Hondanche V4 800Fi
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Hondanche V4 800Fi
Ei pelkästään ammattimaisen kädentaidon, vaan myös kuvien ja selostusten kera aikalailla täydellisyyttä hipova projekti / topikki. Toivon, ettei laite koskaan valmistu 100 prosenttisesti jotta saadaan seurata tätä vielä pitkään tulevaisuudessa. Hieno on tämä projekti, huhhuh
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Nöyrä kiitos kohteliaisuudesta.
Valmistuuhan ne kaikki aikanaan, mut sit voikin rakentaa jotain uutta. Tosipuheessa tämäkin on vielä pitkässä kuusessa kaikkien suunnitelmien perusteella.
Valmistuuhan ne kaikki aikanaan, mut sit voikin rakentaa jotain uutta. Tosipuheessa tämäkin on vielä pitkässä kuusessa kaikkien suunnitelmien perusteella.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Puuhastelua puuhastelua. Kävin etralta tosiaan koukkiin 1000x2000 300hd polyeteenilevyn. Siihen on tullut piirusteltua , huomenna vois leikellä mokoman.
Uusi H-siltakin saapui kytkimeen, ja sen säätelyä aina kun kerkeää. Pihahommat vie yllättävän paljon aikaa.
Kaasuvipuun asensin mikrokytkimen ja sen sain pelaamaan kohtalaisen hyvin. Ainoa päänvaivaa aiheuttava asia on pääsylinterin pitkä liike vs kytkimen irroitus/tarraus piste. Jos säädön lyö niin hitaalle että liikkellelähtö on höyhenen kevyt ja pehmeä, vie aikaa kaasuun koskettamisen jälkeen vedon kytkeytymiseen liian kauan. Siihen suunnitellaan vielä ohjelmallista oikotietä. jolla liike aloitetaan nopealla ulosajolla mutta ennen kytkeytymispistettä hidastetaan toivottuun nopeuteen logaritmisesti.
Kävihän siinä tietenkin niinkin siinä näppäillessä että ohjelmasta paljastui bugi. Kun kesken liikkeen painettiin oikeaa ja vasenta jarrua yhtäaikaa , arduino keksi että eihän se näin voi olla , vaan resetoi itsensä , ja ajoi kytkimen auki.
Minä onneton olin tallissa , hidas puoli päällä , ja paniikissa painelin molempia jarruja että miksi ihmeessä ei se löysää. Seinäänhän sitä tipukävelyvauhtia sit mentiin ja sutattiin paikallaan.
Uskomattoman makiat naurut sai Noh ...vika on sittemmin korjattu . Onneksi ei ollut neliveto päällä, mokoma ois kiivennyt selälleen.
Vihdepolkimeen tein kaksisuuntaisen polkimen. Saa toistaiseksi luottaa. Vielä kumit tappien päälle
Bensapumppu särkyi. Taattua halpislaatua. Onneksi on takuu olemassa. Samalla hommasin vähän varmemmin pelaavan bensanpaineensäätimen, koska edellinen on jo todella vanha ja testiajoilla paineet vähän heittelee.
Uusi H-siltakin saapui kytkimeen, ja sen säätelyä aina kun kerkeää. Pihahommat vie yllättävän paljon aikaa.
Kaasuvipuun asensin mikrokytkimen ja sen sain pelaamaan kohtalaisen hyvin. Ainoa päänvaivaa aiheuttava asia on pääsylinterin pitkä liike vs kytkimen irroitus/tarraus piste. Jos säädön lyö niin hitaalle että liikkellelähtö on höyhenen kevyt ja pehmeä, vie aikaa kaasuun koskettamisen jälkeen vedon kytkeytymiseen liian kauan. Siihen suunnitellaan vielä ohjelmallista oikotietä. jolla liike aloitetaan nopealla ulosajolla mutta ennen kytkeytymispistettä hidastetaan toivottuun nopeuteen logaritmisesti.
Kävihän siinä tietenkin niinkin siinä näppäillessä että ohjelmasta paljastui bugi. Kun kesken liikkeen painettiin oikeaa ja vasenta jarrua yhtäaikaa , arduino keksi että eihän se näin voi olla , vaan resetoi itsensä , ja ajoi kytkimen auki.
Minä onneton olin tallissa , hidas puoli päällä , ja paniikissa painelin molempia jarruja että miksi ihmeessä ei se löysää. Seinäänhän sitä tipukävelyvauhtia sit mentiin ja sutattiin paikallaan.
Uskomattoman makiat naurut sai Noh ...vika on sittemmin korjattu . Onneksi ei ollut neliveto päällä, mokoma ois kiivennyt selälleen.
Vihdepolkimeen tein kaksisuuntaisen polkimen. Saa toistaiseksi luottaa. Vielä kumit tappien päälle
Bensapumppu särkyi. Taattua halpislaatua. Onneksi on takuu olemassa. Samalla hommasin vähän varmemmin pelaavan bensanpaineensäätimen, koska edellinen on jo todella vanha ja testiajoilla paineet vähän heittelee.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: Hondanche V4 800Fi
Eikös oo mitää ns tappokytkintä, että saa vehkeen sammuksiin, jos bugi yllättää?
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
No on tietenkin. Mutta arvaappa kahdesti että siinä häsläyksessä ihmetellessä että miksei veto katkea , niin kelaanko minä sitä tappokytkintä.kokki kirjoitti:Eikös oo mitää ns tappokytkintä, että saa vehkeen sammuksiin, jos bugi yllättää?
Loppujen lopuksi se tuli mieleen ja sillä meno katkes.
Vinssin kytkin pitää siirtää eri kohtaan, niin ei ole tappokytkimen lähettyvillä.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Riiputetaan taas vaihteeksi.
Pohjapanssarin mittailua ja sommittelua. Check an re-check
Parit niittimutterit ja pulttien upotus, loput pallikantapulteilla. Piti tehdä panssariin reiät kardaanin laakeripukkien pulttien lukkomuttereille ettei jää pollottaan.
JA huomasin myös mielenkiintoisen homman. Kun MAxxis tekstin lukee väärinpäin , siitä tulee sixx am
Pohjapanssarin mittailua ja sommittelua. Check an re-check
Parit niittimutterit ja pulttien upotus, loput pallikantapulteilla. Piti tehdä panssariin reiät kardaanin laakeripukkien pulttien lukkomuttereille ettei jää pollottaan.
JA huomasin myös mielenkiintoisen homman. Kun MAxxis tekstin lukee väärinpäin , siitä tulee sixx am
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
prkl photobucket..... 400$ plus500 jäsenyys.
3rd party hosting in my ass
juu enkä ole mitään kerenny tehdä mönkijällekkään. Ehkä ensi viikolla
3rd party hosting in my ass
juu enkä ole mitään kerenny tehdä mönkijällekkään. Ehkä ensi viikolla
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Kaikille teille jotka ette ole lukeneet : Pahoittelen että ette näe aiempia kuvia mitä on tapahtunut , mistä on lähdetty ja mihin on tultu.
Kaikille teille jotka olette nähneet liikaa eikä verkkokalvoon palanutta amatöörirakentelua saa pois sitten millään , siihen asiaan en voi vaikuttaa
Onko ideoita hyvistä kuvanjakopalveluista ? Haistatin pesät photobuckettiin, latasin kuvat koneelle ja poistin tilit, aioin mennä muualle kun ovat smurffeja.
Jaan pelkät kansiolinkit kun paikan keksin minne ne laitan, ja tästä eteenpäin tietenkin ihan normaalisti suoraan posteihin.
Kiitos ja Anteeksi
Kaikille teille jotka olette nähneet liikaa eikä verkkokalvoon palanutta amatöörirakentelua saa pois sitten millään , siihen asiaan en voi vaikuttaa
Onko ideoita hyvistä kuvanjakopalveluista ? Haistatin pesät photobuckettiin, latasin kuvat koneelle ja poistin tilit, aioin mennä muualle kun ovat smurffeja.
Jaan pelkät kansiolinkit kun paikan keksin minne ne laitan, ja tästä eteenpäin tietenkin ihan normaalisti suoraan posteihin.
Kiitos ja Anteeksi
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Itse olen monta vuotta mennyt kuvat.fi palvelulla. Maksaa joku 20-30€ vuodessa mutta on mielestäni joka euron arvoinen. Kuvien linkkaaminen foorumeille pitää tehdä tietyllä tapaa, mutta ainakaan linkit ei menee vuosienkaan jälkeen "rikki".
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: Hondanche V4 800Fi
Jos tuntihinta on vaikkapa 40 euroa niin paljonko mönkijän arvo olis noin suunnilleen?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10873
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Itsellä on onedrive perhepaketin mukana. 5 officepakettia ja 5 onedrivetiliä maksaa vuodessa satasen. Ei tartte sinksailla mitään ja kuvat menee puhelimesta automaagisesti aina pilveen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Arvo ---- korvaamaton. Mutta niin ei voi ajatella siinä vaiheessa jos laitteelle pitää hintaa ajatella myymis mielessä. HArrastus on harrastus, siitä ei pääse mihinkään.Käppyrä kirjoitti:Jos tuntihinta on vaikkapa 40 euroa niin paljonko mönkijän arvo olis noin suunnilleen?
P.S. kaikki on kaupan kun hinnasta sopii
Suunnitteilla on jo uusi projekti, sellainen jota ei ole nähty tällä foorumilla , kunhan tämän hetkisen pienet kikkailut saa vielä hipisteltyä jahka aika riittää.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Hondanche V4 800Fi
Veikataas tämmöstä... rip saw:n kaltainen telahirvitysAct10nM4N kirjoitti:
Suunnitteilla on jo uusi projekti, sellainen jota ei ole nähty tällä foorumilla
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: Hondanche V4 800Fi
Jep jep, tätä ei vaan kaikki ymmärrä, että rakentelu ja laitteiden korjaaminen voi olla yhtä mieluisa harrastus kuin ajaminen Tänään vasta oli isän kanssa melkoiset väittelyt tuosta mönkijän korjaamisesta. Ei vaan ymmärtänyt että miksi kunnostaa laitetta josta ei ehkä saa omiaan takaisin..Act10nM4N kirjoitti:Arvo ---- korvaamaton. Mutta niin ei voi ajatella siinä vaiheessa jos laitteelle pitää hintaa ajatella myymis mielessä. HArrastus on harrastus, siitä ei pääse mihinkään.Käppyrä kirjoitti:Jos tuntihinta on vaikkapa 40 euroa niin paljonko mönkijän arvo olis noin suunnilleen?