XT-P T3 1000 harrastelua

Tänne kuvalliset projekti selostukset
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Pultinkanta led-valot toimineet täysin moitteetta joissain rakenteluissa ja alaspäin suunnatessa tulee
kirkas valorengaskuvio maahan. Tähän ajattelin siistimmin saada asentumaan tällaisen puskurin alle,
kun sähkötkin kulkevat vakiona takaboxsin ylälaidan oikeassa reunassa.

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/9117

Takaboxin kansi toimii normaalisti. Mitä tuumaat takakaiteella PaJa? Jos tavaratelineen reunoja niin
en laittanut niihin, koska kiinnitysjakoa ei saanut järkeväksi sekä Can Am logokin menisi piiloon. :lol:
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Paluu 80 luvulle jolloin kovimmat jätkät laitto keltaiset ajovalot autoihinsa :mrgreen: (näki sumussa paremmin) :shock:
Hieno laite =D>
PaJa
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 04 Huhti 2013 16:34
Mönkijä:: Can-Am t3b
Paikkakunta: Oulu

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja PaJa »

Tavaratelineen reunaa juurikin tarkoitin. Vai että logot pittää näkyä ja juuri peitit brp:n logon :lol:
Kattelin vaan tuota kilpitelinettä että jääkö niin ulos että laatikkoa avatessa kilpi vastaisi alumiiniseen puskuriin.
Itse muokkasin siitä alkuperäisestä kilpitelineestä tuohon kanteen passaavan ja piti laittaa alhaalta ihan iholleen että kansi toimi.
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Aluksi testasin PaJa kilpeä suoraan laatikon kanteen, mutta avauskahvan lovi jää ahtaaksi käyttää tai
osui alempana juurikin tuohon mainitsemaasi alumiinipuskuriin. Nivelet nostaa kilven mukavasti
alumiinipuskurin ohi ja se BRP logokin näkyy alta.:wink: Myös BRP oma setti toimiva etenkin modattuna,
mutta ei täältä peräkylältä löytynyt hyllystä.

Arvaappa Pietu71 kenellä oli kultaisella 80-luvulla Abarthin nelivalokeula keltainen.. :mrgreen:
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Ohessa pätkää Raajärven ajotapahtumasta 2015. Suosittelen osallistumaan.
Tapahtuman järjestelyt toimivat kerrasta toiseen moitteetta ja maasto vaihtelevaa.

https://www.youtube.com/watch?v=Tr6uVpdFlHU
JMH1000
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
Paikkakunta: Veteli

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja JMH1000 »

Moro

Laitoin tuohon omaan nyt raajärven reissun jälkeen rjwc:n tupla vaimentimen ja ajellu autotunen kans karttaa niin kyllä sieltä herkkyyttä ja voimaa tulee pikkasen lisää (vakiona kiersi 7750 ja nyt 8000+) sekä + putkiston lämmöt tippu .
JJJ-Service
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 11:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Taitaa olla kierroksen rajoitin 8000. Huipputehothan tonnisessa on noin 7100-7200 joten ainak kun linttaat kaasun pohjaan ni pitäs kierrokset pysyy 7100-7300 huitteilla. Pienellä sijoituksella voimalinjaan 650 vastaa melkein tonnista. Onkohan kellään kokemusta tonniseen laitetusta Cvtekhistä.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
K-kettu
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Maalis 2015 08:38
Mönkijä:: Can-am 500 t3-15
Paikkakunta: Kuopio, Team kuramunat

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja K-kettu »

On kait siinä 650 ja tonnisen välillä oltava reiluhko tehoero.. Minä en suurta eroa huomaa omassa 500 vert kaverin 650 maxi mallia perätysten vertaillessa. Seuraava mönkijä on kyllä tonnisonni.. :D
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Aktiviteettia tullut tännekkin :lol:

Itse 650xmr (pätkä) sekä 1000xmr (pitkä) montulla ja maastoissa ajelleena pidin pätkän keveydestä syvässä suomaastossa,
mutta pitkän muhkea alavääntö, rauhallisempi ajettavuus sekä parempi eteneminen etenkin ojien ylityksissä
(ei hyppäävällä ajotavalla) vei voiton valinnassa.

Huhut kertovat useammankin tonnisen kytkinlinjan päivityksen olevan tulossa. :wink:

To be continued..
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Postipoika toi odotetun paketin. :D
Kuva

Viimeisissä ajoissa havainnut ongelmana laitteen madaltumisen lisävarustuksen tuoman painon johdosta.
Tätä tietenkin kompensoin esijännitystä tiukentamalla, mutta alustasta tuli todella kova ja kumipallomainen
jousen puristuessa liikaa kasaan. Painopiste myös muuttunut varustuksien myötä, joten jousen väliin tulevia tai
kiinnityspistettä muuttavia korotuspaloja en pitänyt itselle sopivana vaihtoehtona. Tutkin eri valmistajien
jousivakioita ja paperilla tilannetta parantavat jouset löytyivätkin yllättäen Can Am omasta mallistosta.

Korkeus vakiojousilla esijännitys 80-90% tiukalle säädettynä.
Kuva

Jousien vaihto kohtuu näppärä homma. Mönkijä nosturilla pohjapanssarinsa varaan ja koko pakettina irti.
Helpottaa paljon yläpään irroitus-asennustyötä kun uhraa yhden lenkkiavaimen taivuttamalla sen S-malliseksi.
Kun paketit irtaallaan niin jousipuristimella pikkuisen jousta kasaan ja sen jälkeen jousen esijännityskiekot
saa ruuvattua helposti auki ja jousien alalevyt pois. Kasaus käänteisessä järjestyksessä. Tolpat ja erityisesti
kierteet kannattaa pestä kunnolla purettuina ja muista rasvata kaikki holkit kasauksen yhteydessä.
Kuva

Valmiit pestyt paketit ja pikkuisen limeä tupsahti lisäsäiliöihinkin. :mrgreen:
Kuva

Korkeus uusilla jousilla esijännitys n.20-30% tiukalle säädettynä. Murroskulmat vielä todella inhimilliset
esimerkiksi 1000XMR verrattuna, joten uskon huolettomia ajoja olevan jatkossakin tiedossa korotuksen osalta.
Kuva

Alustan parannus takapihatestissä huomattava. Löytyy jämäkkyyttä sekä pehmeyttä kerrankin samassa paketissa.
Kuva
JMH1000
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
Paikkakunta: Veteli

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja JMH1000 »

mikä nuiden jousien varaosanumero on ?, kuinka paljon jää ulosjoustoa nuilla jousilla?
JJJ-Service
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Varaosanumerot FOX-alustaisiin 1000 soveltuvista jousista:
706202068 etu
706202064 taka

Ulosjousto maksimi. Isoin parannus aiemmin puuttunut sisäänjousto, joka parantunut todella paljon lähtötilanteesta.
Uudet jousethan ovat vanhoja jousia pidemmät ja voimakkaassa puristuksessa jäykemmät sekä etujousissa myös
suurempi lankavahvuus. Tällä progressiivisuudella saadaan kaksi jäykkyysominaisuutta, eli hitaassa maastoajossa
pehmeä ja vauhdin kasvaessa tai hypätessä ja jousituksen puristuessa jousen jäykkyys kasvaa voimakkaasti.
niklas_ve
4WD
Viestit: 175
Liittynyt: 19 Marras 2013 12:21
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 -13/15
Paikkakunta: Rauma

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

Onko noi jouset kenties -15 mallisen 1000 Xmr vakio jouset väristä päätellen. Tollasia kun ei lisävaruste luottelossa ainakaan ole.
Yamaha Grizzly 700 -13/15 ja Polaris Outlaw 50 -09
Ex Can-Am Outlander 1000 Xmr -14
Ex Yamaha Wolverine 450 -10
moottorijamppa
6WD
Viestit: 323
Liittynyt: 22 Helmi 2014 15:25

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja moottorijamppa »

Varaosatiskin kautta löytyy omalta jälleenmyyjältä.
Etujouset -15 1000XMR etujouset.
Takajouset -15 1000XXC etujouset.

XMR vakio takajousiin verraten saadaan XXC etujousilla taka-akselistolla paremmat jousto sekä jäykkyysarvot
tälle painolle ja saa pitää takakallistuksenvakaajankin paikoillaan.
JMH1000
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Joulu 2014 17:00
Mönkijä:: Can Am 1000XT-P T3
Paikkakunta: Veteli

Re: XT-P T3 1000 harrastelua

Viesti Kirjoittaja JMH1000 »

Onko sulla jäykkyys arvot nuille vanhoille/uusille jousille ? käytitkös tuon laittees tehon mittauksessa ja jos niin millä kierroksilla oli paras teho ?
JJJ-Service
Vastaa Viestiin