Isokissa

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Samalla kun vaihdat vinssin rullaohjaimen liukukitaan, pura ne vetosilmukat sieltä keulasta pois, mitä niillä tekee ? Ja kun rautaa ovat, niin varmasti painaa.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Ne on rungossa kiinteästi. Ja suojaa pikku osumilta kunnes keksin tohon jonkun muun puskimen.
Ellei sitten tekis pultattavat alumiittiset lenkit.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Mepi
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 15 Syys 2011 06:12
Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Paikkakunta: Satakunta

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja Mepi »

Johan tässä täytyy laittaa kuljettajakin laihikselle, tosin tuntematta kuljettajaa on paha arvostella paljonko on vara tipauttaa. :D

Saisko pakarin vaihtamalla myös kiloja pois?
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Tuossa aiemmin käsiteltiin tuokin mahdollisuus. Meikäläisen kohdalla ei kuskista saa enää kiloja pois. :)

Putkistosta, tai oikeastaan vaimentimesta saa kyllä painoa pois. Se on aika iso peltinen mötikkä. Perehdyn siihen tuonnempana.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Rungosta puheenollen. Tuo TRV:n pidempi runko näkyy selkeimmin tyhjänä tilana polttoainetankin takana. Sinne vois rakennella jotain vauhtia lisäävää tai sitten siirrellä jotain mahdollisia osia edestä sinne.
Varsinainen "pidennys" sijoittuu itse rungossa takaperän ja vaihdelaatikon väliin.

Kuva

Itse runkohan ei ole lyhyestä pidennetty vaan kokonaan oma runkonsa. Samaa pidempää runkoa käytetään tonnisessa MudProssa. Runkotyyppi on perinteinen putkikehikko pyramidityyppisillä jäykkäreillä.

Kuva


Sitten vähän rungon historiaa

Runkomallin ja jousituksen kehityksessä alunperin on ollut mukana lyhyemmillä rungoilla wpsa ja gncc kisoissa ajaneet veljekset Josh ja Jesse West. Molemmat ajoivat alkuun 650:llä ja myöhemmin 700:lla. AC:llä on oma enduron extreme erikoiskokeen tyylinen testirata tehtaan mailla Thief river fallsissa. Tuohon aikaan Catilla ajoi kisaa myös Daryl Rath. Jesse West voitti 4x4 luokan mestaruuden vuonna 2007.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut frosty, 05 Loka 2017 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Ohjaustanko/kahvat alumiiniset, renkaat/vanteet keveemmät, titaani putkisto, hiilikuitu katteet, kuski käy saunassa ja paskalla ennen ajoa ja ajovarusteina riittää pyöräilykypärä ja munasuojat :lol:
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Ei silleen gramman tarkkaa mutta oisko jollain uunia kuidun liimaamiseen :lol:
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Pieni videon pätkä kun kokeilin vähän kameraa.

https://youtu.be/JaoEIMm-6gQ
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Laitoin kahvasuojat

https://youtu.be/eEKbbpr48VY
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Kappas. Tämä projekti/suunnitelma lähti liikkeelle päivälleen puoli vuotta sitten. Tai oikeastaan päätös hankinnalle.
Nyt on ollut kaikkea muuta puuhaa niin paljon ettei mönkijälle ole juuri mitään tehty, mutta tällä viikolla taas kerkeää keskittyä olennaiseen.

Kahvasuojia koitin pariakin erilaista, mutta toi ohjaustanko on niin täynnä kaikkea juttua ettei tahdo saada kiinnikkeitä sopimaan nätisti ja yhdet Polisportin suojat oli auttamatta liian pienet suojaamaan viimalta. Näyttikin aika tyhmiltä.
Nyt paikallaan on TGB Targetin suojat. Vaihtunee vielä joihinkin paremmin silmää miellyttäviin.

Kahvanlämmittimet on hankinnassa lähiaikoina. Hyvistä ja huonoista lämmittimistä saa kertoa kokemusten mukaan.

Kuva


Tuo etuteline on muuten täysin identtinen takatelineen kanssa, eli vaihtokelpoiset keskenään.
Viimeksi muokannut frosty, 05 Loka 2017 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Aikalailla parhaat: https://www.amazon.com/Polly-Heaters-Ha ... ter+PH+300

Asennetaan tangon sisään, jolloin voi valita ihan vapaasti tupit ja liimata ne kunnolla kiinni.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Noniin, hyvä hyvä. Noilla voisin käyttää maastopyörän tuppeja.
Krosseissa todennut ne omaan käyttööni toimivilta. Ohuet eikä ylimääräisiä reunuksia. Mietiskelin myös korokepalaa ja kelkan koukkupäistä tankoa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Sain viimein astimet laitettua paikoilleen. Ensimmäiset versiot. Katotaan miten tarttee muuttaa, vai tarviiko.
Ne on nyt noin 5mm alkuperäisiä korkeammat.


Kuva
Viimeksi muokannut frosty, 05 Loka 2017 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja frosty »

Kenkä pitää hyvin noissa. Täytyy muutama reikä porata läpi että vesi pääsee valumaan pois tuolta astimen sisältä.
Talvellahan noihin pakkaantuu lumi ja jäätyy, mutta pitänee sitten miettiä ratkaisua siihen. Sama ongelma on kyllä ollut mulla kaikissa mönkijöissä. Siihen ei välttämättä ole fiksua ratkasua muuten kuin että paukuttaa jäät välillä pois.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: Isokissa

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

frosty kirjoitti:Kenkä pitää hyvin noissa. Täytyy muutama reikä porata läpi että vesi pääsee valumaan pois tuolta astimen sisältä.
Talvellahan noihin pakkaantuu lumi ja jäätyy, mutta pitänee sitten miettiä ratkaisua siihen. Sama ongelma on kyllä ollut mulla kaikissa mönkijöissä. Siihen ei välttämättä ole fiksua ratkasua muuten kuin että paukuttaa jäät välillä pois.
Sen ongelman ratkaisemiseksi ei ole kukaan valmistaja vielä halunnut ryhtyä :lol:
Miten ois jalkapedaalin lämmittimet?
Mitäs cattilan tonnisonnissa on voimaa , onko tiedossa tarkkoja numeroita?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin