Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Laitetaanpa tästä tämmöstä juttua pystyyn. Nyt kun kesä alkaa läheneen loppua, ja kiireet hellittään niin ehtii Bladen ottamaan pikkuhiljaa työn alle.
Ihmeitä ei vielä ole ehtinyt tekemään, mutta tänään asentelin vanhan moottoripyörän laukun kiinni, kun tuli extempore lähtö lappiin ajelemaan.
No eipä siinä. Heti pientä takapakkia reissuun lähdölle, sillä huomasin että etuvetarista on suojakumi rikki. Kiire tulee kun perjantai aamuna on lähtö ja siihen mennessä pitää ehtiä vaihtaan suojakumi, autoon moniurahihna ja vielä pohjapanssarin teko
Paljon on vielä Tegussa tehtävää ennenkuin olen tyytyväinen ja siitä kertoilen sitten projektin edetessä.
Tässä kuitenkin pikkasen listaa.
-Kaikki ylimääräinen paino pois
-Tarakat tulee uudet, kevyemmät.
-Syylärin siirto
-Katteiden yliteippaus
-Nokan typistys
-Isompaa pyörää ja etc etc...
Ihmeitä ei vielä ole ehtinyt tekemään, mutta tänään asentelin vanhan moottoripyörän laukun kiinni, kun tuli extempore lähtö lappiin ajelemaan.
No eipä siinä. Heti pientä takapakkia reissuun lähdölle, sillä huomasin että etuvetarista on suojakumi rikki. Kiire tulee kun perjantai aamuna on lähtö ja siihen mennessä pitää ehtiä vaihtaan suojakumi, autoon moniurahihna ja vielä pohjapanssarin teko
Paljon on vielä Tegussa tehtävää ennenkuin olen tyytyväinen ja siitä kertoilen sitten projektin edetessä.
Tässä kuitenkin pikkasen listaa.
-Kaikki ylimääräinen paino pois
-Tarakat tulee uudet, kevyemmät.
-Syylärin siirto
-Katteiden yliteippaus
-Nokan typistys
-Isompaa pyörää ja etc etc...
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Ja on sitten monimutkaista hommaa tuo valokuvien lisäys... perrrr
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
No niin pitkästä aikaa sai taas tehtyä jotain kömpiälle. Tänään aloittelin yliteippaus projektia. Aikasta mielenkiintoista ja kärsivällisyyttä kaipaavaa hommaa, ainakin tälläselle ensikertalaiselle. Vaan eiköhän tuo pikku harjoittelun jälkeen lähe onnistumaan. Kaikkihan on mahdollista onnistua. Ihminen on käyny kuussa, joten eiköhän yksi monkijän teippaus onnistu tälläseltä tasamaan tallaajalta
Tässä kuvaa alkutaipaleelta. Vielä en ehtimy teippaamaan muuta kuin käsisuojat. Huomenna kuitenkin homma jatkuu.
Tässä kuvaa alkutaipaleelta. Vielä en ehtimy teippaamaan muuta kuin käsisuojat. Huomenna kuitenkin homma jatkuu.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Pohjapanssarista myös. Säästyinpä pohjapanssarin teolta ja siitä on kiittäminen Jarkko Kettulaa ja Iron Balticia. Pojat teki hienoa työtä ja nyt on pohjassa iron balticin panssari + tukivarsien suojat. Nyt kelpaa sitten rymistellä mettässä mielinmäärin. Alkuperäinen rimpula olikin jo melko palasina.
Toki tuohon keulaan pitää vielä tehdä pieniä muutoksia. Tuo nykyinen muovi tuskin kauan kestää tuossa keulassa. Ja muutenkin tuo keula vaatii muutoksia jossain vaiheessa mutta sen aika ei ole vielä. No ehkä alkuun teen keulaan pohjapanssari muovista hieman jyrkemmällä kulmalla olevan panssarin.Sellasen että hieman paremmin pääse esim. ojan ylityksistä. Luultavasti samalla poistan tuon puskuriraudan. Se törröttää aika pitkälle keulaan.
Toki tuohon keulaan pitää vielä tehdä pieniä muutoksia. Tuo nykyinen muovi tuskin kauan kestää tuossa keulassa. Ja muutenkin tuo keula vaatii muutoksia jossain vaiheessa mutta sen aika ei ole vielä. No ehkä alkuun teen keulaan pohjapanssari muovista hieman jyrkemmällä kulmalla olevan panssarin.Sellasen että hieman paremmin pääse esim. ojan ylityksistä. Luultavasti samalla poistan tuon puskuriraudan. Se törröttää aika pitkälle keulaan.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Näköjään kuvat hävinny johonkin. Kokeillaan kerran vielä. Eli tässä kuva teippaushomman aloituksesta.
