650 XMR
650 XMR
Laitampa vähä ihtekki juttua mönkijän rakentelusta, jos porukkaa kiinnostaa kuvia kahtella. Konehan on Outlander 650 XMR jota oon tässä vuoden aikana "parannellu"ja varustellu ihtelle mieluiseksi.
Homma lähti liikkeelle puskulevyn kiinnikkeestä, jonka laitoin runkoa vasten, eli panssarin alle. On tullut vastaan myös semmosia versioita missä tuo on lätkästy vain panssarin päälle.
Keulasta löytyy jo kolmas versio työvaloista ja vinssinkoukun taakse laitoin semmosen kumitopparin tai mikä nyt onkaan. Ajovalot oli aivan pakko kalvottaa tummiksi, ku näytti niin hyvälle
Tarakalle askartelin sammuttimelle kunnon telineen ja laitoin sille kaveriksi MAXimalleista tutun pienen laatikon. Laatikko passaa kiinnikkeisiin myös "väärinpäin", ku leikkaa pohjasta ylimääräiset haitat pois.
Ohjaustankoon tehtiin Ski-Doon alkuperäisestä koropalikasta jyrsimällä 1" korotukset, joka muutti ajoasentoa yllättävän paljon mukavammaksi, mm. seisaaltaan ajettaessa. Puhelimelle tuli telineeksi Givin versio aiheesta.
jatketaan juttua myöhemmin...
Homma lähti liikkeelle puskulevyn kiinnikkeestä, jonka laitoin runkoa vasten, eli panssarin alle. On tullut vastaan myös semmosia versioita missä tuo on lätkästy vain panssarin päälle.
Keulasta löytyy jo kolmas versio työvaloista ja vinssinkoukun taakse laitoin semmosen kumitopparin tai mikä nyt onkaan. Ajovalot oli aivan pakko kalvottaa tummiksi, ku näytti niin hyvälle
Tarakalle askartelin sammuttimelle kunnon telineen ja laitoin sille kaveriksi MAXimalleista tutun pienen laatikon. Laatikko passaa kiinnikkeisiin myös "väärinpäin", ku leikkaa pohjasta ylimääräiset haitat pois.
Ohjaustankoon tehtiin Ski-Doon alkuperäisestä koropalikasta jyrsimällä 1" korotukset, joka muutti ajoasentoa yllättävän paljon mukavammaksi, mm. seisaaltaan ajettaessa. Puhelimelle tuli telineeksi Givin versio aiheesta.
jatketaan juttua myöhemmin...
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 17:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: 650 XMR
Kuvia on aina kiva kattella ...ja jos sattuu olemaan vielä tekstiäkin sopivasti mukana tarinaa kertomassa niin hienoa .
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: 650 XMR
Itsellä on pysynyt suhteellisen vakiona lukuun ottamatta 4 kpl led-valoja, jotka tuli viriteltyä. Lisäksi astinlaudat on nyt leikattu rälläkällä ja korvattu paksulla kumilla reunojen osalta. Alkuperäiset astinlaudat =
Uusin hankinta on 1/2" tuuman spacerit eteen ja taakse. Saisi vähän tuota kaatumatautisuutta poistumaan.. turhan herkkä kellahtamaan rinteissä.
Uusin hankinta on 1/2" tuuman spacerit eteen ja taakse. Saisi vähän tuota kaatumatautisuutta poistumaan.. turhan herkkä kellahtamaan rinteissä.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: 650 XMR
Joo kyllähän nämä aika herkästä yrittää kuskin pukittaa. Minäki meinasin ensin vaihtaa levittävämmät vanteet, mutta tuli sitte tilattua tuumaset spacerit Duelilta. Osaksi sen takia ku oon haaveillu vanteiksi G2 beadlockeja, mutta on niillä vielä niin tajuttoman suolanen hinta... Ja sitte vielä jos hieroo niitä jotain kiviä vasten, niin itkuhan siinä tulee
Takapöntöstö piti lämpöpellit ottaa heti pois, ku meinas olla aina tulet siellä välissä. Pörinäputki ois tieten kaikinpuolin parempi, mutta ei taija takuu antaa laittaa. Niin ja työvaloksi tuli Motonetista tuommonen pitkällä valokeilalla oleva tuikku ja takaperälle Canan orggis panssarit. Nuo pellinlipareet ja spacerit pitäs vielä ottaa pois ja käyttää mustassa pulverissa.
Seuraavaksi vois siirtää edestä nuo ledit sivuille ja laitaa vanhat valot takasi keulaan. Nuissa nykyisissä on aika leveä valokeila, niin vois toimia ihan hyvin.
...ja kuvista ku kahtoo, niin kannattas tieten pestäkki tuo keksintö...
Takapöntöstö piti lämpöpellit ottaa heti pois, ku meinas olla aina tulet siellä välissä. Pörinäputki ois tieten kaikinpuolin parempi, mutta ei taija takuu antaa laittaa. Niin ja työvaloksi tuli Motonetista tuommonen pitkällä valokeilalla oleva tuikku ja takaperälle Canan orggis panssarit. Nuo pellinlipareet ja spacerit pitäs vielä ottaa pois ja käyttää mustassa pulverissa.
Seuraavaksi vois siirtää edestä nuo ledit sivuille ja laitaa vanhat valot takasi keulaan. Nuissa nykyisissä on aika leveä valokeila, niin vois toimia ihan hyvin.
...ja kuvista ku kahtoo, niin kannattas tieten pestäkki tuo keksintö...
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 02 Huhti 2011 18:06
Re: 650 XMR
Millanen tuo duelin spaceri setti on ?
Tuleeko pultit mukana?
Tuleeko pultit mukana?
Re: 650 XMR
Se on ihan hyvä sarja, kaikki tarvittava tuli mukana. Kiekot myydään pareittain, eli täys kierros oli muistaakseni satkun luokkaan lähtöhinnalta.
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: 650 XMR
Tilasin mönkijävarikolta spacerit xmr:ään ja kyllä voin sanoa, että oli hyvä ostos. Nuo alkuperäiset renkaat ovat profiililtaan niin pyöreät ja muutenkin kaposet renkaat, että kaatumatautisuutta on liikaa. Nyt on paljon mukavampi ajella.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
Re: 650 XMR
Monta kertaa muovihitsattu astilautaki otti niin kovasti ihteensä, että piti laittaa jo alumiini lattaa taakse tueksi ja samalla leikoin niitä vielä avarammaksi. Näköjään tulee joka tällin jälkeen niitä aina pikkusen leikattua...että saapa nähä loppuuko nuista ens kesään mennessä jo materiaali kesken ja kuvahan on otettu siltä paremmalta puolen.
Seuraavaksi vois värkätä vinssille langattoman kapulan ja tuohon taustalla näkyvään Kiinanihmeeseen pitäs vaihtaa uusi johtosarja.
Meni etupolttimolta oikoseen ja sulas johdot valokatkasialle asti että katkaisijastaki tuli entinen. Tuli kiire siepata poika pois kyytistä ku rupes katteiden alta nouseen sankka savu...
Mutta kävin hakemassa takuuseen uutta osaa ja kohta mennään taas ja se takuuhan toimii näissä vehkeissä todella loistavasti.
Seuraavaksi vois värkätä vinssille langattoman kapulan ja tuohon taustalla näkyvään Kiinanihmeeseen pitäs vaihtaa uusi johtosarja.
Meni etupolttimolta oikoseen ja sulas johdot valokatkasialle asti että katkaisijastaki tuli entinen. Tuli kiire siepata poika pois kyytistä ku rupes katteiden alta nouseen sankka savu...
Mutta kävin hakemassa takuuseen uutta osaa ja kohta mennään taas ja se takuuhan toimii näissä vehkeissä todella loistavasti.
Re: 650 XMR
Warnin sarja asennettuna. Kaukosäätimen laitoin ohjaustankoon ja toivottavasti pysyy tuossa menosa mukana. Tuolle lähettimen purkille piti oikein tosissaan mettiä "kuivaa" asennuspaikkaa ja tuonne mittariston alle se mahtu oikein hyvin. Tuskimpa tuokaan purkki kovin ranttu voi vedelle olla, ku mönkijään on tarkotettu, mutta ompahan nyt ku ohjeissa käskettiin laittaa...
Re: 650 XMR
No joo, välillä takuuhommia Canastenkin kanssa. Isän 5-satku G2:sen vein huoltoon mystisten käyntiongelmien takia, välillä käy kylmänä yhdellä ja lämpinäki joskus vedot loppuu. Samalla sain itselleni takuuseen uuden discovalokatkaisijan kahvanlämppäreille. Siittä mureni kiinnikkeet jo kesällä, mutta nyt vasta meni asia läpi, koska Jenkit oli valittanut niin paljon heikosta muovin laadusta ja saaneet uusia katkaisijoita takuuseen.
Tuosta se meni poikki ajon aikana, eikä siihen kolahtanut mikään. Muovi oli vaan murentunut pikku palasiksi.
Uuteen osaan laitettiin vielä Wurttilaista muoviliimaa alapuolelle tueksi.
Tuosta se meni poikki ajon aikana, eikä siihen kolahtanut mikään. Muovi oli vaan murentunut pikku palasiksi.
Uuteen osaan laitettiin vielä Wurttilaista muoviliimaa alapuolelle tueksi.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: 650 XMR
Mulla on sama ongelma muovin kestävyyden kanssa... Täytyy vissiin sekin asia hoitaa kuntoon ennekuin takuu loppuu... Onks xmr:ä toiminu muuten hyvin??
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
-
- 4WD
- Viestit: 200
- Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
- Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
- Paikkakunta: Pori
Re: 650 XMR
Noilla muoveilla (varsinkin tummemman värisillä) on se ikävä ominaisuus, että ne uv-säteiden vaikutuksesta tahtovat murentua. Niitä ei kuitenkaan voi aina pitää varjossakaan, mutta mahtaiskohan auttaa jos ne peittäis vaaleammalla värillä/kalvolla? Mulla kävi aikoinaan myös moottorikelkan muoveissa kesän aikana tuontyyppinen haurastuminen, joten peittää niitä ainakin voi kesän ajaksi. Nykyään taitaa silti olla materiaalitkin vähän parempia, kuin ennenvanhaan. Tällainen tuli mieleeni kun luin tekstejänne noista muovileluista, joita mönkijöissäkin on käytetty.
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!
Re: 650 XMR
Kyllähän tuo aurinko muovia(kin) haurastuttaa, mutta ei tässä tapauksessa. Mönkijää säilytetään lämpimässä tallissa vuoden ympäri, eli aina tallissa, jos ei ole ajossa. Huomaa muovien laadussa selvän eron, ku vertailee esim. 500:sen ja Xmr:n astinlautoja... mutakana on vähä uudempi, niin siinä on paljon pehmeämmän oloista muovia...
Hyvin tuo Xmr:rä on toiminut. Ainut murhe on ollut rungosta kuuluva narina ja pauke, mutta siihen oli syynä löysällä olevat takavakaajan kiinnikkeet. Tuossa pienemmässä on ollut noita käynti ongelmia, vaikka sillä on ajettu vaan 24h. Oisko käytön puutetta...
Hyvin tuo Xmr:rä on toiminut. Ainut murhe on ollut rungosta kuuluva narina ja pauke, mutta siihen oli syynä löysällä olevat takavakaajan kiinnikkeet. Tuossa pienemmässä on ollut noita käynti ongelmia, vaikka sillä on ajettu vaan 24h. Oisko käytön puutetta...