BumbleBee 800
- suomiPIONEERI
- 4WD
- Viestit: 248
- Liittynyt: 25 Kesä 2013 19:03
- Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
- Paikkakunta: Uurainen
Re: BumbleBee 800
Tuota vakaajaa ovat foorumilaiset muokkailleet ohkaisemmaksi ja tulokset ovat olleet lupaavia; http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ja#p282213
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Seuraavaksi on sit cv tech vaihto operaatio. Pitäisi tulla huomenissa uudet kulutus osat. Valmiiksi irroittelin kytkimen ja varin.
Olinpa lentää perseelleen , kun puntarille tarjosin niitä ihan uteliaisuuttani.
Vakio kytkin 5470g
cvtech lisäpainon kans 4660g
cvtech ilman lisäpainoa 3240g
Otin lisäpainon mukaan ja sorvissa pyöräyttää vähän turhaa massaa pois. On meinaa 8mm vahvaa rautaa. Kirjaimellisesti.
Olettaisin sen kuitenkin tekevän ihan tarkoituksen mukaista työtä siinä, aiheuttaen ilman virtauksen paranemisen oletetusti kuten radiaali puhaltimissa. ja toinen merkittävä syy on vahvistus?
Siispä sorvataan siitä pois ylimääräiset, jätetään kehälle paksummasti kuten juureenkin. Pääasia että massaa saadaan pois.
Kuvia operaatiosta sit seuraavaksi.
Olinpa lentää perseelleen , kun puntarille tarjosin niitä ihan uteliaisuuttani.
Vakio kytkin 5470g
cvtech lisäpainon kans 4660g
cvtech ilman lisäpainoa 3240g


Otin lisäpainon mukaan ja sorvissa pyöräyttää vähän turhaa massaa pois. On meinaa 8mm vahvaa rautaa. Kirjaimellisesti.
Olettaisin sen kuitenkin tekevän ihan tarkoituksen mukaista työtä siinä, aiheuttaen ilman virtauksen paranemisen oletetusti kuten radiaali puhaltimissa. ja toinen merkittävä syy on vahvistus?
Siispä sorvataan siitä pois ylimääräiset, jätetään kehälle paksummasti kuten juureenkin. Pääasia että massaa saadaan pois.
Kuvia operaatiosta sit seuraavaksi.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Dodii. (edit jousen ja painojen mallit)
Sorvasin tuossa taustamassalevyä tosiaan ohkaisemmaksi . Painoahan lähti pois rutkasti, reilu 600g.
Kytkimen koko paino nyt tasan 4000g . Kevennystä alkuperäiseen siis 1470g
Vaikutti muuten kierrosherkkyyteen miellyttävällä tavalla
Kytkimen päätylevyn nippelit saapui myös, ja sai myös asennettua sen paikalleen. Testitulokset on jo tuollaisenaan miellyttävä parannus.
Jousi 0951-1017 200N/1600N , painot 0935-2006 16g x 6kpl
WOT 7400rpm , kytkentä 1900rpm . Nämä pitää hieroa kohdalleen pikkuhiljaa
Sorvauksen tiimellyksessä törmäsin mielenkiintoiseen kierroslukemaan
Pyttysarjakin olisi valmiina asennukseen. Putkien asennuksen jälkeen seurasi ryhmän tasaiseksi ajo. Korkoerot putken ja ryhmän kanssa nollaan.
Homman hoiti ajelukaveri , ja quaser. Tiivisteet hipisteltynä valmiiksi, nyt puuttuu enää pohjatiivisteet ja laahaimet + ketjut.
Kansihommat on vielä mietinnän alla , kuten nokatkin. Ne täytynee päättää ennen talven synkkiä hetkiä jolloin saa romut paikalleen.
Takavakaajasta kun tuli puhe aiemmin, ja lukasin vinkkinä liitetyn keskustelupätkän linkin (tätä en siis "lainaa" ettei tule sanomista , kelatkaa taakseppäin jos ei aukea).
Vakaaja irti , ja sorviin. 32mm vakiovakaaja on todellakin paksu, nyt siitä tuli 21mm vahva. Testeissä ei vielä raakassa revityksessä vaikuttanut huonommalta kuin vakio, kallistuu hieman enemmän, ei häiritsevästi, mutta tosiaan metsäpolkupätkällä perseelle potkiskelu väheni huomattavasti.
Täytynee tehdä tosta vakaajasta pikairroitettava versio , sen verran mahtava oli ajaa samaa polkua ilman vakaajaa, että pakkohan se on maastoon saaha tommoseksi.
Samalla eteen ehkä ohut vakaaja patentoida
Tuolloin voisi myös harkita takavakaajan vaihtamista ohuempaan joustavampaan "jousiteräksiseen" ... ehkä
Siitä sitten lisää kun palikat valmiit.
Jos jollakulla on cvtech , mahdollisesti voisi kertoa omia setuppeja kasisatasissa , millä jousella ja millä painoilla on käytössä.
Sorvasin tuossa taustamassalevyä tosiaan ohkaisemmaksi . Painoahan lähti pois rutkasti, reilu 600g.
Kytkimen koko paino nyt tasan 4000g . Kevennystä alkuperäiseen siis 1470g
Vaikutti muuten kierrosherkkyyteen miellyttävällä tavalla

Kytkimen päätylevyn nippelit saapui myös, ja sai myös asennettua sen paikalleen. Testitulokset on jo tuollaisenaan miellyttävä parannus.
Jousi 0951-1017 200N/1600N , painot 0935-2006 16g x 6kpl
WOT 7400rpm , kytkentä 1900rpm . Nämä pitää hieroa kohdalleen pikkuhiljaa



Sorvauksen tiimellyksessä törmäsin mielenkiintoiseen kierroslukemaan


Pyttysarjakin olisi valmiina asennukseen. Putkien asennuksen jälkeen seurasi ryhmän tasaiseksi ajo. Korkoerot putken ja ryhmän kanssa nollaan.
Homman hoiti ajelukaveri , ja quaser. Tiivisteet hipisteltynä valmiiksi, nyt puuttuu enää pohjatiivisteet ja laahaimet + ketjut.
Kansihommat on vielä mietinnän alla , kuten nokatkin. Ne täytynee päättää ennen talven synkkiä hetkiä jolloin saa romut paikalleen.




Takavakaajasta kun tuli puhe aiemmin, ja lukasin vinkkinä liitetyn keskustelupätkän linkin (tätä en siis "lainaa" ettei tule sanomista , kelatkaa taakseppäin jos ei aukea).
Vakaaja irti , ja sorviin. 32mm vakiovakaaja on todellakin paksu, nyt siitä tuli 21mm vahva. Testeissä ei vielä raakassa revityksessä vaikuttanut huonommalta kuin vakio, kallistuu hieman enemmän, ei häiritsevästi, mutta tosiaan metsäpolkupätkällä perseelle potkiskelu väheni huomattavasti.


Täytynee tehdä tosta vakaajasta pikairroitettava versio , sen verran mahtava oli ajaa samaa polkua ilman vakaajaa, että pakkohan se on maastoon saaha tommoseksi.
Samalla eteen ehkä ohut vakaaja patentoida


Siitä sitten lisää kun palikat valmiit.
Jos jollakulla on cvtech , mahdollisesti voisi kertoa omia setuppeja kasisatasissa , millä jousella ja millä painoilla on käytössä.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: BumbleBee 800
Olenkohan ainoa joka ei enään näe kuvia?
Edittiä ... Näköjään näen sen kuvan kun klikkaan sitä kuvan ikonia
Edittiä ... Näköjään näen sen kuvan kun klikkaan sitä kuvan ikonia
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: BumbleBee 800
Kyllä täällä ainakin näkyy.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: BumbleBee 800
Juu, ei näy kun klikkaamalla erikseen joka kuva auki.
Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Samaa ihmettelin ite, ei näy mullakaan kuvat itelläkään ilman klikkailua. Samalla tavalla kuitenkin laitettu ku aiemmat ja ne näkyy ihme kumma
Liekkö jokin selain kikka? Edit* Chrome ja forefox samassa tilassa ainakin mulla :S


Liekkö jokin selain kikka? Edit* Chrome ja forefox samassa tilassa ainakin mulla :S
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Painot nyt 3*16g ja 3*12g , nousi WOT 7550 Iso puoli päällä. Ei droppaa.
Millä on porukka kikkaillut tuon takkuavan ilmiön pois? Ei pyörit nyt kakkosta juurikaan, joten vähän jutku jumppaa aina vaihteenvaihdossa.
Harmi sinänsä kun jo tottui vakion kans hipisteltynä että meni kuin ajatus pykält silmään, hyvä ettei keppiä kattomalla
Maverickin remmi?
Millä on porukka kikkaillut tuon takkuavan ilmiön pois? Ei pyörit nyt kakkosta juurikaan, joten vähän jutku jumppaa aina vaihteenvaihdossa.
Harmi sinänsä kun jo tottui vakion kans hipisteltynä että meni kuin ajatus pykält silmään, hyvä ettei keppiä kattomalla

Maverickin remmi?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Todella rasittavaa , ellei suorastaan raivostuttavaa.
Onko kellään kokemusta auttaako maverickin remmi tohon , ettei kakkosta pyöritä yhtään tyhjäkäynnillä. Alkaa ärsyttään jumppaaminen


Onko kellään kokemusta auttaako maverickin remmi tohon , ettei kakkosta pyöritä yhtään tyhjäkäynnillä. Alkaa ärsyttään jumppaaminen

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Vastaan itse itselleni .
Kun me tuumattiin kahdentoista herra Sandelssin kanssa perjantai iltana , että on se kumma ettei tuohon ole ratkaisua ilman toistasadan remmin ostoa.
Lauantain virkeä aamuna olin ajatuksen kanssa yksin. Kuitenkin mielessä kyti mietintätovereiden kuiskailut edelliseltä illalta.
Siispä tänään koppa auki , romut käteen. Välyksen mittaus jousen alusholkin ja laakerin koolin ja yks suuntalaakerin välistä.
Holkki sorviin, 0.4mm sorvaus kehältä pois , ja siihen kitkalevyn valmistaminen. Holkin sorvaus keskittää kitkalevyn.
Ongelma ratkaistu, menee pykälät nätisti päälle ilman sitä saatanan jumppaa
Kuitenkin tulevaisuutta ajatellen , voi kitkalevyn ottaa pois ilman ongelmia, jos remmin vaihdolla on vaikutusta
nimim. Tein itse, säästin
Kun me tuumattiin kahdentoista herra Sandelssin kanssa perjantai iltana , että on se kumma ettei tuohon ole ratkaisua ilman toistasadan remmin ostoa.
Lauantain virkeä aamuna olin ajatuksen kanssa yksin. Kuitenkin mielessä kyti mietintätovereiden kuiskailut edelliseltä illalta.
Siispä tänään koppa auki , romut käteen. Välyksen mittaus jousen alusholkin ja laakerin koolin ja yks suuntalaakerin välistä.
Holkki sorviin, 0.4mm sorvaus kehältä pois , ja siihen kitkalevyn valmistaminen. Holkin sorvaus keskittää kitkalevyn.




Ongelma ratkaistu, menee pykälät nätisti päälle ilman sitä saatanan jumppaa

Kuitenkin tulevaisuutta ajatellen , voi kitkalevyn ottaa pois ilman ongelmia, jos remmin vaihdolla on vaikutusta
nimim. Tein itse, säästin
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 05:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: BumbleBee 800
Mistä aineesta on kitkalevy tehty?
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
ilmeisesti pakeliitti seosta.
Alkuperäisen variaattorin kitkalevy, jonka sovitin tähän. Tuotenumero 420460430 Friction plate
Samaa asiaa se ajaa alkuperäisessä variaattorissa. "jarruttaa" yks suuntalaakeria sopivassa suhteessa että remmi pysyy liikkeessä vapaalla , mutta kuitenkin luistaa sopivasti pykälän ollessa silmässä.
Alkuperäisen variaattorin kitkalevy, jonka sovitin tähän. Tuotenumero 420460430 Friction plate
Samaa asiaa se ajaa alkuperäisessä variaattorissa. "jarruttaa" yks suuntalaakeria sopivassa suhteessa että remmi pysyy liikkeessä vapaalla , mutta kuitenkin luistaa sopivasti pykälän ollessa silmässä.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Nyt se ois viimein ja vihdoin tehty se runkoputken vahvike.
Kolme 30*30 neliöputkea , niiden väliin 5,25mm korkeammalle 30*4 latat että saahaan leveys tiukaksi ja korkeus myös.
Oli muuten kohtuu kova työ kopistella paikalleen. Etupäähän tein viistotuksen , joka taipui mittauksien mukaan etunoston sisään.
Tässäpä pari kuvatusta operaatiosta.
Kaippa se kestää nyt rymytä
Sivuseikkana---> Hieman himottaisi ITP cryptid 10" leveänä joka nurkkaan. Tosin menis vanteetkin vaihtoon
Kolme 30*30 neliöputkea , niiden väliin 5,25mm korkeammalle 30*4 latat että saahaan leveys tiukaksi ja korkeus myös.
Oli muuten kohtuu kova työ kopistella paikalleen. Etupäähän tein viistotuksen , joka taipui mittauksien mukaan etunoston sisään.
Tässäpä pari kuvatusta operaatiosta.











Kaippa se kestää nyt rymytä

Sivuseikkana---> Hieman himottaisi ITP cryptid 10" leveänä joka nurkkaan. Tosin menis vanteetkin vaihtoon

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: BumbleBee 800
Harmikseen piti renestä pölliä etuiskarit takas kelkkaan, kun kelkan kasaus lähestyy loppuaan.
Vakio kepit paikalleen vakio jousilla. Näin päin sen huomaa paremmin iskunvaimentimien vaikutuksen alustan toimimiseen. Suap vähän kaasupeukaloa löysätä mutkissa.
Huonohan se ei missän nimessä ole näilläkään, ei siinä.
Talveksi suap luottaa
Vakio kepit paikalleen vakio jousilla. Näin päin sen huomaa paremmin iskunvaimentimien vaikutuksen alustan toimimiseen. Suap vähän kaasupeukaloa löysätä mutkissa.
Huonohan se ei missän nimessä ole näilläkään, ei siinä.
Talveksi suap luottaa

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden