pasi.s:n banshee projekti

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Juu, voin kysellä.
Varmasti Hussen oma putki olisi hyvä ja toimiva, mutta ei näytä ihan jokapaikassa vastaantulevan.
Ebay Motors:issa oli useita CR500 putkia.
Samaa ajattelinkin, ettei kaikkien hevosten tarvi olla kotosalla, ja miksei siitä kelkan paisaristakin olisi aihioksi. Siksi aluksi kehotin välttämään, koska kelkan koneessa ei tarvitse olla laajahkoa vääntökäyrää, mutta vastaavasti antavat pirusti kapealla kaistalla yläpäässä, "overrev" alue tuskin on pitkä sekään.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja ATC »

Hussen oma putkikin on vaihtoehto, pitää vain ratkaista sen äänenvaimentajan kiinnitys. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja poke »

Onhan tuo hussen putki toki, mutta pikkuhiljaa ajatus on kypsynyt eri suunnille.
Pitäs saaha tuunattua semmonen kikotin, jota ei oikopäätä husseksi tunnista.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Ei hitto... mää oon pihalla ku korpisoturi.
Laita hitusen enempi kuvaa, mitä kaikkea tallissa valmiina on!? :lol:
Kuva sylinteristä ja ajatuksista... :biggrin:
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

En oo nyt vähään aikaan seuraillut pasi sun rakenteluja, mutta kysästääs tähän väliin jotta paljon on bansheella painoa nykyisellä kokoonpanolla ?
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

En ole vielä punninnut, mutta aion kyllä painon selvittää.
Yaguzan laite oli 163kg ready to race, joten kaukana siitä ei olla. Muistaakseni meidän rungoissa oli 200g eroa minun eduksi, mutta vastaavasti minun A-tukivarret on painavammat, kuin Yaguzalla. Vastaavasti Yaguzan swingi on oletettavasti tippasen raskaampi, kuin minulla, vaikka ovatkin saman mittaisia.
Yaguzalla onn yksi kaasari, mutta minulla on hitusen keveämpi imusarja.. jne jne.
Itse veikkaisin, että pelto/rinne setupilla ollaan 165-166 kg:n paikkeilla, ja Drag-setupilla paino putoaa melkoisesti. Rengas/vanne setit kevenee ja painoa lähtee iskareista, etujarruista, jalkatapeista ja tankista. Silloin toivoisin 15 alkuisia lukuja.

...eli katsotaan. :D
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja poke »

Eipä ole pantset ainakaan painolla pilattu varsinkaan kiihytys-asetuksilla. Sampentteri kun sais kanasen etes lähemmäs noita arvoja. :mrgreen:

Sorten kaikille pantsee mielisille, kö sotken ohovilla topikin. Laitan Pasille kuiten kuvatusta tuosta rojektista, joka ei kuuluisi koko foorumille tarkkaan ottaen.
Tämä ruoto pitäisi säilyttää mahollisimman yksinkertaisena ja muovittomana. Tuo takahäkki jää ilimeisesti pois ja tilalle on lyhyt rossimallinen, jota on tarkoitus muokata siten, että se antaa kehikon sopivan tukevasta tavarasta mankeloidulle pelti-istuimelle. Istuin olisi edestä saranoitu ja takkaa jousitettu, takasvingi jäykistetään ala Pasi tyyliin. Lokasuojia ei mahollisesti tulisi ollenkaan, korkeintaan taakse lyhyt pätkä. 18" vanteille etteen ja taakse 4,5-5" paksuiset vintage renkaat. Alkuperäiset crossimalliset tuplasyylärit vaihtuu yksinkertaiseen ja mahollisimman pieneen katupyörän syyläriin. Rojekti on tarkoitus tehä suurelta osin käytetyillä keräilyosilla, lukuunottamati renkaita ja tuota tankkia.
Kuva
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Pasi S. kirjoitti:Itse veikkaisin, että pelto/rinne setupilla ollaan 165-166 kg:n paikkeilla, ja Drag-setupilla paino putoaa melkoisesti.
Ok, alkuperäisenä ja koskemattomana tuommoinen lienee ajokuntoisena siinä 180-190kg välimaastossa ? No on siitä melkosesti saatu painoa kursittua =D> Helpoin (ja helpoin) tie onneen lienee oman painon pudottaminen jos pienempiä numeroita kiihdytyksissä haluaa :lol:
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

POKE - Hyvältä rojektilta tuo tuntuu!! Kannattaa pitää muistissa tuo 2-t moottorin jäähtyminen. Jos liiaksi jäähdytystä tinkaa, niin joutuu sitten bensalla jäähdyttään ja se niistää tehoa ... ja on varsin kallis tapa nykyään. :lol:
Tuo laatikossa köllöttelevä orkkis putki on samanlainen, kuin CR500 putki, joten siitä ei aihionakaan ole ulkonäköä muuttamaan.
Muodosta voi jo vihreäkin mies päätellä, että "vääntö"-putki on kyseessä.

Viimax.
Orkkis paino on kirjan mukaan 186kg tankki täynnä, joten kyllä sitä painoa on karsittu melkoisesti.
Kuollutta massaa pitää karsia n. 10-12%, että saa 0.1s pois loppu ajasta (300-500ft), joten ihan pienillä muutoksilla pelkässä mahassa ja persuuksissa ei päästä.
Tuohon edelliseen viitaten, niin moottori tehoakin pitää saada samassa suhteessa, joten pelkällä voimallakaan ei pitkälle pötkitä.
Kuolleen ja pyörivän suhde on 1/11 :wink:
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja poke »

Pittää koittaa kattua soppelia syyläriä noilta pyörähajottamoilta.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Noniin...

Tutkittiin veljen kanssa hieman kerättyä "dataa" ja tästä on hyvä lähteä taas uusiin koitoksiin 3.5 lentokentällä.
Eli vertailussa on Yaguzan kone ja minun kone.
Molemmat kamppeet painaa niin lähelle toisiaan, ettei paino vaikuta, kuin muutaman satasen ajoissa.
Toinen seikka on sitten kuskien painoero, joka on Yaguzan eduksi n.35-38kg.
Jos muisti ei petä, niin molemmat suoritukset on tehty minun rengas/vanne setillä.
Yaguzalla on 17-41 välitys, ja minulla 16-42, vaihdelaatikko ja ensiövälitys on molemmissa sama.
Molemmat suoritukset on tehty samaan mittalaitteistoon. RaceChrono + 5hz GPS mokkula. Tämä kombo on testattu FHRAn laitteisiin 3 kertaa, eikä RC ole koskaan antanut niukempaa aikaa (vrt päivitys nopeus), mutta Loppunopeus on 1-2km/h yli FHRAn.
Molemmat kamppeet jousilla ja katteilla..... mitä niitä nyt jäljellä on.

60ft.
Yaguza - 1.49s/61kmh
Pasi S. - 1.67s/49kmh

1/8 mile
Yaguza - 7.63s/133kmh
Pasi S. - 7.35s/128kmh

1/4 mile
Yaguza - 12.62s/152kmh
Pasi S. - 12.37s/149kmh

0-60mph
Yaguza - 3.55s
Pasi S. - 3.88s

0-100kmh
Yaguza - 3.8s
Pasi S. - 4.02s

80-120kmh
Yaguza - 3.23s
Pasi S. - 2.83

500ft
Yaguza - 6.29s/125kmh
Pasi S. - 6.02s/120kmh

Tästä sitten keskikaljaa koneeseen ja pohtimaan parannuksia. :lol:

Suorastaan oksettaa tuo Yaguzan kiihtyvyys paikaltaan. =D>
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja yaguza »

No juu näköjään parikolme kymppää oli (huom siis oli) viime kerralla keveyden myötä siihen asti kunnes pasilla pääsi vehje ns. putkelle ja mulla alko keskivetoinen motti junnaamaan vastaan.

Aattelin nikkaroida strutit itellekin, taakse vastaavanlainen ilman linkkua että oisko pasilla reikäväliä muistissa..taakke ja eteen?

Oli muutes hivenen pelottavaa noissa 150 vauhdeissa kierolla taka-akselilla kun meinas pallit haljeta siinä rynkytyksessä, taidan tällä kertaa himmailla 1/8 matkan jälkeen :mrgreen:

Hep! Mikäs muuten on kun ei tahdo vaihtaa isompaa vaihdetta kaasu pohjassa kytkintä livauttamalla? Eihän se muissa ajoissa häiritse mutta saattais ehkä vaikuttaa aikoihin positiivisesti kun ei tarvis kaasua pumppailla joka vaihdon yhteydessä.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Meinaakko strutit joka nurkkaan, vai vain taakse??
Lähtökohtaisesti (älä katso mallia minusta :lol: ) rungon alaputket tulee olla suorassa maatasoon. Sama pätee swingiin, eli sekin "base"-säätönä vaakatasoon.
Etu tukivarret hieman alaviistoon. Casteri kulma saisi olla vähintään 10, joskin 1/8 ja 1/4 tuuppaajat käyttävät 12-15 asteista. Tämän syyn takia itse jätin etuiskarit, koska en saanut tukivarsien niveliä auki säätöä varten. Hätäisellä/summittaisella mittauksella minun Casteri-kulma on nafti 17.
Auraus minimi 3mm, minulla on 6mm.

Taka strutin putki on muistaakseni 20-22cm ja unibalit siihen päälle. Ota turhat romut irti ja passaa runko/swingi leveliin ja mittaa reikäväli. Jätä hitusen säätö varaa, myös "miinuksen" puolelle, koska jotkut ovat saaneet parhaat tulokset -4 asteisella swingillä.
Jos katsot viimeisintä kuvaani, niin swingi on hieman negatiivinen, joka korjaantuu kun vaihdan assu-renkaat.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

:lol: ..niin joo! Hurja on ajaa vatkaavalla kamppeella! Jätetään vedot 1/8, mutta pakko on kokeilla, pääsiskö 11.9xx vartillakin.
Laitan saman 16-42 välityksen, jotta voin vertailla viimevuotiseen.
Nyt periaatteessa pohjakipoissa pitäisi mehun riittää, jos se siitä on jäänyt ennen kiinni.
Alotetaan hieman riskillä seoksella ja edetään siitä.

3 viikkoa on aikaa... hemmetti, kun sais -06-> Blasterin taka-akselin sulle.

Mitä noihin vaihtoihin tulee, niin kokeile ensiksi vaihtaa öljyt toosaan. Mulla toimi BellRayn Gearsaver 80W tai 85W. Menee suht helposti seuraava sisään tuuttaamatta varattua.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: pasi.s:n banshee projekti

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Hiljalleen valmistaudutaan Lentokenttä päivään. :D
Vielä on kourallinen pikku juttuja, mutta onneksi ei ole kiire.

Näin eiliseen mennessä.... on aika erikoinen fiilis tuossa jakkarassa. Ollaan suht maan läheisiä.

Kuva

Pienen haastattelukierroksen jälkeen sain vahvistusta ajatukselle, että voisin toisiovälitystä jatkaa hitusen niistämällä piikin takarattaasta ja tulla maaliin rehellisesti 5.vaihteella.
Käytännön ropleema on se, että 5-6 vaihto on niin lähellä 1/8 maalia, että vaihtoon hukkuva aika ja kiihtyminen 6.vaihteella antaa lähes saman ET:n
Jos voima piisaa venyttää 5sta pisemmälle, niin ET:n pitäis hieman pudota ja nopeuden pysyä about ennallaan.
We´ll see about that.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Vastaa Viestiin