Ja tässä pohjapanssarista
Ja tässä pohjapanssarista
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Ei näy viimeisimmän viestin kuvat meikäläisellä ?
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Joo ei näy enään. En ymmärrä ku ne näkyy noin vuorokauden ja sitten häviää. Modet tai joku jelpatkaa jos tiiätte mistä johtuu. Google driven kautta laitan kuvat. Kaks ekaa kuvaa näkyy mut nuo muut katoaa vaikka samanlailla oon laittanu. Ei ummara...
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Kokeillaanpa taas josko kuvat nyt pysyis kun on toisen kuvapalvelun kautta.
Eli tässä vielä kerran kuvaa ironbalticin pohjapanssarista
Eli tässä vielä kerran kuvaa ironbalticin pohjapanssarista
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Mönkijän teippaus on myös edennyt jo valmiiksi asti, ja laitellaan tähän muutama kuva sen etenemisestä.
Ei mikään ihan helppo homma ollutkaan mutta tuli ne laitettua kuitenkin. Teipin pysyminen askarruttaa kuitenkin eniten. Epäily on että ei kovin kauaa.
Ei mikään ihan helppo homma ollutkaan mutta tuli ne laitettua kuitenkin. Teipin pysyminen askarruttaa kuitenkin eniten. Epäily on että ei kovin kauaa.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Päivitetäänpä tätäkin välillä. Kaikenlaista pientä yrittänyt askarella aina kun aikaa on ollut.
Niin eli teippauksethan sain jo tovin aikaa sitten valmiiksi. Osan katteista maalasin mastonin rubbercomp kumimaalilla mustaksi. Se ei kuitenkaan tunnu pysyvän kovinkaan hyvin. Painepesurista ei tykkää yhtään. Teippaukset on kuitenkin pysynyt toistaiseksi ihan mallikkaasti.
Ja tästä pari kuvaa
Niin eli teippauksethan sain jo tovin aikaa sitten valmiiksi. Osan katteista maalasin mastonin rubbercomp kumimaalilla mustaksi. Se ei kuitenkaan tunnu pysyvän kovinkaan hyvin. Painepesurista ei tykkää yhtään. Teippaukset on kuitenkin pysynyt toistaiseksi ihan mallikkaasti.
Ja tästä pari kuvaa
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Koson kahva/peukalo lämppärit tilasin ebayn ihmeellisestä maailmasta. Niitä ei paljoa ole vielä päässyt testailemaan kun on ollut niin lämmintä.
Alustavasti tuntuu että ovat huomattavasti paremmat kuin edellisen mönkijän dice lämppärit.
Alustavasti tuntuu että ovat huomattavasti paremmat kuin edellisen mönkijän dice lämppärit.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Siististi oot teipit saanut ja hyvä väri valinta. Onko tuo samaa teippiä millä autoja teipataan?
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Keulasta irrotin puskurin pois kun se oli joka ojan ylityksessä turpeessa kiinni. Sitten tein keulaan ylijääneestä pohjapanssarimuovista palan keulaan että edes vähän paremmin liukuisi silloin kun keula ottaa turpeeseen kiinni. Auttoi kyllä paljonki, mutta kyllä tuo keula pitää typistää jossainvaiheessa.
Lisävaloja tilailin myös ebayn ihmeellisestä maailmasta. Keulaan laitoin lisäpitkiksi 2x54w led ja lähi/työvaloiksi kaksi 18w leveällä valaisulla olevaa lediä. Näin jälkeenpäin miettien olis keulaan kelvannut yks leveä lisäpitkä noiden 18w kaveriksi. No nyt mennään näillä ja kyllä valotehoa tuntuis olevan ihan tarpeeksi. Taakse on tulossa yksi 18w led, mutta sitä en ole vielä ehtinyt kytkeä.
Ja nyt viimeisimpänä hommana oli rengaspäivitys bighornista vähän isompaan pyörään. Monien mutkien ja pähkäilyiden kautta renkaaksi päätyi cst wild thang koossa 28 x 10/12 x 12. Pikkasen jäi kuitenkin tml spider takaraivoon kummittelemaan, se olis ollut toinen kiinnostava rengas. Mutta näin ekoiden ajojen jälkeen olen todella tyytyväinen valintaan.
Ja renkaiden asennushan ei todellakaan menny kuin strömsossa. Takarenkaat meni heittämällä paikalleen mutta etuvanne otti kiinni jarrusatulan banjopulttiin , ja vähintään 20mm piti saada vannetta ulospäin. Eli tarvetta spacereille. Eipä siinä muuten, muttakun vanhat oli jo lähdössä uudelle omistajalle ja lauantaina oli askolan ajot . Aikaa ei ollut tilailla spacereita. Metsästin kuumeisesti koko helsinki,espoo ja porvoo alueen läpi mutta mistään ei löytynyt tuuman spacereita. Toivo oli jo heitetty kunnes tuli mieleen että olen menossa illalla lahteen ja siellähän on storm. Kaasupohjassa lahteen ja juuri ennen sulkemis aikaan ehdin stormille. Sieltä sain sitten 30mm spacerit ja renkaat kiinni ajoja varten.
Aika panssarivaunuhan tuosta tuli noilla spacereilla.
Eikä ne ongelmat siihen vielä loppunu. Tajusin että eihän TGB enää mahdu leveyden puolesta mun peräkärryyn. No sitten alkoi kuumeisesti kärryn metsästys. Isältä kävin aamulla seitsemältä hakemassa leveämmän kärryn. Siihen mahtui kyllä kyytiin mutta kuomu ei mahtunut kiinni
Ja taas oltiin siinä pisteessä että ajot askolassa jää väliin. Lopulta noin tunti ennen lähtöä askolaan, kaveri sattui tulemaan paikalle ja tarjosi lainaksi vw lt lava-auton että pääsin ajoihin. Päivä pelastettu.
Tässä kuva kuin tiukilla on 12 tuuman vanne edessä
Kuva uusilla renkailla/vanteilla
Ja pari kuvaa askolasta... Päästiinhän sinne monen mutkan kautta
Lisävaloja tilailin myös ebayn ihmeellisestä maailmasta. Keulaan laitoin lisäpitkiksi 2x54w led ja lähi/työvaloiksi kaksi 18w leveällä valaisulla olevaa lediä. Näin jälkeenpäin miettien olis keulaan kelvannut yks leveä lisäpitkä noiden 18w kaveriksi. No nyt mennään näillä ja kyllä valotehoa tuntuis olevan ihan tarpeeksi. Taakse on tulossa yksi 18w led, mutta sitä en ole vielä ehtinyt kytkeä.
Ja nyt viimeisimpänä hommana oli rengaspäivitys bighornista vähän isompaan pyörään. Monien mutkien ja pähkäilyiden kautta renkaaksi päätyi cst wild thang koossa 28 x 10/12 x 12. Pikkasen jäi kuitenkin tml spider takaraivoon kummittelemaan, se olis ollut toinen kiinnostava rengas. Mutta näin ekoiden ajojen jälkeen olen todella tyytyväinen valintaan.
Ja renkaiden asennushan ei todellakaan menny kuin strömsossa. Takarenkaat meni heittämällä paikalleen mutta etuvanne otti kiinni jarrusatulan banjopulttiin , ja vähintään 20mm piti saada vannetta ulospäin. Eli tarvetta spacereille. Eipä siinä muuten, muttakun vanhat oli jo lähdössä uudelle omistajalle ja lauantaina oli askolan ajot . Aikaa ei ollut tilailla spacereita. Metsästin kuumeisesti koko helsinki,espoo ja porvoo alueen läpi mutta mistään ei löytynyt tuuman spacereita. Toivo oli jo heitetty kunnes tuli mieleen että olen menossa illalla lahteen ja siellähän on storm. Kaasupohjassa lahteen ja juuri ennen sulkemis aikaan ehdin stormille. Sieltä sain sitten 30mm spacerit ja renkaat kiinni ajoja varten.
Aika panssarivaunuhan tuosta tuli noilla spacereilla.
Eikä ne ongelmat siihen vielä loppunu. Tajusin että eihän TGB enää mahdu leveyden puolesta mun peräkärryyn. No sitten alkoi kuumeisesti kärryn metsästys. Isältä kävin aamulla seitsemältä hakemassa leveämmän kärryn. Siihen mahtui kyllä kyytiin mutta kuomu ei mahtunut kiinni
Ja taas oltiin siinä pisteessä että ajot askolassa jää väliin. Lopulta noin tunti ennen lähtöä askolaan, kaveri sattui tulemaan paikalle ja tarjosi lainaksi vw lt lava-auton että pääsin ajoihin. Päivä pelastettu.
Tässä kuva kuin tiukilla on 12 tuuman vanne edessä
Kuva uusilla renkailla/vanteilla
Ja pari kuvaa askolasta... Päästiinhän sinne monen mutkan kautta
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Re: Blade 1000 nikkarointia ja tuunausta
Joo samaa teippiä. Olihan siinä oma hommansa näin enskertalaiselle.pörhis kirjoitti:Siististi oot teipit saanut ja hyvä väri valinta. Onko tuo samaa teippiä millä autoja teipataan?
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei