Täs on nyt useampi ilta ja viikonloppu vietetty Pollen kimpussa. Homma lähti liikkeelle siitä, kun kaikki lisäsähköistykset oli riipaistu vain äkkiä toimiviksi, ja kaikki piuhat sekä etuvinssin solenoidi vaan murjottu alkuperäiselle akun paikalle. Edellinen omistaja oli siirtänyt akun tarakalle omaan koteloon, samalla kapasiteetti kasvatettu pikkuauton akun mittoihin. Pollella on kesäaikaan ja muutenkin niin vähän käyttöä, että akku oli tässä alkusyksystä päässyt kuolemaan. Kipasin uuden 74 Ah akun ja samalla kun tuli lisävermeiden sähköt fiksattua. Takavinssi kun oli langattomalla kaukosäädöllä, niin releistin homman niin, että tarvittaessa samalla kapulalla toimii etuvinssikin.
Tänään aloin rukkaamaan seoksia, kun tuo on aina mun aikana ollut huono lähtemään käymään ilman esilämmitystä, kun ulkoilman lämpötila alkaa painumaan pakkasen puolelle. Viimeksi kun kaasaria rukkasin, nostin vain neulaa = virhe. Käynnistyksen jälkeen joutui entistä enemmän jumppaamaan ryypyn kanssa ja koneen lämmetessä oli aina semmonen vaihe, ettei kone pysyny käynnissä millään ryypyn asennolla. Tulppa antoi vahvistuksen, jotta paksulla on menty:

Noh, kaasarin pohjakupin ruuvit on totuttuun tapaan pehmeetä tavaraa ja perhanan tiukassa. Meinasin ujuttaa kaasarin rungon ja pytyn välistä, mut eip mahu ni ei mahu. Bitsisarjastakin kaikki päät kävin läpi pohjakupin avaamiseksi = ei sovi / aukea ruuvit.

Toisaalta pakoputkikin pitäis irroittaa maalausta varten, jolloin kaasari saattaisi mahtua ulostautumaan. Samalla ilmestyis kyl putken kylkeen reikäkin lambdaa varten.

Yläkauttakaan ei ihan pyytämällä lähde. Variaattorin ja laatikon "snorkkelit" on tiellä. Niitä ei saa pois tieltä ilman etukatteen irrotusta. En edes vaivautunut tutkimaan ko operaatiota, kuin hitsinpimpulamainen homma se on. Nuo ilmanottojen ruuvinkannat on niin kejlussa asennossa, ettei oikein työkaluilla pääse tykö. Vähän pääsin aris-kiristimiä tökkimään, ja huomasin että ovat täysin löysässä valmiiksi. Vähän ihmetyttää miksi on olleet auki. Tuskin huollon takia, kun oli 25h mittarissa ostaessa. Luultavasti tehtaan jäljitä noin. Toisaalta en ihmettele yhtää, vaikka olisikin huollossa vain tumpattu putket paikoilleen ja jätetty klemmarit kiristämättä.


Huomenna varmaan porailen kaasarista pohjakulhon ruuvit, niin pääsee katteleen kummosta tk-suutinta sinne tarvis laittaa. Ahaa-elämys oli, et Dinli vakio nelivitonen tk-suutin olis sopinu sinne (Pollessa vakiona 42,5), mutta räjäjäytyskuvan perusteella on erinälainen suutin kyseessä.
Etuperä-/vaihteisto-/moottoriöljy + suodattimet vielä vaihtuu kans ----> NoteToSelf: MIttarissa siis 87,5h/925km.. Nipat jo rasvasinkin.
Moottoriöljy vinkkejä/suosituksia otetaankin vastaan. Polle omaa ps4 -öljyä en enää meinaa koneeseen kaataa.