Hondanche V4 800Fi

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Joo... pitkä tarinahan siitä tulee, varsinkin kun alkaa muistelemaan kaikkea taakseppäin jälkeenpäin
Tuli tuossa muinoin ostettua uutena tollanen Comanche Bull III 550Efi , vaimon siskonmies ja lanko kun sai houkuteltua moiseen mönkijöintiin. Hääppöinen vehjehhän ei kyseessä ole sellaisenaan , halpa kuitenkin kuin saippua.
Tarinan varrelle sattuu monenlaista "Parannusta" , monenmoista korjausta ja hieman virittämistäkin. :twisted:
Kaikkeahan sitä ei muista tietenkään kertoa oikeassa järjestyksessä, mutta kuva tietenkin kertoo paljon, ja koitan niitä lisäillä sitä mukaan.
Mukaan mahtuu monenlaista kommervenkkiä ja on monta väliaikaistakin patenttia , mutta ei niistä kuitenkaan jaaritella. Tulisi liian pitkä tarina.
Mönkijää on rakennettu rahaa säästämällä, kierrättämällä kaikki mahdollinen mitä voi , ostamalla kaiken mahdollisimman halvalla , eli budjetti laite kyseessä , antakaa sille armoa


Hieman laitteesta vakiona eli Mönkijän erinäisiä heikkouksia ja hyvääkin:

Huonoa:
Alkuperäinen sähköistys ( korjattavissa )
Kasaushuolellisuus ( ilmiselvää hintaluokassa )
Jäykkä ajaa pehmeässä koska ei tehostinta
Alkuperäisen variaattorin ilmanotto kohtuu alhaalla
Vaihteiston ja perien huohotinputket murtuivat alkumetreillä vedenpitämättömiksi
Alusta aivan liian jäykkä alle 100h ajettuna

Hyvää:
Neliveto järjestelmä (sama kuin pollessa)
Kevyt paino
Hinta
Etuakselin sijainti, pieni etuylitys
Taka-akselin sijainti , pieni ylitys
Moottorin luonne
Variaattorin toiminta
rasvanipat melkein jokapaikassa mihin ne oli keksinyt ne survoa
TODELLA pieni hidas puoli ;)

Sitten asiaan:
Kipinähän meinasi ihan sammua heti ensimmäiselle oikealle ajoreissulle kun Can-Amin johdatuksella lähdettiin kokeilemaan pehmeään vakiovarustuksella ja rengastuksella. Taisi työvalot olla ainoa asia joka oli asennettu.
Siinä ei paljoa hymyilyttänyt kun istutti sen heti ensimmäiseen pehemeään mahasta kiinni. Siitä lähti heti kättelyssä idea , kuinka paljon voi tällaista parannella menon parantamiseksi.
Tässä kohtaa voi tietenkin mainita että olihan ne alkuperäiset renkaat surkeat
Kuva
Kuva

Ensimmäiseen parannukseen kuului oleellisesti rengastus. Tottakai mielessä kävi jo alussa että pitäähän niiden 27" olla , järki kuitenkin päässä kun oli tuolloin , hommasin Duro Buffalot 19mm harjalla 26" versiona.
Meno halut parani oleellisesti ja mielenkiinto lajiin alkoi kasvaa. Vaikka kyseessä onkin ollut enemmän sukulais ja kaveri rintamalla, on meidän kalusto suoraan sanottuna vielä vaatimatonta verrattuna muihin harrastaja porukoihin.
Noh, kaikki kuitenkin alkaa aina pikkuhiljaa
Kuva

Ajeluja järjestettiin aina kun oli mahdollista , siinä kerkesi mennä astinlautaa sun muuta epäoleellista rikki moneenkin kertaan.
Tässä vaiheessa kuitenkin täytyy antaa kiinalaiselle iso plussa, nimittäin osien hinta!!!
Alussa kömpijää vaivasi ihmeellinen vika , nimittäin jokaisen noin 25min ajon jälkeen ilmenevä tyhjäkäynnin katoaminen. Jos vehkeen antoi sammua, oli starttausurakka melkoinen ja ainoastaan kaasu pohjassa lähti käymään, silloin saatteli pakoputkesta äänen pihalle melkeimpä diisselimäinen musta savu , eli laite kävi tolkuttoman rikkaalla. Tähän auttoi 15min jäähdyttely , eikä vikaa taas hetkeen ilmennyt.
Tähän johtanut syy paljastuu myöhemmin.

Siinä huoltojen yhteydessä on tehty sitten hieman suurempiakin projekteja, kuten sähköjärjestelmän siistiminen ja parantelu.
Tähän kuului oleellisesti maadoitusten parannus , komponenttien uudelleen sijoittelu ja liitosten läpikäynti ja risteämien vahvistus johtosarjassa. Useampi tunti kului aikaa, alkuperäinen sulakerasia näki metalliromulaatikon pohjan , ja tilalle tuli kunnollinen relekisko ja vesitiivis sulakerasia. Nyt kaikki ,kuten erilliset valot , kahvanlämmittimet , 4-vedon ohjaukset jne on releytetty. Vähentää kuormaa kytkimiltä ja ohjailaitteilta huomattavasti ja sähköongelmat ovat poissa. Liittimiksi vain AMP liittimiä.
Kuva
Kuva

Suurin syy näiden tämän maalaisten vehkeiden sähköongelmiin on luonnollisesti maadoitus ja suuria virtoja käyttävien laitteiden liittimien löysyys.
Tästä karvas esimerkki oli savun saattelema latauksen puute ja radion haju :badgrin: Ensimmäinen niin kutsuttu oikea vika.
Kuva

Usean usean ajoreissun aikana tuli todettua astinlautojen heikkous johtuen muovin kovuudesta. Tähän sai comsu lääkettä uusilla astinlaudoilla jotka leikattiin heti kättelyssä oikeaan muotoon ja sai muutkin katteet osansa.
Eräänlainen ongelma oli mudan ja ravan lentäminen kirjaimellisesti jokapaikkaan päälle. Tähän löytyi ratkaisu levennetyllä lokasuojareunalla.
Tähän käytin kuljetinmatto kumia , 6mm paksua. Laatikollinen pallokantapultteja,rikkoja ja muttereita. Astinlautojen reunaan rakentelin runkoon kiinnitetyt rautavahvikkeet jotka tukee koko astinlaudan reunan ja kykenee ottamaan vastaan koko mönkijän painon , mikäli se kanto on kasvanut väärään paikkaan
Pohjapanssarikin oli sitten kirjaimellisesti omavalmiste, kuten myös vetarinsuojat alatukivarsiin. Usean tunnin mittailun ja piirtelyn jälkeen 8mm muovi taipui kuin taipuikin pohjapanssarin muotoon.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Alkuperäisen vinssin vaihdoin hieman riskimpään , iron winch 1390kg versioon joka on ainakin hipisteltäessä vastaava kuin bronco, tiedä sit. Ja taakse piti tietenkin moinen samanlainen laittaa.
Kuva
Kuva



Alatukivarret sai muutamalla reissulla hieman osumaa. Syynä ei ollut liian suuri tilannenopeus eikä kuskin hidas reaktiokyky. SE KANTO vaan kasvoi väärässä paikassa.
Nyt uudet tukivarret vanhoilla puslilla on rst putkea(ei ihan heti väänny) ja TIG hitsatut , alkuperäisen malliset mutta renkaan sijainti siirtyi 8mm eteenpäin ja 5mm ulospäin. Vetarissa kun oli varaa .
Kuva
Kuva


Ja koska kyseessä kun on polariksen alustallinen kopio , täytyyhän se etuperä särkeä ainakin kerran ellei useamminkin. Tällä hetkellä hyllyssä parikin varaosaa ihan vaan siksi
Kuva
Kuva


Onhan se totta että ei se 34hv mikään raketti ole , oikeastaan ihan halvatun laiska. Vähän kuin astmainen lehmä yrittäisi nousta ojasta .... Verrattuna Can-Am outlander xt 500 esim, paikaltaan kiihdytys antaa kevyelle comsulle etumatkaa noin 50km/h saakka, mutta sen jälkeen suhadus vaan ja jalkoihin jää. Alitehoinen siitä ylöspäin. Tähän asiaanhan on tietenkin lääke :twisted:
Töissä kahvitauolla puhuttaessa mönkijästä ja sen tehottomuudesta piti tietenkin se suuri suu aukasta ja täräyttää ilmoille "laitan turbon siihen kerpele".
Ivallisien katseiden ja "et kyllä uskalla" lauseiden myötä sitten lupaus tuli annettua. Että ens kesänä siinä on turbo niin ei jää jalkoihin. Tuumasta toimeen.


Eihän se ikinä helppoa ole, täytyy sanoa. Vaikka montakin laitetta on tullut turbotettua, lähinnä autoja , piti aivonystyröitä hieroa ihan toden teolla miten tästä selvitään.
Tilan ahtaus se pahin on.
Koitti kuitenkin otollinen hetki kun ajokaverit oli kiireisiä ja muutenkin oli luppoaikaa , niin perehtyä asiaan ja alkaa suunnittelemaan "budjetti turbotusta"
Ahdin löytyi kuin tilauksesta kun ebayn ihmeellistä maailmaa selailtiin kaverin kans... IHI rhb31 , eli pienin turboahdin jota tietääkseni valmistetaan. Toki kyseessä on kiinalainen kopio, vz21.
Kuva
Kuva


Kyseessä on todella pieni , kuitenkin 100hv riittävä ahdin. Paikan mallailu alkoi tietenkin heti kun ahdin saapui. Kyseessähän on V2 moottori , ei ihan helpoin juttu ollut se pakosarjan teko. Ahtimelle löytyi kuitenkin paikka penkin alta , kohtuullisen suojassa ja kuitenkin tarpeeksi ylhäältä.
Kuva
Kuva


Ehtimen paikka kun oli selvillä ja kiinnikkeet tehty , alkoi pakosarjan väänteleminen. Tavoitteena oli ensiö putkien tasapituus, koska V2 moottorin käynnin vuoksi olisi todella epäedullista tehon ja toimivuuden vuoksi huonontaa toisen sylinterin huuhtelua. Tämä aiheutti melkoista jumppaa, mutta lopputuloksena 950mm ja 960mm pitkät ensiöputket ja melkoinen käärmeenpesä. Vaimentimeksi löysin varastosta vanhan moottoripyörän tuninki vaimentimen , josta tehtiin comsuun sopiva kipinämikolla varustettuna. Termotech käärästiin vain downpipeen
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva



Ahtolinja muokkautui samasta putkesta. Suurin osa putkista on myös kierrätysputkia rst tai mustaa.... säästöä se on pienikin säästö.
Ja mikä ahtoprojekti se ois mikään ilman välijäähdytintä !!!!!
Jäähdytin löytyi varastosta 2.0HDI pösön jäähdytin josta purettiin päätyt pois ja tilalle hitsailtiin uudet levy tavarasta.
Samalla alkoi ahto ja imulinjasto hahmottua , kuten myös variaattorin snorkkelivehkeet. Kutakuinkin kaikki putkitukset lukuunottamatta ilmasuodatinkoteloa , on saatu katteiden alle piiloon.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva




Seuraavaksi vuoroon tuli ilmansuodatin kotelon rakennus. Eihän se kaunis ole mutta käytännöllinen senkin edestä, ja irroitettavissa tasapäämeisselillä metsässä jos tarvitsee sulakerasiaan asioida. Sisällä pestävä kartiosuodatin.
Saman kotelon läpi, muttei suodattimen läpi , tulee myös variaattorin ilmanotto. Variaattorin poistoputki on edelleen siinä munien kohdalla , toki modattuna ja siihen voi syvälle ajettaessa laittaa tulpan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Oleellisin osa on tietenkin ruiskutus ja sen toteutus. Tässä tapauksessa on jo vakiona 2 ruiskusuutinta, jotka virtasi 3bar paineella 98ml/min kpl. Vakio bensapumppu tuottaa 68l/h , eli riittävä tähän tarkoitukseen.
1 lisäsuutin asennettiin ahtoputkeen kaasuläpän etupuolelle suoraan linjan suuntaisesti , 4-reikäinen 199ml/min denso.
Ruiskuboxin kanssa täytyi kääntyä kaverin puoleen ja kuunnella hänen ideansa asiasta miten se toteutetaan. Onneksi tähänkin löytyi kohtuullisen kivuton ratkaisu. KIITOKSET HÄNELLE JONKA NIMEÄ EI MAINITA!!!!

Ohjainlaitteena toimii Arduino Mega + protoshield johon kaikki tarvittavat on rakennettu. Kotelointi vesitiivis , ja johdotus on "limb home" periaatteella, eli jos lisäboxi hajoaa, voi ilmanputsarin ja suojakannen irroittamalla johdot palauttaa alkuperäiseen muotoon , eli nilkuttaa kotiin ilman ahtopainetta
Toisin sanoen, arduino on alkuperäisten suuttimien johtojen välissä , ja lisä suutin arduinon perässä. Arduino saa tiedon kierros signaalista , ruiskutusajasta , ahtopaineesta. Näillä tiedoilla se osaa rikastaa sekä alkuperäisten suuttimien ruiskutusaikaa ja toimittaa lisäruiskulle pulssia tilanteen sen vaatiessa, eli ahtopaineen mukaan ja kierroksien mukaan.


Säätötoimenpiteitä meinasi haitata ihmeellinen ilmiö. Säätöjen aikana käytettiin PLX laajakaista lambdaa ja mittaria seoksen hakemiseen , silti, aina uudelleen käynnistyksen yhteydessä oli säädöt päin persettä.
Tämän aiheutti alkuperäisen lambdan katkonainen vika, joka aiheutti tyhjäkäyntiongelmia jo alkuvaiheessa , ja sekin selvisi vasta tässä vaiheessa.
Kuva
Kuva
Kuva


Turbotuksen yhteydessä tuli samalla vielä vaihdettua Buffalot tuumaa isommaksi, 27" 10 ja 12 leveät. Harjakorkeuskin nousi 31mm. Ei ole pidon kanssa ongelmia.
Variaattorillekkin piti antaa vähän lisäpainoa , ja 2 vari säätää , koska moottorin luonne on kasvaneen vääntömomentin ja tehon myötä aivan erillainen.
Vakiovarustukseen kuuluu nykyään sammutin jossa 2l vettä ja 10bar painetta. Käytännöllinen vesisammutin pahan päivän varalle
Kuva


No mites se kulkupuoli.... Toimivuus? videota voin laittaa myöhemmin , ehkes se siiitä näkee.
Ahdin herää käytännössä katsoen heti , ahtopaine 0.5bar tällä hetkellä.
Teho ei lopu enää kesken, itseasiassa samoissa paikoissa missä piti ennen ristiä kädet ja toivoa ihmettä että comsu jaksaa mennä pehmeässä ja pitää renkaat pyörimässä jopa niillä 26" buffaloilla, ei ole enää ongelma.
Tällä hetkellä näillä 27" voi lähinnä leikkiä kaasun kanssa ja kuunnella dumpin suhahtelua ja hymyillä
Koitokseen pääsee comsu taas seuraavaksi 10.10. kun lähtään porukalla paljakkaan päristelemään.

Klo 0:05 Tähän loppui tarina tältä illalta , mamba kuittaa
Viimeksi muokannut Act10nM4N, 12 Syys 2015 19:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Tämän hetkistä varustelua.

Kahvanlämmmittimethän on ehdottomat. Siihen tuli jo alkuvaiheessa asennettua sno-pron elementit.

Alkuperäisetajovalot sai kenkää siinä vaiheessa kun ne imaisi vettä ja suopaskaa itsensä täyteen. Tilalle heitin parin projektorisumuvaloja 35w xenoneilla. Vesitiiviin oleellisesti.
Lisävalaistusta tehdään ledin voimin , bullboyn 18w pyöreät led valot valaisevat tehokkaasti ja ovat vähävirtaisia valotehoon nähden.
Ohjaus on tehty releytyksellä ja omalla katkaisinpaneelilla mittarikotelossa. Eteen pari, eteen toinen pari , taakse yksi.
Toisaalta 27" rengastus rapsuttelee sinne alkuperäisen lampun koteloon aina sisäänjoustossa.

Sen verran on tunteja kertynyt, että esimerkiksi tuo laitteen miinuspuoleksi lueteltu alustan jäykkyys , on poistunut kokonaan. Johtui suurimmaksi osaksi tiukoista puslien sovituksta ja rasvan puutteesta.
Alapallot on tietenkin polarismaisesti väljät, mutta ei menoa haittaa.

Lisämittariston virkaa ajaa oman mittarin päälle asennetut mittarit. AFR mittari joka kertoo seossuhteen, jos jostain syystä tulee liikaa muuttujia, ja kaverina sille on EGT , joka kertoo pakolämmön ennen ahdinta. Mikäli jostakin syystä seokset heittää liian laihalle tai kone nakuttaa, molempien mittarien tehtävänä on varoittaa ennenkuin sulattaa mäntiä.
Ahtopainemittari saa kenkää , turhahan se on :D
Kuva
Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Haha.. sainpas toimimaan nuo suorat kuvat viestiin. Täytynee korjata osa ekan viestin kuvista niin ei tarvitse surffata
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Suorat kuvat on aina parempi.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

-unohtuhan se tietenkin jotain sieltä välistä.
Onhan siinä öljynlauhdutinkin :D . CBR1000F originaali.
Kuva

Jossain vaiheessa kyllästyin noihin dual jarruihin , päätin sitten erottaa piirit toisistaan. Itseasiassa helppo homma , ei tarvinnut kuin 10cm pätkän jarruputkea ja nipat päihin.
Samalla vaihdoin takajarrulle ihan oikean käsikahvan , eikä sitä typerää jalkajarrua joka aina veti ilmat silloin tällöin. Kahvan ja sylinterihässäkän kaivoin varastosta , vanhan 1000cbr etujarrukahva + hilut. Nyt on jarruissakin tehoa.
Kuva


Tässä sit viimeisiä hienosäätöjä tehneenä irroitin PLX laajakaistan ja heitin AFR perään kapeakaistan. Vetojen aikana seos 12.5-12.9 , eli kohtuullinen ja pakolämmöt 750astetta. Ei sula paikat eikä nakuta.
Sit pientä hipistelykuvausta päälle :) Nyt on Mamba valmiina Paljakan rientoihin 10. päivä :twisted: :twisted:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Hieno projekti :supz:
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
jippo1
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Huhti 2008 11:49
Mönkijä:: Can-Am Renegade X 2009
Paikkakunta: Espoo/Helsinki

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja jippo1 »

Huikee projekti!
Tälläsiä huolella tehtyjä hulluja projekteja on hieno lukea.
Mönkijöiden varaosat ja varusteet myy http://www.monkijavarikko.fi
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Jussi »

todella mielenkiintoinen. Oli mukava lukea nuo jutut ja katsoa samalla kuvia. Kun ne olivat linkkeinä, ei paljoa kiinnostanut. Nyt kun palasin uudelleen, kuvat oli nähtävissä =D>

Toiset ne osaa ja toiset haaveilee.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Kateellisena näitä luetaan täälläkin, hienosti selitetty projekti ja kuvat mukana on todella hyvä juttu. Nyt sitten jännityksellä ootellaan sitä videota jotta nähdään kuinkas se kiinalainen voikaan toimia kun on "vähän" nähty vaivaa, tähän kohtaa iso peukku =D>
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Tuostahan pitää ehdottomasti saada videota näkyville! :)
Jos ahdot on 0,5 baria niin sieltähän pitäs löytyä tehoa 50hv nurkille, sehän alkaa olla jo ihan kohtalainen parannus. :)
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Kiits kommenteista =D>

