Niin se tämäkin projekti vaan alkoi valmistumaan. Vihdoin kun kaikki osat olivat olemassa ja Kunun Pyörästä sai rippeet kasauksen varrella tarvittuihin osatarpeisiin, pääsiin viime viikonloppuna jo koeponnistamaan tätä välinettä. Muutama kuva matkan varrelta joka tapauksessa:
Yksi vanne ja rengas eivät sitten pitäneetkään ilmaa sisällänsä tuli vanteetkin kunnostettua samantien. Käteviä nuo halkaistavat vanteet.

Keskiöt maalasin harmaaksi, mielestäni ihan hyvän näköinen yhdistelmä
Lopulta konekin tuli kasaan yhtenä pitkän päivän iltana. Venttiilien alapään prikat meinasivat tuottaa murhetta, mutta lopulta Kunun Pyörä pelasti jälleen tilanteen.
Aina on kyllä yhtä mukavaa kasata laitteet puhtailla osilla. Jarrukliineriä kului taas tässäkin proggiksessa PALJON.
Yksi harmaita hiuksia aiheuttanut osa olikin sitten recoilin "kynsikaari" tai mikä lie se suomeksi olis. Koko recoil oli palasina hondan purku vaiheessa ja oleellisia osia puuttui. Melkoisesti siinä oli mietittävää miten tän kasaan laittaa niin että koko laitos toimisi kuten kuuluu. Cmsnl lähetti vielä yhden jousen väärän kätisenä. Onneksi "miljoonalaatikosta" löytyi sopivahko palautusjousi tuota käikälettä varten ja lopulta vetokännistys alkoi toimimaan kuten kuuluukin. Varmaan yks koko projektin haastavin osuus, hassua kyllä. Tuosta kynsiosasta puuttui vieläpä tuollainen tappi johon yksi kynsi tarraa. Sen sain väsätyksi moottorisahan viilan pätkästä. Jäi muuten tollanen viilanpätkä aika kovaa kiinni muoviin kun metallin lämmetessä katkaisuvaiheessa muovi suli ympäriltä oikeen kunnolla jumiin. Hyvä näin.
Viikonloppuna Hondaa päästin sitten koeponnistamaan porukalla. Pojan kaverit olivat ajelemassa mönkkäreillä ja sai se tämäkin kovaa kyytiä. Ekalle käyttökerralle en raaskinut asentaa vielä uusia katteita vaan vanhat saivat vielä hoitaa rapakaarien tehtäviä. Kaasarin kanssa on vielä jonkinlaista säädettävää ja tilailin hajanaisen läjän suuttimia joiden kanssa säätöoperaatiot vielä saavat jatkua. Komeesti tuo laite huonoillakin säädöillä silti tuntui vievän raskaampaakin kuskia. Itsekin kävin tuon kanssa ajeluilla polvet suussa. Kaasari saattaa olla vähän turhan iso, kiinalainen keihin kopio 22mm, mut uskon et sen saa vielä säätöihin kun asiaan keskittyy ajan kanssa. Kannen kanavia voisi vähän portata, sen verran ahtaalta vaikuttaa ainakin pakopuoli.
Tähän asti voisi sanoa et projekti on ollut hyvinkin opettava ja mukava. Jos poitsu innostuu laitteesta enemmän on tässä vielä tekemistä ja virittämisen varaa jos niikseen. Voi olla että joskus vielä tilaan tähän ainakin tiukemman nokan ja bigbore setin.
Tässä laitteessa riittää vielä viimeistältävää kaasarin säätämisen lisäksi. Uudet katteet pitää taikoa paikoilleen, kytkintä saa säätää kanssa. Penkin päälisen uusin kun jaksan. Valot ja akku odottavat vielä omaa aikaansa. Luulempa silti että tässä välissä tulee laitettua vaihteeksi Ärrää

Vanhassa vara parempi ja paljon enemmän harrastettavaa.
Honda atc250es -85
Honda trx70 -86
Honda "Ärrä" atc250r -82
Pari pentujen 70cc kiinalaista