Variaattorin kevennys

Tänne kuvalliset projekti selostukset
loso
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Huhti 2010 21:19
Mönkijä:: Outlander 400 EFI
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja loso »

Onko kukaan kokeillut keventää variaattorin osia (ei liukupainoja) eli pyörivää massaa pois, kelkka puolella sitä on tehty mutta ei siitä täällä sen enempää.
Canan 400ssa on 4painoa ja v2 6painoa joten kaks sektoria tyhjänä eli tuntuvasti lähtis painoo.
Tuli pieni halu viilata näitä joten jos jollain olisi KOKEMUSTA asiasta niin kerro miten toimi, vaikutti jne.
Jotain on tehtävä kun ei tolla inspaa lähtee kikkaileen enään niinkuin alkuhuumassa :I
448kg kone&kuski
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 06:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

400cc mönkijällä et saa alkuhuumaa takaisin muuta kuin vaihtamalla sen isompaan.
loso
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Huhti 2010 21:19
Mönkijä:: Outlander 400 EFI
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja loso »

Takavarin osista lähti 1723/1656g ja 1141/1095g
Etuvarin osat on pahasti kesken vielä 1408/1382g ja 820/770g mutta alku se on tämäki
448kg kone&kuski
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja TKT »

Miten sorvasit lautasia? Otitko "hihnapinnasta" yhtään pois? Siitä vois ottaa pienen siivun kanssa ja samalla sais tarkistettua onko lautaset suorat vai kierot. Pitää vaan huolen että akselin luonta lautasten kosketuspinnasta ottaa kanssa tavaraa pois, jotta hihna pääsee nousemaan riittävän ylös eikä jää löysälle...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
loso
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Huhti 2010 21:19
Mönkijä:: Outlander 400 EFI
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja loso »

Etuvarin osista otan/otin ohkasen siivun kun aikanaan remmi teki uran pohjalle, muuten vain sieltä täältä lastua koko ajan arvioiden että kestääköhän enään :o mutta kyseessä 30ihhahhaata joten kestää.
Vauhtipyörästä toiv. voi ottaa lastun, terästä kun on niin vähälläkin lastulla kevenee.
E -200g T -113g
448kg kone&kuski
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

Yksisylinterisestä pyörivien massojen pienentäminen saattaa tuoda epätoivottuja ilmiöitä. Kannattaa ainakin keventää varovasti ja kokeilla välillä miten koneen luonne muuttuu
loso
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Huhti 2010 21:19
Mönkijä:: Outlander 400 EFI
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja loso »

Veikkaan että ollaan vielä kaukana 1sylkkysistä 4t crosseista, vieläki varin osat painaa 3-3,5kg
448kg kone&kuski
meura
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Marras 2014 22:11
Mönkijä:: Rekku -08 500 Tl
Paikkakunta: Oulu

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja meura »

Sitten ku oot hionu ne pilalle, niin multa löytyy vähän ajetut (~50 000km) varaosat halvalla :lol:

Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
loso
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Huhti 2010 21:19
Mönkijä:: Outlander 400 EFI
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja loso »

Mahtavuutta, vaihto-osat ja kaikki tarjolla.
Jos homma on susi, mitään en myönnä ja ittelle valehtelu on jo tuttua puuhaa
448kg kone&kuski
Deippa
6WD
Viestit: 403
Liittynyt: 02 Helmi 2009 09:24
Mönkijä:: OUTLANDER 400EFI -10
Paikkakunta: Oulun reuna

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja Deippa »

:mrgreen:
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ota remmi pois ni tulee kierrosherkkyyttä :lol:
ei vaas... miten on edistynyt ja testailut?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
loso
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Huhti 2010 21:19
Mönkijä:: Outlander 400 EFI
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja loso »

Kappaleet kevenee vähän väliä kun niitä pajan työpöydällä katselen niin aina pyöräytän vingulla ja rälläkällä sieltä täältä. Hommat vähän kesken, seuraavan kerran kun käynnistän keveillä osilla niin samalla polttoaine vaihtuu e85 ja toivon että seokset menisi samalla kohilleen ja hieman nykyistä rikkaammaksi. Etuvanteetkin otin ja vedin rälläkällä neljään osaan, kavennan, kevennän ja kieroudet pois :D
Etuvarin osat nyt 820/660g 1408/1319g ~250g ja vieläkin vois ottaa pois mutta taidan tätä kokoonpanoa koittaa.
448kg kone&kuski
Avatar
ceebbari
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 25 Syys 2012 06:58
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750
Paikkakunta: Porvoo

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Muista sitten että mikään siinä mönkijässä ei kestä sitä raakaa etanolia, ei tankki eikä mitkään letkut / tiivisteet.
Eli kaiken joudut uusimaan jos sitä alat käyttämään.
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

No ei se sillä 85:lla ainakaan rikastu.
Avatar
Catiska
6WD
Viestit: 430
Liittynyt: 20 Loka 2008 16:45
Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Variaattorin kevennys

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Missä meinasit tasapainottaa varin ja kytkimen uudelleen? Vai ajattelitko antaa vain täristä ja rikkoa laakerit? Tosin tuo Re85 vie koneesi niin lahalle että eiköhän se pakovena tai mäntä sula ensiksi.
Vastaa Viestiin