650 XMR

Tänne kuvalliset projekti selostukset
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Suurinpiirteen kaikilla on nappulamuovit menny. Mulla oli hajonnu yön aikana katoksessa. Ainaki se edellisellä kerralla oli kondiksessa ja kun seuraavan kerran painoin nappia niin hölökkäsi ku mielenköyhä.
□■
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Joo nyt on kolmannet menossa.
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Muutama kuva viime ajoista ja ruuvailuista...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

ja sitte oli pesu ja tarkastus...

Kuva

...lopputuolos oli tämä.

Kuva

Alapallo oli niin välijä, että melkein ois kohta kupista karannu ja raidetanko Canamaisesti mutkalla. Raidetankoja on kyllä hyvä pitää yksi pari varastossa, nii saa aina heti vaihtaa ku surahtaa mutkalle.

Kuva

Kuva

Lopuksi rasvaa nippoihin ja CanMulin neuvoa pitäs muistaa vielä noudattaa ja ottaa takaa vakaaja pois käytöstä.
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Nyt se on vihdoinkin testattu, kallistuksenvakain saa pitää paikkansa. Mun ajotyyliin sopii paremmin, että se on paikallaan.
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja TKT »

Soulost testas xmr:ää kanssa ilman tuota takakallistuksenvakaaja. Lopuutulos tais olla että ajelee edelleen vakaajan kanssa... Pitäis itekin tuota takavakaajaa testata jossain vaiheessa, kunhan ehtis ees ajelemaan jollokii... Mitenhän tuo mahtais käyttäytyä jos sinne teetättäis ohuemman vakaajan?? Herkistyiskö minkä verran mutta ei tulis kuitenkaan sit ihan lötkö?? Täytyykin tuota ajatusta tiedustella tutulta metallisorvarilta. :D
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Kyllähän siihen miedomman raudan sais, ku vihtis alkaa värkkään kohilleen. Tänään laitoin kuitenki orggis vakaajan takasi käyttöön ja samalla vaihdoin kokeeksi eri rengassarjan alle. Snorkkeliin on myös tilattu korotussarja mallia BRP, ei ollu maassa yhtään, saapa nähä millon tulee...


...laina kengissä

Kuva

Kuva
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Snorkkelin korotus torvikin saapui pitkän odotuksen jälkeen ja kerkesin asentaa sen paikoilleen ennen Paljakan reissua. Samalla päivitin keulan LED- valoja, nyt saa syksy tulla :D .

ja sitte kuvia...

Kuva

Kuva

Kuva

Ebaystä tilasin ledivaloille tuommosia säädettäviä kiinikkeitä ja yhteen pariin tehtiin CNC-koneella vielä yksi säätö lisää. Näillä on helppo asentaa valot esim. puskuriin.

Kuva

Paljakan reitti käytiin kiertämässä 6 koneen voimin, hauskaa ja märkää oli. Aikaa meni kaikki 12h, toki monta tuntia tuhlaantui vuokramönkijän juonitellessa, mutta vuokraamolle iso kiitos hyvästä palvelusta ja monista vaihtomönkijöistä =D>

Kuva
polaristraktori
6WD
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Syys 2013 17:15
Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
Paikkakunta: kajaani

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja polaristraktori »

Onk viteoo miten märkää?
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

näytti uudessa mutaRenessä olevan kelkoista tuttu "Mountain-kahva", niin siittä se ajatus sitte lähti... ja käy se myös juniorille kauhukahvasta :D

Kuva
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

200h huolto olis tehty, että taas saa päästää menemään...

Kuva
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

pikku2 kirjoitti:näytti uudessa mutaRenessä olevan kelkoista tuttu "Mountain-kahva", niin siittä se ajatus sitte lähti... ja käy se myös juniorille kauhukahvasta :D

Kuva
Mielenkiintoinen lisävaruste. Kerrotko tuosta toteutuksesta hieman lisää? Mitä tuolla kumin sisällä on?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Tuo on Ski-Doo Summitin orggis remmi. Siinä on vaan peltiset tankokiinnikkeet ja remmi on samanlaista värkkiä kuin kuormaliina ja kumiputki päällä. Joskus tehtiin kelkkoihin nuita kaapelista tai kapeasta kuormaliinasta ja kumiletkua päälle. Kiinnikkeet oli jonku vanhan ohjaustangon välituesta.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

OK. Eli se joustaa jonkin verran kiinniotettessa?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Joo kyllä se joustaa. Polariksen uudessa mutahirviössäkin näyttää samanlainen remmi olevan.
pikku2
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 19 Tammi 2012 16:37
Mönkijä:: G2
Paikkakunta: Alavieska

Re: 650 XMR

Viesti Kirjoittaja pikku2 »

Sain viimeinkin aloitettua pitkään suunnitelmissa olleen pakoputki projektin. Vuosia hyllyssä ollut tonnisen TL Suikin vaimennin sai uuden elämän mönkijä käytössä. Vaimentimen lyhensin 30 senttiseksi ja alkukäyrä tuli kahdesta 45:sta irtomutkasta moottorijampan oppien mukaan :D . Kipinäsihtiä pitäs vielä pyöräyttää sorvissa, että mahtuu putkeen sisälle ja pari saumaa hitsata, niin pääsee koekäyttään.

Saapa nähdä kauanko tuo hiilikuitunen Leovince kestää mutakylpyjä ja risukkoa... mutta täytynee tehdä sitte uudet kuoret, jos porsii...

Kylläpä se sinne asettuu.

Kuva
Vastaa Viestiin