Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
kiitoksia vastauksesta tuli pariviikkoa sitten ostettua alkuperäiset levyt jokainen levy oli eri paksuinen ja hieman erilaiset kuin mitkä oli paikollaan pitää laittaa nuo suzukin levyt tialukseen kun kytkin pakka ladotaan niin tuleeko ensin väli levy vai lähteekö suoraan kytkin levy ei muista enää koska purin kytkimen ajat sitten
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Ensin kytkinlevy.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Jeps, ensin kytkinlevy. Tossa räjäytyskuva kytkimestä:


-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
- Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
- Paikkakunta: Lahti
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
mistä sait uudet takakeskiön laakerit kun ei ollu sopivan kokosia 3 eri liikkeessä missä kävin, tosin ei täällä ole kunnon laakerikauppaa tai ainakaan minä en tiedä.
ja minkä vehkeen nivelet käyvät tähän? aihe hieman ohi topikista joten kysellään että millon tulee ajo/ääni videota?
nii ja tiedätkö miten nokkaketjua oikein kiristetään kun en oikein ymmärrä miten tota jousi hommaa voi oikein kiristää
ja minkä vehkeen nivelet käyvät tähän? aihe hieman ohi topikista joten kysellään että millon tulee ajo/ääni videota?
nii ja tiedätkö miten nokkaketjua oikein kiristetään kun en oikein ymmärrä miten tota jousi hommaa voi oikein kiristää

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Ihan hyvin ollaan aiheessa, kysellä saa ainalatemies kirjoitti:mistä sait uudet takakeskiön laakerit kun ei ollu sopivan kokosia 3 eri liikkeessä missä kävin, tosin ei täällä ole kunnon laakerikauppaa tai ainakaan minä en tiedä.
ja minkä vehkeen nivelet käyvät tähän? aihe hieman ohi topikista joten kysellään että millon tulee ajo/ääni videota?
nii ja tiedätkö miten nokkaketjua oikein kiristetään kun en oikein ymmärrä miten tota jousi hommaa voi oikein kiristää

Laakerit on tyypiltään 33007 ja saattaa olla hieman eksoottiset joidenkin mielestä, ainakin NSK:lta löytyy tollaset. Jos ei laakerikauppaa ole lähellä, niin Kentson nettikaupasta saa tilailtua: http://www.kentso.fi/prebeo/product/330 ... _1RP0UP28L
Etupään nivelistä on juttua tässä projektin ekalla sivulla, kurkkaa sieltä lisää...
Kiristin toimii siten, että avaat sen muovisen suojatulpan ja työnnät sisään talttapäisen ruuvarin. Sitten kierrät niin kauan, että kiristimen nokka vetäytyy sisään ja pidät ruuvarin siinä paikallaan...siellä on semmonen kiertojousi joka pyrkii vapautumaan jos et pidä ruuvarilla vastaan. Sitten otat kolmannen käden

Videoo ja ääntä voisin koittaa tallentaa jossakin vaiheessa, vaatii vähän järjestelyjä

Houkuttaa noi lähellä olevat maajussien sänkipellot, tarvis kai kysyä voisko niille mennä ajeleen ennenkuin kyntävät ne.
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Tännekin vähän kirjoittelua välillä, on ollu aika kiireistä tässä, kun meille syntyi esikoinen kuukausi sitten. Täytyy kai seuraavaksi projektiksi ottaa lasten mönkijä
Mutta ajeleen olen silti kerinnyt ihan mukavasti ja kaikki toimii edelleen hienosti. On tosi kiva päästellä tolla nyt, kun kaikki on kunnossa
Toiset renkaat ostin nappulakumien lisäksi, taattua Biltema-laatua
Vaikka täytyy sanoa, että ovat kyllä hyvät hinta/laatusuhteeltaan ja samalla pyörät tasapainotettiin. Menee todella tasaisesti näillä verrattuna nappulakumeihin, eikä minkäänlaista vatkausta tunnu rungossa!

Eipä noilla maastossa mitään tee, mutta hiekkateillä pärjää ihan mainiosti. Nyt on kyllä ihan parhaat ajokelit omasta mielestäni, kun on satanut reilusti. Kura lentää ja hauskaa riittää!
Näillä pienemmillä rankailla noi katteet näyttää vähän tyhmiltä, täytynee vähän suunnitella ja antaa sitten pistosahaa niille viimeistään talvella.

Toinen juttu mitä pitää tutkia, on nopeusmittari. Jos siitä sais jotain selkoa miten sen saa kalibroitua, kun heittoa on jonkun verran ainakin näillä pienemmillä renkailla.

Mutta ajeleen olen silti kerinnyt ihan mukavasti ja kaikki toimii edelleen hienosti. On tosi kiva päästellä tolla nyt, kun kaikki on kunnossa



Eipä noilla maastossa mitään tee, mutta hiekkateillä pärjää ihan mainiosti. Nyt on kyllä ihan parhaat ajokelit omasta mielestäni, kun on satanut reilusti. Kura lentää ja hauskaa riittää!
Näillä pienemmillä rankailla noi katteet näyttää vähän tyhmiltä, täytynee vähän suunnitella ja antaa sitten pistosahaa niille viimeistään talvella.

Toinen juttu mitä pitää tutkia, on nopeusmittari. Jos siitä sais jotain selkoa miten sen saa kalibroitua, kun heittoa on jonkun verran ainakin näillä pienemmillä renkailla.
- PepsiMoto
- Tracks
- Viestit: 1072
- Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
- Mönkijä:: Rapu 787
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Samanlaiset kumit oli itselläkin viime vuonna alla, olikohan 160 vai 180€ koko kierros ja ajoi asiansa erinomaisesti! Etukumit kului pois mutta takarenkaat on vieläkin oikein hyvässä kunnossa, olisin veikannut että olisi käynyt toistepäin 
Ja se pistosaha laulaa vaan!

Ja se pistosaha laulaa vaan!
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
huhhuh ku on hienosti laitettu,ja asiantuntemuksella.
Itellä ei oo kokemuksia mopoista eikä mönkijöistä mutta tuli samanlainen rally ostettuu käytettynä.
Tehoja haluisin lisää ja oikeestaa jotain muutakin.
Pitääkin huomenna ottaa muutama kuva ja palata lakki kourassa kyselemään neuvoja.
Helpompi kysellä kun tiedät mitä tarkoitan,sen verran huono osa tuntemus =)
mutta oon lueskellu että kaasari vaihdolla tulee lisää potkua joten mikä olis sellanen järkevä ja joka sopii suoraan?
Kiiiiiitos jo etukäteen =)
Itellä ei oo kokemuksia mopoista eikä mönkijöistä mutta tuli samanlainen rally ostettuu käytettynä.
Tehoja haluisin lisää ja oikeestaa jotain muutakin.
Pitääkin huomenna ottaa muutama kuva ja palata lakki kourassa kyselemään neuvoja.
Helpompi kysellä kun tiedät mitä tarkoitan,sen verran huono osa tuntemus =)
mutta oon lueskellu että kaasari vaihdolla tulee lisää potkua joten mikä olis sellanen järkevä ja joka sopii suoraan?
Kiiiiiitos jo etukäteen =)
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
moi katselin tota sun projektia ja laitoit uudet jarruletkut ostitko alkuperiset vai teetitkö jossain?
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Miten on karpiolan keppi jaksanut menoa? Laita vähän kokemuksia, itelle tulee kanssa moinen
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Letkut tuli Storm-motorilta, menin tiskille vanhojen letkujen kans ja sanoin että tollaset tarvin. Sieltä saa määrämittasia pätkiä, joihin ne sitten laittavat liittimet paikalleen. Perusvinkkinä voin sanoa, että alkuperäisiä osia kannattaa käyttää mahdollisimman vähän tähän laitteeseenheikkinen kirjoitti:moi katselin tota sun projektia ja laitoit uudet jarruletkut ostitko alkuperiset vai teetitkö jossain?

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Ei ole pahaa sanottavaa akselista! On kestänyt todella hyvin, eikä ole kesän ja syksyn ajelujen jäljiltä millin kymmenystäkään heittoa. Just tässä putsailin talvipölyjä tallissa pois mönkijän päältä ja tsekkasin akselin heittokellolla. Ajot on ollut enimmäkseen sora/maasto-touhuja ja röykytystä on riittänyt, voin kyllä helposti suositella. Mulla on nappulakumeissa pientä heittoa ja ne jumputtaa vähän ajossa, huomaa varsinkin asvaltilla hyvin. Ajattelin että vääntyy pian uusi akseli tällä menolla, mutta ei mitään ongelmaa.rönttö kirjoitti:Miten on karpiolan keppi jaksanut menoa? Laita vähän kokemuksia, itelle tulee kanssa moinen
Mittatarkkuus on täydellistä ja poorit sekä laakeripinnat on juuri oikeankokoiset. Joku pintakäsittely kannattaa laittaa heti akselille, koska se on täysin käsittelemätön koneistuksen jäljiltä ja ruostepilkkuja tulee tietenkin heti kun pääsee veden kanssa kosketuksiin.
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Täällä aletaan kans heräilemään ajokauteen
Talvella en ajanut yhtään, jotain testilenkkiä muutaman kerran ajoin vaan. Pientä muutosta ja laittoa olen tehnyt ja teen vielä lisää, ja sitten on se jännin vaihe ennen ajojen alkua, eli katsastus! Saas nähdä mitä siellä sanovat.
Mulla lähti rungon puhalluksen ja maalauksen aikana runkonumero taivaan tuuliin, joten hitsasin latanpätkän runkoon ja löin siihen numeron uudestaan. Kävin etukäteen näyttämässä ja kuvauttamassa rungon konttorilla ennen rungon muutoksia ja siitä on merkintä otteessa, joten asian pitäisi hoitua muitta mutkitta...
Kansi täytyy käyttää vielä koneesta pois ihan varmuuden vuoksi. Vikana ajopäivänä syksyllä kävi niin, että katosi yläkierroksilta veto ja ei meinannu lähteä millään enää käymään, sekä tyhjäkäynti katosi. Ajoin tallille ja tutkittuani hetken huomasin että pakoventtiilien välys oli nolla, tai jopa vähemmän, eli kantoivat. Imupuoli oli kunnossa. Laitoin välykset kohdilleen ja sitten taas toimi normaalisti. Nyt täytyy tarkistaa miksi näin kävi, painuiko seetit kanteen vai mitä? Samalla tarkistan onko nokan ajoitus pysynyt kohdillaan, kun tein siihen sen säädettävän ajoituksen. Öljynvaihdot ym. setit vielä ja sitten ajoon.
Muoveille tulee kevyt muokkaus, ehkä pientä valopäivitystä eteen, mutta ei suurempaa. Tai noh, katsotaan nyt ensin miten katsastus vaikuttaa suunnitelmiin

Talvella en ajanut yhtään, jotain testilenkkiä muutaman kerran ajoin vaan. Pientä muutosta ja laittoa olen tehnyt ja teen vielä lisää, ja sitten on se jännin vaihe ennen ajojen alkua, eli katsastus! Saas nähdä mitä siellä sanovat.
Mulla lähti rungon puhalluksen ja maalauksen aikana runkonumero taivaan tuuliin, joten hitsasin latanpätkän runkoon ja löin siihen numeron uudestaan. Kävin etukäteen näyttämässä ja kuvauttamassa rungon konttorilla ennen rungon muutoksia ja siitä on merkintä otteessa, joten asian pitäisi hoitua muitta mutkitta...
Kansi täytyy käyttää vielä koneesta pois ihan varmuuden vuoksi. Vikana ajopäivänä syksyllä kävi niin, että katosi yläkierroksilta veto ja ei meinannu lähteä millään enää käymään, sekä tyhjäkäynti katosi. Ajoin tallille ja tutkittuani hetken huomasin että pakoventtiilien välys oli nolla, tai jopa vähemmän, eli kantoivat. Imupuoli oli kunnossa. Laitoin välykset kohdilleen ja sitten taas toimi normaalisti. Nyt täytyy tarkistaa miksi näin kävi, painuiko seetit kanteen vai mitä? Samalla tarkistan onko nokan ajoitus pysynyt kohdillaan, kun tein siihen sen säädettävän ajoituksen. Öljynvaihdot ym. setit vielä ja sitten ajoon.
Muoveille tulee kevyt muokkaus, ehkä pientä valopäivitystä eteen, mutta ei suurempaa. Tai noh, katsotaan nyt ensin miten katsastus vaikuttaa suunnitelmiin

Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Hyvä kuulla! mikään ärsytä enempää kun koitat pikkasen assulla sutia niin lähtee renkaat lepattamaanbone kirjoitti:Ei ole pahaa sanottavaa akselista! On kestänyt todella hyvin, eikä ole kesän ja syksyn ajelujen jäljiltä millin kymmenystäkään heittoa. Just tässä putsailin talvipölyjä tallissa pois mönkijän päältä ja tsekkasin akselin heittokellolla. Ajot on ollut enimmäkseen sora/maasto-touhuja ja röykytystä on riittänyt, voin kyllä helposti suositella. Mulla on nappulakumeissa pientä heittoa ja ne jumputtaa vähän ajossa, huomaa varsinkin asvaltilla hyvin. Ajattelin että vääntyy pian uusi akseli tällä menolla, mutta ei mitään ongelmaa.rönttö kirjoitti:Miten on karpiolan keppi jaksanut menoa? Laita vähän kokemuksia, itelle tulee kanssa moinen
Mittatarkkuus on täydellistä ja poorit sekä laakeripinnat on juuri oikeankokoiset. Joku pintakäsittely kannattaa laittaa heti akselille, koska se on täysin käsittelemätön koneistuksen jäljiltä ja ruostepilkkuja tulee tietenkin heti kun pääsee veden kanssa kosketuksiin.

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: Rally USA Cross 300 - kiinalaisen uusi elämä
Mulle tulee nyt tällänen samanlainen niin mitkä nuo pallonivelet on mitkä tähän käy, laitoit tuotenumeron niin tulee jammun osat vaikka puhuit suzukista.
http://www.loeffler-quads.de/product_in ... -2012.html
http://www.loeffler-quads.de/product_in ... -2012.html