Hondanche V4 800Fi

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Tulevat rojektit pysyy aina salassa tiukasti. Niistä ei sen enempää, koska edellinen vielä piirua vaille.
Eikä moiselle ole kerinnyt tehdä sit yhtään mitän kohta 2vko. Pientä näpräystä välissä mutta sillaihan ei saa mitään aikaiseksi.

Eilen kuitenkin kerkesinä vähän, muunmuassa pohjapanssarin lopullinen taivuttelu ja kiinnitys, veden/paskan poisto reikien teko jne.
Muutama kuva asiasta :

Kuva
Kuva
Kuva

Katteissa olleisiin reikiin joista vanhat snorkkelin putket tuli, piti keksiä täytettä.
Toiselle puolelle tuli , mikäpäs muukaan kuin mukiteline, mahtuu tölkki, 0,5pullo . Uusiomateriaalia.
Toiselle puolelle peitelevy johon tuli koko järjestelmän pääkytkin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kävin ostamassa myös uuden kuumaliimapistoolin, 12mm puikoille. Kätevä tapa saada tiettyjä asioita liimattua/vuorattua vesitiiviiksi. Kuten myös "mittaristo"

Kuva

Polttoaineenpaineensäätimen vaihdoin kans. Ja pienet led takavalot.

Kuva
Kuva

Sitten se työläin vaihe. Boxin vaihto ja samalla tekeminen vesitiiviiksi.
Testiversio oli kasattu vain pellin päälle ja tarranauhalla airboxissa kiinni. Ohjelmiston/käytön kannalta päädyin yhteen toimintoon.
Kun Ajoneuvon käynnistää, arduino ajaa H-sillan avulla moottorilla kytkimen Auki, eli kytkin on painettuna pohjaan. Kun kaasua painetaan, siellä oleva jousikuormainen mikrokytkin antaa käskyn boxille että kytkin ajetaan Kiinni, eli veto siirretään moottorista ulos. Vastaavasti löysätessä kaasu , painaa boxi kytkimen taas Auki. Näille sisään-ulos ajoille on ohjelmassa omat säädettävät nopeutensa, jotka alkaa olemaan hierottu kohdalleen, eikä lisäsäätöjä enää tarvita.
Kun ajoneuvo sammutetaan, ajetaan kytkin kiinni, ettei kytkimen jouset väsy.

Alkuperäinen versio
Kuva

Uuden suunnittelua koteloon.
Kuva


Uusi ja vanha vierekkäin.
Kuva



ja valmis yksilö joka tarvitsee vain AMP liittimet päihin ja kansi kiinni.
Kuva


Seuraavaksi sit varmaan vehkeen pesu, check ja re-check . Sit vois koko "komeuden" :lol: filmata ja vähän toimintavideota latailla.
Ja Eiku Baanalle :doubt:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
kokki
Tracks
Viestit: 1315
Liittynyt: 22 Heinä 2007 09:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja kokki »

Oon eri mieltä tuosta hiljaa näpertämisestä. Jos rauhassa tekee, ja kunhan tekee vaikka joka päivä jotain niin homma edistyy. Jos ei mitään tee, ei mikään edisty. Ja vuosia tässä jos on aikoja tai kuukausia ja vähän tekee kokoajan niin kyllä se joskus valmistuu, kärsivällisyyttä vaan.

Itellä, kun ei noita hoputtajia oo pyörimässä jaloissa niin teen asioita vähän kerralla, ei oo mihinkään kiire, ei ne hommat mihinkään karkaa, mutta ne edistyy silti, kun aina tekee jotain pientä.
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Faktoja tiskiin välissä.

MAximi nopeus GPS mitattuna (moneen kertaan) 83km/h (P.S. lyhensin vielä välityksiä että sai liikkeellelähdön mukavaksi ja ykkösen lyhyeksi.)
Ei kyl hirveesti, mut ehkä se räjähtävä kiihtyvyys korvaa sen puutteen. Eihän tämä ole mikään soratykki koska puuttuu oleellisia osia kuten vakaajat ja Elka/Öhlins/Fox iskarit.

Kohta päästään vaakalle, ja saadaan täyteen tankattuna paino. Tankin tilavuus Tasan 23litraa , ei enempää, ei vähempää.

Neliveto on kestänyt ainakin tähän asti maniosti. Esimerkiksi paikaltaa soratiellä 6. vaihteella kiihdytys lämä auki, ei ole tuottanut ongelmia vielä :badgrin:

Sit ne vastoinkäymiset. Juurikin kun sanoin itselleni että "jes, tämä on valmis" ihmettelin pesun jälkeen vaikeaa starttausta.... SYY , jänäriltä ei tule ulos kuin just karvaa vaille 13V , flektin pyöriessä 12.4V
Eli jännitteensäädin menee vielä vaihtoon. Ebaystä 25€ VFR oma. Tulee kun tulee....
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Komento takaisin, agm oli yön laturissa, ja tänään testasin. 14.4v lataus. Oli vaan jänäri vähän lujilla kun oli niin tyhjä akku mitä ladata kun flekti huutaa samaan aikaan ja valot ja kaikki päällä.
Noh.. onpahan varaosa sit hyllyssä
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Happosetä
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Joulu 2013 15:49
Mönkijä:: Can Am Renegade

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Happosetä »

Mainitsit iskarit. Kommentoisitko millaiset hankkimasi RYF:in iskarit ovat?
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Happosetä kirjoitti:Mainitsit iskarit. Kommentoisitko millaiset hankkimasi RYF:in iskarit ovat?
Hmm... Ensinnäkin öljyt meni vaihtoon heti kättelyssä. 15W öljyllä näillä keleillä ihan OK, kohtuu pehmeä, ehkä jopa canamimainen.
Riittää vaimennuskyky tuollaisella öljyllä , ja jousen jäykkyys näille painoille ihan ok. Öhlins type rakenne, eli öljyt voi vaihtaa lisäsäiliön kautta. Samat tiivisteet lisäsöiliön puolelle kuin esim mun enskassa olevaan Öhlins 46HRC
Hintansa haukkuu, ei siinä mitään. Ainoa miinus jonka tällä hetkellä keksin, on että mistä löytää iskarin varren tiivisteen , jos ne alkaa vuotamaan. Sinne kyllä saa 3x7mm stefat peräkkäin sen yhden 2 huulisen 20mm paksun stefan tilalle, jos hätä käy.
Mut veikkaanpa et kun kovempaa lähdettäis rossityylisesti ajamaan, vaatis säädöt paluu ja sisään joustolle tai ainakin kokonais vaimennuksen säädön.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Kikkelis kokkelis!!!!
Hyviä ja huonoja uutisia.

Aina lähdetään huonoilla liikkeelle.... Pata kärsi pienen vaurion. Alkoi ilmetä pienimuotoisena sammuiluna varsinkin kuumana. Ylimääräisiä ääniä ei kuulunut , mutta ongelma oli aika selvä.
Öljyn seasta kun vaskoolilla vähän kultaa huuhdottiin, ei sieltä kultaa löytynyt, vaan liukulaakerin murua :doubt:
Yleensä kun kultaa huuhdotaan, se tietää rahaa. Mutta meilläpäin se tietää rahan menoa :lol:

Pata irti-----> käynnistä levälleen ja vika paljastettu tasan 1tunti. On se helppoa tuo remontin teko kun on itse suunnitellut laitteen ( vähän vitsiäkin tähän väliin)

1-2 kaulalta 2. kiertokangen laakeri alkanut pettämään , ei vielä aiheuttanut pahoja tuhoja. Kampuran onneksi saa töissä hiastua seuraavaan mittaan, hyvällä tuurilla menee kiilloituksella.
Ei tarvitse kuin uudet laakerit kierros ja tiivistesarjan kun kasaa uusiksi. Koko koneen purin, ja yllätyin taas positiivisesti kuinka yli 100tkm ajettu moottori voi kuitenkin näyttää niin hyvältä muilta osin.


Sitten ne hyvät uutiset!
Mönkijä taas ajossa. Löyty pikaisesti MP-pitstopilta edullisesti uus motti vuotta uudemmasta ja vain 35tkm ajettu. Koneelle pikainen soodapuhallus, vähän lasikuulaa perään ja väriä pintaan.

Rock`n Roll motherfuckers
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ja ironisintahan tässäkin koko tapauksessa oli se, että ajoin tallista ulos go-pro kädessä valmiina esittelyvideolle , ja tokasin emännälle " nyt se on valmis , ei muuta ku lähen viikonloppuna mutalikkoon testailemaan"
Ne on aina ne kuuluisat viimeiset sanat , ja se videomateriaali mitä kerkesin kuvata parilla ajoreissulla, ei todellakaan ole lasten kuunneltavaa , saati aikuisten nähtävää, kun ajoreissulla alkoi minulle jo valjeta oireiden syy, ja ajelin sievästi takaisin kotiin. Joten nyt siis päätin että sitä lausetta ei enää sanota :D
Tämä ei ole ikinä valmis, jos ei muuta niin parannetaan jotain puutteellista asiaa.

Kokeilen tehdä tässä viikonlopun aikana samanlaisen esittelyvideon koeajoineen jne toiminnan esittelyn kera.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Tänään sain säädeltyä kytkimen kytkentä ja vapautus pisteen about kohdalleen. Kytkimen moottorin ajo on vielä suht nopealla , mut ois varmaan ihan toimiva tuollalaillakin. Huomenna uus koodi boxiin sisälle vähän hitaammalla vapautuksella niin päästään pehmeämpään kytkentään, ja saadaan esittely video kehiin, jos ei sada vettä.
Testi Videolla siis pikkupuoli päällä ja vähän suuntaa antava pikku hipistely takaisin talliin sisälle.

Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Joo. Testiajoa tullutkiitettävästä, ja reilulla kaasupeukalolla että jos joku haluaa antautua, löytyisi se nyt eikä sitten metrin syvällä ollessa.

Pienen videonkin yritin tehdä, anteeksi jo etukäteen, oli nimittäin ensimmäinen kerta kun kameralle piti puhua :roll:
enemmän ajovideota kun saa sieltä matskua ja tulee laite vielä enemmän itselle tutuksi.

Kuva

http://aijaa.com/5jEm7N

Kiitos ja Anteeksi
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Mykistävän hienon laitteen olet väsännyt. Huippuosaamista =D> Miten muuten moottori jarru, puree ilmeisen terävästi vai miten nuo kaikki tsydeemit vaikuttaa asiaan? Aina se vaan tulee veffua ikävä kun kuulee tuon veenelosen soundin.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

pusikkoon kirjoitti:Mykistävän hienon laitteen olet väsännyt. Huippuosaamista =D> Miten muuten moottori jarru, puree ilmeisen terävästi vai miten nuo kaikki tsydeemit vaikuttaa asiaan? Aina se vaan tulee veffua ikävä kun kuulee tuon veenelosen soundin.
Puree terävästä kuten voi olettaa, mutta kokonaan kaasun löysäämällä, häipyy se ja päästn rullaamaan.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Hieno esittelyvideo =D>!

Laite toimii kyllä nätisti ja kiukkuisesti. Ennen tämän projektin lukemista en edes tiennyt, että on olemassa tuommoisia systeemeitä, joilla tuon "automaattikytkimen" saa toteutettua. Ihan niin kuin pusikkoon totesi, niin saundit ovat kyllä mahtavat :-({|=!

Ite vanhana moporatakuskina kaipailis ehkä hieman pidempiä välityksiä, mutta kuten totesitkin, niin 83 km/h puiden välissä saattaa olla ihan riittävä. Tielle sitten se seuraava projekti :wink:?
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Joo itse toimintaperiaate on nyt tiedossa ja mekanismi, täytyy joskus tehdä ihan billetti versio jossa on kaikki sit kiinni [-o<
Parantamisen varaa tuossakin on vielä ohjelmallisesti ja jopa mekaanisesti. Esimerkiksi pienemmällä männän halkaisijalla oleva pää sylinteri, saisi liikkeen vielä hitaammaksi ja luistatus rajan vielä pitemmäksi, mut nyt piti mennä näin kun ei ollut muuta saatavilla :roll:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Faktaa taas vaihteeksi.
PAino täyteen tankattuna, kaikkine hiluineen, etu+takavinssi,polttoaine 23litraa,pohjapanssari 10mm,maxxis zilla 28*10-12
400kg . Vielä kokeilen toisella vaakalla toisessa paikassa, tämä vaaka oli suurpiirteinen joka näyttää +-20kg. Kuorma-autojen punnitukseen romunkierrätys firmassa.
näytti 400 kg, ja kun painoi jalalla lisää painoa jonnin verran, hyppäs 420kg, kun taas kevensi hieman, laski 380kg.

mut näppi 400kg on arvio tällä hetkellä. 380kg on märkäpaino aiemmin alkuperäisellä laitteella. Siitä kun ynnäilee että koneen paino on noussut,renkaat suurentuneet,runko keventynyt.
Olen tyytyväinen lopputulokseen, vaikka lihava se on [-X

Pari kuvatusta

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin