempi on niin päin tehdä on sitten vanteet sitten, kun entisöit Hondan

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Viikonlopun aikana on harrastettu taas rengasjumppaa, kun on noita myynnissä olevia renkaita väännelty pois vanteilta. Kyllä tuo on vaan niin vaivatonta hommaa tuon BeadBusterin kanssa ja mikä tärkeintä renkaat pysyvät ehjinä.
Kärryn napaan porasin myös tuon 4x110 jaon, jotta voi käyttää noita mönsyjen vanteita myös kärryssä. Sapluunana oli hyvä käyttää pikku Honukan vanneadapteria joka oli halkaisijaltaan sama, kuin kärryn napa. Puristimilla vaan paikoilleen ja poraamaan.

Lopputulos ihan menettelevä. Keskittyy hyvin ja reiät suorassa. Orginaali pinnapultit naputtelin pois ja laitoin tilalle 10x1,25 pultit, jotta vanteen saa kirittyä kiinni mönsyn muttereilla.


Samalla rasvailin navat ja kiertyvän vetopään sekä kiristelin yleisesti paikkoja. Josko sitä nyt pääsisi kokeilemaan
.
Kärryn napaan porasin myös tuon 4x110 jaon, jotta voi käyttää noita mönsyjen vanteita myös kärryssä. Sapluunana oli hyvä käyttää pikku Honukan vanneadapteria joka oli halkaisijaltaan sama, kuin kärryn napa. Puristimilla vaan paikoilleen ja poraamaan.
Lopputulos ihan menettelevä. Keskittyy hyvin ja reiät suorassa. Orginaali pinnapultit naputtelin pois ja laitoin tilalle 10x1,25 pultit, jotta vanteen saa kirittyä kiinni mönsyn muttereilla.
Samalla rasvailin navat ja kiertyvän vetopään sekä kiristelin yleisesti paikkoja. Josko sitä nyt pääsisi kokeilemaan

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Hyvin se kärry ainakin tyhjänä tuli Ison punaisen perässä, kun kävin koeajolla. Iso punainen lähti muuten laakista tulille, vaikka ollut nyt viisi-kuusi päivää tuossa pihalla pakkasessa. Ihme laite
.


Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Tuli tuolla miesluolan uumenissa väännettyä piikkirenkaat iltahommina Lainsuojattoman vanteille. Josko sitä viikonloppuna kävisi vähän pöllyttämässä jäätä
.
Sitä ennen täytyy vielä asennella Koson kahvalämppärit ja nostaa neulaa yhdellä. Tankopussitkin tuossa odottaa, mutta josko ensiksi koittas pelkillä lämppäreillä, miten nakkien käy. Bansku on ainakin kehunut noita Koson lämppäreitä, niin ei kait aivan kuraa ole.
Pikkusen ehdin myös jo lämppärien releen kytkentää ihmettelemään, mutta hitto kun täytyy töihin lähtee aamulla niin ei viiti koko yötä ahertaa. Perheellisen arjessa tää harrastusaika alkaa aina klo 21.00 jälkeen
.


Sitä ennen täytyy vielä asennella Koson kahvalämppärit ja nostaa neulaa yhdellä. Tankopussitkin tuossa odottaa, mutta josko ensiksi koittas pelkillä lämppäreillä, miten nakkien käy. Bansku on ainakin kehunut noita Koson lämppäreitä, niin ei kait aivan kuraa ole.
Pikkusen ehdin myös jo lämppärien releen kytkentää ihmettelemään, mutta hitto kun täytyy töihin lähtee aamulla niin ei viiti koko yötä ahertaa. Perheellisen arjessa tää harrastusaika alkaa aina klo 21.00 jälkeen

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Toinen vaihtoehto on herätä aamulla omiin hommiin silloin kun muut vielä nukkuu 
Kosot on nyt olleet 2 vuotta paikallaan ja toimii kuten uutena. Ei montaa kertaa ole tullut laitettua täydelle teholle, mutta tankorukkaset on silti suositeltavat, kun kädet jäätyy viimassa pääli puolelta.

Kosot on nyt olleet 2 vuotta paikallaan ja toimii kuten uutena. Ei montaa kertaa ole tullut laitettua täydelle teholle, mutta tankorukkaset on silti suositeltavat, kun kädet jäätyy viimassa pääli puolelta.
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Musta ei oo kyllä Bansku tohon. Sen verran iltavirkku-aamutorkku, että aamusta pitää niistää jokainen mahdollinen minuutti nukkumiseen
.
Ketuikshan tämä kahvalämppärien asennus sitten meni
. Sain sähköt tehtyä ja testattua, että kaikki toimii ja aloitin kahvojen asennuksen. Laitoin alumiiniteipit rullakaasun ympärille ja aloin ruuvaamaan tuppia fairyveden kera paikoilleen. Tuppi oli ihan helkkarin jäykkä, joten hölmönä kierrin ja työnsin rullakaasun "liikerajoitinta" vasten ja koko mekanismi laukesi p*llun päreiksi
. Alumiiniteippi tuolla välissä tuntui olevan vähän liikaa.
Nyt ollaan sitten ilman kaasukahvaa ja jäät näyttää mulle
. Tekeekö tommosella mätänetin yleismallin rullakaasulla mitään ja toimiiko se Keihinin ja yhden vaijerin kanssa? http://m.motonet.fi/fi/tuote/381455/MP- ... yleismalli
Hajonnut kaasu on tämmöinen ja varmaan laitan sen tuosta tilaukseen, koska on ihan laadukkaan oloinen kahva. Toimitus tuolta Luxenburgista kestää tietty aikansa ja ajaan pitäs päästä tyyliin heti. Suomesta tuota ei taida saada?
http://www.rrd-preparation.com/en/pulli ... tings.html

Ketuikshan tämä kahvalämppärien asennus sitten meni
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


Nyt ollaan sitten ilman kaasukahvaa ja jäät näyttää mulle

Hajonnut kaasu on tämmöinen ja varmaan laitan sen tuosta tilaukseen, koska on ihan laadukkaan oloinen kahva. Toimitus tuolta Luxenburgista kestää tietty aikansa ja ajaan pitäs päästä tyyliin heti. Suomesta tuota ei taida saada?
http://www.rrd-preparation.com/en/pulli ... tings.html
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
-
- 3WD
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Huhti 2015 12:38
- Mönkijä:: Dinli 904 TL
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Ite jättäisin kyl molemmat hyllyyn ja laittaisin peukkukaasun joka mönkijään kuuluu.. No vitsi vitsi, kuka tykkää mistäkii.
Joo, en pysty suosittelee tota mätänetin yleismallia, kaveri osti joskus krossipyörään ja ei paljo kehuja saanut kun vertas alkuperäseen..

Re: Maren mönkimispäiväkirja
Joo hyllyyn jäi.
Tänään on purettu ketutusta päivällä ajamalla Isolla punaisella, kun ei ollut enää kuin -18 astetta. Tänään ei lähtenyt ekalla käyntiin, kun on seissyt kuusi päivää tuossa 20-30 asteen pakkasessa, eikä akku ole edelleenkään ollut latingissa alkulatauksen jälkeen. Vanhus heräsi vasta kolmannella
.
Pikkusen tänään aurailin luistelukenttään tuohon lähijärvelle, ajelutin innokkaita apukuskeja ja vähän koitin miten Iso punainen soveltuu leikkimiseen. Ei muuten oikein taipunut
. Tuossa alla kuva aurauksesta ja tässä linkki päivän ajeluista koostettuun pikku pätkään https://youtu.be/d9dJ2cpIHFg

Alkuyö on tässä ruuvattu Lainsuojatonta iskuun. Kirjottelen siitä lisää aamulla. Nyt täytyy painaa pari tuntia zzzz, ennen kun muksut herättää viimeistää klo 8.00
.
Tänään on purettu ketutusta päivällä ajamalla Isolla punaisella, kun ei ollut enää kuin -18 astetta. Tänään ei lähtenyt ekalla käyntiin, kun on seissyt kuusi päivää tuossa 20-30 asteen pakkasessa, eikä akku ole edelleenkään ollut latingissa alkulatauksen jälkeen. Vanhus heräsi vasta kolmannella

Pikkusen tänään aurailin luistelukenttään tuohon lähijärvelle, ajelutin innokkaita apukuskeja ja vähän koitin miten Iso punainen soveltuu leikkimiseen. Ei muuten oikein taipunut

Alkuyö on tässä ruuvattu Lainsuojatonta iskuun. Kirjottelen siitä lisää aamulla. Nyt täytyy painaa pari tuntia zzzz, ennen kun muksut herättää viimeistää klo 8.00

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Re: Maren mönkimispäiväkirja
Do-diin. Lapset armahti ja antoivat nukkua jopa puoli yhdeksään
.
Tosiaan Lainsuojattoman kaasukahva antautui lämppäreiden asennuksessa. Kaivelin tallin syövereitä ja sieltähän löytyi orginaali peukkukaasu. Tainnut tänne foorumille joskus kirjoitellakin, että peukkukaasu on mielestäni paras vaihtoehto 4x4 vehkeeseen. Kuitenkin, kun heitetään eteen tanko ja käsikytkin, niin vanhana pyörämiehenä rullakaasu on ainoa oikea vaihtoehto. On toki tullut ajettua myös peukkukaasukrossilla ja kyllähän se menettelee paremman puutteessa. Uusi kaasu on kuitenkin tilauksessa ja lyödään paikoilleen, kun se saapuu. Orginaalia kaasuvaijeria puolestaan ei taida olla ja vaijerista oli pakko jättää säätönamiska pois, jotta sai pituuden riittämään. Varmistin nipparilla, mutta pysyyköhän väliaikaisesti noin? Pari kuvaa alla.


Lämppärit tosiaan pelaavat ja tuo toisen tupinkin sain ehkä pysymään paikoillaan, vaikka onkin tuohon rullan päälle suunniteltu, eli sisärei'än halkaisijaltaan suurempi. Tarpeeksi teippiä vaan alle paksuntamaan tankoa
. Starttinapin jouduin siirtämään toiselle puolelle, kun se ei tuon peukkukaasun kanssa mahtunut olemaan entisessä paikassaan. Tässä kuva vielä kokonaisuudesta.

Sen jälkeen säädin vielä neulan prikan kolmanneksi alimpaan koloonsa. Yhdellä alemmas sen ollessa ennen säätöä keskellä. Josko olisi seokset hieman paremmin kohdillaan näillä pakkasilla.

Lopuksi vaihtelin vielä Lainsuojattomaan piikit alle ja Pieneen punaiseen nuo katunastat. Nyt on tehty eri säätöjä taas vähintään riittävästi ilman koeajoa välissä, jotta on ihan varmasti sekaisin mistä toimimattomuus johtuu, jos sellaista ilmenee
. Josko sitä pääsisi iltapäivästä testaamaan, kun vähän lauhtuu...

Tosiaan Lainsuojattoman kaasukahva antautui lämppäreiden asennuksessa. Kaivelin tallin syövereitä ja sieltähän löytyi orginaali peukkukaasu. Tainnut tänne foorumille joskus kirjoitellakin, että peukkukaasu on mielestäni paras vaihtoehto 4x4 vehkeeseen. Kuitenkin, kun heitetään eteen tanko ja käsikytkin, niin vanhana pyörämiehenä rullakaasu on ainoa oikea vaihtoehto. On toki tullut ajettua myös peukkukaasukrossilla ja kyllähän se menettelee paremman puutteessa. Uusi kaasu on kuitenkin tilauksessa ja lyödään paikoilleen, kun se saapuu. Orginaalia kaasuvaijeria puolestaan ei taida olla ja vaijerista oli pakko jättää säätönamiska pois, jotta sai pituuden riittämään. Varmistin nipparilla, mutta pysyyköhän väliaikaisesti noin? Pari kuvaa alla.
Lämppärit tosiaan pelaavat ja tuo toisen tupinkin sain ehkä pysymään paikoillaan, vaikka onkin tuohon rullan päälle suunniteltu, eli sisärei'än halkaisijaltaan suurempi. Tarpeeksi teippiä vaan alle paksuntamaan tankoa

Sen jälkeen säädin vielä neulan prikan kolmanneksi alimpaan koloonsa. Yhdellä alemmas sen ollessa ennen säätöä keskellä. Josko olisi seokset hieman paremmin kohdillaan näillä pakkasilla.
Lopuksi vaihtelin vielä Lainsuojattomaan piikit alle ja Pieneen punaiseen nuo katunastat. Nyt on tehty eri säätöjä taas vähintään riittävästi ilman koeajoa välissä, jotta on ihan varmasti sekaisin mistä toimimattomuus johtuu, jos sellaista ilmenee

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09