XT-P T3 1000 harrastelua
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Pultinkanta led-valot toimineet täysin moitteetta joissain rakenteluissa ja alaspäin suunnatessa tulee
kirkas valorengaskuvio maahan. Tähän ajattelin siistimmin saada asentumaan tällaisen puskurin alle,
kun sähkötkin kulkevat vakiona takaboxsin ylälaidan oikeassa reunassa.
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/9117
Takaboxin kansi toimii normaalisti. Mitä tuumaat takakaiteella PaJa? Jos tavaratelineen reunoja niin
en laittanut niihin, koska kiinnitysjakoa ei saanut järkeväksi sekä Can Am logokin menisi piiloon.
kirkas valorengaskuvio maahan. Tähän ajattelin siistimmin saada asentumaan tällaisen puskurin alle,
kun sähkötkin kulkevat vakiona takaboxsin ylälaidan oikeassa reunassa.
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/9117
Takaboxin kansi toimii normaalisti. Mitä tuumaat takakaiteella PaJa? Jos tavaratelineen reunoja niin
en laittanut niihin, koska kiinnitysjakoa ei saanut järkeväksi sekä Can Am logokin menisi piiloon.
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Paluu 80 luvulle jolloin kovimmat jätkät laitto keltaiset ajovalot autoihinsa (näki sumussa paremmin)
Hieno laite
Hieno laite
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Tavaratelineen reunaa juurikin tarkoitin. Vai että logot pittää näkyä ja juuri peitit brp:n logon
Kattelin vaan tuota kilpitelinettä että jääkö niin ulos että laatikkoa avatessa kilpi vastaisi alumiiniseen puskuriin.
Itse muokkasin siitä alkuperäisestä kilpitelineestä tuohon kanteen passaavan ja piti laittaa alhaalta ihan iholleen että kansi toimi.
Kattelin vaan tuota kilpitelinettä että jääkö niin ulos että laatikkoa avatessa kilpi vastaisi alumiiniseen puskuriin.
Itse muokkasin siitä alkuperäisestä kilpitelineestä tuohon kanteen passaavan ja piti laittaa alhaalta ihan iholleen että kansi toimi.
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Aluksi testasin PaJa kilpeä suoraan laatikon kanteen, mutta avauskahvan lovi jää ahtaaksi käyttää tai
osui alempana juurikin tuohon mainitsemaasi alumiinipuskuriin. Nivelet nostaa kilven mukavasti
alumiinipuskurin ohi ja se BRP logokin näkyy alta. Myös BRP oma setti toimiva etenkin modattuna,
mutta ei täältä peräkylältä löytynyt hyllystä.
Arvaappa Pietu71 kenellä oli kultaisella 80-luvulla Abarthin nelivalokeula keltainen..
osui alempana juurikin tuohon mainitsemaasi alumiinipuskuriin. Nivelet nostaa kilven mukavasti
alumiinipuskurin ohi ja se BRP logokin näkyy alta. Myös BRP oma setti toimiva etenkin modattuna,
mutta ei täältä peräkylältä löytynyt hyllystä.
Arvaappa Pietu71 kenellä oli kultaisella 80-luvulla Abarthin nelivalokeula keltainen..
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Ohessa pätkää Raajärven ajotapahtumasta 2015. Suosittelen osallistumaan.
Tapahtuman järjestelyt toimivat kerrasta toiseen moitteetta ja maasto vaihtelevaa.
https://www.youtube.com/watch?v=Tr6uVpdFlHU
Tapahtuman järjestelyt toimivat kerrasta toiseen moitteetta ja maasto vaihtelevaa.
https://www.youtube.com/watch?v=Tr6uVpdFlHU
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
- Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
- Paikkakunta: Veteli
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Moro
Laitoin tuohon omaan nyt raajärven reissun jälkeen rjwc:n tupla vaimentimen ja ajellu autotunen kans karttaa niin kyllä sieltä herkkyyttä ja voimaa tulee pikkasen lisää (vakiona kiersi 7750 ja nyt 8000+) sekä + putkiston lämmöt tippu .
Laitoin tuohon omaan nyt raajärven reissun jälkeen rjwc:n tupla vaimentimen ja ajellu autotunen kans karttaa niin kyllä sieltä herkkyyttä ja voimaa tulee pikkasen lisää (vakiona kiersi 7750 ja nyt 8000+) sekä + putkiston lämmöt tippu .
JJJ-Service
- Skifo-79
- 6WD
- Viestit: 320
- Liittynyt: 18 Touko 2010 11:39
- Mönkijä:: Can-Am 650x
- Paikkakunta: Ruokolahti
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Taitaa olla kierroksen rajoitin 8000. Huipputehothan tonnisessa on noin 7100-7200 joten ainak kun linttaat kaasun pohjaan ni pitäs kierrokset pysyy 7100-7300 huitteilla. Pienellä sijoituksella voimalinjaan 650 vastaa melkein tonnista. Onkohan kellään kokemusta tonniseen laitetusta Cvtekhistä.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
-
- 3WD
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
- Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
- Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
On kait siinä 650 ja tonnisen välillä oltava reiluhko tehoero.. Minä en suurta eroa huomaa omassa 500 vert kaverin 650 maxi mallia perätysten vertaillessa. Seuraava mönkijä on kyllä tonnisonni..
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Aktiviteettia tullut tännekkin
Itse 650xmr (pätkä) sekä 1000xmr (pitkä) montulla ja maastoissa ajelleena pidin pätkän keveydestä syvässä suomaastossa,
mutta pitkän muhkea alavääntö, rauhallisempi ajettavuus sekä parempi eteneminen etenkin ojien ylityksissä
(ei hyppäävällä ajotavalla) vei voiton valinnassa.
Huhut kertovat useammankin tonnisen kytkinlinjan päivityksen olevan tulossa.
To be continued..
Itse 650xmr (pätkä) sekä 1000xmr (pitkä) montulla ja maastoissa ajelleena pidin pätkän keveydestä syvässä suomaastossa,
mutta pitkän muhkea alavääntö, rauhallisempi ajettavuus sekä parempi eteneminen etenkin ojien ylityksissä
(ei hyppäävällä ajotavalla) vei voiton valinnassa.
Huhut kertovat useammankin tonnisen kytkinlinjan päivityksen olevan tulossa.
To be continued..
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Postipoika toi odotetun paketin.
Viimeisissä ajoissa havainnut ongelmana laitteen madaltumisen lisävarustuksen tuoman painon johdosta.
Tätä tietenkin kompensoin esijännitystä tiukentamalla, mutta alustasta tuli todella kova ja kumipallomainen
jousen puristuessa liikaa kasaan. Painopiste myös muuttunut varustuksien myötä, joten jousen väliin tulevia tai
kiinnityspistettä muuttavia korotuspaloja en pitänyt itselle sopivana vaihtoehtona. Tutkin eri valmistajien
jousivakioita ja paperilla tilannetta parantavat jouset löytyivätkin yllättäen Can Am omasta mallistosta.
Korkeus vakiojousilla esijännitys 80-90% tiukalle säädettynä.
Jousien vaihto kohtuu näppärä homma. Mönkijä nosturilla pohjapanssarinsa varaan ja koko pakettina irti.
Helpottaa paljon yläpään irroitus-asennustyötä kun uhraa yhden lenkkiavaimen taivuttamalla sen S-malliseksi.
Kun paketit irtaallaan niin jousipuristimella pikkuisen jousta kasaan ja sen jälkeen jousen esijännityskiekot
saa ruuvattua helposti auki ja jousien alalevyt pois. Kasaus käänteisessä järjestyksessä. Tolpat ja erityisesti
kierteet kannattaa pestä kunnolla purettuina ja muista rasvata kaikki holkit kasauksen yhteydessä.
Valmiit pestyt paketit ja pikkuisen limeä tupsahti lisäsäiliöihinkin.
Korkeus uusilla jousilla esijännitys n.20-30% tiukalle säädettynä. Murroskulmat vielä todella inhimilliset
esimerkiksi 1000XMR verrattuna, joten uskon huolettomia ajoja olevan jatkossakin tiedossa korotuksen osalta.
Alustan parannus takapihatestissä huomattava. Löytyy jämäkkyyttä sekä pehmeyttä kerrankin samassa paketissa.
Viimeisissä ajoissa havainnut ongelmana laitteen madaltumisen lisävarustuksen tuoman painon johdosta.
Tätä tietenkin kompensoin esijännitystä tiukentamalla, mutta alustasta tuli todella kova ja kumipallomainen
jousen puristuessa liikaa kasaan. Painopiste myös muuttunut varustuksien myötä, joten jousen väliin tulevia tai
kiinnityspistettä muuttavia korotuspaloja en pitänyt itselle sopivana vaihtoehtona. Tutkin eri valmistajien
jousivakioita ja paperilla tilannetta parantavat jouset löytyivätkin yllättäen Can Am omasta mallistosta.
Korkeus vakiojousilla esijännitys 80-90% tiukalle säädettynä.
Jousien vaihto kohtuu näppärä homma. Mönkijä nosturilla pohjapanssarinsa varaan ja koko pakettina irti.
Helpottaa paljon yläpään irroitus-asennustyötä kun uhraa yhden lenkkiavaimen taivuttamalla sen S-malliseksi.
Kun paketit irtaallaan niin jousipuristimella pikkuisen jousta kasaan ja sen jälkeen jousen esijännityskiekot
saa ruuvattua helposti auki ja jousien alalevyt pois. Kasaus käänteisessä järjestyksessä. Tolpat ja erityisesti
kierteet kannattaa pestä kunnolla purettuina ja muista rasvata kaikki holkit kasauksen yhteydessä.
Valmiit pestyt paketit ja pikkuisen limeä tupsahti lisäsäiliöihinkin.
Korkeus uusilla jousilla esijännitys n.20-30% tiukalle säädettynä. Murroskulmat vielä todella inhimilliset
esimerkiksi 1000XMR verrattuna, joten uskon huolettomia ajoja olevan jatkossakin tiedossa korotuksen osalta.
Alustan parannus takapihatestissä huomattava. Löytyy jämäkkyyttä sekä pehmeyttä kerrankin samassa paketissa.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
- Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
- Paikkakunta: Veteli
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
mikä nuiden jousien varaosanumero on ?, kuinka paljon jää ulosjoustoa nuilla jousilla?
JJJ-Service
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Varaosanumerot FOX-alustaisiin 1000 soveltuvista jousista:
706202068 etu
706202064 taka
Ulosjousto maksimi. Isoin parannus aiemmin puuttunut sisäänjousto, joka parantunut todella paljon lähtötilanteesta.
Uudet jousethan ovat vanhoja jousia pidemmät ja voimakkaassa puristuksessa jäykemmät sekä etujousissa myös
suurempi lankavahvuus. Tällä progressiivisuudella saadaan kaksi jäykkyysominaisuutta, eli hitaassa maastoajossa
pehmeä ja vauhdin kasvaessa tai hypätessä ja jousituksen puristuessa jousen jäykkyys kasvaa voimakkaasti.
706202068 etu
706202064 taka
Ulosjousto maksimi. Isoin parannus aiemmin puuttunut sisäänjousto, joka parantunut todella paljon lähtötilanteesta.
Uudet jousethan ovat vanhoja jousia pidemmät ja voimakkaassa puristuksessa jäykemmät sekä etujousissa myös
suurempi lankavahvuus. Tällä progressiivisuudella saadaan kaksi jäykkyysominaisuutta, eli hitaassa maastoajossa
pehmeä ja vauhdin kasvaessa tai hypätessä ja jousituksen puristuessa jousen jäykkyys kasvaa voimakkaasti.
-
- 4WD
- Viestit: 175
- Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
- Paikkakunta: Rauma
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Onko noi jouset kenties -15 mallisen 1000 Xmr vakio jouset väristä päätellen. Tollasia kun ei lisävaruste luottelossa ainakaan ole.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
-
- 6WD
- Viestit: 323
- Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Varaosatiskin kautta löytyy omalta jälleenmyyjältä.
Etujouset -15 1000XMR etujouset.
Takajouset -15 1000XXC etujouset.
XMR vakio takajousiin verraten saadaan XXC etujousilla taka-akselistolla paremmat jousto sekä jäykkyysarvot
tälle painolle ja saa pitää takakallistuksenvakaajankin paikoillaan.
Etujouset -15 1000XMR etujouset.
Takajouset -15 1000XXC etujouset.
XMR vakio takajousiin verraten saadaan XXC etujousilla taka-akselistolla paremmat jousto sekä jäykkyysarvot
tälle painolle ja saa pitää takakallistuksenvakaajankin paikoillaan.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
- Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
- Paikkakunta: Veteli
Re: XT-P T3 1000 harrastelua
Onko sulla jäykkyys arvot nuille vanhoille/uusille jousille ? käytitkös tuon laittees tehon mittauksessa ja jos niin millä kierroksilla oli paras teho ?
JJJ-Service