Joo. tuota teho hommaa on yritetty arvioida monellalailla.
Tällä hetkellä sen arvioinnin tekee hankalaksi se, että tilanteessa on liikaa muuttujia kerralla.
esimerkiksi ero vakion 25" wandan ja 27" Buffalon on suuri, mutta sekin hyppäys 26" ---> 27" tapahtui turbotuksen yhteydessä kun laite seisoi.
Toisekseen, enää meillä ei ole vertailukohdetta kun kaverin samanlainen sai eilen iltapäivällä kans turbon pakosarjan ja downpipe tehtiin jo :twisted:
Sit hankalaksi tekee sekin, että kesän kun on RR pärtsäilly lyhyillä väleillä , tuntuu ihan sama millä vehkeellä ajaa että sen pitäisi joko A) Keulia B) Kiskoa sarvista niin perkeleesti C)kiihtyä 200+ hetkessä
Kaikkeen puutuu , siksi onkin hyvä olla realistinen ja vaikka kuin himottaisi nostaa ahtoja , katellaan me vielä muutama ajoreissu että on taas millä verrata.

Mut esim 0.3bar paineilla kun ajelin ekat testi ajot tuolla meitin ajouralla pehmeässä, oli siellä jo havaittavissa se että ei sitä kaasua tarvitse pohjassa pitää , vaan ennemmin pysytellä matalemmilla kierroksilla siellä väännön alueella , eli voimaa alkuperäiseen on , mutta olen silti realisti noiden lukemien kanssa :doubt:

Toisaalta tässä on edelleen auki se, millainen tämä moottori oikeasti on.
Nokkien ajoitus
Aukioloaika
Sytkäennakko (Joka on tarkoitus tehdä kans arduinon läpi kulkevaksi säädettäväksi)
Kansien virtaus ????

Tällä hetkellä vaikuttaisi että overlappia on paljon , tavallaan huuhdellaan jo läpi , mut perehdytään siihen seuraavan huollon aikana kun on venttiilien säätö
Tärkeintä on kuitenkin kestävyys, ei huipputeho, käytettävyys ja tietenkin se tärkein , vääntö !!!
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ja näyttäisi sille että saadaan mamba vielä penkkiin tässä lähi viikkoina , niin saa pettyä :lol:
Eikös se niin mennyt että viritys on onnistunut jos teho ei laske yli 20%. 34hv-20% = 27,2hv , eli jos yli sen ollaan, hyvin menee. Täytyy vaan hieman rakennella sovitteita että saadaan mitattua kampiakseliteho ilman variaattoria.
Peukut pystyyn!!! =D>
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
hz81
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 20 Joulu 2014 16:45
Mönkijä:: Luiru Polle 2015

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja hz81 »

" Toiset tekee mitä osaa, toiset mitä haluaa!! " ISO PEUKKU!
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Kiitos kiitos :doubt:
Änäri menee vaihtoon. Jostain syystä kerää kondensiovettä vaimentimen sisään aivan p*rkeleesti. Johtunee ilmeisesti isosta kuoren ja sisäosan erosta...
Näpertelin uuden vähän paremman :twisted:
Kuva

Kuva

Pieni mutta tehokas ja pohjassa pieni tyhjennysreikä
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Comanche 550 Efi TiC black mamba

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Tunti sitten oli Youtubeen joku käynyt lisäämässä videon eilisistä ajoista Paljakassa. Kovaa settiä :evil:
Saa nähdä miten meille käy siellä. Onko kukaan lie 10. päivä menossa ajeleen sinne ? Myö ollaan koska hyvältä näytti.

Tänään totesin taas tuossa näppäillessä että kyllä se tuo vanhan 500pollen runko/alusta on tehty paremmaksi ilman vakaajaa tuolla hitaassa ajossa ja vaikeassa maastossa . Joten poistin "taas" hyödyttömän kapistuksen :twisted:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin