Hondanche V4 800Fi

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

On kyllä niin hienoa rakentelua että pitäis jättää katteet pois peittämästä tekniikkaa! Tai sitten muovit läpinäkyvästä pleksistä
:P :P
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Kiitoksia vaan kohteliaisuudesta. :?


Tänään tein polttoaine linjaston valmiiksi.
Kuva

Sunnuntaina PAkarit sai kuumakestot pintaan.
Kuva
Kuva

JA ketjusuoja valmistui samalla.
Kuva


Ja sähkösarjan muokkaus käynnissä , koska ecu,startin releistys, sulakerasia jne siirtyy nyt eteen. Vanhalla paikalla ollut tila on varattu nyt kytkinmoottorimekanismihässäkälle. Ja taas karsitaan ylimääräisiä juttuja pois.
Kuva
Kuva
Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 06:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Meinaatko laittaa jotkut muut renkaat ajoon alle? Mudlitet voi olla hieman pehmeet tähän peliin :D
Sportsman 500 EFI EUT 2012
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 17:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja seatts »

Eiks noi olekin Zillat mitkä on alla :D
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ei oo Mudlitet , vaan 28" Zillat . Jos tekee mieli kaahailla sorateillä, vaatii kallistuksen vakaajat , ja se ei ole tarkoitus. Eli näillä mennään
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
zinqers
3WD
Viestit: 97
Liittynyt: 13 Helmi 2011 17:01
Mönkijä:: Outi
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa, NURMOO

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja zinqers »

Kuten moneen kertaan on jo sanottukin, mutta pakko on ittekki tulla kommentoimaan. :D
Uskomattoman hyvä työnjälki ja loistavia oivalluksia. Ilo seurata tällaisia projekteja, kun on tekemisen meininki.
Myös sepän ulosanti tänne foorumille on hyvä ja mukavaa luettavaa.
Jatka samaan malliin! Innolla seuraan! :) =D>
WestCoastATV
Can-Am Outlander 1000XXC
@kannasto
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCvGPjz ... subscriber
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

SAVUT :badgrin:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Video tei ei uskota! :badgrin: :lol:
Avatar
kokki
Tracks
Viestit: 1315
Liittynyt: 22 Heinä 2007 09:02
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja kokki »

Siis paloiko se savuna ilmaan? Ja eikun uutta tekemään!?
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ei palanu ei...
Tekasin putket loppuun, kahdella vaimentimella siis. Ainoa mahdollinen paikka mihin ne mahtui, koska yhden vaimentimen käyttö ei ole vaihtoehto. SAA tuomita :o
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sähköt check. Vielä vähän pantakiinnikkeitä käydä ostamassa lisää niin saa nuo nipparit pois.
Edessä kaikki tärkeimmät hoidetaan releistyksellä. 1 iso päävirtasulake + päävirtakytkin pitää vielä asentaa. Pikku sulakkeet löytyy prätkän omasta sarjasta, ulkoiset toimilaitteet omien sulakkeiden takana. Meinasi kyllä olla tilan ahtaus ihan oikeasti. ECU,jännitteensäädin,jne suurimmat on nyt edessä.
Kuva
Kuva
Kuva


Sit jäähdytysjärjestelmän ilmaus, öljyistys jne. Ja lopuksi pesu kun tuli töljättyä jäähdytysnestettä silmien lisäksi ympäri ämpäri.
Käyttö niin sai käryt pois.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Ja kyllä. Käyhän se
Kuva

Seuraavaksi ohjelmassa kytkimen rakennus laatikon sisään ja sitä rataa....
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
juhani1979
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Heinä 2010 22:57

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja juhani1979 »

on se hieno =D>
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Dodii.
Etujarrut asennettu. Täytyy vielä keksiä etujarruletkuille jonkinlainen kiinnike välille. Takajarruja en vielä voinut sylintereiden osalta asentaa, vaan maanantaina tulee vasen jarrusatula. Sekin sen jälkeen ilmausta vaille. Etujarrut pelaa oikealla kahvalla, takajarrut vasemmalla.
Kuva
Kuva
Kuva


