Noniin otetaanpa itseä niskasta kiinni ja päivitellään kaiken muun kiireen ohella tänne taas vaihteeksi...
Vastoinkäymisiä, onnistumisia, itkua ja naurua. Kaikkee mahtuu tähän väliin.
Ohi aiheen ensin sivutaan josta palataan takaisin ladulle.
Käykääpäs osoitteessa
www.poweratv.fi , löytyy facebookista, saa tykätäkkin . Työn ohella harrastus on hyvä sitoa myös työhön
Ja takaisin aiheeseen. Talli ollut varattuna muiden töiden vuoksi vähän väliä, ja taas välissä kerennyt näppäilläkkin.
Kaikkihan lähti liikkeelle ensimmäisestä koeajosta. Alempi eli toisiovetoketju napsahti poikki kaasua tarjoillessa. Tietenkin siitä niittiliitoksen kohdalta.
Tämä korjattiin ja nyt on lujat liitokset.
Seuraavaksi napsahti ensiövetoketju poikki. Yllätys yllätys liitingin kohdalta. Nyt on molemmat liitokset otettu kiinteästä kohdasta, Tigattu nastat kiinni ja kestää.
No sitten tuli vuoroon taas ankaraa ajelua , alempi ketju löystyi ja löystyi vaikka sinne rakensin pukeille kiristys systeemin.
Hämmästyksekseni tämä löystyminen johtui alarungon ja kardaanin tunnelin keskiosan vääntymisestä, joka puolestaan johtui siitä kun ketjun alastulokohta jouduttiin katkaisemaan.
Ei muuta kuin suoraan vääntely ja 5mm rautaa kylkeen. Siihen loppui vääntyily, alkoi ketju pysymään normaali tiukkuudella.
Nyt siis välityksinä :
Ensiö 18/14
Toisio 17/14
Edelleen liian lyhyet, mutta näillä pitää pärjätä. Pitemmillä koeajoilla uudet nivelet lämpeni , mutta nyt on sekin laantunut. Tähän mahdollisesti perustuu se kun mainostavat että aina uudet nivelet tulisi sievästi ajaa sisään. No niinhän minä olen tehnyt
Comsun oma polttoainepumppu alkoi antamaan periksi, paineet ei noussut enää edes 2 bar. Uusi isompi pumppu paikoilleen ja kyllä murahtaa taas erillälailla.
No sit taas napsahti. Kardaanin keskiliitoksessa oli 2x 6mm sokkapultit 10.9. Pitoa napatessa takakardaanin tumpit napsahti poikki. Ei muuta kun kone kiikkumaan kattoon, isommat 8mm sokkapultit tilalle, tällä kertaa 11.9. No nepäs kesti mut 20mm kardaaniakseli ei

Keskeltä poikki kuin tupakka.
Onnelliselta tämä homma tuntuu aina kun takaisin pääsi kotiin etuveto päällä.
KArdaanin akseliteräksen vaihdoin sit vähän kovempaan. Uuden sorvaus auton 22mm vetoakselista 20mm mittaan ja nyt toistaiseksi näyttää kestäneen.
Tällä hetkellä siis ajelen manuaalikytkimen voimin, koska arduino alusta ei vielä ole valmis aksiaalimoottorin ohjaukseen.
Ensiövetoketjulle rakennettu välityksien muutoksen johdosta ketjun kiristin.
Makealta tuntuu koneen voima , ei voi muuta sanoa , mielenkiintoisen ominaisuuden tekee moottorijarru joka on aivan eri luokkaa verrattuna variaattoriin. Tykkään
Latailen gopro matskua kun kerkeän.
Kiitos ja näkemiin