Orkkis telineelle löytyi paikka kuin taikaiskusta , eikä oo haitollakaan. Kaveri meinas että turhan alhaalla et jos syttyy tulipalo ni huonompi homma jos sammutin on veden alla.
Noh eikös siinä vaiheessa ne kuumat paikat ole jo märkänä

Sinne se istahti, sisälle glykol sen verran että pakkasen kestävyysmittari näytti -10astetta . Ja pari pisaraa fairya. Pulloon loput vettä 4cm vaille täyteen, kansi kiinni ja 10bar painetta.
Riittää sit hyvin neste/paine aika samaan tahtiin. On se kynnys käyttää vähän matalamp kuin jauhesammuttimen kans



Hankin tosiaan sen Gen2 tavaralootan , tein sille kiinnikkeen taka tarakalle, et saa myös irroitettua. Kiinnitys alkuperäisellä linQ kiinnityksellä
Nyt saa kertaluontoisia romuja mukaan paremmin, MM 1,5litran juomapullon .
Pitää vielä pulveroida uudelleen tarakka kun muutakin maalattavaa ilmenee



Sit ajatus itänyt iskunvaimentimien säätömahdollisuudesta. Itse tykkäisin toiminnaltaan hieman erilailla toimivasta alustasta ja säädettävästä mielellään. Siihen on melkeen pakollinen toiminto nopean ja hitaan vaimennuksen säätö. Ja huollettavuus ennen kaikkea.
Siispä tutkailemaan mahdollisuuksia budjetin puitteissa.
Päädyin KyB TA36-hlc iskunvaimentimiin, edullisen hinnan,huollettavuuden ja ennestään tutun rakenteen vuoksi. Omassa kelkassa samanlaiset edessä niin sillälailla tutut.
Yhden parin jo löysin huokeaan hintaan, toinen vielä katselussa.
Eroa alkuperäiseen etuiskariin oli kokonaispituus ja jousen sijoitus iskunvaimentimen ympärillä. Yläpää passaa heittämällä , alapään silmukan näppäsin irti, ja siihen teen muutoksen jolla
alapään silmukkaa siirretään 15mm kauemmas. Iskunvaimentimen toimintapituus on sama.
Iskarit on nyt purettuna ja pieni ulkopintojen etraus ja huolto samalla. Ajatuksena on ottaa rekun omat jouset käyttöön ja säästää mahdollisesti iskarit hätätapausta varten hyllyssä.

*EDIT* Kylläpä muuten kuva hämää iskunvaimentimien kokoeron. Pituusero näyttää huikean suurelta , todellisuuden ollessa 15mm , ja paksuus myös.
Varsien paksuudet orkkis 12mm. uus 16mm , ja männän halkaisijassakin huikea ero, kuin myös varren paksuudessa.
Taakse joutuu tekemään hieman pitemmän jatkon.... Siitä sit lisää myöhemmin, kuten myös iskunvaimentimien asennuksesta kun se on ajankohtaista.
Maastoonkaan ei ole uskaltanut lähtä ajelemaan, sen verta kuivaa joka paikassa. Jospa se kohta satelis vähän vettä