Sit kävi se perinteinen. Kun jotain pitäisi testata, niin sehän sillon hajoaa.
H-silta jolla moottoria ajetaan, on mystisestipalanut, ei enää käännä jännitteen suuntaa. Pistin tilaukseen heti pari kappaletta niin ei jää rannalle ruikuttamaan kun ja jos seuraava hajoaa.
Siltä osin jäin vielä kytkimenohjausmoduulilaatikkohässäkkä vielä viimeistelemättä ja kasaamatta kokonaan.

Testiversio piti tietenkin kyhätä ja manuaaliseksi sen tekasin että pääsi ajelemaan.
Nyt sitä siis ohjataan vinssin kytkimellä ja vinssin releellä. Sisään/ulos liikkeellä ajetaan kytkintä kiinni ja auki. Siltä osin "rauta" toimii ja servomoottorissa riittää hyvin teho ja nopeus kytkimen ohjaamiseen, ehkä jopa liian nopea ilman rajoitusta, siksipä se ohjelmasta löytyykin, että nopeuksia voi säätää mieleisekseen.
Kuva

Vinssin johdotukset,valojen johdotukset, itseasiassa kaikki johdotukset vedetty nylon sukan sisään ja paikoillaan. Eli siltä osin proggis valmis.
Muovien kasaus ja kaikki muu oheishärpäke lopullisesti (joo niin varmaan) on suoritettu. PEnkin etukiinnikkeet vaan puuttuu ...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

HEI , sehän näyttää mönkijältä :biggrin:


Kävin ajelemassakin , hyvältä tuntuu toistaiseksi , eikä toistaiseksi mitään ole hajonnut vaikka lenkkaria on saanut ihan huolella =D>
Alusta tuntuu pelaavan ihan OK, ei pompi eikä ole kuitenkaan liian sohvamainen. Kääntöympyrä laitteella pieneni :roll: johtuen ohjauskulmista , ja ohjaus keveni aivan suunnattomasti , eli siltä osin erittäin onnistunut muutos siirtyä mcphersonista double A whisboneen. Ohjaus hivenen "hitaampi" kuin sarvista vs renkaista. Canamimainen?
Kiihdytettäessä alusta puree alustaan aivan suunnattoman hyvin, tuntuu että vetojakin tuli lisää kun ei vaan suttaile. Ja paljon vakaampi kovassa kiihdytyksessä.
Kovaa hiekkatie kurvailua ajatellen vakaajat ois kova sana. Ehkä tulevaisuudessa

Nelivedon muutoksen ole aivan unohtanut kertoa :oops: . Muutin siis etukardaanin välityssuhdetta verrattuna takakardaaniin yhden hampaan verrran sieltä missä veto tuodaan etukardaanille. Vetoratas on 15 ja toisio itse akselissa 14. Pieni parannus, mutta samalla väheni se polarismainen kiskominen neliveto päällä (lue: lähtee sinne minne haluaa ellei ole tarkkana ohjauksen kanssa) Ei kuitenkaan kytkeydy liian äkkiä vaikeuttaen kääntelyä jne.

Ja loppujen lopuksi.... Mikään ei ole täydellinen! Pari miinusta olen löytänyt, niiden "korjauksesta" ja modifioimisesta lisää ensi kerralla.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Hienosti on projekti edennyt =D> Liikkuvaa kuvaa ja ääntä odotellessa...
Kaveri kävi juuri tonnisella Aprilialla pihassa. Mietin siinä twinin höpistessä että jos ei muuta niin saishan tostakin moottorin mönkijään :mrgreen:
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

pusikkoon kirjoitti:Hienosti on projekti edennyt =D> Liikkuvaa kuvaa ja ääntä odotellessa...
Kaveri kävi juuri tonnisella Aprilialla pihassa. Mietin siinä twinin höpistessä että jos ei muuta niin saishan tostakin moottorin mönkijään :mrgreen:
Paras tällaiseen ois vtr1000 v-twin , aprilian 1000 v-twin jne , ja tietenkin ruiskuversiona. Moottori olisi kapeampi, helpottaisi monenlaista hommaa kuten pakoputkia jne. Tällainen vaan kun oli tarjolla, niin pakkohan se on hyötykäyttää.
Liikkuvaa kuvaa saadaan kun nuo sateet hellittää.. SEhän on luvannu luntakin kesäkuun 1. päivälle meidän korkeuksille :lol: :lol: :lol:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Hondanche V4 800Fi

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Tässä H-siltaa odotellessa on kerennyt laitteen näperrellä pieniä huomiota vaativien kohteiden osalta valmiiksi.
Mitä pienempi asia, sen useampi niitä on. :roll:

Sähköjohdotus 100% kondiksessa. Sukatettu nylon sukan sisään. Käyttöpaneeli yksinkertaisilla kytkimillä. Päävirtakytkin , lisävalokytkin , takavalokytkin ja kahvanlämppärit.
Kuva
Kuva



Mittaristona toimii vanha tankinkorkki, eipähän jää tyhjää reikää. Varoitusvaloina isommat , vasen moottorin vikavalo, oikea öljynpaineenvalo , ylempi vihreä päävirran ilmaisu, ja alempi punainen pääkiskon virransyötön merkkivalo. 1 varavalo keskellä jollekkin jos tarvii.
Kuva


Snorkkelisysteemi hoitui kätevästi vanhalla suodatin systeemillä , ja sen sadesuojalla. Myös Takaperän,etuperän,vaihteiston ja polttoainetankin ilmaputket tulee suodattimien luokse.
Kuva
Kuva
Kuva



Penkin etukiinnikkeet oli helppo väkertää kun sivukatteet oli irti.
Kuva


Nyt siis jätin käyttöön (jonka huomasin ajellessa erittäin käytännölliseksi) hitaanpuolen kytkentävivun. Tosin omavalmisteena sekin, eikä ole vaihdekepissä.
Kuva



Ajovalot ja takavalot check. Ajovaloina toimii tutuksi tulleet 35w xenon projektio lamppuset. Veden pitävät. Lisävaloina sitten talvella ajaa asiaa valmiiksi kytketty virransyöttämoduuli ja 2x Lumoniten navigator BX3000 . Luulis näkevän. Samoja valoja käytän enskaillessa. Erittäin tehokkaat ja miellyttävä valonjakauma. Navigatoreille on GoPro pikakiinnikkeet valmiina ja töpselit tulee syylärin taakse.
Kuva



Sitten se kytkimen ohjainmekanismi. Tila alkaa olemaan ihan OIKEASTI tiukalla, onneksi ei mitään enää tarvi. Ei yhtään tyhjää.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Kumireunatiiviste ja 2 pikalukkoa tulee etukanteen jonka asennus on sitten kun järjestelmä taas ilmattu. Itse ohjaimen eli Arduino ja H-silta tulee omaan boxiin airboxin päälle vähän suojaisampaan paikkaan.

Harmi kun jää nähtävästi osan tulo niin viimetinkaan ettei Raajärvelle ollut vielä tähän lähtöön rääpyä osallistua.
Noh seuraavalla kerralla sitten.
Ainiin... tilasin Etralta polyeteenilevyn 8mm mustana. Panssarin piirtooperaatio joutessaan... JA kaivoin pihankin lapiolla auki rouvan kans ja 18t sepeliä leviteltiin kottareilla ja lapiolla.
Siinä meni muutama Sandelssi


KEvättä rinnoissa!!!! Ehkä ne ilmat tästä lämpeää =D>
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin