Piranha Crosskart 1000cm3
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Kiitoksia vaan tiedosta. Ite rupesin jo ajattelemaan, että tuliko sitä ostettua liian kapeet vanteet, mutta eiköhän nuo sitten ihan hyvät ole.
Pitää katsella mitkä kumit sitä tilailis. Meinaa tämän projektin kanssa olla vähä rahat tiukilla, kun omasta pussista olen kaikki ite maksanut. Ei oo tämmösellä 17 vuotiaalla opiskelijalla mitään säännöllisiä tuloja niin kesätyörahoilla on tähän asti menty. Noh, kohtahan nuo koulut loppuu niin pääsee hankehommiin taas.
Pitää katsella mitkä kumit sitä tilailis. Meinaa tämän projektin kanssa olla vähä rahat tiukilla, kun omasta pussista olen kaikki ite maksanut. Ei oo tämmösellä 17 vuotiaalla opiskelijalla mitään säännöllisiä tuloja niin kesätyörahoilla on tähän asti menty. Noh, kohtahan nuo koulut loppuu niin pääsee hankehommiin taas.
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Moro tännekkin pitkästä aikaa! Projekti ei ole ihan älyttömästi edistynyt viimepäivityksestä aikaan nähden, mutta on kuitenkin jotakin tehty. Kesä meni töissä enkä saanut tehtyä juuri mitään. Koulussa oli alkusyksystä muita hommia aikapaljon, Niin tämä ei oikein edistynyt. Syyskuun lopussa sain autokortin ja vein Crosskartin koululle. Koululla kerkesin moottorin kiinnikkeitä ja jotain pientä rakentelemaan ennen kun piti työharjoitteluun lähteä 5 viikoksi.
Kuvat kuitenkin kiinnostaa niin jatketaan niillä. Kuvat otettu puhelimella ja osa on vähän tärähtäneitä, mutta kai nuista selvän saa?
Moottorin kiinnikkeet on vielä kesken.
Tässä vaiheessa ollaan nyt:
Ylempiä takatukivarsia tuli muokattua kun keväällä viimesenä koulupäivänä tuli hutastua vähän tökeron näkoisesti nuo.
Takanapoihin hitsasin laakeripesät kiinni. Sorvasin laakereiden kokoiset holkit pesiin hitsauksen ajaksi, ettei mene soikeaksi.
Kesällä tilasin jenkeistä hammastangon. Hintaa tuli tullien ja postikulujen kanssa parisataa
Kiinnikkeet on vielä vähän kesken.
Nyt ollaan melkolailla tässä vaiheessa:
Jarrupolkimelle ja sylintereille rakentelin tommosen. Tulee jarrubalanssin säätökin tuohon. Kaasu ja kytkinpolkimetkin on tehty, mutta ei taida olla kuvia niistä.
Amiskalla aikuispuolella yks kaveri joka on turboautoja rakennellu nii oli sitä mieltä, että vaparina tällä ei kerkee mihinkään, niin pitäs turbottaa. Nooh se sitte rakenteli turbopakosarjan mulle ja sain yheltä toiselta kaverilta halvalla tommosen pikku garrettin. Sitte tuli tehtyä painekotelokin. Alkuun tämä tulee kuitenkin olemaan ihan vapari, koska tehot varmasti riittää kyllä alkuun vaparinakin ja turbon kanssa pitäs puristuksia laskee moottorista ja kaasareiden säätö olis aikaiso homma + Paljon muuta väsäilyä ja muokkailua.
Joululahjaksi sain Sparcon sprint keinonahkaisen kuppipenkin. Ei ole tullut otettua näköjään kuvia siitä, mutta tämän näköinen se on:
Nyt pitäs penkille tehdä kiinnikkeet, niin saisi katsottua ratille ja polkimille oikeat paikat. Rahatilanne meinaa vähän rajottaa rakentamista. (N) Pitäs hankkia vielä renkaat, iskarit, ratti, turvavyöt ja kaikenlaista sähkö ja polttoaine yms. hilpettä ostella.
Kuvat kuitenkin kiinnostaa niin jatketaan niillä. Kuvat otettu puhelimella ja osa on vähän tärähtäneitä, mutta kai nuista selvän saa?
Moottorin kiinnikkeet on vielä kesken.
Tässä vaiheessa ollaan nyt:
Ylempiä takatukivarsia tuli muokattua kun keväällä viimesenä koulupäivänä tuli hutastua vähän tökeron näkoisesti nuo.
Takanapoihin hitsasin laakeripesät kiinni. Sorvasin laakereiden kokoiset holkit pesiin hitsauksen ajaksi, ettei mene soikeaksi.
Kesällä tilasin jenkeistä hammastangon. Hintaa tuli tullien ja postikulujen kanssa parisataa
Kiinnikkeet on vielä vähän kesken.
Nyt ollaan melkolailla tässä vaiheessa:
Jarrupolkimelle ja sylintereille rakentelin tommosen. Tulee jarrubalanssin säätökin tuohon. Kaasu ja kytkinpolkimetkin on tehty, mutta ei taida olla kuvia niistä.
Amiskalla aikuispuolella yks kaveri joka on turboautoja rakennellu nii oli sitä mieltä, että vaparina tällä ei kerkee mihinkään, niin pitäs turbottaa. Nooh se sitte rakenteli turbopakosarjan mulle ja sain yheltä toiselta kaverilta halvalla tommosen pikku garrettin. Sitte tuli tehtyä painekotelokin. Alkuun tämä tulee kuitenkin olemaan ihan vapari, koska tehot varmasti riittää kyllä alkuun vaparinakin ja turbon kanssa pitäs puristuksia laskee moottorista ja kaasareiden säätö olis aikaiso homma + Paljon muuta väsäilyä ja muokkailua.
Joululahjaksi sain Sparcon sprint keinonahkaisen kuppipenkin. Ei ole tullut otettua näköjään kuvia siitä, mutta tämän näköinen se on:
Nyt pitäs penkille tehdä kiinnikkeet, niin saisi katsottua ratille ja polkimille oikeat paikat. Rahatilanne meinaa vähän rajottaa rakentamista. (N) Pitäs hankkia vielä renkaat, iskarit, ratti, turvavyöt ja kaikenlaista sähkö ja polttoaine yms. hilpettä ostella.
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Todella mahtavaa toimintaa!!!
Pitkään aikaan kun ei ole foorumilla pörrännyt, niin nyt oli sit lueskeltavaa ja katseltavaa oikein kunnolla
Pitkään aikaan kun ei ole foorumilla pörrännyt, niin nyt oli sit lueskeltavaa ja katseltavaa oikein kunnolla
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Hyvältä näyttää, tulipa hankittua piirrustukset tän myötä myös itselle. Miten härveli edistynyt?
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Joo on taas jotain pientä saatu aikaseksi. On ollut paljon kiireitä, kun pitänyt treenata nuorten hitsauksen SM-kisoihin ja ammattitaidon Taitaja kisoihin. Noh hitsaus kisoissa olin viides ja Taitajakisat alkaa nyt tulevana tiistaina. Toissa viikko oli viimenen mahdollinen viikko rakentaa koululla tätä, mutta on saatu senverran hyvin aikaiseksi, että loput saa kyllä kotona tehtyä. Heinäkuuussa on kuitenkin lähettävä inttiin, niin tämä valmistuu kyllä luultavasti vasta intin jälkeen. Nyt kuitenkin kuviin ja siihen mitä olen saanut tehtyä:
Tuli huomattua, että runko on vähän lyhyenpuoleinen ja penkkiä ei saisi riittävän kauaksi polkimista ja joutuisi polvet koukussa ajelemaan, niin ajattelin sitten lyödä rungon poikki ja jatkaa sitä 175mm. Samalla tein vähän käsille enemmän tilaa ja rungon yläputket tein kans siten, että tulee pidemmällekkin kuskille päälle enemmän tilaa. Rungosta hitsasin myös kaikki vasta hepissä olleet osat kunnolla kiinni. Olen siis edellisen päivityksen jälkeen vain parin viikon verran päässyt koululla tätä rakentamaan, niin ei ole älyttömästi edistynyt.
Sitten tein alumiinista polttoainetankin, joka istuu tuonne runkoputkien väliin siististi.
Tankilta lähtee polttoainalinjat AN-nipoilla bensapumpulle, joka pumppaa keruusäiliöön bensaa josta tulee paluulinja tankkiin. Keruusäiliöltä menee painovoiman avulla kaasareille polttoaine. Tällä systeemillä on helppo vaihtaa ruiskukoneelliseen, jos joskus tarve vaatii. Keruusäiliökin on jo tehty, mutta kuva näkyy puuttuvan.
Ei sitä sillon parivuotta sitten kun tätä alkoi rakentamaan, olisi uskonyt miten työläs se on kuitenkin rakentaa, kun kaiken haluaa tehdä mahdollisimman hyvin ja itse . Noh ei puutu enää, kuin loput.
Tuli huomattua, että runko on vähän lyhyenpuoleinen ja penkkiä ei saisi riittävän kauaksi polkimista ja joutuisi polvet koukussa ajelemaan, niin ajattelin sitten lyödä rungon poikki ja jatkaa sitä 175mm. Samalla tein vähän käsille enemmän tilaa ja rungon yläputket tein kans siten, että tulee pidemmällekkin kuskille päälle enemmän tilaa. Rungosta hitsasin myös kaikki vasta hepissä olleet osat kunnolla kiinni. Olen siis edellisen päivityksen jälkeen vain parin viikon verran päässyt koululla tätä rakentamaan, niin ei ole älyttömästi edistynyt.
Sitten tein alumiinista polttoainetankin, joka istuu tuonne runkoputkien väliin siististi.
Tankilta lähtee polttoainalinjat AN-nipoilla bensapumpulle, joka pumppaa keruusäiliöön bensaa josta tulee paluulinja tankkiin. Keruusäiliöltä menee painovoiman avulla kaasareille polttoaine. Tällä systeemillä on helppo vaihtaa ruiskukoneelliseen, jos joskus tarve vaatii. Keruusäiliökin on jo tehty, mutta kuva näkyy puuttuvan.
Ei sitä sillon parivuotta sitten kun tätä alkoi rakentamaan, olisi uskonyt miten työläs se on kuitenkin rakentaa, kun kaiken haluaa tehdä mahdollisimman hyvin ja itse . Noh ei puutu enää, kuin loput.
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Edgen foorumilta muutamia prokkiksia selailleena huomannu että aika moni on lopulta jatkanut ohjaamon pituutta, täytyy varmaan varautua jo ennakkoon ja tehdä suoraan näin.
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Joo niin kannattaa jatkaa. Suosittelen myös moottoritilaa jatkamaan, niin ei tule niin tökerön näköinen.
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 17:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Mites täällä edetään.?
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Moro!
Kesä on vierähtänyt, töissä ollut kiireitä ja kaikki vähäinen vapaa aika on mennyt yhden mersu projektin kanssa, niin tähän en ole juurikaan kerennyt koskemaan. Kesälomaa en kerennyt pitää koko kesänä, mutta nyt loppui työsopimus ja duunipaikka vaihtuu, niin pidän vähän lomaa tässä välissä ja toivottavasti kerkeisi tätäkin rakentelemaan. Toukokuussa voitin Taitajakisoissa Suomenmestaruuden levy-ja hitsaus alalla ja valmistuin levyseppähitsariksi, niin se myös on sekoittanut pakkaa. Nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan rahat kasassa iskareihin ja muihinkin kalliimpiin osiin ja projekti rupeaa edistymään, kunhan saan tuon mersuni liikenteeseen.
Kesä on vierähtänyt, töissä ollut kiireitä ja kaikki vähäinen vapaa aika on mennyt yhden mersu projektin kanssa, niin tähän en ole juurikaan kerennyt koskemaan. Kesälomaa en kerennyt pitää koko kesänä, mutta nyt loppui työsopimus ja duunipaikka vaihtuu, niin pidän vähän lomaa tässä välissä ja toivottavasti kerkeisi tätäkin rakentelemaan. Toukokuussa voitin Taitajakisoissa Suomenmestaruuden levy-ja hitsaus alalla ja valmistuin levyseppähitsariksi, niin se myös on sekoittanut pakkaa. Nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan rahat kasassa iskareihin ja muihinkin kalliimpiin osiin ja projekti rupeaa edistymään, kunhan saan tuon mersuni liikenteeseen.
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Onnittelut SM-mestaruudesta! Aikoinaan itsekin Taitaja-kisoissa olin mutta "jonkin verran" huonommalla sijoituksella
On kyllä melkoinen projekti sinun ikäisellesi. Ei ihan jokaiselta ukolta tuollainen laite synny.
On kyllä melkoinen projekti sinun ikäisellesi. Ei ihan jokaiselta ukolta tuollainen laite synny.
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Moro vaan! Ei oo taaskaan tullut päiviteltyä aikoihin. Pikkuhiljaa on taas jotain saatu aikaan. Eilen kävin ammattikoululla esittelemässä tätä, kun opettajat pyysivät. Siellä kävi 8 luokkalaisia tutustumassa tiloihin ja kertoilin vähän omia näkemyksiä koulusta ja metallialasta. Tuli siinä otettua sitten muutama kuvakin. Rakenteluvaiheessa näemmä päässyt kuvien otto unohtumaan
Loppuunsa aika vähän on taas edistynyt, mutta jotain listaa mitä on tehty:
-penkin kiinnikkeet sain valmiiksi.
-Ohjaus on saatu siltä osin valmiiksi, että kääntyy ratista.
-Takaiskarit tuli ja laitoin ne jo hollille. Englannin maahantuojalla ei ollut vielä sopivan mittaisia iskareita eteen varastossa, mutta tilaan heti kun on.
-Syylärin tuli Hollannista. Ihan hyvän kokoinen ja laatu tuntu olevan ihan kohtuullinen hintaansa nähden (noin 70 euroa toimitettuna kotiovelle). Honda civicistä olevinaan peräisin, mutta siitä en oo kyllä ihan varma.
Nyt pitäs etuiskareille kiinnikkeet rakennella, jarruletkut, sähköt, syylärille putket ja polttoaine linjat vetää niin alkais olla valmistuminen aika lähellä.
Onnistuin vaan murtamaan ranteen ja jouluun asti on saikkua, niin on aikaa rakennella. Tosin se on aika hidasta ja vaikeeta yhdellä kädellä
Loppuunsa aika vähän on taas edistynyt, mutta jotain listaa mitä on tehty:
-penkin kiinnikkeet sain valmiiksi.
-Ohjaus on saatu siltä osin valmiiksi, että kääntyy ratista.
-Takaiskarit tuli ja laitoin ne jo hollille. Englannin maahantuojalla ei ollut vielä sopivan mittaisia iskareita eteen varastossa, mutta tilaan heti kun on.
-Syylärin tuli Hollannista. Ihan hyvän kokoinen ja laatu tuntu olevan ihan kohtuullinen hintaansa nähden (noin 70 euroa toimitettuna kotiovelle). Honda civicistä olevinaan peräisin, mutta siitä en oo kyllä ihan varma.
Nyt pitäs etuiskareille kiinnikkeet rakennella, jarruletkut, sähköt, syylärille putket ja polttoaine linjat vetää niin alkais olla valmistuminen aika lähellä.
Onnistuin vaan murtamaan ranteen ja jouluun asti on saikkua, niin on aikaa rakennella. Tosin se on aika hidasta ja vaikeeta yhdellä kädellä
Viimeksi muokannut jjjuksi, 01 Joulu 2016 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Milläs nimikkeellä iskunvaimentimet kulkee ja mistä niitä saa. FOX tekemät ilmeisesti? Löytyykö niistä säätöjä jne? Ja missäs hintaluokassa liikutaan?
Hyvältä näyttää , alkaa muistuttaan ajettavaa liukasliikkeistä laitetta
Hyvältä näyttää , alkaa muistuttaan ajettavaa liukasliikkeistä laitetta
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Fox airshock nimikkeellä nuita myydään. Nimi on siinä mielessä outo, ettei näihin laiteta ilmaa, vaan puhdasta typpeä. Voidaan säätää puristusta ja palautusta shimmileyillä. Jousen esijännitys säädetään näissä typen paineella. Suomeen toimitettuna oli noin 550e pari + noin 50e postitus. http://www.prolinx.biz/ Tuolta tilasin.
https://www.youtube.com/watch?v=zF4naOw2yho Tässä videolla näkyy iskarin rakenne. Tuolla äijällä on muuten youtube kanavallaan mielenkiintoinen projekti, kun rakentaa vähän Polaris RZR muistuttavan laitteen moottoripyörän koneella varustettuna.
https://www.youtube.com/watch?v=zF4naOw2yho Tässä videolla näkyy iskarin rakenne. Tuolla äijällä on muuten youtube kanavallaan mielenkiintoinen projekti, kun rakentaa vähän Polaris RZR muistuttavan laitteen moottoripyörän koneella varustettuna.
Re: Piranha Crosskart 1000cm3
Edistyy...
Kojelaudan sain tehtyä ja siihen hommasin mittariston missä on perus nopeusmittari, kierrosmittari, pari trippimittaria ja perus kilometri ja tuntimittarit.
Sähköjäkin sain sen verran aloteltua, että kipinä tulee ja lähtee jo napista käyntiin kunhan vaan saa kaasareihin bensaa. Tankille ei oo vielä kiinnikkeitä ja bensapumpulle paikka tekemättä.
Syylärille sain jo kunnon kiinnikkeet hitsailtua myös. Jarruputket ja muut nippelit hommasin, ja alottelin jo vetämisen ja etujarru linjat ois jo vedetty, kunhan sais nuo "pedalboxit" kiinniteltyä.
Jatketaan harjoituksia
Kojelaudan sain tehtyä ja siihen hommasin mittariston missä on perus nopeusmittari, kierrosmittari, pari trippimittaria ja perus kilometri ja tuntimittarit.
Sähköjäkin sain sen verran aloteltua, että kipinä tulee ja lähtee jo napista käyntiin kunhan vaan saa kaasareihin bensaa. Tankille ei oo vielä kiinnikkeitä ja bensapumpulle paikka tekemättä.
Syylärille sain jo kunnon kiinnikkeet hitsailtua myös. Jarruputket ja muut nippelit hommasin, ja alottelin jo vetämisen ja etujarru linjat ois jo vedetty, kunhan sais nuo "pedalboxit" kiinniteltyä.
Jatketaan harjoituksia