Hondanche V4 800Fi

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Onpas tullut säädettyä joo...
Savutkin otettiin, toki ilman nesteitä ja ilman pakareita.
Kuva

Tekemistä on luonnollisesti paljon. vanhat sähköt poistettu kokonaisuudessaan.UUDET Sähköt asennettu ja muotoiltu monkijään. Sisälsi siis koko johtosarjan aukaisemisen, uudelleen niputtamisen, lyhentämisen osalta ja jatkaminen toiselta osalta.
Mittariston ja sarvien johdotus uusittu ja liittimet muuhun sarjaan hoidettu AMP liittimillä. Releistys hoidettu uusien vaatimuksien mukaiseksi ja yksinkertaistettu.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Uusi mittaristo saapui kiinan maalta =D>
Kuva
Kuva
Kuva

Vetoketju on variaattorin tilalla, vaatii vielä suojan, ettei lahkeet lähde matkaan.
Lisätöitä aiheuttaa kardaanin siirto eri paikkaan tilan ahtauden vuoksi. Siitä lisää ensi jaksossa.

Kuva
Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Niin jooo melkein unohtui,, jarrukahvoissa on siis nyt mikrokytkimet ja kaasun asentotunnistimelta on varastettu signaali valmiiksi arduinolle.
Ebaystä tilasin Multi-function Linear Actuator Motor DC12V 20mm Stroke Heavy Duty 500N QT moottorin, h-sillan ja yks Uno löytyikin laatikosta. Samainen Arduino velho kaveri työstää ohjelmaa Unolle, että saadaan kytkimen ohjaus sit valmiina asti paikalleen. Moottorilla painetaan kytkimen poljinsylinteriä joka painaa työsylinteriä jne....
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Riiputettua tekelettä :badgrin:
Kuva

KArdaanille tekasin tunnelin tilan suomissa mitoissa. 65mm nivelestä saan upotettua 30mm rungon sisään, loput menetetään maavarasta pieneltä alueelta. Alle täytyy vielä muotoilla irroitettava suojapanssari.
Osat vielä heppailtu vaan kasaan ja etukardaani vaati uuden nivelen oston. Sitä odotellessa voi tuusata muuta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Akseli katkaistaan kahden tukilaakerin välistä ja liitetään uudelleen irroitettavalla yhdistäjällä jossa on myös se voiman tulo ratas jne....
Kuva

Nyt siirrytään toistaiseksi toisiin töihin, pakoputken rakennus :P

römpötipöm ja sillee
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 07:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Saako tuota takaperän kulmaa muutettua lähemmäksi kardaanin kulmaa?
Eli kun se nyt on suorassa runkoon nähden, niin saako sitä käännettyä helposti alaspäin?
Helpottaisi kardaanin niveliä kummasti...
smf-racing
4WD
Viestit: 136
Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
Paikkakunta: E-P

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja smf-racing »

Onko tuossa alunperinkin perät "suoraan" yhteydessä? Vai alkaako tuolla systeemillä renkaat suttaamaan eri suuntiin :roll:
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

nivelet joista tein tuon tämän hetkisen kardaanin on käytettyjä, eli ilmaisia. Siltä pohjalta olen asiaa jo tutkinut jamiettinyt perän kallistusta, mikäli nivel ei kestä. Nivelet on vaihdettavat tähän rakennelmaan. Asiana siis mietittävä ja mietitty juttu jo, toki vaatii enemmän toimenpiteitä siinä vaiheessa, eli en siihen rupea jos näin kestää.


Ja kyllä, alunperinkin tässä laiteessa on tönkkö keskitasauspyörästö, ei aiheuta toimenpiteitä nelivedon suhteen, Koska nelivedon kytkentä tapahtuu etuperässä.(lue polaris)
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Noniin otetaanpa itseä niskasta kiinni ja päivitellään kaiken muun kiireen ohella tänne taas vaihteeksi...
Vastoinkäymisiä, onnistumisia, itkua ja naurua. Kaikkee mahtuu tähän väliin.

Ohi aiheen ensin sivutaan josta palataan takaisin ladulle.
Käykääpäs osoitteessa www.poweratv.fi , löytyy facebookista, saa tykätäkkin . Työn ohella harrastus on hyvä sitoa myös työhön :p

Ja takaisin aiheeseen. Talli ollut varattuna muiden töiden vuoksi vähän väliä, ja taas välissä kerennyt näppäilläkkin.
Kaikkihan lähti liikkeelle ensimmäisestä koeajosta. Alempi eli toisiovetoketju napsahti poikki kaasua tarjoillessa. Tietenkin siitä niittiliitoksen kohdalta.
Tämä korjattiin ja nyt on lujat liitokset.
Seuraavaksi napsahti ensiövetoketju poikki. Yllätys yllätys liitingin kohdalta. Nyt on molemmat liitokset otettu kiinteästä kohdasta, Tigattu nastat kiinni ja kestää.
No sitten tuli vuoroon taas ankaraa ajelua , alempi ketju löystyi ja löystyi vaikka sinne rakensin pukeille kiristys systeemin.
Hämmästyksekseni tämä löystyminen johtui alarungon ja kardaanin tunnelin keskiosan vääntymisestä, joka puolestaan johtui siitä kun ketjun alastulokohta jouduttiin katkaisemaan.
Ei muuta kuin suoraan vääntely ja 5mm rautaa kylkeen. Siihen loppui vääntyily, alkoi ketju pysymään normaali tiukkuudella.

Nyt siis välityksinä :
Ensiö 18/14
Toisio 17/14
Edelleen liian lyhyet, mutta näillä pitää pärjätä. Pitemmillä koeajoilla uudet nivelet lämpeni , mutta nyt on sekin laantunut. Tähän mahdollisesti perustuu se kun mainostavat että aina uudet nivelet tulisi sievästi ajaa sisään. No niinhän minä olen tehnyt :twisted:

Comsun oma polttoainepumppu alkoi antamaan periksi, paineet ei noussut enää edes 2 bar. Uusi isompi pumppu paikoilleen ja kyllä murahtaa taas erillälailla.
Kuva
Kuva
Kuva

No sit taas napsahti. Kardaanin keskiliitoksessa oli 2x 6mm sokkapultit 10.9. Pitoa napatessa takakardaanin tumpit napsahti poikki. Ei muuta kun kone kiikkumaan kattoon, isommat 8mm sokkapultit tilalle, tällä kertaa 11.9. No nepäs kesti mut 20mm kardaaniakseli ei :lol: Keskeltä poikki kuin tupakka.

Onnelliselta tämä homma tuntuu aina kun takaisin pääsi kotiin etuveto päällä.
KArdaanin akseliteräksen vaihdoin sit vähän kovempaan. Uuden sorvaus auton 22mm vetoakselista 20mm mittaan ja nyt toistaiseksi näyttää kestäneen.
Tällä hetkellä siis ajelen manuaalikytkimen voimin, koska arduino alusta ei vielä ole valmis aksiaalimoottorin ohjaukseen.
Ensiövetoketjulle rakennettu välityksien muutoksen johdosta ketjun kiristin.
Kuva
Kuva
Kuva

Makealta tuntuu koneen voima , ei voi muuta sanoa , mielenkiintoisen ominaisuuden tekee moottorijarru joka on aivan eri luokkaa verrattuna variaattoriin. Tykkään
Latailen gopro matskua kun kerkeän.
Kiitos ja näkemiin
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

https://youtu.be/OOEhCLZpgLM
Pientä testipätkää. Pidon raja on häilyvä vaikka 4wd päällä ajeleekin :doubt:
Pitää vielä kikkailla vaihteiden kanssa huomattavasti enemmän kuin tulevaisuudessa . että rasitus nivelille olisi vielä kevyt. Voimaa on kuutosellakin ihan reilusta kävelyvauhdista asti tappiin.
Vaikka koko ajan tuntuukin että välitykset on edelleen liian lyhyet, on huippuja kuitenkin arviolta satkun pintaan, täytyy gps kans mittailla valosan aikaan totisia lukemia.

Pikku hiljaa siis alkaa paikat kestämään , ja löytyy varmaan vielä tulevaisuudessakin niitä antautuvia kohteita, mutta se on taas sen ajan murhe.
Nyt pitäisi alkaa niputtamaan nuo väliaikaiset näperrykset valmiiksi ja ketjusuojaa huutaa ensiö ketjun puoli, ihan omaa persekannikkaa ajatellen :shock:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
KYR-12
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:28
Mönkijä:: cana 450pro T3

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja KYR-12 »

Alkaa olla jo hatun noston arvoinen rojekti =D>
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 14:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Kyllä laulaa =D>. Seuraavaks sitten vaan piikkirengasta alle pientä alustan muokkausta ja jääradalle :D.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Riemukasta meininkiä! Hieno projekti =D> Omien jalkojen välissä on kehrännyt muutaman kymppitonnin tuosta edeltävä seiskapätkä. Ominaisuuksiltaan aikalailla vastaava mylly. Asiallinen vääntö ja soundit on muikeat varsinki orkkista reilusti avarammalla pöntöllä. Mulla oli lähes suoraa putkea kollektorin jälkeen. Erityisesti moottorijarrutuksissa äänet oli makeet :D No se oli sitä aikaa kun testosteronista oli vielä ylituotantoa :mrgreen:
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Hauskaa oli taas kunnes se hauska loppui.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja jotain positiivista. Laatikko ehyt muilta osin. Eli laatikon etu/taka kardaanin tumpin siirtoketju poikki, ja senhän tietää miten siinä käy. Ulkoilmaan se haluaa ja sinne se tulee.
Ja vielä positiivisempaa on se että laatikkosuunnitelmissa on ollut alemman, eli etu kardaanin tumpin poisto, täten myös ketjun poisto. Laatikon lyhennys ja ylätumpin kääntö etupuolelle, stefan reiän jyrsintä jne. Tämähän hoituu kuin itsestään kun pienillä palasilla on jo aloitettu :roll:

Leuka ylös ja kohti uusia pettymyksiä :lol:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Tumphu
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 18 Marras 2016 22:27
Mönkijä:: Comanche Bull II 300cc

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Eikai tässä voi oikein sanoa kuin ohhoh :o

Siinä ei Comusta ole paljoa alkuperäistä jäljellä, rakentaa on saanut ja näprätä mutta sehän kivaa onkin. Siksi itsekkin tuli hommattua projektikömpijä!
Hulluja ideoita sulla, hienosti toteutettu! Respect!
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Korjaus toimenpide suoritettu. Nyt veto vaan otetaan ulos toiselta puolen laatikkoa. Eli kardaaniakselille vaatii pientä muutosta.
Ennen hitsausta perus perus pinelinellä, öljyjen poltto töhöllä ja putsaus jarrucleanerillä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten vielä vahviketta liitoskohtaan ja huomenna kiinnityskorvakon kiinnitys.
Kuva
Kuva
Kuva

Laatikko muuten sisäisiltä osin näytti hyvältä, ilman ylimääräisiä kulumia. Laakerit oli ok, mut nehän on jo vaihdettu oikeiksi laakereiksi taipaleen alkumatkalla.... :biggrin:
Nyt on siis taas yksi heikko kohta eliminoitu :roll:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Runko poikki, murtunut muutamasta kohdasta. Punneella , ja vääntynyt vähän joka suuntaan. Ajettavuus ei paras mahdollinen ottaen huomioon moottorin voimavarat...
Asialle täytyy tehdä jotakin :doubt: Siitä kohta lisää
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin