Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kaksi kertaa mennyt kartaanin suojakumi. Eka noin 7 h kohalla ja toka 50 h kohalla jolloin en enään huolinut takuuseen vaan ostin motonetin silikonisen. Kyseinen nivel on kopin ja lavan sauman kohalla. Muita vikoja ei ole ollut.

Ohjekirjan mukaan niitä puslia pitäs rasvata mutta en ole nähny nippoja ja taitaa olla ihan normi kumipuslat. Empä ole kylläkään tutkinut niitä välyksiä.

Eka öljynvaihto oli ikimuistoinen. Suodatin vissiin vedetty tehtaalla pulttimopolla kiinni kuivana. Puneille meni koko suodatin ennenkuin irtos. Eikä se paikkakaan ole ihan helpoimmasta päästä. Eturenkaita näyttää syövän toiselta puolelta. Ois vissiin syytä tehä sinne joku säätö.

Maksimi kierroksia pitäs pitkällä puolella saada ehkä laskettua alemmas kun meinaa kulkea turhan kovaa ja meinasin vaihtaa kumit 28 big horniin. Holkki variaattoriin ei ole vaihtoehto.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
p0lar15
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Syys 2013 18:19
Mönkijä:: polaris 850 xp
Paikkakunta: liminka

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja p0lar15 »

Jännä.. tuossa 2012vuosimallissa on joka puslassa nipat. Öljyt vaihtelin ja suodatin oli kyllä jumissa vaikkei ollut alkuperäinen :? .muuten pelaa kyllä oikein hyvin
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

tuo minun on 2013 alkuvuoden mallia. Myöhemmässä tuli se digimittaristo. Tinkasin mukaan sen uudemman laturin. Nykyinen on 40A ja uudempi 55A.

Pitää vissiin ottaa pora kouraan ja lisätä nipat niihin niveliin. Laittasko samalla myös ohjauksen niveliinkin?
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
Susikalle
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Huhti 2013 09:52
Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Susikalle »

Miten painavaa peräkärriä tuolla voi vetää? (Rekisteriotteen mukaan)
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Näen rekisteriotteen jouluna kun tulen käymään suomessa. Laitan sitten tarkemman vastauksen.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Otteeseen on merkitty 680 kg peräkärry ilman jarruja
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
Susikalle
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Huhti 2013 09:52
Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Susikalle »

"Otteeseen on merkitty 680 kg peräkärry ilman jarruja"
Samat painot kuin henkilöautolla, hyvä niin. :D
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Odotin kyllä suurempaa lukemaa. Lavallekkin saa laittaa melkeen tuon verran
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
Susikalle
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Huhti 2013 09:52
Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Susikalle »

Voikohan tuolla vetää jarrullista kärryä max kuorman verran, jos otteessa ei ole painomäärää?
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

En kyllä hoksannu mitään mainintaa jarrullisesta kärrystä. Itte oon kuitenki aina ajellu täysillä kuormilla. Normi kuorma mettäkärryssä on 2 pinometriä. Kyllä se sillä menee vielä melkein 50 tasaisella. Pinometri koivua lavalla kylläkin laskee jouset melkoisen alas. Koivu on kylläkin kuivaa. Mutta näkee kyllä tukivarsista että perä on alempana kuin navat tuolla kuormalla.

Jokunen vika tuossa vehkeessä on tehtaan jäljiltä
- etujouset on liian löysät kun tuo lasinen akvaario painaa niin paljon. Ja mulla on kauha keulassa. Täys kauhallinen märkää lunta painaa keulan turhan alas. Tästähän pääsee kun laittaa 2 tuumaa korotuspalaa jousiin
- äänieristys aivan onneton. Tuo lasinen akvaario on kaikukoppa. Motonetista pakka STP silveriä ja muuta pientä niin hiljenihän se. Tehtaan asentama noise reduce kit on ihan turha vehe. Maksaakin ihan liikaa.
- ohjaustehostin ois kiva jos ei oo liikaa hauista. Mutta kun tuolla ajaa muutkin kuin minä ja keulalla on tosiaankin sitä painoa
- älypäät on laittaneet peräkärryn pistokkeen lähelle vasenta takarengasta. Koukkuun nähen varmaan 40 cm sivussa. Kaapelin pituus on ongelmallinen mutkissa
- ajovalot. Tässä on projektorivalot. Ei oo pitkiä ollenkaan ja projektorin kuvio on kuin uuden auton lyhyet. Hajavalo on ihan nolla. Se mikä valaistaa, valaistaan. Kaikki muu on pimeää. Eli kun vastaan tulee ylämäki niin siitä näkyy puolimetriä kun se raja on niin terävä. Senkin saa korjattua kun heitti katolle riittävästi lamppuja. Nyt näkee joka suuntaan. Laturissa kyllä riittää tehoa 55A verran

Itse laitehan on toiminut hyvin ja paitasillaan tarkenee kovallakin pakkasella. Kulutus on pieni. Eturenkaat kun vaihdoin keskenään että ne pyörii ns väärään suuntaan, rupesi keulakin nousemaan penkan päälle. Oon kyllä tykännyt tuolla ajella ja kyllähän se kaupan pihassa kerää ihmettelijöitä ja kyselijöitä. Hinnan ku saavat ongittua niin kyllä se vanha mönkijä onkin vielä ihan hyvä.

Tämä värkkihän painaa melkein tonnin. Seuraavat renkaat tulee olemaan edessä 28/10 ja takana 28/ 12

To do listalla on kilven siirto katolle. Tuo nykynen paikka on väärä. Taakse ei voi rakentaa mitään kivaa kun se teline on siellä.

Jos joku haluaa tietää lisää niin kysyypi niin saa tietoa
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
Susikalle
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Huhti 2013 09:52
Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Susikalle »

Kyselin hintoja nykyiseltä Hankkijalta.
XUV 550 11500€ sis.alv
XUV 855D 19500€ sis.alv
+ rahti 300€
Käytettyjä on todella vähän tarjolla...
Tuo nokivasaramalli kiinnostaa...
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ja kannattaa ynnäillä sekin että ei tuolla uskalla ajella ilman täyskaskoa. Ovet on kokonaan lasia. Ovat kylläkin karkaistua mutta 2 k€ kappale. En tiedä että keneltäkään ois menny rikki mutta varmuudeksi pidän sitä kaskoa. Lohkolämmitin pitäs asentaa ku kerkiää. Defan elementti on jo hommattuna ja laitan myös sisälle pistokkeen että saa laturin siihen. Ei se haittaa vaikka vähän latais akkua kun on lämmittimessä. Onhan tuo aina lähteny käyntiin ilman ongelmia. Kerran piti lähtä reilu -25C kelissä niin kyllä oli ihan rajoilla jo.

Nyt kun oon tanskassa töissä niin aikani kuluksi rakentelen mittaristoa tuohon. Siihen on hommattuna Arduino mikrokontrolleri ja touchscreen näyttö. Lähinnä nopeus ja eri paikkojen lämpötilaa meinasin mitata. Tässä kun ei ole muuta kuin tuntimittari. Muutaman kuukauden uudemmassa ois ollu hieno mittaristo.

Käytettynä minäkin tämän ostin. Mittarissa oli 7 tuntia.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
Susikalle
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Huhti 2013 09:52
Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Susikalle »

Nettikoneeessa näyttää olevan telasarja myytävänä...
http://www.nettikone.com/john-deere/tel ... in/1468942
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Jatketaan täällä keskustelua siitä jontikan hydrauliikasta.

Eli kuinka iso pumppu siihen moottorin kylkeen pitäs laittaa että sillä pumpulla vois käyttää halkomakonetta kohtuudella ja myöskin kauhaa? Ja mahtaakohan tuo pata kyykätä jos koskee tyhjäkäynnillä vipuihin?

Laitetaanko magneettikytkimellä vai nokkapumppu?

Paljonkohan semmoiset sähköventtilit mahtaa maksaa. Joystick kyllä kuulostaisi hyvältä. Tarkoitus laitta tuo kauhan nosto ja lasku sekä kauhan kallistus siihen.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 18:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Jussin John Deere XUV päiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

No tuo 24 kaakkia riittää hyvin 11 cc pumpulle (44 litraa/min täydellä höökillä) ja vielä jää pikkasen reserviäkin. Noille kauhasysteemeille oisi ehkä messevintä laittaa sähkövenat tai ainakin niiden sijoitus oisi helpointa plus kaikki ohjausvariaatiot päälle.

Pikkusen tarvisi kuvia siitä kattilasta notta miten nuo pumput asettuisi ja miksei myös ohjaamosta sisäkuvia.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Vastaa Viestiin