Keulasta irrotin puskurin pois kun se oli joka ojan ylityksessä turpeessa kiinni. Sitten tein keulaan ylijääneestä pohjapanssarimuovista palan keulaan että edes vähän paremmin liukuisi silloin kun keula ottaa turpeeseen kiinni. Auttoi kyllä paljonki, mutta kyllä tuo keula pitää typistää jossainvaiheessa.
Lisävaloja tilailin myös ebayn ihmeellisestä maailmasta. Keulaan laitoin lisäpitkiksi 2x54w led ja lähi/työvaloiksi kaksi 18w leveällä valaisulla olevaa lediä. Näin jälkeenpäin miettien olis keulaan kelvannut yks leveä lisäpitkä noiden 18w kaveriksi. No nyt mennään näillä ja kyllä valotehoa tuntuis olevan ihan tarpeeksi. Taakse on tulossa yksi 18w led, mutta sitä en ole vielä ehtinyt kytkeä.
Ja nyt viimeisimpänä hommana oli rengaspäivitys bighornista vähän isompaan pyörään. Monien mutkien ja pähkäilyiden kautta renkaaksi päätyi cst wild thang koossa 28 x 10/12 x 12. Pikkasen jäi kuitenkin tml spider takaraivoon kummittelemaan, se olis ollut toinen kiinnostava rengas. Mutta näin ekoiden ajojen jälkeen olen todella tyytyväinen valintaan.
Ja renkaiden asennushan ei todellakaan menny kuin strömsossa. Takarenkaat meni heittämällä paikalleen

mutta etuvanne otti kiinni jarrusatulan banjopulttiin

, ja vähintään 20mm piti saada vannetta ulospäin. Eli tarvetta spacereille. Eipä siinä muuten, muttakun vanhat oli jo lähdössä uudelle omistajalle ja lauantaina oli askolan ajot
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
. Aikaa ei ollut tilailla spacereita. Metsästin kuumeisesti koko helsinki,espoo ja porvoo alueen läpi mutta mistään ei löytynyt tuuman spacereita. Toivo oli jo heitetty kunnes tuli mieleen että olen menossa illalla lahteen ja siellähän on storm. Kaasupohjassa lahteen ja juuri ennen sulkemis aikaan ehdin stormille. Sieltä sain sitten 30mm spacerit ja renkaat kiinni ajoja varten.
Aika panssarivaunuhan tuosta tuli noilla spacereilla.
Eikä ne ongelmat siihen vielä loppunu. Tajusin että eihän TGB enää mahdu leveyden puolesta mun peräkärryyn. No sitten alkoi kuumeisesti kärryn metsästys. Isältä kävin aamulla seitsemältä hakemassa leveämmän kärryn. Siihen mahtui kyllä kyytiin mutta kuomu ei mahtunut kiinni
Ja taas oltiin siinä pisteessä että ajot askolassa jää väliin. Lopulta noin tunti ennen lähtöä askolaan, kaveri sattui tulemaan paikalle ja tarjosi lainaksi vw lt lava-auton että pääsin ajoihin. Päivä pelastettu.
Tässä kuva kuin tiukilla on 12 tuuman vanne edessä
Kuva uusilla renkailla/vanteilla
Ja pari kuvaa askolasta... Päästiinhän sinne monen mutkan kautta

Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei