+50 000 km mittarissa, kot-kot
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Jehna, jäljillä olet Moottori tosiaan kalkatti kylmänä ja sen takia tuon "ihmeaine" purnukan ostin.
Tuossa puhelimitse tuli taas meikää viisaimmilta neuvoja, että vaikkapa testata syöko tuo "ihmeaine" moottorin muovirattaita.
Tippa muovirattaan päälle ja viikonpäästä silimäystä jottako aine söi kuopan
Notta muuten, kaikki loput rattaa ja tiviisteen on tilattu, mutta se takenpi kansi odottaa kuulumisia
Mika
Tuossa puhelimitse tuli taas meikää viisaimmilta neuvoja, että vaikkapa testata syöko tuo "ihmeaine" moottorin muovirattaita.
Tippa muovirattaan päälle ja viikonpäästä silimäystä jottako aine söi kuopan
Notta muuten, kaikki loput rattaa ja tiviisteen on tilattu, mutta se takenpi kansi odottaa kuulumisia
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Jotain tehtynä. https://picasaweb.google.com/1097210508 ... akuuta2015
Kampura, kiitos Voten, hommattu. Takempi nenäkeppi on vielä Voten kapitaali finananssi yhtiön hallussa = tarjosin 30€
Kannen kanssa vielä tutkaillaan. Saattaa olla... 50/50=että se on se räsä kuin omakin on. Notta jos on niin sitten koneistamoon sitten kyseleen tyhmiä
Mika
Torstai illan päivityksiä.----------------------------------------------------------------------------------
Meikän tuurilla se "ehyt" kansi oli mäsä.
Jostain syystä särkyy , jos särkyy, aina sen takemman kannen nokan laakeri.
Vaikka eihän siinä laakeria edes ole. Se on koneistettu suoraan kannen materiaaliin.
Juu ja ajattelin ottaa "pressi kuvia" kampiakselista, kun luulin sen menevän hylättyjen komponettejen kasaan / läjään tästä konetuhosta...
Niin kampiakseli on ehyt
Eli hömm. Hioin kauloja 800 paprulla ja eipä ollut sellaisia naarmuja jotka olisivat toleranssin puolesta pudottanut kampuran hylätyn /jätteen puolelle
Notta koneremontti jatkuu ja valoisin mielin tässä ollaan. Nytten sorvin ääreen ja tulostamaan runkolaakereitten purku/ asennus holkkia. (p/n 529 036 032)
Mika
Kampura, kiitos Voten, hommattu. Takempi nenäkeppi on vielä Voten kapitaali finananssi yhtiön hallussa = tarjosin 30€
Kannen kanssa vielä tutkaillaan. Saattaa olla... 50/50=että se on se räsä kuin omakin on. Notta jos on niin sitten koneistamoon sitten kyseleen tyhmiä
Mika
Torstai illan päivityksiä.----------------------------------------------------------------------------------
Meikän tuurilla se "ehyt" kansi oli mäsä.
Jostain syystä särkyy , jos särkyy, aina sen takemman kannen nokan laakeri.
Vaikka eihän siinä laakeria edes ole. Se on koneistettu suoraan kannen materiaaliin.
Juu ja ajattelin ottaa "pressi kuvia" kampiakselista, kun luulin sen menevän hylättyjen komponettejen kasaan / läjään tästä konetuhosta...
Niin kampiakseli on ehyt
Eli hömm. Hioin kauloja 800 paprulla ja eipä ollut sellaisia naarmuja jotka olisivat toleranssin puolesta pudottanut kampuran hylätyn /jätteen puolelle
Notta koneremontti jatkuu ja valoisin mielin tässä ollaan. Nytten sorvin ääreen ja tulostamaan runkolaakereitten purku/ asennus holkkia. (p/n 529 036 032)
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- 3WD
- Viestit: 66
- Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
- Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
- Paikkakunta: Kempele
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Pienen lämpökäsittelyn kampura näyttää saaneen, haitanneeko tuo kuitenkaan. Mutta eikös "är vee ässä"ä pitänyt estää kiinnileikautumisen. Näyttä kyllä aivan muulta. Onkohan tuo RVS:ä kiertänyt konessa ollenkaan oliko pumppu kaput jo siinä vaihessa kun kaadoit aineet sisään
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Kyllä minä tuhat kilsaa sillä kerkesin ajamaan ennen tuhoa
Ostin etumaisen kannen käytettynä ja sen on nyt koneistamolla.
Ketjun kiristimen reikä kaipaa koneistusta, kun se on eripuolella takemmassa kannessa.
Mika
Ostin etumaisen kannen käytettynä ja sen on nyt koneistamolla.
Ketjun kiristimen reikä kaipaa koneistusta, kun se on eripuolella takemmassa kannessa.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Viimeisen osapaketin (toivottavasti) hain tänäään ja jatkoin runkolaakeri purku/ asennus työkalun sorvausta.
Tuollaisesta messinki jatkokierteestä aloitin ja jatkoin pom muovista. Pitää vielä hakea kaupasta siihen päätytulppa, liimata se ja jalostaa se suoraksi reiän kera.
Tarkoituksena on yrittää käyttää kukko laakerin iroitus/ asennus työkalua lakrujen kanssa.
Saa nahdä joutuuko hydrauli prässiä kyseleen jos kukolla ei pärjää
https://picasaweb.google.com/1097210508 ... akuuta2015
Mika
Tuollaisesta messinki jatkokierteestä aloitin ja jatkoin pom muovista. Pitää vielä hakea kaupasta siihen päätytulppa, liimata se ja jalostaa se suoraksi reiän kera.
Tarkoituksena on yrittää käyttää kukko laakerin iroitus/ asennus työkalua lakrujen kanssa.
Saa nahdä joutuuko hydrauli prässiä kyseleen jos kukolla ei pärjää
https://picasaweb.google.com/1097210508 ... akuuta2015
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Juu ei kukolla pärjännyt joten präsissä joutui käyttämään. Tästä kiitos Kantojärven Simolle.
Tehdystä työstä palkinnoksena riitti tuo sorvaamani työkalu
Koneen kasaus otti takapakkia. Nuot kiertokankien pultit.
Tässä Midwestin opuksessa on jotta puolet 20N.m:stä / loput ja 60 astetta.
Notta brp vastasi:
--------------------------------------
Kiristysmomentti on 12Nm. Aluksi ruuvit kiristettän puoleen tästä jonka jälkeen tähän momenttiin. Tämän jälkeen vielä lopuksi kiristettän ruuvit kulma asteikolla olevalla momentti vaimella 70 asteeseen. Nämä ruuvit tulee myös , joka kerta vaihtaa uusiin.
Ystävällisin Terveisin
BRP Finland Oy
Jälkimarkkinointi
-----------------------------------
Voihan wiatu... johonkin momenttiinhan se sitten lopuksi menee???
En minä tajua tuota aste kiristystä. Tehhäänkö nämät moottorit oikiasti itävallassa vaiko lontoossa?
Mika
Tehdystä työstä palkinnoksena riitti tuo sorvaamani työkalu
Koneen kasaus otti takapakkia. Nuot kiertokankien pultit.
Tässä Midwestin opuksessa on jotta puolet 20N.m:stä / loput ja 60 astetta.
Notta brp vastasi:
--------------------------------------
Kiristysmomentti on 12Nm. Aluksi ruuvit kiristettän puoleen tästä jonka jälkeen tähän momenttiin. Tämän jälkeen vielä lopuksi kiristettän ruuvit kulma asteikolla olevalla momentti vaimella 70 asteeseen. Nämä ruuvit tulee myös , joka kerta vaihtaa uusiin.
Ystävällisin Terveisin
BRP Finland Oy
Jälkimarkkinointi
-----------------------------------
Voihan wiatu... johonkin momenttiinhan se sitten lopuksi menee???
En minä tajua tuota aste kiristystä. Tehhäänkö nämät moottorit oikiasti itävallassa vaiko lontoossa?
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
-
- 3WD
- Viestit: 66
- Liittynyt: 26 Maalis 2013 11:08
- Mönkijä:: Can-Am outlander max 500 t3
- Paikkakunta: Kempele
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 007cb6da9a
Lueppa mitä masinistit tuumaa venymäpulteista.
Lueppa mitä masinistit tuumaa venymäpulteista.
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
500:sessa on tuo BRP:n antama momentti, tuo 20 nm ja 60 astetta on 650/800 koneessa. Asteethan on vaan ympyrän, 360 astetta, osia. 90 astetta on varttikierros jne. Eli tuo 60 asteen momentti kun vartin ja kahdeksasosan väliin vääntää. En enää muista kun vuosia sitte yhden 800:sen käytin atomeina että oliko kankien vai kansien momentti jossa meinasi usko loppua kesken kun niitä väänsi kiinni, sen verra lujalta tuntui
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Oma mutu teoria motin hajoamiselle=
Kun tuo ykköspytyn mäntä leikkasi kiinni, niin öljypumppu sai liian ison annoksen alumiinitöhkää ja jumitti.
Tuon jumin aiheuttama muoviratas ei päässyt pyörimään eli hampit sileiksi.
Notta 5 kpl hampaita jäi eheäksi, eli vielä se yritti olla pyörinnässä mukana.
Olihan tuo kone jo kilkutellut jo pitenpään ja luulen että se etummainen mäntä oli vaihdon tarpeessa.
Nyppäs tiedän että oli
Tuumii Mika.
Kun tuo ykköspytyn mäntä leikkasi kiinni, niin öljypumppu sai liian ison annoksen alumiinitöhkää ja jumitti.
Tuon jumin aiheuttama muoviratas ei päässyt pyörimään eli hampit sileiksi.
Notta 5 kpl hampaita jäi eheäksi, eli vielä se yritti olla pyörinnässä mukana.
Olihan tuo kone jo kilkutellut jo pitenpään ja luulen että se etummainen mäntä oli vaihdon tarpeessa.
Nyppäs tiedän että oli
Tuumii Mika.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
It´s alive... again
Pikainen testiajo suoritettu, noin 400m. Tästä sitten sisäänajo sen 10tuntia ja "eka huolto" sitten hanaa
Mittarin käyn ensiviikolla vaihtamassa takuuseen ja kysyn voiko sisäänajo moodia laittaa päälle? Epäilen kyllä moista mahdolliseksi.
Taas naurattaa rekun sarvissa
Mika
Pikainen testiajo suoritettu, noin 400m. Tästä sitten sisäänajo sen 10tuntia ja "eka huolto" sitten hanaa
Mittarin käyn ensiviikolla vaihtamassa takuuseen ja kysyn voiko sisäänajo moodia laittaa päälle? Epäilen kyllä moista mahdolliseksi.
Taas naurattaa rekun sarvissa
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Sisään ajo suoritettu. Oli muuten ensimmäinen vehjas jossa suoritin sen sitten ihan tosissaan. Ekat satakilsaa alle 40km/h ja sitten päästelin jo 60km/h ajoa
Se alle 40 ajoa oli helppo suorittaa, kun vain ajeli tässä meikän asuinympäristössä pitkin ja poikki, ristiin rastiin. Samalla kerkesi nähdä uusia ja vanhoja teitä, mitä junnuna mopolla kolusi
Mittarin vaihto ei sitten ollutkaan se helpoin rasti. Sehän meni ihan reisille
Notta sinänsä mittari passasi pailoilleen ihan kuten pitikin, mutta se ei totellut koodia.
Kertausta, jos et ole lukenut aikaisempaa postausta: Mittari ei kartuta tunteja. Eli tunnit jäivät lukemaan EH 070H55. Trippi tuntimittarikaan ei suostu lisäämään mitään.
Joten BRP lupasi takuuseen uuden mittarin.
Joten sain uuden mittarin ja sitä (Buds/ opetettiin/ koodattiin/ hae oikea sana/) ????
Notta kilometrit mittarissa menivät nollille ja tunnit ovat yhä sen 070H55.
Extrana mittariin tulivat :aika, turvavyönvalo ja jokin "racemode".
Ajan voi laittaa mittariston napista: virta päälle/ valitse 12/24h, ja muuttaa tunnit ja minuutit.
Sääli vain jotta kun sammuttaa virran ja saattovalot sammuvat, nollaantuu myös kello
On tuossa BRP:llä hieman tekemistä jotta saavat ecu:n ja mittarin synkonisoitua.
Huomenna menen taas kiusaamaan huoltoa. Kyseleen jottako se "BUDS file" jonka ne sinne tehtaalle lähettivät, toisi jotain ratkaisua aikamittariin.
Mika
Se alle 40 ajoa oli helppo suorittaa, kun vain ajeli tässä meikän asuinympäristössä pitkin ja poikki, ristiin rastiin. Samalla kerkesi nähdä uusia ja vanhoja teitä, mitä junnuna mopolla kolusi
Mittarin vaihto ei sitten ollutkaan se helpoin rasti. Sehän meni ihan reisille
Notta sinänsä mittari passasi pailoilleen ihan kuten pitikin, mutta se ei totellut koodia.
Kertausta, jos et ole lukenut aikaisempaa postausta: Mittari ei kartuta tunteja. Eli tunnit jäivät lukemaan EH 070H55. Trippi tuntimittarikaan ei suostu lisäämään mitään.
Joten BRP lupasi takuuseen uuden mittarin.
Joten sain uuden mittarin ja sitä (Buds/ opetettiin/ koodattiin/ hae oikea sana/) ????
Notta kilometrit mittarissa menivät nollille ja tunnit ovat yhä sen 070H55.
Extrana mittariin tulivat :aika, turvavyönvalo ja jokin "racemode".
Ajan voi laittaa mittariston napista: virta päälle/ valitse 12/24h, ja muuttaa tunnit ja minuutit.
Sääli vain jotta kun sammuttaa virran ja saattovalot sammuvat, nollaantuu myös kello
On tuossa BRP:llä hieman tekemistä jotta saavat ecu:n ja mittarin synkonisoitua.
Huomenna menen taas kiusaamaan huoltoa. Kyseleen jottako se "BUDS file" jonka ne sinne tehtaalle lähettivät, toisi jotain ratkaisua aikamittariin.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Nepä on ne tunnit siellä ecu.ssa, voi olla turhaa hommaa se mittarin vaihto.
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Tuo mittarin nollaus vaatii Megatech lisenssin BUDSin lisäksi, eli ei onnistu tavan pajassa. Mittarin vaihto ei tosiaan auta.
Omasta nollasin mittarin lukemat kun rakensin sen uusiksi, omilla laitteilla jotka sittemmin meni mönkijän mukana.
Lisätään vielä että mittarin, ecun ja avaimien lähettäminen paikkaan jossa on kyseiset lisenssit ja laitteet voisi tuoda ratkaisun ilman että myös ecu pitäisi vaihtaa.
Omasta nollasin mittarin lukemat kun rakensin sen uusiksi, omilla laitteilla jotka sittemmin meni mönkijän mukana.
Lisätään vielä että mittarin, ecun ja avaimien lähettäminen paikkaan jossa on kyseiset lisenssit ja laitteet voisi tuoda ratkaisun ilman että myös ecu pitäisi vaihtaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Juu, kaiffari joka noita BUSD fileitä tulkitsee tehtaan puolelta, on tietenkin lomilla.
Mutta tuosta risasta osaläjästä vielä: sylinteriputkien valurata on melkein kokonaan poikki, katki, siitä kohtaa missä alkaa vesi-osuus.
Huomasin tuossa kun hoonasin, jottako olisi vielä tulevaisuudessa sylintireiksi.
Mika
Mutta tuosta risasta osaläjästä vielä: sylinteriputkien valurata on melkein kokonaan poikki, katki, siitä kohtaa missä alkaa vesi-osuus.
Huomasin tuossa kun hoonasin, jottako olisi vielä tulevaisuudessa sylintireiksi.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: +40 000 km mittarissa, kot-kot
Tässähän minun pointi on se, että tunnit pitäisi saada juoksemaan siitä mihin se jäi.
Eli 1070 tuntia alla, kunhan siitä lisääntyisi. JA matkamittariin kanssa net, nyt laskettuna tällähetkellä olevat 42 854.
Helpompihan se myydessä olisi jos mittarissa olisi vähemmän tunteja/ kilometrejä
Mutta netti on siitä kiva että sieltä voi etsiä vaikka mitä kirjoitteluja.
Vaikkapa Sammysatv:n sivustolla joku oli ajanut rekulla 42 tuhatta kilsaa.
Ja osoittautusi olevan tämä sama yksilö, jossa kilsoja on mittarissa 3000
Vaan empä taida ikuna luopua tästä rekusta. On se vain ollut niin luotettava kapine.
Pois lukien tuota konerikkoa. Senkin olisi voinut välttää aikasemmin männän vaihdolla.
Mutta pirustako tuonkin olisi tiennyt vaihtaa. Nyt ollaan viisaampia kun ollaan yhdessä vanhennettu.
Mika
Eli 1070 tuntia alla, kunhan siitä lisääntyisi. JA matkamittariin kanssa net, nyt laskettuna tällähetkellä olevat 42 854.
Helpompihan se myydessä olisi jos mittarissa olisi vähemmän tunteja/ kilometrejä
Mutta netti on siitä kiva että sieltä voi etsiä vaikka mitä kirjoitteluja.
Vaikkapa Sammysatv:n sivustolla joku oli ajanut rekulla 42 tuhatta kilsaa.
Ja osoittautusi olevan tämä sama yksilö, jossa kilsoja on mittarissa 3000
Vaan empä taida ikuna luopua tästä rekusta. On se vain ollut niin luotettava kapine.
Pois lukien tuota konerikkoa. Senkin olisi voinut välttää aikasemmin männän vaihdolla.
Mutta pirustako tuonkin olisi tiennyt vaihtaa. Nyt ollaan viisaampia kun ollaan yhdessä vanhennettu.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"