XT-P T3 1000 harrastelua

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
kömpijä335
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 27 Heinä 2013 23:55
Mönkijä:: xp 550 t3 (1000cc xmr+xtp)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja kömpijä335 »

Molemmissa canoissa (1000cc xmr&xtp) nyt 28x12x12 tml p376 joka nurkassa ja todella toimiva rengas ominaisuuksiltaan ja kooltaan offroad käyttöön.

Raajärvelle jos lähtö tulee niin saisi tekosyyn laittaa 29,5" outlawit xmr:n alle kun suolla ja mudassa mulla vaan yks ajotapa, tasatäyskaasulla! :twisted:
Ex: polaris sportsman 335 4x4 -99
rintintin
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 28 Heinä 2009 18:59
Mönkijä:: XT-P T3
Paikkakunta: etelä-savo

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja rintintin »

moottorijamppa kirjoitti:Enää ei tosiaan asfalttisiirtymillä noussut sisäkurvin puoleinen takarengas ilmaan kuten vanhoilla
jousilla, eli parannusta tapahtunut siltäkin osin.
Millaisella esijännityksellä laitoit nuo jämymmät jouset? Vakiojousilla ilmeisesti esaria aika reilusti..
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja jermu »

mietin notta jos ton 9 leveen silverbackin laittasikin 7 tuumaa leviälle vanteelle niin saattas kuvio levetä pikkusen, eikä leikkais niin pahasti.

Tosin korkeudesta pitää antaa vähän periksi.
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Esijännitys rintintin uusissa jousissa n.20% ja vakiojousilla oli n.80%. Pikasäädöt n.50% kohdalla.

Isommilla kumeilla olisi jermu tosiaan hyvä päivittää leveämmät levittävät vanteet tai laittaa ainakin spacerit vakioihin.
Muutosta tulee huomattavasti parempaan suuntaan. Kampettani kokeilleet joutuneet usein itsekkin tilaamaan. :wink:

Laitappa jermu Silverbackit tai Outlawit, niin päästään testailemaan. :)
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja jermu »

Silverbackejä koittanu saaha mutta kovin on huono tarjonta koko euroopassa noista 11 leveistä.

Nuita jousia tässä pohdin kovasti kun jos jousituksen nostaa yläasentoon niin nousee tasan 2" ylöspäin. Eli jos noilla jousilla saapi kuitenkin herkkää sisäänjoustoa niin ulosjouston puute ei niin paljoa haittaa. Toisin olis jos ulosjoustotapissa pintapehmeyttä ei ole...

Tosin tuo 1"-2" lisämaavara kyllä tekisi hyvää etenemiseen ja ojien ylityksissä ei keskeltä roppaa kiinni niin helposti...
K-kettu
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja K-kettu »

Vaihtoiko laite omistajaa vai muutitko mielesi kun näkyi joku aika sitten olleen myynnissä?
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Moro kaikille tarinani lukijoille..

Ollut viimeaikoina melkoista yliäänilentoa työrintamalla ja viimeisin ajokerta on kesältä Raajärvi 2015. :shock:

Mönkijä tosiaan vaihtanut omistajaa ja päässyt maaseudun rauhaan aktiivisempaan ajokäyttöön.

Kiitän kovasti kaikkia lukijoita ja mielipiteiden vaihtajia. On ollut mukava huomata, että näinkin pitkä ketju on pysynyt todella asiapitoisena
sekä toivottavasti myös vinkkejäkin antavana. Rakenteluita suunnitteilla useammalta moottoritekniikan alueelta, mutta kaikki eivät
tänne foorumille sovi tekniikan/tyylisuunnan johdosta tai ainakin sitten viimeistään modetetaan juttuni pois. 8)

Palaan ehkä uuden ketjun muodossa, kun aikaa repeää ja eräs teliakselinen Can Am sisäänajettu sekä telat saapuneet.. :wink:

Siinäpä hymiöitä ja ajellaan sitten viisaasti..

Kiittäen kaikkia tähän saakka moottorijamppa
PikkuMatti83
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 04 Maalis 2014 16:02

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja PikkuMatti83 »

moottorijamppa kirjoitti:Ohessa arvoja vanhoihin sekä päivitettyihin jousiin tietoja kaipaaville.

Vanha etu spring rate 102/167 LB/IN - free length 320mm - wire diameter 8.83mm
Uusi etu spring rate 162/275 LB/IN - free length 330mm - wire diameter 9.52mm

Vanha taka spring rate 102/159 LB/IN - free length 306mm - wire diameter 8.83mm
Uusi taka spring rate 102/167 LB/IN - free length 320mm - wire diameter 8.83mm
Kyllä oli hieno rojektiketju luettavaksi ja ammattitaitoinen rakentaja, kiitos.
Muistatko vielä mistä lyötyy noiden jousien arvot? Ostin itselleni tonnisonniin foxin perus kepit ja jouset niin takaa saa pyörittää esijännityksen melkein maksimiin ettei perä painaisi ihan alas. Keulassa taas on esijännityksen melko löysällä kun muuten häviää ulosjousto kokonaan.
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Kiitos...kiitos... :D

Hiukan viiveellä vastausta kun ei ole ehtinyt yhtään harrastella, mutta tiedoksi vaikka jollekkin muulle,
niin merkkiliikeen varaosatiskiltä tai ainakin huollosta löytyy PDF jossa kaikki BRP toimittamat (myös ulkomaat) jousitiedot.

Jos sopivia löytyy, niin samallahan saa katsottua koneelta, saako tilattua USA tms.. mallin jousia marmorille saakka (kaikkia ei saa).
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Tulipa tehtyä tämä jousiswappi omaankin maxicanaan. Jousiksi valikoitui oranssina 2017 Xmr 1000 jouset. Numeroilla: 706202632, 706002473

Takana ei näyttänyt muuttuvan kuin väri mutta edessä kantavuus parani huomattavasti 0.5mm paksumman lankavahvuuden ansiosta. Jos etujouset ruuvaa kireimpään asentoon, ei jää ulosjoustoa ollenkaan. Puolivälissä maavara on noin 3-4cm korkeammalla kuin vakioilla täysin kireälle säädettynä.

Kesällä sitten suorälläys näyttää, että miten nuo kantaa mukaan kertyneen maaperän :biggrin:

Täytyy myöntää että passaa tuohon mustaan väritykseen kyllä mahtavasti nämä oranssit jouset.

Tuolta löytyy kuvia: https://photos.app.goo.gl/7eyhKhmq4vfXXsBi8
https://photos.app.goo.gl/Ecm7i4c7v1NaTKPb7
https://photos.app.goo.gl/GjnkfVWcLRaTzsgN8
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
Vastaa Viestiin