Hondanche V4 800Fi
Re: Hondanche V4 800Fi
On kyllä niin hienoa rakentelua että pitäis jättää katteet pois peittämästä tekniikkaa! Tai sitten muovit läpinäkyvästä pleksistä
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Kiitoksia vaan kohteliaisuudesta.
Tänään tein polttoaine linjaston valmiiksi.
Sunnuntaina PAkarit sai kuumakestot pintaan.
JA ketjusuoja valmistui samalla.
Ja sähkösarjan muokkaus käynnissä , koska ecu,startin releistys, sulakerasia jne siirtyy nyt eteen. Vanhalla paikalla ollut tila on varattu nyt kytkinmoottorimekanismihässäkälle. Ja taas karsitaan ylimääräisiä juttuja pois.
Tänään tein polttoaine linjaston valmiiksi.
Sunnuntaina PAkarit sai kuumakestot pintaan.
JA ketjusuoja valmistui samalla.
Ja sähkösarjan muokkaus käynnissä , koska ecu,startin releistys, sulakerasia jne siirtyy nyt eteen. Vanhalla paikalla ollut tila on varattu nyt kytkinmoottorimekanismihässäkälle. Ja taas karsitaan ylimääräisiä juttuja pois.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 06:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Hondanche V4 800Fi
Meinaatko laittaa jotkut muut renkaat ajoon alle? Mudlitet voi olla hieman pehmeet tähän peliin
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Re: Hondanche V4 800Fi
Eiks noi olekin Zillat mitkä on alla
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Ei oo Mudlitet , vaan 28" Zillat . Jos tekee mieli kaahailla sorateillä, vaatii kallistuksen vakaajat , ja se ei ole tarkoitus. Eli näillä mennään
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- zinqers
- 3WD
- Viestit: 97
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 17:01
- Mönkijä:: Outi
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa, NURMOO
Re: Hondanche V4 800Fi
Kuten moneen kertaan on jo sanottukin, mutta pakko on ittekki tulla kommentoimaan.
Uskomattoman hyvä työnjälki ja loistavia oivalluksia. Ilo seurata tällaisia projekteja, kun on tekemisen meininki.
Myös sepän ulosanti tänne foorumille on hyvä ja mukavaa luettavaa.
Jatka samaan malliin! Innolla seuraan!
Uskomattoman hyvä työnjälki ja loistavia oivalluksia. Ilo seurata tällaisia projekteja, kun on tekemisen meininki.
Myös sepän ulosanti tänne foorumille on hyvä ja mukavaa luettavaa.
Jatka samaan malliin! Innolla seuraan!
WestCoastATV
Can-Am Outlander 1000XXC
@kannasto
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCvGPjz ... subscriber
Can-Am Outlander 1000XXC
@kannasto
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCvGPjz ... subscriber
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
SAVUT
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: Hondanche V4 800Fi
Video tei ei uskota!
Re: Hondanche V4 800Fi
Siis paloiko se savuna ilmaan? Ja eikun uutta tekemään!?
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Ei palanu ei...
Tekasin putket loppuun, kahdella vaimentimella siis. Ainoa mahdollinen paikka mihin ne mahtui, koska yhden vaimentimen käyttö ei ole vaihtoehto. SAA tuomita
Sähköt check. Vielä vähän pantakiinnikkeitä käydä ostamassa lisää niin saa nuo nipparit pois.
Edessä kaikki tärkeimmät hoidetaan releistyksellä. 1 iso päävirtasulake + päävirtakytkin pitää vielä asentaa. Pikku sulakkeet löytyy prätkän omasta sarjasta, ulkoiset toimilaitteet omien sulakkeiden takana. Meinasi kyllä olla tilan ahtaus ihan oikeasti. ECU,jännitteensäädin,jne suurimmat on nyt edessä.
Sit jäähdytysjärjestelmän ilmaus, öljyistys jne. Ja lopuksi pesu kun tuli töljättyä jäähdytysnestettä silmien lisäksi ympäri ämpäri.
Käyttö niin sai käryt pois.
Ja kyllä. Käyhän se
Seuraavaksi ohjelmassa kytkimen rakennus laatikon sisään ja sitä rataa....
Tekasin putket loppuun, kahdella vaimentimella siis. Ainoa mahdollinen paikka mihin ne mahtui, koska yhden vaimentimen käyttö ei ole vaihtoehto. SAA tuomita
Sähköt check. Vielä vähän pantakiinnikkeitä käydä ostamassa lisää niin saa nuo nipparit pois.
Edessä kaikki tärkeimmät hoidetaan releistyksellä. 1 iso päävirtasulake + päävirtakytkin pitää vielä asentaa. Pikku sulakkeet löytyy prätkän omasta sarjasta, ulkoiset toimilaitteet omien sulakkeiden takana. Meinasi kyllä olla tilan ahtaus ihan oikeasti. ECU,jännitteensäädin,jne suurimmat on nyt edessä.
Sit jäähdytysjärjestelmän ilmaus, öljyistys jne. Ja lopuksi pesu kun tuli töljättyä jäähdytysnestettä silmien lisäksi ympäri ämpäri.
Käyttö niin sai käryt pois.
Ja kyllä. Käyhän se
Seuraavaksi ohjelmassa kytkimen rakennus laatikon sisään ja sitä rataa....
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Dodii.
Etujarrut asennettu. Täytyy vielä keksiä etujarruletkuille jonkinlainen kiinnike välille. Takajarruja en vielä voinut sylintereiden osalta asentaa, vaan maanantaina tulee vasen jarrusatula. Sekin sen jälkeen ilmausta vaille. Etujarrut pelaa oikealla kahvalla, takajarrut vasemmalla.
Sit kävi se perinteinen. Kun jotain pitäisi testata, niin sehän sillon hajoaa.
H-silta jolla moottoria ajetaan, on mystisestipalanut, ei enää käännä jännitteen suuntaa. Pistin tilaukseen heti pari kappaletta niin ei jää rannalle ruikuttamaan kun ja jos seuraava hajoaa.
Siltä osin jäin vielä kytkimenohjausmoduulilaatikkohässäkkä vielä viimeistelemättä ja kasaamatta kokonaan.
Testiversio piti tietenkin kyhätä ja manuaaliseksi sen tekasin että pääsi ajelemaan.
Nyt sitä siis ohjataan vinssin kytkimellä ja vinssin releellä. Sisään/ulos liikkeellä ajetaan kytkintä kiinni ja auki. Siltä osin "rauta" toimii ja servomoottorissa riittää hyvin teho ja nopeus kytkimen ohjaamiseen, ehkä jopa liian nopea ilman rajoitusta, siksipä se ohjelmasta löytyykin, että nopeuksia voi säätää mieleisekseen.
Vinssin johdotukset,valojen johdotukset, itseasiassa kaikki johdotukset vedetty nylon sukan sisään ja paikoillaan. Eli siltä osin proggis valmis.
Muovien kasaus ja kaikki muu oheishärpäke lopullisesti (joo niin varmaan) on suoritettu. PEnkin etukiinnikkeet vaan puuttuu ...
HEI , sehän näyttää mönkijältä
Kävin ajelemassakin , hyvältä tuntuu toistaiseksi , eikä toistaiseksi mitään ole hajonnut vaikka lenkkaria on saanut ihan huolella
Alusta tuntuu pelaavan ihan OK, ei pompi eikä ole kuitenkaan liian sohvamainen. Kääntöympyrä laitteella pieneni johtuen ohjauskulmista , ja ohjaus keveni aivan suunnattomasti , eli siltä osin erittäin onnistunut muutos siirtyä mcphersonista double A whisboneen. Ohjaus hivenen "hitaampi" kuin sarvista vs renkaista. Canamimainen?
Kiihdytettäessä alusta puree alustaan aivan suunnattoman hyvin, tuntuu että vetojakin tuli lisää kun ei vaan suttaile. Ja paljon vakaampi kovassa kiihdytyksessä.
Kovaa hiekkatie kurvailua ajatellen vakaajat ois kova sana. Ehkä tulevaisuudessa
Nelivedon muutoksen ole aivan unohtanut kertoa . Muutin siis etukardaanin välityssuhdetta verrattuna takakardaaniin yhden hampaan verrran sieltä missä veto tuodaan etukardaanille. Vetoratas on 15 ja toisio itse akselissa 14. Pieni parannus, mutta samalla väheni se polarismainen kiskominen neliveto päällä (lue: lähtee sinne minne haluaa ellei ole tarkkana ohjauksen kanssa) Ei kuitenkaan kytkeydy liian äkkiä vaikeuttaen kääntelyä jne.
Ja loppujen lopuksi.... Mikään ei ole täydellinen! Pari miinusta olen löytänyt, niiden "korjauksesta" ja modifioimisesta lisää ensi kerralla.
Etujarrut asennettu. Täytyy vielä keksiä etujarruletkuille jonkinlainen kiinnike välille. Takajarruja en vielä voinut sylintereiden osalta asentaa, vaan maanantaina tulee vasen jarrusatula. Sekin sen jälkeen ilmausta vaille. Etujarrut pelaa oikealla kahvalla, takajarrut vasemmalla.
Sit kävi se perinteinen. Kun jotain pitäisi testata, niin sehän sillon hajoaa.
H-silta jolla moottoria ajetaan, on mystisestipalanut, ei enää käännä jännitteen suuntaa. Pistin tilaukseen heti pari kappaletta niin ei jää rannalle ruikuttamaan kun ja jos seuraava hajoaa.
Siltä osin jäin vielä kytkimenohjausmoduulilaatikkohässäkkä vielä viimeistelemättä ja kasaamatta kokonaan.
Testiversio piti tietenkin kyhätä ja manuaaliseksi sen tekasin että pääsi ajelemaan.
Nyt sitä siis ohjataan vinssin kytkimellä ja vinssin releellä. Sisään/ulos liikkeellä ajetaan kytkintä kiinni ja auki. Siltä osin "rauta" toimii ja servomoottorissa riittää hyvin teho ja nopeus kytkimen ohjaamiseen, ehkä jopa liian nopea ilman rajoitusta, siksipä se ohjelmasta löytyykin, että nopeuksia voi säätää mieleisekseen.
Vinssin johdotukset,valojen johdotukset, itseasiassa kaikki johdotukset vedetty nylon sukan sisään ja paikoillaan. Eli siltä osin proggis valmis.
Muovien kasaus ja kaikki muu oheishärpäke lopullisesti (joo niin varmaan) on suoritettu. PEnkin etukiinnikkeet vaan puuttuu ...
HEI , sehän näyttää mönkijältä
Kävin ajelemassakin , hyvältä tuntuu toistaiseksi , eikä toistaiseksi mitään ole hajonnut vaikka lenkkaria on saanut ihan huolella
Alusta tuntuu pelaavan ihan OK, ei pompi eikä ole kuitenkaan liian sohvamainen. Kääntöympyrä laitteella pieneni johtuen ohjauskulmista , ja ohjaus keveni aivan suunnattomasti , eli siltä osin erittäin onnistunut muutos siirtyä mcphersonista double A whisboneen. Ohjaus hivenen "hitaampi" kuin sarvista vs renkaista. Canamimainen?
Kiihdytettäessä alusta puree alustaan aivan suunnattoman hyvin, tuntuu että vetojakin tuli lisää kun ei vaan suttaile. Ja paljon vakaampi kovassa kiihdytyksessä.
Kovaa hiekkatie kurvailua ajatellen vakaajat ois kova sana. Ehkä tulevaisuudessa
Nelivedon muutoksen ole aivan unohtanut kertoa . Muutin siis etukardaanin välityssuhdetta verrattuna takakardaaniin yhden hampaan verrran sieltä missä veto tuodaan etukardaanille. Vetoratas on 15 ja toisio itse akselissa 14. Pieni parannus, mutta samalla väheni se polarismainen kiskominen neliveto päällä (lue: lähtee sinne minne haluaa ellei ole tarkkana ohjauksen kanssa) Ei kuitenkaan kytkeydy liian äkkiä vaikeuttaen kääntelyä jne.
Ja loppujen lopuksi.... Mikään ei ole täydellinen! Pari miinusta olen löytänyt, niiden "korjauksesta" ja modifioimisesta lisää ensi kerralla.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: Hondanche V4 800Fi
Hienosti on projekti edennyt Liikkuvaa kuvaa ja ääntä odotellessa...
Kaveri kävi juuri tonnisella Aprilialla pihassa. Mietin siinä twinin höpistessä että jos ei muuta niin saishan tostakin moottorin mönkijään
Kaveri kävi juuri tonnisella Aprilialla pihassa. Mietin siinä twinin höpistessä että jos ei muuta niin saishan tostakin moottorin mönkijään
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Paras tällaiseen ois vtr1000 v-twin , aprilian 1000 v-twin jne , ja tietenkin ruiskuversiona. Moottori olisi kapeampi, helpottaisi monenlaista hommaa kuten pakoputkia jne. Tällainen vaan kun oli tarjolla, niin pakkohan se on hyötykäyttää.pusikkoon kirjoitti:Hienosti on projekti edennyt Liikkuvaa kuvaa ja ääntä odotellessa...
Kaveri kävi juuri tonnisella Aprilialla pihassa. Mietin siinä twinin höpistessä että jos ei muuta niin saishan tostakin moottorin mönkijään
Liikkuvaa kuvaa saadaan kun nuo sateet hellittää.. SEhän on luvannu luntakin kesäkuun 1. päivälle meidän korkeuksille
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Tässä H-siltaa odotellessa on kerennyt laitteen näperrellä pieniä huomiota vaativien kohteiden osalta valmiiksi.
Mitä pienempi asia, sen useampi niitä on.
Sähköjohdotus 100% kondiksessa. Sukatettu nylon sukan sisään. Käyttöpaneeli yksinkertaisilla kytkimillä. Päävirtakytkin , lisävalokytkin , takavalokytkin ja kahvanlämppärit.
Mittaristona toimii vanha tankinkorkki, eipähän jää tyhjää reikää. Varoitusvaloina isommat , vasen moottorin vikavalo, oikea öljynpaineenvalo , ylempi vihreä päävirran ilmaisu, ja alempi punainen pääkiskon virransyötön merkkivalo. 1 varavalo keskellä jollekkin jos tarvii.
Snorkkelisysteemi hoitui kätevästi vanhalla suodatin systeemillä , ja sen sadesuojalla. Myös Takaperän,etuperän,vaihteiston ja polttoainetankin ilmaputket tulee suodattimien luokse.
Penkin etukiinnikkeet oli helppo väkertää kun sivukatteet oli irti.
Nyt siis jätin käyttöön (jonka huomasin ajellessa erittäin käytännölliseksi) hitaanpuolen kytkentävivun. Tosin omavalmisteena sekin, eikä ole vaihdekepissä.
Ajovalot ja takavalot check. Ajovaloina toimii tutuksi tulleet 35w xenon projektio lamppuset. Veden pitävät. Lisävaloina sitten talvella ajaa asiaa valmiiksi kytketty virransyöttämoduuli ja 2x Lumoniten navigator BX3000 . Luulis näkevän. Samoja valoja käytän enskaillessa. Erittäin tehokkaat ja miellyttävä valonjakauma. Navigatoreille on GoPro pikakiinnikkeet valmiina ja töpselit tulee syylärin taakse.
Sitten se kytkimen ohjainmekanismi. Tila alkaa olemaan ihan OIKEASTI tiukalla, onneksi ei mitään enää tarvi. Ei yhtään tyhjää.
Kumireunatiiviste ja 2 pikalukkoa tulee etukanteen jonka asennus on sitten kun järjestelmä taas ilmattu. Itse ohjaimen eli Arduino ja H-silta tulee omaan boxiin airboxin päälle vähän suojaisampaan paikkaan.
Harmi kun jää nähtävästi osan tulo niin viimetinkaan ettei Raajärvelle ollut vielä tähän lähtöön rääpyä osallistua.
Noh seuraavalla kerralla sitten.
Ainiin... tilasin Etralta polyeteenilevyn 8mm mustana. Panssarin piirtooperaatio joutessaan... JA kaivoin pihankin lapiolla auki rouvan kans ja 18t sepeliä leviteltiin kottareilla ja lapiolla.
Siinä meni muutama Sandelssi
KEvättä rinnoissa!!!! Ehkä ne ilmat tästä lämpeää
Mitä pienempi asia, sen useampi niitä on.
Sähköjohdotus 100% kondiksessa. Sukatettu nylon sukan sisään. Käyttöpaneeli yksinkertaisilla kytkimillä. Päävirtakytkin , lisävalokytkin , takavalokytkin ja kahvanlämppärit.
Mittaristona toimii vanha tankinkorkki, eipähän jää tyhjää reikää. Varoitusvaloina isommat , vasen moottorin vikavalo, oikea öljynpaineenvalo , ylempi vihreä päävirran ilmaisu, ja alempi punainen pääkiskon virransyötön merkkivalo. 1 varavalo keskellä jollekkin jos tarvii.
Snorkkelisysteemi hoitui kätevästi vanhalla suodatin systeemillä , ja sen sadesuojalla. Myös Takaperän,etuperän,vaihteiston ja polttoainetankin ilmaputket tulee suodattimien luokse.
Penkin etukiinnikkeet oli helppo väkertää kun sivukatteet oli irti.
Nyt siis jätin käyttöön (jonka huomasin ajellessa erittäin käytännölliseksi) hitaanpuolen kytkentävivun. Tosin omavalmisteena sekin, eikä ole vaihdekepissä.
Ajovalot ja takavalot check. Ajovaloina toimii tutuksi tulleet 35w xenon projektio lamppuset. Veden pitävät. Lisävaloina sitten talvella ajaa asiaa valmiiksi kytketty virransyöttämoduuli ja 2x Lumoniten navigator BX3000 . Luulis näkevän. Samoja valoja käytän enskaillessa. Erittäin tehokkaat ja miellyttävä valonjakauma. Navigatoreille on GoPro pikakiinnikkeet valmiina ja töpselit tulee syylärin taakse.
Sitten se kytkimen ohjainmekanismi. Tila alkaa olemaan ihan OIKEASTI tiukalla, onneksi ei mitään enää tarvi. Ei yhtään tyhjää.
Kumireunatiiviste ja 2 pikalukkoa tulee etukanteen jonka asennus on sitten kun järjestelmä taas ilmattu. Itse ohjaimen eli Arduino ja H-silta tulee omaan boxiin airboxin päälle vähän suojaisampaan paikkaan.
Harmi kun jää nähtävästi osan tulo niin viimetinkaan ettei Raajärvelle ollut vielä tähän lähtöön rääpyä osallistua.
Noh seuraavalla kerralla sitten.
Ainiin... tilasin Etralta polyeteenilevyn 8mm mustana. Panssarin piirtooperaatio joutessaan... JA kaivoin pihankin lapiolla auki rouvan kans ja 18t sepeliä leviteltiin kottareilla ja lapiolla.
Siinä meni muutama Sandelssi
KEvättä rinnoissa!!!! Ehkä ne ilmat tästä lämpeää
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden